عبدالله در نظام صدارتی به نفع شوونیست های پشتون
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۳۹۸/۵/۱۵ کد خبر: 159702 منبع: پرینت

عبدالله حتی در نظام صدارتی نیز در پی انحصار قدرت به نفع شوونیست های پشتونیست است!

نامزد نمودن انورالحق احدی یکی از عناصر مطرح درمیان پشتونیست های دو آتشه درمقام صدارت عظمای کشور از جانب عبدالله عبدالله هوتک مبین این عقیدهٔ راسخ نامبرده بر حفظ وتحکیم انحصار قدرت دولتی قومی برای افغانها = پشتونها ، حتی در نظام صدارتی پیشنهادی اش است.

فراموش نباید کرد که عبدالله اولین کسی پس ازحوادث بازدهم سپتمبر بود که زعامت کشور را "حق پشتونها " قلمداد کرده وبه همین منظور وی اولین کسی نیز بود که نام حامد کرزی را به عنوان رییس ادارهٔ موٲقت مطرح کرد.

عبدالله عبدالله از طرفداران پر وپا قرص نظام اقتدار گرای ریاستی در لوی جرگهٔ تصویب قانونی اساسی بوده و دربرابر گنجانیدن موادی چند به نفع نظام پشتون محور در قانون اساسی از جمله درمورد مادهٔ مربوط به زبان سرود ملی که درآن زبان اکثریت قاطع مردم کشور نادیده گرفته شده‌ بود؛ ازخود واکنشی نشان نداد.

کار نامه های او طی چند دورهٔ گذشته به نفع تحکیم حاکمیت قبیله سالار وبه ضرر نظام مردمسالار ، به هدر دادان آرای مردم در دو دور انتخابات ریاست جمهوری گذشته و تعقیب سیاست انفعالی در دوران حکومت وحدت ملی اش ؛ اظهر من الشمس است....

باچنین کارنامه هایی ففط یک انسان پررویی چون عبدالله می تواند خود را منحیث کاندید ریاست جمهوری برای بار سوم از یک حوزهٔ معین مطرح کند و فقط مردمانی که حافظهٔ تاریخی خود را ازدست داده باشند ؛ به دنبال چنین شخصی حرکت می کنند!

نور محمد خرمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   دشمن دانا که غم جان بود بهتر از ان دوست که نادان بود از شما مردم نادان کرده همان دشمنان دانا خوبتر

>>>   بی حس ترین انسان ،
هر روز سی چهل پولیس ، سربازان اردوی ملی شهید میشوند السوالی ها سقوط میکنند ، این بی ننگ خبر هم نیست ، هر روز کومه هایش بیشتر می پِنددوچاق میشود ،هیچ غم وتشویشی ندارد بجز فکر کردن مصروف بودن درتقسیم چوکی ها!
گیلگمش

>>>   این گــرگ پیر راببینید که مشکلش چیست؟؟
رئیس حزب اسلامی در اولین کامپاین انتخاباتی اش حکومت افغانستان را به قوم پرستی متهم کرد، اظهار داشت که مدت‌هاست که این کار از سوی ارگ ادامه دارد.
حکتیار افزود ما مکتوب به زبان پشتو میفرستیم اما جواب ما به دری میاید، و اگر گاهی هم به پشتو بنویسند اشتباه املایی بیش از حد دارند.
این گفته‌های گلبدین حکمتیار درحالیست که خود وی بارها از سوی مردم افغانستان به قوم پرستی متهم شده است
( صوفی ک )

>>>   بااختلاف مابین فارسی زبانها باعث پیروزی پشتونها میشود

>>>   مهم این نیست که کی صدراعظم میشود.
مهم این است که نظام صدارتی و پارلمانی ایجاد شوو و نهادینه شود.
در دوره های بعدی نسل های آگاه تر خواهند آمد و جای تیکه داران را خواهند گرفت.

>>>   کدام لسان اکثریت قاطع مردم کشور است؟
شما فرسیوانان ازبک ها، بلوچ ها، نورستاني و پشه يي ، پښتون ها و ترک زبان ها را در جمع فارسیوان میشمارید، حال انکه اونها از خود لسان مادری دارد.اګر اینها را نه شمارید، که نمیتوانید بشمارید ، چند نفر پارسی ګوی برایتان میماند!هیچوقت ایرا نه ګویید که فارسی در افغانستان زبان اکثریت است. این دروغ محض است وشما باید به سراید!

>>>   اتفاقا در کشور خراسانی ما اوغان اقلیت است فقط با تقلب خود را بالا میکند.
فارسی زبان همه اش یک قوم است پشتونها فارسی زبان ها را فارسیوان میگویند و به اقوام مختلفی تفرقه کردند تا آنها را اقلیت سازند در این کشور طبق آمارهای نهادهای بین المللی بیش از نود درصد مردم فارسی را میفهمند و بیش از ۵۵ درصد مردم زبان اول فارسی و زبان مادری فارسی دارند
۱)مردم تاجیک با احتساب قزلباشان حداقل۳۵ فیصد فارسی هستند.
۲)مردم هزاره با احتساب سادات حداقل ۲۰ فیصد فارسی هستند.
مجموعا ۵۵ فیصد زبان مادری و اول فارسی دارند و هرگز حاضر به قبولداری پته خزانه پشتو نیستند.
مردم ترکتبار ازبیک و ترکمن حدود ۱۰ فیصد نفوس را تشکیل میدهند و زبان دوم فارسی دارند.
باقیمانده35 فیصد پشتون است که حدود۱۰ درصد ایشان با زبان فارسی علاقه عمیق دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است