تقصیر سران مملکتی نیست!
اینها همه مجریان اهداف و برنامه های "سی آی ای" هستند. اینها اجازه آب خوردن خود را هم ندارند! از اینها انتظار کار برای مردم و تلاش در راستای بهبود اوضاع را نداشته باشید 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۳۲    ۱۳۹۸/۸/۲۶ کد خبر: 160913 منبع: پرینت

نه اشرف غنی مقصر است و نه کرزی! نه عبدالله تقصیر دارد و نه نه ربانی! نه خلیلزاد مجرم است و نه حکمتیار!
از اینها انتظار کار برای مردم و تلاش در راستای بهبود اوضاع را نداشته باشید.
اینها همه مجریان اهداف و برنامه های "سی آی ای" هستند. اینها و دیگر غلامان در رده های بعدی، اجازه آب خوردن خود را هم ندارند چه رسد به اینکه بخواهند کاری برای مردم بکنند!

متاسفانه این موقعیت جغرافیایی که بنام افغانستان "نفرین شده" تعریف شده است، باید بر اساس تصامیم از قبل گرفته شده آمریکایی ها با توافق اروپا و برخی دیگر کشورهای عربی و منطقه، کاملا ناامن و بحرانی باشد تا اهداف غربی و در راس آمریکا فراهم آید.

حالا این اهداف چه مدت زمانی بطول می انجامد، بر ما مردم زجر دیده معلوم نیست! شاید در برآوردهای غربی ها مشخص شده باشد اما از مخفی نگهداشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در درجه اول، این منطقه جغرافیایی، قربانی ذخایر و معادنی است که کوهستانی بودن آن باعث ایجاد و پنهان نگهداشتن آن ذخایر تا کنون شده است و غربی ها که بنام حقوق بشر و جوامع مدنی، به غارت همه این ذخایر و معادن چشم دوخته اند، بهترین روش برای دستیابی کامل به این ذخایر و معادن را بحرانی ساختن منطقه دانسته و هر روز که می گذرد به بهانه های مختلف وضعیت بحرانی کشور را تشدید می کنند.

مقصد، مشغول نگهداشتن همه است، روزی بنام صلح و مذاکرات با مخالفان و نشست ها در کشورهای دیگر و روزی هم با حملات انتحاری و انفجار و ترور و این روزها هم با نام انتخابات و تقلب و...

روزهایی که مذاکرات صلح داغ است و همه از سیاستگران گرفته تا مردم عامه، درگیر جنجال ها و نشست ها و انتخاب نماینده ها و انتخابات و رقابت های اینچنینی هستند، کمتر انفجار و یا حمله انتحاری و یا ترور افراد صورت می گیرد و یا اصلا خبری از این قضایا نیست ولی روزهایی که اینچنین برنامه ها کمرنگ شده و مردم سرخورده باز بحالت جمود و یا آرامش قبل از طوفان می رسند، باز یک انفجار بزرگ و یا یک حمله انتحاری طراحی و اجرا می گردد تا تمامی اذهان بدان سو هدایت شود و باز تا چند روزی مردم و سیاستگران درگیر آن اتفاق باشند.

این شده روزگارما! ما را همچنان مشغول نگهمیدارند تا فرصت تمرکز از ما گرفته شده و قدرت عکس العمل در مقابل اعمال پنهان و پیدای خارجی ها از مردم ما سلب گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   دیشب ساعت یازده شب در شفاخانه امنیت ملی مریض عاجل داشتم. صبح ساعت 5:30 به دلیل بی خوابی و خستگی هنگامی که خواستم از شفاخانه بیرون شوم و به طرف خانه بروم.
رفتم که از دهن دروازه تلفون هایم را دریافت کنم با بدترین برخورد کارمندان امنیتی شفاخانه مواجه شدم.
از من می پرسند در این صبح وقت تو زن بداخلاق کجا میروی؟
مگر شفاخانه مردگاو خانه بود که چنین رفتار با من میشد؟

از اینکه با چنین رفتارشان سر و صدایم بلند شد ده ها تهمت دیگر را در پایم بستند از سوی دیگر خودم صحتم خوب نبود لحظه به لحظه از عصبانیت بی حال شده می رفتم بعد خود را معرفی کردم که شاید برخوردشان با من تغیر کند.
اما بی خبر از اینکه به دلیل خبرنگار بودنم یکی از کارمندانش صدا میزند این خبرنگار تا معذرت نخواسته از اینجا رفته نمی تواند، دیگرش صدا میزند باید در پایم خم شود چون با امریکا کار می کند، این جاسوس امریکا است. بلاخره به تنگ امدم به امنیت ملی تماس گرفتم بعد دیدند که من رسمی همرایشان برخورد می کنم عذر خواهی کرده تلفون هایم را دادند و رخصتم کردند.
کاش نظامی بود تا از انها پرسیده می شد وظیفه یک فرد نظامی چیست!!!
از آن لحظه به بعد جز اشک ریختن دیگر چیزی برای بیان ندارم برای اولین بار متنفرم از اینکه شهروند چنین ملک بدبخت هستم، ملکی که مردمش نه ناموس می شناسد، نه قانون، و نه...
مریم خاموش

>>>   معامله گری پنهانی کمیسیون انتخابات و تیم دولت ساز
چرا در دقیقه ٩٠ موضع گیری کمیسیون انتخابات و تیم دولت ساز یکی شده است . پاسخ روشن است ,کمیسیون اتتخابات و تیم دولت ساز باهم معامله کردند و میخواهند ارای خارج از زمان را یعنی قبل از ٧ صبح و بعداز ٥ ظهر روز رایدهی که همه مربوط به یک تیم می شود یعنی تیم دولت ساز قانونی سازند و اعتبار دهند
درحالیکه کمیسیون انتخابات قبلن اعلان کرده بود که ارای قبل از زمان رایدهی یعنی قبل از ٧ صبح و بعداز ٥ ظهر اعتبار ندارد و غیر قانونی است.
حالا چرا میخواهند این ارا که مربوط به تیم ( دولت ساز ) می شود شمارش شود . پس معلوم است که معامله گری صورت گرفته است .
نظام الدین غیاثی خراسانی

>>>   Zahir Ariaie
عطا محمد نور ، يونس قانونى و حاجى محمد محقق سه تن از سياسيونى اند كه با وجود هشدار هاى ملت در دام اتمر افتادند. بعد از فروپاشى تيم اتمر ، هر سه تن انها سه راهبرد مشخص را پيش رو گرفتند. استاد محقق با بهترين انتخاب راه مردم و تحقق ارمان دراز مدت مردم كه ضامن ثبات دايمى است در پيش گرفت و به جبهه يى مردم پيوست. يونس قانونى مانند هميشه خاموشى و سياست " فعلاً شله بخور پرده بكن تا فرصت ديگر " را در پيش گرفت و خاموش ماند كه البته با توجه به كارنامه و شهرت ايشان تعجبى نداشت. و اما عطا محمد نور بدترين گزينه را انتخاب كرد . او با دشمن تاريخ، هويت، مردم سالارى و عدالت يكجا شد ، و نه تنها يكجا شد بلكه نقش پيش مرگه ايشان را نيز بازى ميكند. دفعتاً مشخص نيست كه چى معامله يى بين انها صورت گرفته اما عطا محمد نور فراموش كرده است كه غنى از جناب شان فقط استفاده ابزارى ميكند تا هرچه بيشتر در ميان مردم سقوط كنند. انچه مانند افتاب روشن است اين است كه چى غنى بازنده باشد يا با تقلب برنده، در اخر كار عطا محمد نه جايگاه خواهد داشت و نه حامى!

>>>   Arwin Hazaristani
قوم لوط لوگر!
حالا مشخص شد که از اشرف غنی گرفته تا عمر متین رئیس جمهور خودخوانده افغانستان ساکن آمریکاه که پسرش یک همجنسگراه بود، بخاطر عقدهٔ که با شوهرش پیدا کرده بود با حمله بالای یک باشگاه همجنسگرایان در آمریکاه ده ها همجنس هم نوع اش را کشته و خودش نیز کشته شد، مریم سلیمان خیل، داود سلطان زوی، همهٔ شان درس خوانده مکاتب لوگر استند.
حقایق مکاتب لوگر را خود تان میدانید.

>>>   محمدنعیم غیور
منبع تمام جنگها ازجمله جنگ در افغانستان در قرن (۲۰) خصوصا بعد از جنگ دوم جهانی(۱۹۴۵)‌ ودردو دهه ای سپری شده ازقرن(۲۱) تضاد بین سیستمهای اقتصادی سوسیالیستی ولیبرالیستی(کاپیتالیزم)بوده.
ازدیگر مسایل مثل دین،مذهب،زبان،قوم،مرز،نژاد،آیدئدلوژی وغیره منحیث ابزار استفاده شده.درک عمق فاجعه بدون دانش سیاسی و استخباراتی غیر ممکن است .به همین دلیل کشور های فقیر و کم توسعه یافته جهان سوم به تخته خیز و میدان خونبار این جنگها ی تباه گر مبدل شده.

>>>   Asadullah Nadim
گزارش جامعه مدنی ولایت لوگر زننده و تکان دهنده است. این یک گزارش عادی نیست ، بلکه بر غرور ، جایگاه و عزت یک قوم باافتخار لطمه زده است. این گزارش باید جدی گرفته شود و سیاه و سفید آن بگونه درست روشن ساخته شود. اگر این گزارش بر بنیاد واقعیت هاست ، باید عاملان این جنایت ها مجازات شوند. و اگر این گزارش بر بنیاد حدس و گمان است ، باید تهیه کننده گان آن مسولیت این افترا را به دوش بگیرند و از مردم باافتخار ولایت لوگر عذرخواهی بکنند.
کسانی که مضمون این گزارش را به کتره ، کنایه ، تحقیر و استهزا گرفته اند باید به خود بیایند که ما افغان ها صرفنظر از تعلقیت های گوناگون ، از آنجمله قلمرو های اداری مختلف همه با همیم و خوب و بد هریک ما از آن همه ماست.
ممکن یک همسایه دشمن در عقب این گزارش پنهان باشد که فرزندان این مرز و بوم را از رفتن به مکتب متنفر سازد...و ممکن کینه و کدورت های دیگری در عقب آن باشد.
اگر تهیه کننده این گزارش واقعا به مقصد مبارزه با مفسدات اخلاقی به این کار دست زده باشد ، باید روشن شود.
وزارت معارف مکلفیت دارد با قوت تمام و با بی طرفی کامل چند و چون این مساله را روشن سازد. احزاب ، گروه ها و افراد دارای بینش های مختلف نباید از این گزارش منحیث وسیله و ابزار استفاده نمایند.

>>>   یک قلم دزدی 300 میلون دالر
عنقریب کتابی درمورد تاریخ حوادث دو دهه اخیر درکشور به قلم یکی از فرهنگی های کشور چاپ می شود که دران از تمام دزدی های اشرف غنی در وزارت مالیه پرده برداشته می شود .نویسنده این کتاب خود در جریان قضایا بوده است . تنها یک قلم دزدی غنی 300 میلیون دالر است .
ضیا مسعود

>>>   کوتاه سخنی با آقای امرالله صالح

دیروز جناب خود شما یکی از جارچی های همان تیم ( تیم ثبات و همگرایی برهبری داکتر عبدالله در سال ۲۰۱۴ م ) بودید که برای شان گلو پاره مینمودید!
دیروز عبدالله را به مقام پیامبر رسانیده بودید و امروز غنی و تیم متقلب و متخلف بدنام دولت ساز را !
پس باید بدانید که یا دیروز جناب شما به ملت و مردم تان دروغ میگفتید و یا امروز دروغ میگویید آقای صالح گرامی !
متاسفانه و با درد و دریغ که جناب شما و امثالهم بجز شعار و غوغا دیگر وظیفه و کاری ندارید . تمام زندگی شما و مبارزه و شعار شما برای رسیدن به قدرت و خوش خدمتی برای ارباب قدرت و ثروت و پادشاهی دیگران است .

اندكي پيش تو گفتم غم دل ترسيدم
كه دل آزرده شوي ور نه سخن بسيارست
ذوقي كاشاني

با حرمت
ویس ناصری

>>>   مریم سما : مبارزه با " بچه بازی " را از لوگر آغاز میکنم .
راضیه منگل خطاب به مریم سما : کسانیکه از کانال " سکس در بدل وکالت " به مجلس راه پیدا کردند ، خود را قهرمان جلوه ندهند .

>>>   Nawid Parsa

3 اقدام عاجل از جانب 3 ارگان مختلف درین حالت بحران انتخاباتی ناشی از سماجت کمیسیون - ارگ در گریز از قانونیت و تطبیق قانون:

1 - کمیسیون مستقل حقوق بشرشلیک بالای مظاهره کنندگان- قتل،صدمه به حق برگزاری اجتماعات را محکوم. غ -وزیران راقابل پیگرد جنایی اعلام نماید.

2- جلسه اضطراری مجلس و احضار مسئولین امنیتی نسبت به شلیک و قتل در مظاهرات مسالمت آمیزکندز توام با اتهام خیانت ملی به غنی و وزرای مسئول

3 - یوناما صدمه به حق تظاهرات مسالمت آمیز، شلیک بالای اجتماع مسالمت امیز و قتل را محکوم نماید.

پ . ن . : کمیسیون اقدام فرا قانونی خود را متوقف سازد و به مصالح علیا و سلامت کشور بیندیشد نه دساتیر یک مریض روانی و تیم مافیایش.

>>>   یک راه وجود دارد پایان دادن به اشغال افغانستان توسط امریکا و ارگ کابل و مبارزه با طالب و داعش

>>>   کمیسیون ملت را چلنج کرده است.
با تظاهرات سر تا سری در تمام افغانستان این کمیسیون متقلب و رشوه خور را سر جایش بنشانید در غیر آن افغانستان به طرف خانه جنگی و تجزیه به پیش میرود.
ننگ بی ننگ باید به وسیله شهروندان دستگیر شود و در یک برنامه زنده به جنایاتش اعتراف کند.

>>>   حكم بادار و تصميم چاكر !

ترامپ در اقدامى يك جانبه و بى اعتنا به قوانين جهانى و ديدگاه جانب افغانستان، دو تن از نظاميان كشورش را كه محكوم به قتل افراد ملكى در افغانستان بودند، عفو نمود. اما اشرف غنى بالاترين امتياز را بخاطر رهايى دو استاد امريكايى داد.

ترامپ و غنى هر دو به دو امريكايى امتياز قائل شدند.
فقط با اين تفاوت كه براى ترامپ دو هموطن جنايتكارش ارزشمندتر از چند افغان بيگناه است. اما براى غنى دو امريكايى ارزشمندتر از مردم مظلومش مى باشد.

ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا !

محمد عارف منصوری

>>>   Maihanjar Raza
گزارش گاردين و اختلاف نظر
ميان مريم سماو راضيه منگل!؟

خبر تكاندهينده در روز نامه گاردين بچاپ رسيده است؛ بر ملا شدن سوى استفاده ها جنسى و بچه بازى در ٦ مكتب در استان لوگر كه در مدت ٦ سال مستند سازى شده است، خيلى تكاندهينده بود: اما بخش از وكيل ها پارلمان و سنا و مردم محل تحت نام "غيرت افغانى" ميكوشند آنرا پنهان نمايند ؟ كه گويا واقعيت ندارد ...! مريم سما، يكى طرفداران برسى تجاوز جنسى و بچه بازى در ٦ مكتب در استان لوگر شده است . بعد از بحث در پارلمان، هيتى از طرف رئيس پارلمان تعين شد، كه مريم سما جز هيت برسى پارلمانى است :
اما راضيه منگل به مخالفت برخواسته و برسى بچه بازى در استان لوگر را انكار كرده ميگويد كه اين توهين است واقعيت ندارد !؟ و عليه مريم سما امضا جمع آورى كرد است، تا حال ٢٠ وكيل به پيشنهاد راضيه منگل جواب مثبت دادند ؟؟
نقد و نظر شما دوستان ؟؟

>>>   یکی از هفته های نحس در افغانستان
1- آزادی سه تروریست خطرناک، انس حقانی و...
2- خبر تجاوز به متعلمین پسر در لوگر، تنها در چند مکتب بیشتر از 500 نفر
3- کشتن پنج تن از قربانیان تجاوز به دست خانواده های شان. حق ما است که در آتش بسوزیم.
4- دیدن عکس مادری که دو طفل اش را در انتحاری از دست داد.

همین چهار خبر کافی است که متوجه شویم داریم با خود چه می کنیم و در زندان چه نوع حاکمانی اسیریم.
من اگر قاضی بودم... انس حقانی و رفقایش را، متعلمین متجاوز را، خانواده های را که پسران شان را کشتند، تمام حاملان بمب انتحاری را به هزار بار اعدام محکوم میکردم.
با این وضع، باید درک کرد که پشتون ها چرا زنان و دختران شان را به مکتب نمی فرستند.
کلا مغزم هنگ کرده است.

تقی امینی

>>>   به محترمه خاموش ،
امنیت ملی ؟؟؟ کجایش ملی است ؟ این یک کمپنی خصوصی است وبرای 99 سال برای پنشیر وردک طور قراداد داده شده ، این اداره سابق مربوط دولت ونامش ریاست عمومی امنیت ملی بود،

>>>   از كلاغ نخواهيد كه تخم طاووس بگذارد .!

>>>   لطیف پدرام:
اصول من روشن است،این جا آمریکایی ها تعیین می‌کنند که چه کسی ریس جمهوری باشد. این که چه کسی ریس جمهوری میشود برای من بسیار مهم نیست.
آن چه برای من اولویت دارد فدرالی کردن افغانستان،احیای هویت خراسانی،جلوگیری از افغانیزه کردن کشور و در نهایت استقلال کشور،آزادی و عدالت اجتماعی است.
به صراحت بگویم این تغییراتی را که من میخواهم این تیم ها جرات ندارند در باره‌ی آن حتا طرح مساله کنند و گپ بزنند، بنا بر این خواهش می‌کنم از من نخواهید، به این یا آن تیم بپیوندم یا حمایت کنم. حمایت من مشروط به پذیرفتن آشکار این اصول است. ولاغیر و خاطرهمه جمع باشد‌.

>>>   کدام کشور است که سه رای( سفارت انگلیس ، سفارت آمریکا و یوناما ) در مقابل رای ملیونی مردم تعین کننده است و ریس جمهور تعین میکند
Wahidulla Wahid

>>>   از پانی پت لوگر چنین برداشت میشود که این اوغان ها بر مردم هند چه جنایتی نموده اند باید سنجی دت قسمت دوم پانی پت لوگر را بسازد تف بر پشتون خاموش که حاکمیت را به قیمت ابروی خود بلی گفته وافتخار نمودند تجزیه بهترین گزینه نجات از افغانیت بی رحم وبی عزت است
حبیب کوهستانی

>>>   علت شانه سواری اوغانیت همین است که اول اوغان اند بعد اسلام ودر. اخر انسان
وحال برای ادامه حاکمیت اوغانی چادری پوش در کنار. روی لوچ ولنگی دار در کنار نکتایی دار تلاش شبانه روزی دارند
ولی بر عکس غیر اوغان ها کفر ومسلمان دارند وهرگز در کنار هم ایستاده نشده وکنار امدن در کنار هم را تحقیر به ملی گرایی دانسته نمیخواهند محور واحد داشته باشند
حبیب کوهستانی

>>>   هموطنان عزیز اشرغنی نه اقتصاد خواند و نه دکترای علوم دارد و زندگی وتحصیل آن جعلی است در یوتوپ ویدو راجیع به جعل دکترای غنی موجود است . غنی پراتاب شده درجامعه افغانی از طرف یهودان امریکا و انگیس برای قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع 48000 سرباز ما از عدم مدیریت همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این روانی شخصیت بی رحم درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
اشرف غنی واقعا لیاقت مقام ریاست جمهوری نداشت وندارد ، از اشرف غنی اعمال گفتار آن با هم همخوانی ندارد یک چیز میگوید دیگر چیز عمل می کند که گویی اربا یک قبیله کوچک است نه ریس جمهور همه ملت پر افتخار افغانستان.
مردم آگاه و چیز فهم روشنفکر و عدالت خوا جامعه افغانی این شخص متعصب دوری را خوب درک کرده اند وز او لا غنی و زن داود سلطان زوی مشاور 280 میلون حق میلون کودک بی سر پنا را دذدیدن وامیدوارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ این شحص مریض جسمی و روحی است توان کار و مدیریت کشور ندارد. افغانستان کشور جنگ زده ما با یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بتام اقوام مردم ما با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه پنچ رای جعلی ریاست جمهوری اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.
مسولیت این همه خونهای ریخته شده طی بیشتر از پنج سال حکومت ناکام شما متفکر فاشست دوم جهان بعد از هلتر برنامه های دروغین بی نتجه که 65 درصد مردم ما امروز زیر فقر تنها در حرف پوچ تو مفز گنده است و نتجه این فقر بیکاری جنگ سرتاسیر در سرتاسر افغانستان بگردن شما قدرت طلب متعصب است
سلام عرض ادب آگا هان صاحب دل کسیت شایسته رهبر کرسی ریاست جمهوری این کشور جنگ زده ؟ او باید شحص صادق دارای ایده فرا قومی باشد ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوز خون ریخته شده ای امروز بیرون آورد و مردم عزیز بی دفاع ما را به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است