آیا اینها هم شامل وارثین پیامبر میشوند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۸/۵/۱۲ کد خبر: 159654 منبع: پرینت

وقتی این همه ملا ، مولوی ، طلبه های دینی و بالاخره گویا عالمان دینی که چراغ معرفت و وارثین پیامبر اند ، به همین سادگی به این دربار قدم رنجه میفرمایند و نخست بعد از پرشدن شکم ها و کیسه ها و زهر و زقوم کردن ها ؛ سپس بدون درنظرداشت حد اقل احترام به صلابت دینی و مسوولیت در مقابل خدا و خلق خدا و عزت انسانی بلادرنگ با صدایی بلند از این نظام به گفته خود شان "سکولار" بیشرمانه دفاع میکنند و علاوتا بیعت خویش را از یک فردی اعلام میدارند که حتی تاهنوز خواندن کلمه ، رکوع و سجده نماز را به شکل درست یاد ندارد و به حدی مشکل درک دینی دارند که حضرت حسین را نواسه خدا میدانند ؛ چه رسد به مسایل دیگر دینی ....
پرسش اساسی من این است: بعد از این همه رسوایی ها آیا واقعآ جایز است که یقیه مردم در پشت سراین نوع ملا ها... اقتدا کنند و به وعظ و نصیحت دینی شان گوش بدهند و یاخیر؟
اگر دوستان پاسخ درستی در مورد دارند ، لطفا آنرا با دوستان شریک سازید.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وارثین پیامبر
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   دین و علوم دینی نباید وسیله ارتزاق قرار گیرد.
وقتی فردی از ملا بودن خود تامین معیشت کرد معنی اش این است که فرمان پذیر معاش دهنده است.
قاعده این بوده که علمای دین در قدیم یا کسب و پیشه یی برای ارتزاق داشتند مثلن می گفتند آسیاب ملا فلان یا آهنگری ملا فلان یا امثالهم
یا اینکه موقوفات وجود داشت و هر مسجد و مدرسه مصارف اش از موقوفات بود و موقوفات را مالک و صاحبی نبود مگر مامورین موقوفات که خود معاش بگیر موقوفات بودند.
این وزارت شوون اسلامی و وزارت حج و اوقاف و امثالهم وسایل جدید هستند که حکومت ها برای سوار شدن ملا ها ایجاد کرده اند.
ملا در جامعه حیثیت پولیس ترافیک در تنظیم ترافیک شهری را دارند.
فرض کنید که ترافیک مسوول چهارراهی خودش پشت فرمان یک موتر بنشیند وضعیت ترافیک در چار راه چه میشود.
این ها ملا های شکم هستند و به هر دهلی میرقصند و مواد سوخت دوزخ خواهند بود.

>>>   به گزارش اسپوتنیک، غنی، روز (پنجشنبه، ۱۰ اسد) در جریان سخنرانی در میان علمای دینی افغانستان گفت: "میراث انبیا هستین و احترام تان سر هر زعیم افغانستان، خاصتاً این بنده حقیر که حد اقل ۴۵ سال را به حیث متعلم دین اسلام تیر کرده، من خود را متخصص گفته نمی‌توانم، چون آن زحمات شبانه روزی که شما می‌کشید و آن ریاضتی را که شما می‌کشید، من نکشیده ام. اما حد اقل به حیث یک مسلمان صادق و امید است برای تان معلوم شود که باز امور و مطالعات را انجام می‌دهم".
كلمرغ در دوره قبل هم ميخواست مناظره اسلامي كند، در حاليكه اين بدبخت كلمه خودرا هم ياد ندارد. بازهم ميخواهد با عوامفريبي خودرا عالم دين معرفي كند. اين إنسان ذليل در بشر شناسي تحصيل كرده و نظر به أفواهات حتي ديپلومش را خسربره اش نوشته است. برخوردش در هنگام تحصيل با ديگر محصلين افغان بيانگر دين ناباوري و رواني بودنش است.

>>>   آیا این همه اخوانی های که مملکت مارا به گودال بدبختی سوق دادند <بنام جهادداروندار مردم مارا به خاکدان خاک مبدل وبرادرکشی رابنام دفاع از اسلام مروج ساختند هم درزمره ی وارثین ّپیغمبرخواهد بودند.؟

>>>   دوست گرامی نه تنها که اینها وارثین پیمبر ما نیستند بلکه اینها دین فروش بد نام کن دین و منافق شکم پرست پول دوست همراه با شیطان لعین اند و هم کسی که خود را در ۴۵ سال متعلم دینی در صحبتش خوانده برایش باید گفت اگر واقعا چنین بود که نبود اینرا اظهار نمیکرد که من به دین و مذهب عقیده ندارم و اگر بدین عقیده میداشتم دین عیسویت را انتخاب میکردم دیگر چنین عوام فریبی ها و کمر بستن های بلا ها(ملا ها) و خود را متعلم دینی خواندن ها در زمان کمپاین های انتخاباتی بخاطر قبضه کردن قدرت دوباره اش نه موثر است و نه فایده دارد جز بد نامی و بی شرمی بیشتر و افشاء چهره کاذبانه و اغوا گرانه بخودش دیگر هیچ سودی ندارد.

>>>   اینکه از حکومت دفاع میکنند ودرکنار مردم خود قراردارند بهترین کار میکنند، صفوی صاحب منظور تو اینست که باید بروند کنار آی اسای واشرار قراربگیرند؟؟
صدرحمت به شهامت ووطندوستی این علمای عزیزما که باو.جود صدها خطر بتازهم به نفع وطن ومردم خود صحبت میکنند درصورتیکه میدانند خطر متوجه شان میشود
آفریییین به شهمات شان آفرین به این موقف سالم وعادلانه شان،
همهخ علماس افغانستان باید از وطن ومردم خود دفاع کنند نه اینکه آله دست آی اس ـآی واعراب مفسدو ترورست شوند ،
ر

>>>   اسن مملکت از دست همین ملاها خراب شد، خداوند کریم به قهر خود گرفتار شان کند.

>>>   شامل وارثین انبیا صرف انهای هستند که از .......مانند محقق ...... پشتیبانی می‌کنند نه غنی.
طلامحمد از میدان

>>>   صدراعظم پاکستان همو کرکت بازه میگم درزمانتحلیف صلی الله علیه وآله وسلم گفته نمیتوانست وبعدا گفت در زندگی امک باراول است که آنرا شنیدم هیچ مولانای ترورست پاکستانی انرا تکفیر نکرد ودرکنارش به نفع وطتن خود کار میکنند ، اما درینجا اگر مخالف حکومت بود اورا ترورست می خوانند اگر موافق حکومت بود در وارث بودن او شک میکنند ، حالا این ملاهای مظلوم ما چچچی کنند؟
اگر خلاف حکومت باشند امرکائی ها می کشند اگر موافق حکومت باشند اشرارذ آنان را می کشد،
صد افرذین به این ملاهای وطن دوست ما که درکنار حکومت خود ایستاده اند

>>>   ارتباط با یک دختر نا مسلمان وو بعد ازدواج با او و داشتن دو فرزند که تا هنوز از دین و آئین شان کسی چیزی نمیداند و گفتن قل اعوذ بالله تمامش نشانه عدم دانش و فهم دینی و اسلامی غنی است

>>>   Baha Baqaie
دوستان شما دقت کنید درمیان این خیل ملانماها یک ملا و عالم مشهور و واقعی دیده نمیشود !
دوستان لطفن ملانما ها و اجیران نان و شکم را با عُلمای حقیقی و ربانی مقایسه نکنید !
این خیلی از آدم ها را که میبینید من که اصلا" باورم نمیشود که اینها علما و روحانیون دینی باشند. از اینکه دوربین های فیلم چهره های اینها را زوم نمیکنند و نشان نمیدهند دلیل اش این است که اکثریت این خیل آدم ها افراد عادی و بیسواد هستند که از مفاهیم و اصول و مبانی دین اسلام و جایگاه و مسئولیت علمای دینی هیچ بوی نمیبرند و هیچ سر درنمیارند و چیزی راهم نمیدانند.
حتی برخی از این افراد از قطعه پی پی اس و محافظان ارگ بودند که با لباس ها و کلاه های سفید و واسکت های سیاه ملبس شده بودند تا سیاهی لشکر و خیل آدم ها فضای خیمه را فرابگیرند و از طریق رسانه ها در چشم و نظر مردم علمای دینی و روحانیون نمایان شوند.
همینطور برخی از آدم های بیچاره و بی خبر را فریب دادند و زیر نام صلح و اخوت اسلامی از ولایات به اینجا کشانیدند تا سیاهی لشکر و انبوه و خیل کفن پوشان افزایش یابد و طبق گزارش ها با توزیغ پاکت های پول و دادن یک شکم نان تطمیع و بدرقه گردانیده شدند.
ناراحت نباشید این خیل آدم را که دیدید . ملاها و علمای دینی مدارس و صاحب علم و عمل نبودند

>>>   کسیکه خود را در هر مرحله خود را به اشکال مختلف تغییر میدهد گاهی راهرو راه امان الله خان وگاهی از امر مسعود میشود وبار ها در سخنرانی هایش و سفر هایش در شهر های مقدسه اسلامی ودرکنفرانس های اروپایی ثابت نموده که نه تعادل فکری دارد ونه مغزی و روحی .دیگر چه گله است و چه توقع .صفت عالی اس خدمت به باداران اش است و بس

>>>   1-نمیدانم چقدر بد باشد اگر بگویم تعدادی این علما! وارث شیطان هستند
دوم چرا اینهارا علما خطاب میکنند ؟؟
باید بگویند مـــــلا ها ،
اینها علم را کجا می فهمند باعلم دشمنی دارند همان ملا ها درست است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است