سیاست نانی و سیاست آرمانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۸/۵/۱۰ کد خبر: 159634 منبع: پرینت

در کشور ما بسیاری از سیاسیان و آنانی، که ادای سیاسی در می‌آورند، سیاست شان معیشتی و نانی است. سیاست نانی یا معیشتی سیاستی است که ریشه در خودخواهی، پول‌پرستی، تملق‌پذیری و شکوه و جلال مادی و خانواده‌گی دارد.

در سیاست نانی و معیشتی برنامه و مرام‌نامه‌ی گروهی و آرمانی و آینده‌ساز وجود ندارد و در این سیاست تمام تصمیمات را فرد می‌گیرد نه گروه و جمع. در محور چنین فرد یا افراد سیاسی اندیشوران آرمانی و خردورز که به دنبال هدف‌های از پیش تدوین‌شده‌ی ویژه‌یی باشند، نیستند بل در محور آنان شماری از پیروان مقلد، مداح، بی‌خبر، متعصب و قوم‌پرست اند. پیروان چنین سیاسیان شعور انسانی و سیاسی ندارند و آنان نیز یا برای معیشت در این محور گرد آمده اند و مداحی را پیشه کرده اند یا در دام بت قوم، زبان و محل گیر مانده اند و فریب ادعاهای دروغین رهبران سیاسی معیشت‌محور را خورده اند.
خط مشی سیاسی چنین رهبران سیاسی را نان و سرمایه و بودن در شرکت‌سهامی قدرت و معیشت تعیین می‌کند نه اراده‌ی مردم، حزب و مرام‌نامه‌ی روشن و آرمانی.

سیاسیان معیست‌پرور و معیشت‌محور خط سرخ عدم عدول و سیاه و سفید ندارند و آنان برای منافع فردی و بودن در سکوی قدرت مادی و معیشتی حاضرند از هر ارزشی و خط سرخی بگذرند و با هر سیاه و سفیدی معامله کنند حتا اگر این معامله‌ی شان به خیانت ملی منجر شود و سرنوشت مردم و پیروان کورش را تیره و تار کند.

سیاسیان نانی آنی تصمیم می‌گیرند و به هر دری دق‌الباب می‌کنند تا به آرزوی‌های چند روزه و ناکام خود برسند. این قماش سران و سیاسیان، بازی‌گران سیاسی نیستند بل بازیچه‌های سباسیِ دستان بازیگران اصلی سیاست و قدرت اند.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست
نان
نظرات بینندگان:

>>>   سیاست نانی میراث هاشم خانی است
گرسنه بساز تا فرمان لر باشد و غنی میراث دار عبد رحمن و هاشم خان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است