هشت هزار تروریست در سرحد افغانستان با تاجیکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۲    ۱۳۹۸/۷/۲۵ کد خبر: 160578 منبع: پرینت

ریيس خدمات هماهنگی شورای فرماندهی نیروهای سرحدی کشورهای مشترک المنافع در نشستی در پایتخت بلاروس از حضور حدود ۸ هزار جنگجوی طالبان و اعضای گروه داعش در منطقه سرحدی افغانستان – تاجیکستان، سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مانیلوف، ريیس خدمات هماهنگی شورای فرماندهی نیروهای سرحدی کشورهای مشترک المنافع امروز (پنجشنبه، ۱۷ اکتوبر) در مینسک، پایتخت بلاروس پس از ختم نشست شورای فرماندهی نیروهای سرحدی به خبرنگاران گفت: "براساس ارزیابی رهبری ارگان‌های سرحدی، امروز شاهد وضعیت دشوار در سرحد تاجیکستان – افغانستان می‌باشیم. اخیراً در آنجا تعداد زیاد جنگجویان – طالبان و اعضای «دولت اسلامی» آمده است. براساس آمار ما، امروز آنجا حدود ۸ هزار جنگجویی که از مناطق جنگی سوریه، عراق و دیگر مناطق آمده اند، تجمع نموده اند".

وی خاطر نشان ساخت که "اکثریت این افراد از مناطق قفقاز، قاره افریقا – نمایندگان ملیت‌های مختلف می‌باشند".
مانیلوف افزود که در این ارتباط تصامیم جهت تقویت امنیت گرفته شده اند.
به گفته وی، در این نشست برنامه تحکیم امنیت سرحدی برای سال‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۲۵، ارایه شده است.
قبل از این مقامات امنیتی تاجیکستان از اینکه تعداد طرفداران داعش در خاک افغانستان به سطح بحران آن رسیده است، ابراز نگرانی نمودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   در جنگ سوریه،نیرو های مخالف سوریه از سه سرحد،یعنی عراق و ترکیه و اردن با سلاح های خفیف و ثقیل مسلخ شدند و چندین سال در مقابل بشار اسد جنگیدند،تا آن که داعش در منطقه پیدا شد و تمام کشور ها متحدانه مصروف مبارزه با داعش شدند.
حالا امریکا قوای خویش را از سوریه بیرون کزد و از افغانستان نیز در آینده نزدیک بیرون میکند.
بنأ مبارزه با داعش را و دیگر گروپ های مخالف،بشمول مخالفین اسد و اسد،کرد ها و ترکیه،داعش و طالبان و آسیای میانه و روس ها،ایغور های چین و دولت چین، کشمیر هند و پاکستان و دولت های هند و پاکستان. ابوسیاف و جنوب شرق آسیا.الشباب و شرق افریقا و بوکو هرام و غرب افریقا،همه بدوش خودشان است.
دولت ترامپ صرف با قرارداد های صد ها ملیارد دالری که با کشور های خلیج دارد،در راه تأمین امنیت آنها،آنهم در مقابل پول که پول تأمین امنیت شان را بپردازند،عمل خواهد کرد.
باقیمانده کشور ها میدانند و مبارزه شان در مقابل گروه های تروریستی و گروه های مخالف شان.

>>>   با این عقل وخرد بکجا خواهیم رسید؟
اگر مجاهدین بعدا در دام امپریالیزم افتید وحکمتیار از طریق ای اس ای پسرخوانده ای سی ای ای شد ولی داعش وطالب از ابتدا صنع و دست نشانده ای انها اند وبرای پیش برد اهداف شان وتطبیق برنامه ها ودکتورین کیسنجر هاتهیه دیده شده اند اما تاجیکستان واوزبکستان افغانستان نیستند ازخود حامی وصاحب دارندانکشور ها دروازه دارند ودیوار های ضخیم سیم دار کسی نمیتواند از سرحدات ان عبور نماید دومرتبه غربی ها شانس خودرا یک بار در اندی جان وبار دیگر هم درقزاقستان ازمودندهنوز دران هنگام روسیه خیلی ضعیف هم بودولی هر بار نقشه های انها نقش براب شدوازاول معلوم است که این همه گردهم اوری ها وتجمعات برای قتل وتباهی افغانها است وبس وانها نیروی ذخیره ای متجاوزین برای اجحاف وبیخکنی ملت عزیز ما است اللهم شتت شملهم وفرق جمعهم واخذل من یخذل شعبناوانصرنا علی اعدانا امین یا رب العالمین
قاضی فضل الله تاشقرغانی

>>>   تروریست نی
عسکر های غنی بابا

>>>   نه داعش است و ماعش همگی اوغان های بی فرهنگ است که جز آدمکشی هیچ چیزی دیگر نمیدانند
ترمپ صاحب این خر اوغان ها را خوب شناخته که می گوید اوغان ها باجنگ ساعت تیری می کنند

>>>   میگویند داعشی ها چشم بندی دارند و صاحب بال هم هستند ازمرز کشورها بدون تلاشی میگذرند وهرجا خواسته باشند خودرا میرسانند ویا اگر بسیار با خوشبینی تحلیل نمایم اصحاب کرامت میباشند وگرنه چطور میتوانند یک شبه نیروهای مقتدر عراق را شکست داده ویک شبه خودرا تا بغداد برسانند وباز درانجا که رسیدند دیگر انهمه کرامت ولیاقت وشایستگی شان از کار بی افتد وبیکاره شود و وقتی برای شان گفته شد که عقب بنشینند وسبب قتل ده ها هزار جوانهای مسلمان اروپا وامریکا شوندپس ازان دوباره از سوریه وعراق ناپدید شوند وازصومال وافغانستان سر براورند کسی نیست از متمولین این گروه ها بپرسد که اینها اینقدر مسافه های دور ودراز را چگونه پیمودند وتا اینجا که رسیدند حتی یک نفرانها اسیر وگرفتار نگردید وجالب این که وقتی در درزاب وگرزیوان جوزجان در محاصره ای طالب ها قرار گرفتند بلا تشبیه ملایکه ها با چرخبالها رسیدند وانهارا نجات دادند!!!وجالبتر این که یک نفر ازان فریب هایفرانسوی باقی مانده بود که یک طیاره ای جنگی فرانسه می اید وفقط اورا هدف میگیرد ومیرود
قاضی فضل الله از تاشقرغان

>>>   اگر آمریکا پایش را از منطقه بکشد ریشه تمام سازمان های تروریستی میخشکد
این سازمان ها کشت آبیاری و پرورش شده اند تا به این حد از رشد رسیده اند و این همه سازمان دهی و بودجه کار دارد که تا غول های اقتصادی و قدرتمند پشت شان نباشد به خودی خود رشد نمیکنند.

>>>   داعش یک پروژه امریکایی است و مدیریت تنظیم، تحکیم، تمرین، تجهیز و انتقال داعش به سرحدات شمال و غرب افغانستان به دوش اشرف غنی و حنیف اتمر است که توانستند به کمک آمریکا، پول عربستان سعودی و کمک تخنیکی پاکیستان مخفیانه این وظیفه‌شان را موفقانه انجام دهند و در این راه هزار‌ها سرباز و مردم بیگناه ما قربانی شدند و خواهند شد، چون مردم گوسفندی و رهبران دست نشانده وجدان‌شان اگر دارند، به خواب رفته است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است