در ۴۸ درصد آرا تقلب شده است
جای شرم نیست کسیکه تمام امکانات دولتی را در اختیار دارد و آخرش هم محتاج به تقلب باشد. هر فردی دیگر می بود از مردم معذرت می خواست و از جایی که آمده بود به همانجا می رفت 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۸/۸/۲۱ کد خبر: 160862 منبع: پرینت

رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری مخالفتش را با روند بازشماری و تفتیش آرای اعلام کرد.
وی روز (دوشنبه-۲۰ عقرب) در یک نشست خبری کابل در گفت که هیچگونه شمارش آرا مورد پذیرش تیم انتخاباتی «امنیت و عدالت» نیست.
او با بیان اینکه «۴۴ تا ۴۸ درصد آرا تقلب شده است»، گفت: این تقلب را کی کرده است؟ تقلب به این گستردگی معنایش این است که تقلب سیستم صورت گرفته است و از قبل سازماندهی شده بود.

نبیل افزود: جای شرم نیست کسی که تمام امکانات دولتی را در اختیار دارد و از همه استفاده کند و آخرش هم محتاج به تقلب باشد. هر فردی دیگر می بود از مردم معذرت می خواست و از جایی که آمده بود به همانجا می رفت. تیم دولت ساز۱۸۰ میلیون افغانی از پول بیت المال را در کمپاین های انتخاباتی اش و حتی از رهایی زندانیان در بدل پول استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: شماری از وزرا، والیان، فرماندهان پولیس ولایت ها، روسای دفاتر ساحوی کمیسیون ها و ولسوال ها در تقلب دست دارند و کمیسیون شکایات نام ۹۰۰ تن را فهرست کرده است. تمام افرادی که در تقلب دست دارند، مطابق کد جزا به دادستانی معرفی و ممنوع الخروج شوند.

رحمت الله نبیل در بخشی از صحبت هایش از جامعه جهانی به ویژه امریکا خواست که به هیچ صورت تلاش نکنند که به تقلب مشروعیت بدهند.
مشروعیت بخشیدن به تقلب ممکن است که شماری را خوشحال کند، اما در حق مردم افغانستان جفا صورت می گیرد که در آن صورت، مردم اقدام خواهند کرد. مردم هزینه مشروعیت بخشیدن به انتخابات ۲۰۱۴ را پرداختند و دیگر توان پرداختند این هزینه را ندارند.
او افزود، پیش از اینکه چین، روسیه و امریکا در مورد انتخابات افغانستان به تفاهم برسند، باید سیاسیون افغانستان باهم به تفاهم برسند.
وی مردم را به مقاومت در برابر تقلب فراخواند و از کمیسیون انتخابات نیز درخواست کرد که به آرای پاک مردم احترام بگذارد.

رییس تیم امنیت و عدالت تاکید کرد، دسته انتخاباتی دولت ساز از دادستان کل خواسته برای یک تعداد افراد، پرونده بسازند.
نبیل خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی نباید علیه دسته‌های انتخاباتی مورد استفاده قرار گیرند و سیاسی سازی این نیروها خیانت ملی است.
به گفته او، تلاش‌ها جریان دارد تا انتخابات به بحران برود و پلان تقلب از پیش در مورد انتخابات ریاست جمهوری ریخته شده بود.
او ادامه داد که کمیسیون انتخابات در مورد این که چه کسانی ۶۰ بار تلاش هک کردند سرور کمیسیون انتخابات هک شود، پاسخ نداده است.

رحمت‌الله نبیل گفت: عده‌ای قصد دارند تا مردم را از توجه به تقلب انجام شده در انتخابات ریاست‌جمهوری، رسوایی گمرکی و دزدی از بیت‌المال دور کنند. در شرایط کنونی باید متحد بود، زیرا کوچکترین حرف نسنجیده می‌تواند در افغانستان بحران آفرین باشد. چنانچه در انتخابات انجام شده کسی با تقلب وارد عرصه ریاست‌جمهوری شود، این کشور دچار بحران خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجموع آرای انتخاباتی یک میلیون و 200 هزار رای است که با این وضعیت انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به دور دوم کشیده خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نبیل
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   و حالا غنی با آمریکا معامله کرده که در مقابل رهایی تروریستان چون انس حقانی و تبادل آنها با استادان دانشگاه آمریکایی جامعه جهانی و آمریکا و سازمان ملل چشم از تقلب غنی بپوشند تا باز برای ۵ سال پلان های فاشیستی اش را تطبیق کند و در نهایت ۵ سال مثل کرزی یک فاشیست دیگر را به زور تقلب و پول مردم بر گرده مردم سوار کند و این سناریو ادامه می یابد الی آخر.
مگر غنی فراموش کرده که این تروریستان در بدل خون افسران و سربازان قهرمان این وطن به دام افتیده بودند و مادر هایی فرزندانشان را از دست دادند و فرزندانی پدران شانرا و زن هایی شوهران شانرا تا این تروریستان دستگیر شدند.
فرزندان غنی از خون ملت ما عیش و نوش میکنند یکی فلم میسازد و دیگرش با هم جنس باز آمریکایی مشغول آن کار های دیگر است.
غنی در ارگ فاحش خانه راه انداخته و بی بی گل با زهره یوسف دختر شکار میکنند.

ملت بیدار شوید یک بار مردن بهتر از صد بار ذلیل شدن است.
یا نتیجه شفاف انتخابات یا تظاهرات میلیونی و سراسری
یا نتیجه شفاف انتخابات یا تجزیه و خودمختاری محلی
مسولیت اش هم گردن آمریکا و یوناما و جامعه جهانی که چشم بر تقلب می پوشند.
اینبار به هیچ قیمت معامله و تقلب پذیرفتنی نیست.
مرگ بر معامله گر و مرگ بر متقلب

>>>   با حقانیت از سخنان اقای نبیل اگر باز هم بخواهند که اشرف غنی فاشیست منافق عوام فریب را دوباره بر تاج وتخت برسانند انهم با رای های جعلی و تقلبی بزرگترین خیانت در حق اکثریت مردم را انجام میدهند و اگر احیاننا غنی را با تمام خیانت ها و دزدی های پول ملت و مصرف بی جا از پول ملت بخاطر دوام قدرت اش در ارگ و با نفاق افگنی که در بین اقوام دارد و قسما عملی کرده ملت دیگر ریس جمهور با رای های تقلبی و جعلی و خلاف اراده خود شانرا هرگز قبول نمیکنند ملت که در گذشته خاموش بود دیگرخاموش نمی نشیند علیه چنین اشرف غنی که خیال پادشاهی را با رای های تقلبی دارد و منافقت اش از حد گذشته با بلند کردن صدای رسای قوی و مردمی شان چنان نعره سر دهند که نه تنها ارگ در لرزه بیفتد بل حامیان بیرونی شانرا از خواب غفلت بیدار خواهند کرد .

>>>   حکومت وحدت ملی باید از دوستان جمایت قاطع بخواهد تا دربمبارد هایش هدالت را رعایت کند واز تقلب استفاده نکند،
مثلا اگر یک مراتبه سربازان اردوی ملی را بمارد میکند وروز دیگر مردم ملکی را روزدیگر پوسته های پولیس ملی را بعدا یک مراتبه اشرار طالب را ، این شیوه باید مساویانه باشد نه اینطور که چندین مراتبه سربازان اردوی ملی وپولیس را اما صرف یک مراتبه اشرار را، این عدالت نیست ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است