قوم گرایي اندیشه برتری جویانه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۸/۸/۹ کد خبر: 160729 منبع: پرینت

قوم گرايي و پشتون گرایي، يك انديشه و باور برتري جويانه است که بي عدالتي، جنگ، خشونت بحران، فقر،نا أمني و بي بند باري را در جامعه گسترش داده است.
رهبران افغان ملتی که امروزه با چنين باورهاي جنون آميز هستند بيشتر در دامن غرب رشد كرده اند مانند احدي، كرزي، غني، استانكزي، خليلزاد و...
تفكر و خواست اين پشتونيست ها يك فرصت طلايي به اشغالگران داده تا از آنها در راستاي اهداف سلطه جويانه اشان استفاده كنند.

در كنار قوم گرايي مذهب گرايي عامل ديگر بحران است كه در زمان استقلال هندوستان و جدايي پاكستان شرقي و غربي بسياري را به كام مرگ فرستاد همينطور در كشورهاي ديگر ازجمله لبنان، عراق، چچن، فليپين و كشور هاي درگير چنين بحرانها در طول تاريخ و امروز بوده اند وهستند وبيشتر سود آن را استعمار گران برده اند.
اما آنچه خراسان زمين و اقليت پشتونها را با ديگر نقاط جهان و گروه هاي قومي، مذهبي متمايز كرده اِضافه بر اينكه افغانها بي دين، دين دارشان از هر قوم شان زير يك زبان جمع شده اند و هميشه از حمايت كشور هاي بيروني بر خورد دار بودند، عدم درك وشناخت رهبران غير پشتون از ريشه و فرهنگ پشتونها بي اثر نبوده پشتونها با زبان سازش وصلح كنار نمي آيند بلكه با جنگ و زور در زير چتر صلح و آرامش داخل ميشوند!

قوم گرايي پشتونها تا امروز موفقانه پيش رفته با وجود اقليت بودن شان قدرت كشور و دستگاه هاي سياسي، اطلاعاتي،نظامي، فرهنگي را كاملاً در اختيار گرفتند ديگران را از اهرام قدرت به حاشيه راندند. حالا كه برنامه اشان در حفظ قدرت تا اينجا درست پيش رفته برنامه پشتون سازي ملت را از طریق مذهبی در دستور كار قرار داده اند اينجا بايد همانطور غير پشتونها در دولت سيستماتيك نابود يا تابع شدند.
تاجيك، ازبيك، هزاره، تركمن، بلوچ و... همه يا نابود شوند يا اوغان شوند!
مثل دوره صفويان در ايران كه قتل عام وحشتناكي مذهبی صورت گرفت.

پس در چنين فضاي كه قوم گرايي وپشتون گرايي مذهبی سبب نابودي ديگران مي شود آنها را به واكنش وا مي دارد اين واكنش ها مي تواند سرنوشت هر يك از طرف را در جنگ مشخص كند غير پشتونها در آینده مجبوراً براي جلوگيري از قتل عام سيستماتيك خود و براي بقا و زيستن وارد نبرد با فاشيست هاي افغان ملت شوند اين تنها راه دفاع در مقابل حفظ جان و آينده شان است تا داستان مهمند در شمال و طالبان در شمالی تکرار نگردد.
ادبيات گرايي، همگرايي، برادرگرايي، مسلمان گرايي در مقابل قوم گرايي و پشتونگرايي جواب نداده و به پايان رسيده است.

اما سوال أساسي اينجا است
آيا در برابر قوم گرايي و پشتون گرايي
شخصي ظهور خواهد کرد رهبري جريان دفاع مردمی را به عهده بگيرد
و اين كُشتي در حال غرق شدن را نجات دهد؟ آيا چنين رهبر دانا، ‌شجاع پیدا خواهد شد مسير تاريخ سرزمين مان را عوض كند و اين مسوليت سنگين تاريخي و سرنوشت ساز را به عهده بگيرد جامعه غير پشتون را از غرق شدن نجات دهد؟

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم گرایی
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   امیری! ای عنصری عصر!
به جواب سوال شما ! بلی!
پشتون که انګلیس را شکست داد،روس را شکست داد، امریکا را شکست داد وپاکستان هم با یاری قهرمانان ملی به شکست مواجه است!اما بدبختانه که قوم مخالف پشتون هزار سال در خواب و زیر دست دیګران زندګی می کند و تخت دست داشته را بای داد و پشتونها از خاک برخاستند و افغانستان را ایجاد کرد!

>>>   اقایی پنچرمین هیچ کس و هیچ قوم از قوم ‌وکسی دیگری برتری ندارد همه قومها یک ملت هستند و برای ما کسی برتری دارد که خدمت به وطن کند دزد نباشد چپاولگر نباشد وطن دوست و خادم ملت خود باشد ولی متاسفانه این قومگرایی وبر تری از یک مشت انسان‌های لچک و خود فروخته به وجود آمد مانند مسعود ماویست بنده شاهد جلسه مسعود در پشته سرخ جبل السراج بود که برای افراد خود فروخته مانند چند لندغر از جمله پناه . گدا سالنگی . معلم نعیم . فهیم بینی چند لچک دیگر بیان داشت که شما شاهد خواهید بود که به بسیارزودی برای تان یک تاجکستان کبیر میسازم ولی مسعود که پوچ اینرا نمیدانست این افغانستان است و هزاران کله بهتر از این کله پوچ مسعود دارد
حالا اگر شما هزاران بار به طبل مسعود خاین بدرنگانید برای ملت معلوم است که قومگرا کیست. و افغانستان را کی به این بحران کشاند

>>>   همین حالا ساحه شهرک امیری موتر مدل2000 رنگ سیاه پلیت (-4کابل 22451)این بچه مکتب را زد وفرارکرد لطفاً هم رسانی کنید تامجرم به پنجه قانون سپرده شود.
شیر نمایید
صفحه مزار شریف

>>>   دیده بان جهانی حقوق بشر، نیروهای ویژه امنیت را که زیر حمایت سی آی ای است متهم به جرایم در افغانستان می کند
دیده بان حقوق، بشر می گوید که این نیروها، تخطی های جدی به شمول کشتن غیرنظامیان در عملیات های شبانه، دادگاه‌های صحرایی را مرتکب شده‌اند.
این نهاد از دولت امریکا و افغانستان خواسته است تمام گروه های شبه نظامی خارج از چارچوب فرماندهی نیروهای دولتی، را منحل و خلع سلاح کنند.
دفتر شورای امنیت ملی نیز در صحفه فیس‌بوک اش نوشته است که گزارش دیدبان حقوق بشر برخی حقیقت ها را بیان کرده،
-- این اداره دولتی نیست ، یک کمپنی خصوصی است که مربوط پنشیر ووردک می باشد ،حکومت نمیتواند دربخش خصوصی مداخله کند

>>>   قومگرا غنی و کرزی و یون و طاقت و موجودات از این قبیل است.
یکی و خلاص

>>>   اصلا طرفدار اين متن نيستيم چون برتري در علم و تقوا است اگر علم و تقوا را معيار قرار دهيم قوم فارسيوان ( تاجك و هزاره) برتر محسوب ميشود چون چند دليل عمده اينجا وجود دارد كه تعداد معدود انرا مختصرا ميخواهم بنويسم كه غير قابل إنكار است.
اول علما:
١- امام ابو حنيفه رح تاجك و متولد ولايت پروان ميباشند. امام تمام مردم افغانستان و ساير مسلمين جهان است كه شهرتش در جهان مثل افتاب است.

٢- امام بخاري رح تاجك است . جمع كننده و نويسنده صحيح بخاري كه بعد از قران براي مسلمين مرجع معتبر ديني است . ايشان از تاجكان بخارا اند كه فعلا شهر بخارا مربوط ازبكستان ميباشد.

٣- سلمان فارس رح تاجك و از هرات است . سلمان رح ان صحابي جليل القدر است كه رسول الله ص از او در بعضي موارد مشوره ميگرفت به همين منظور رسول الله ص در فرموده اند: اگر علم به ثريا رود اهل فارس ان را پايين ميكند. الحديث .

٤- امام ترمذي رح تاجك است كه صحيح ترمذي كتاب وي ميباشد . ايشان از شهر ترمذ ميباشند .

٥- امام غزالي رح عليه عالم مشهور جهان اسلام متولد هرات افغانستان تاجك

٦- امام قطبيه بغلاني عالم مشهور جهان اسلام تاجك متولد بغلان افغانستان
وغيره و غيره.....
٧- زردشت پيامبر از بلخ يگانه پيامبر تاجك داراي كتاب بنام اوستا تاجك ميباشند .

در بخش عرفان و شعر و ادب اسلام :
١-شهنشاه عرفان و شعر اسلام مولاناي بلخ نويسنده معنوي و مثنوي متولد بلخ تاجك
و غيره وغيره ....

در بخش سلسله امپراتوري ها :
از جمشيد شاه بلخ شروع تا سلسله كوشاني ها و يفتلي ها و غوري ها و كابل شاهان و غيره و غيره همه تاجك

در بخش عياري و جنگ و جدل :
كنشكاي كبير تاجك ، ابومسلم خراساني تاجك . يعقوب ليث تاجك . اسماعيل ساماني تاجك. سلطان غياث الدين غوري تاجك. حبيب الله كلكاني تاجك. مير مسجدي خان تاجك. ميربچه خان كوهدامني تاجك. استاد ذبيح الله تاجك. احمد شاه مسعود قهرمان ملي افغانستان تاجك.. قوماندان كفتر شير زن طاغوت شكن تاجك هزاران تاي ديگر كه از حوصله اين صفحه خارج است .

پس شما بگوييد قوم برتر كيست ؟
جواب اين سوال را تنها اناني ميدانند كه دل شان از كينه و نفرت پاك و با نور إيمان منور باشد .
بلي برادر عزيزم قوم برتر وجود ندارد و شخص برتر نزد خداوند ج همان شخص است كه با تقوا تر از ديگران باشد.
خداوند ج نه به قيافه شما نگاه ميكند نه به مال شما و نه به گذشته شما نه به قوم شما و نه به پدر شما بلكه به قلب شما نگاه ميكند . پس بياييد تا قلب هاي خود را از سياهي پاك كنيم و مثل برادر زندگي كنيم و براي خوشنودي الله ج و آبادي كشور كوشش كنيم .
وسلام
سلطان سنجر

>>>   عقب روان ناصالح سبزی پالک و بی دانش و بیغیرت کلان، برس ها و پالش های بوت خوب زیاد بخرید و در جیب هایتان جابجا کنید۰ بدون آن گذاره تان نمیشود و روزی مثل همان ضیاه گل که به بیرون لگد زده شده بودشما هم گریه خواهید کرد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است