بودجه صالون مصلای مزاری در کابل منظور شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۸/۸/۱۱ کد خبر: 160752 منبع: پرینت

جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی در ارگ برگزار شد.
در این نشست ۳۱ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی گرفته شد که در نتیجه ۲۷ مورد آن به ارزش بیش از ۲.۶ میلیارد افغانی به شمول ساختمان فیز اول صالون اجتماعات مصلای شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری در کابل، از سوی این کمیسیون منظور گردید.

سپس کمیسیون دسترسی به اطلاعات درخواست هدایت در رابطه به طی مراحل تعدیل پروژه کرایه گیری پنج عراده واسطه نقلیه زرهی مورد ضرورت این کمیسیون را نمود که از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور گردید و به وزارت مالیه هدایت داده شد تا در زمینه چگونگی بکار گیری از موتر های زرهی، طرح را ترتیب و به کمیسیون ارایه نماید.

شهرداری کابل درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد) پروژه ساختمان کانال وزیر آباد را نمود که از سوی این کمیسیون منظور گردید.

وزارت معادن و پترولیم درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد با افزایش قیمت ) پروژه ۸۰ تن محافظین امنیتی ضرورت پروژه پایپ لاین شبرغان-مزار شریف را نمود که مورد تایید کمیسیون قرار گرفت و به وزارت های مالیه، اقتصاد و اداره تدارکات ملی وظیفه سپرده شد تا طرح را پیرامون چگونگی ارائه قیمت در بدل عرضه خدمات محافظتی از سوی تصدی محافظت عامه ترتیب نموده و به کمیسیون ارایه نمایند.

اداره ارگان های محلی درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد) خدمات مشورتی (استخدام موسسات همکار) جهت همکاری برای تطبیق برنامه میثاق شهروندی در ولایات ننگرهار، کندهار، بلخ، هرات را نمود که منظور شد.

برشنا درخواست هدایت پیرامون پروژه تهیه و تدارکات کیبل های مختلف النوع (لات ششم) پروژه تدارک تجهیزات برقی و مواد ساختمانی را از کمیسیون تدارکات ملی نمود که در زمینه هدایات لازم صادر گردید.

وزارت امور خارجه درخواست منظوری تعدیل قرارداد (اضافه کاری) قرارداد اعمار کمپلکس ساختمانهای سفارت افغانستان مقیم تاشکند را نمود که کمیسیون آن را جهت ارائه وضاحت از سوی وزارت های شهرسازی و اراضی و وزارت امور خارجه، اعاده نمود.

وزارت ترانسپورت درخواست منظوری تعدیل قرارداد (افزایش قیمت با تمدید میعاد) قرارداد ساختمان اسفالت سرک های داخل شهر مزارشریف ولایت بلخ به طول ۱۵ کیلومتر را از کمیسیون تدارکات ملی نمود که از سوی کمیسیون منظور گردید.

وزارت شهر سازی و اراضی درخواست منظوری تمدید میعاد قرارداد پروژه تهیه و تدارک ۱۶ قلم مواد خام برای تولید فابریکه قطعات پیش ساخت- بخش چهارم (یک قلم مواد خام) را از کمیسیون تدارکات ملی نمود که منظور شد.

اداره تدارکات ملی درخواست منظوری تفاهم نامه پنج جانبه اکمال ادویه جات مورد نیاز وزارت های دفاع ملی، امور داخله و صحت عامه، میان اداره تدارکات ملی، وزارت های صحت عامه، امور داخله، دفاع ملی و اتحایه صنعت دوایی و محصولات صحی افغانستان را نمود که از سوی کمیسیون تدارکات ملی تایید شد.

وزارت دفاع ملی درخواست منظوری تصحیح بسته های انترنتی خاص یکی از شرکت های مخابراتی، ضرورت منسوبین اردوی ملی را نمود که از سوی کمیسیون منظور گردید.

اما درخواست منظوری اعطای قرارداد پروژه اعمار کمپلکس سردخانه های عصری ۵۰۰ متریک در ۱۰ ولایت کشور مربوط اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی به منظور بررسی های بیشتر اعاده گردید.

علاوه بر آن قرارداد تدارک ۱۱ قلم مواد تحکیماتی صحرایی نیز جهت بررسی های بیشتر اعاده گردید.

از سوی هم طبق اجندا در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارش تحقق هدایات فیصله های قبلی این کمیسیون را به بحث گرفت که شماری آن اعاده و تعداد دیگری آن منظور شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مزاری
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   لعنت به این حکومت بی سر و پا که بخاطر یک قاتل ملت مه در قتل و کشتار در جهان جوره نداشت بنام مصلا صالون میسازد مزاری مردار قاتل هزاران افراد بیگناه کابل بود و باید محکمه شود و قبر این احمق ویران شده وبه جایی آن یک تشناب عامه بسازد.

>>>   اداره تدارکات آهسته آهسته گلم خود را جمع کند که وقت رفتن است.

>>>   حیف ای پیسه ها .
پنجشیری

>>>   با امضاشدن همین بودیجه دیگه تمام مشکلات ای مردم مسکین و بی سرپناه ده ای سر زمستان حل شد تشکربسیار خبر جالبی بود .
لالا هراتی

>>>   نظردهنده اول یاروی کدام غرض یامرض چنین عقده مندانه حرف زده است یابسیار .... است.
هرچه باشدبسیار .....وبی انصاف است ومتوجه نیست که بودجه منظور برای 27 پرژه است که مبلغ اندک ازآن برای مصلای شهیدمزاری درنظر گرفته شده و تا عملی شدن آن بسیار گپ است وشاید اصلا انجام نشود.
شایدایشان ازجمله کسانی است که نمی خواهد افغانستان روی آرامی را ببیند شاید هم ....
ایشان مصداق این آیه شریفه قرآن مجید است: فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا. صدق الله العظیم.

>>>   مزاری نه قاتل بود و نه ویران گر. مزاری چیزی زیاد نمی خواست حق وحقوق مردم اش را می خواست همین. اقای یا خوانم که در کامند اول به مزاری توهین کرده است باید این را بگویم همه چیز را از روی قومی پرتسی و نژاد پرستی نگاه نکن اگر چیزی از مزاری نمی دانی و فقط افسانه شنیدی قضاوت بیجا نکن. اگر تاجیک هستی مسعود حداقل ده برابر مزاری ادم کشته که الا اسم اش را گذاشتند قهرمانی ملی و اگر پشتون هستی که وا ویلا پشتون ها از اول تا اخرش فقط ادم کشتند و هر روز دارند می کشند. افغان پیپر خواهشند از نشر چنین نظرات لطفا خود داری کنید کمی اجترام به رهبر یک ملت داشته باشید.

>>>   تمام قبرها و استتخوان حاکمان پشتون از مرزهای مناطق توران و و هندوایران اخراج و در پشته کوه سلیمان یا پشتونخواه و یا همان افغانه شاوولیه یهودیه و اسرائیله غداره و قلدره و جنایتکارانه دفن شود.
اقوام گمشده اسرائیلی افغانه مردار است. دستهای شان به خون مردمان ایرانزمین و هند و توران آلوده است.
این قوم به آیینهای پیشدا ی ما احترام ندارد. شاهنشاه کوروش بزرگ این قوم لعنت شده را از اسارت آزاد ساخت. وی لب مبارزه اقوام گمشده نبیره شاوول یعنی افغانه پسر ارومیا را علیه تمام ملتهای ایران و توران سوق داد.
سرنگون باد دولت افغانه یهودی اسرائیلی در فلسطین ودر منطقه کشور خورشید که کرد برتانیه جدا از ایران و توران.

>>>   مصلای مزاری رشوتی است از غنی به دانش که پیش از نتیجه انتخابات فرار نکند و بعد نتیجه انتخابات زمینه فرار غنی ممنوع الخروج شده را فراهم کند.

>>>   خی ازما که مرد چی شد ؟

>>>   افغانستان به معني جاي افغانها و اين ابدي است هر کس هر چيز ميګه ازاد است اين نماينده ګي از شعور و تربيه فاميلي است و بي سوادي شعوري و ضايع وخت، پشتون بي کلتور نيست اين شما هستيد بي کلتور ووختش که بيايد ناموس خودرا فروختيدـ
ارمان

>>>   سلام. هو هو حال اندک پولی قرار است برای سالن اجتماعات بابه مزاری خرچ شود چه قدر شورو واویلا به پا شده است اگه امی پوله در کابل برای ساختن یک سالنی .... خانه در نظر گرفته می شد که همه می گفت به به اجب دولتی خوبی و یا بنام یک پشتون خرچ می کرد که کسی اصلا گپ هم نمی زد خو او محترم امی پول ره که مزاری نمی خوره از اسمش هم پیداست که یک سالن اجتماعات است خو امی هم در کابل ساخته می شودهمه گی میتوانت از این سالن اجتماعات استفاده کند حال اسمش را گذاشته است سالن استاد مزاری یا شهید مزاری شمامردم چقه تنگ نظر وقوم پرست هستید حال معلوم هم نست که ای پول ره کی می دهند یا نمی دهند هنوز نه به بار است و نه به دار ایقه زود خودتان پاره پاره نکنید او بیادرا ..
طاهر

>>>   نکوداشت امثال مزاری در افغانستان فقط و فقط زنده کردن کینه‌ها و کشتارها در افغانستان است.
هنوز نام و ننگ وندی‌های جناب مزاری از ذهن مردم مظلوم غرب کابل گم نشده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است