پوشیدن حجاب در خیبر پشتونخواه اجباری شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۲    ۱۳۹۸/۶/۲۸ کد خبر: 160206 منبع: پرینت

حکم پوشیدن چادری و حجاب اجباری در ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان پس گرفته شد.
به گزارش رادیو آزادی، حزب تحریک انصاف تحت رهبری صدراعظم عمران خان، این حکم را که در نتیجۀ آن شاگردان دختر در مکتب‌های ایالت خیبر پشتونخواه به پوشیدن کامل حجاب مجبور می‌شدند، لغو کرد.

پیش از این در نامه‌های رسمی به اداره‌ها و مقام‌های مکتب‌های دخترانه در این ایالت دستور داده شده بود تا شاگردان دختر چادری یا حجاب کامل بپوشند.

حکومت از این دستور به عنوان اقدام پیش‌گیرانه برای دختران یادآور شده و گفته بود که آن‌ها با پوشانیدن سر و صورت و دستان شان، از برخورد نادرست مردان در جاده‌ها مصئون می‌مانند.

پس از انتقادهای زیاد از حکومت در شبکه‌های تلویزیونی، رسانه‌های چاپی و شبکه‌های اجتماعی، حکومت خیبر پشتونخواه، به روز سه شنبه (۱۷سپتمبر) به صورت ناگهانی از لغو این حکم خبر داد.

حزب حاکم تحریک انصاف در یک توییت رسمی روز گفته است: "حکم رسمی در مورد پوشیدن چادری برای دختران پس گرفته شده است. حکومت خیبر پشتونخواه خواهان تحمیل حجاب اجباری نیست. مردم آزاد اند و چیزی را که می‌پسندند، آن‌را انتخاب کنند."

شوکت یوسفزی وزیر اطلاعات ایالت خیبر پشتونخواه در صحبت با رسانه‌های پاکستان تأیید کرده که حکم در مورد پوشیدن چادری و حجاب اجباری، دو باره از سر گرفته شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حجاب
خیبر پشتونخواه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است