فریب نخورید؛ مواظب سوء استفاده ها باشید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۳    ۱۳۹۸/۵/۸ کد خبر: 159616 منبع: پرینت

فریب نخورید، ساده نشوید؛ و مواظب سوء استفاده ها باشید!
۱- گمان می کردم صرفا برخی از ما هزاره ها هستند که از نام و عنوان شهید مزاری نان می خورند و امتیاز می گیرند و به جا و مقام رسیده/ می رسند. اما حالا می بینم که شماری از بزرگان تاجیک نیز از نام و نشان شهید مسعود نان می خورند و امتیاز می گیرند و به جا و جلالی رسیده اند.

۲- آشکار است که این دو نام و نشان اما برای مردمی که آن ها را دوست می دارند و از آن ها پیروی می کنند تا کنون حاصل قابل توجهی نداشته است و تغییری در زندگی و دنیای شان نیاورده است. صرفا آن ها را در برابر استبداد و خودکامگی مقاوم تر و آنان را نسبت به اوضاع و احوال زمانه و دشمنان و دوستان و سرگذشت و سرنوشت و حال و آینده شان آگه تر ساخته است.

۳- فصل و زمان بهره گیری از این شخصیت مهم و معظم متفاوت است. معمولا انتخابات، اعتراض ها و تظاهرات و انجام مانور سیاسی، زمان های بسیار مناسب بهره گیری و استفاده از نام و عنوان این شخصیت های معزز هستند.

۴- گاهی برخی از سودجویان در استفاده و بهره گیری از نام و عنوان این شخصیت ها بسیار ناشی گری می کنند. مثلا کسی ادعا می کند که سیره آمر صاحب با سلوک سیاسی فلانی یک سان است. در حالی که کودکان نیز می فهمند که سیره آن ها کاملا باهم متضاد هستند. یا کسانی دیگر مدعی می شوند که فلان کاندیدا رهرو راه مزاری است در حالی که همان فلانی علی الاصول از کوچه و محله اندیشه و منش شهید مزاری عبور نکرده است!

۵- تاسف این جاست که عموم پیروان و محبان شهیدان مزاری و مسعود تا کنون به درستی درک نکرده اند که نام و عنوان این شهیدان والا مقام به صورت بسیار ناجوان مردانه ی مورد سوء استفاده قرار می گیرد و شماری با فریب و مکر و حیله با پوشیدن جامه و ردای رهبری و پیروی از آنان خود را به عنوان میراث داران واقعی جا می زنند!

۶- پیروان واقعی شهیدان مزاری و مسعود باید تلاش کنند تا جلو این بهره گیری های سیاسی و سودجویانه از نام و عنوان و شخصیت و محبت عمومی نسبت به ان ها را بگیرند. نگذارند شماری -که اتفاقا به نان و نوایی رسیده اند- از محبت و ارادت همگانی به آن ها بیش تر از این استفاده سوء نمایند.

۷- عمل به سیره واقعی و زندگی در حد و اندازه ها و باورهای فکری و رفتاری شهیدان مزاری و مسعود بهترین نشانه و علامت شناسایی پیروان واقعی از پیروان خاین و تقلبی آنها است!

۸- هرکسی که مدعی پیروی از شهید مزاری و مسعود است باید در عمل ثابت کند که او براساس آرمان ها و روش ها و ارزش های زندگی آنان زندگی می کند و هرکسی که خلاف شیوه ها و ارزش های آنان عمل کند یعنی که دروغ می گوید و خلاف می بافد و فریب می دهد.

۹- توصیه ساده این است که مردم باید فریب شعارها و ادعاهای سیاسیون را نخورند. ساده و جو گیر نشوند و درک کنند که میان شعار و رفتار میان ادعا و اثبات ادعا همیشه یک فاصله عظیم قرار دارد‌. مردم باید هوشیار باشند و نگذارند شماری از نام و عنوان شهدا و بزرگان شان استفاده سوء کنند در حالی که در عمل تمام ارزش ها و روش ها و منش های والای آن بزرگواران را لگدمال می کنند.

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوء استفاده
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   از پشتون ها احمد شاه بابا و امان الله خان.از تاجک ها حبیب الله بچه سقاو و احمد شاه مسعود و ربانی.
از هزاره ها مزاری.از ازبک ها دوستم و ایشچی و قیصاری.
از بلوچ ها نمیدانم کی است؟ باید معلوم شود.

>>>   رحمانی صاحب چرا همان روزکه نماینده های دو مجلس ولسی ومشران درمورد ذکر یا عدم ذکر کلمه افغان درتذکره ها بحث میشد وخودت نماینده بودی عمدا خودرا غیرحاضر جلسه ساختی ؟؟؟
چون دران جلسه نظرخودرا واضح بیان کردن خطر داشت !

>>>   نمونه دیگری از فرهنگ اصیل افغانی ما :
درفاریاب یک دختر هشت ساله رابرای مرد 35 ساله فروخته بودند اما مسدئولین حکومتی دخترک رابه پرورشگاه انتقال دادند
خداکند غربی ها این فرهنگ عالی واصیل افغانی مارا از بین نبرند !!!

>>>   برای اینکه نام و نشان این بزرگان مورد سوء استفاده قرار نگیرد باید راه و مسیر و هدف این بزرگان برای نسل موجود و نسل های آینده به گونه مستند و تحقیقی اش شناسانده شود تا مردم بدانند که کی راست است و کی نا راست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است