چه کسی از مرگ مژده سود می‌برد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۱    ۱۳۹۸/۸/۳۰ کد خبر: 160989 منبع: پرینت

مژده را از نزدیک نمی‌شناختم. شاید دارای خصوصیات فردی برازنده و ارزنده بود ولی در حوزه عمومی هجده سال تمام به حیث ابزار جنگ نرم تروریزم کار کرد و پیش از آن نیز در امارت طالبان مامور وزارت خارجه بود. من اما از ترور او ناراحتم، زیرا خفه کردن صدای مخالف به استبداد و اختناق منجر می‌شود.

پرسش مهم این است که در بازه زمانی موجود چه کسی از مرگ مژده نفع می‌برد؟ او مزاحم کدام حلقه سیاسی بود و چه اسراری بویژه درباره پروسه صلح در سینه داشت؟

خطرناکتر از او برای دموکراسی و آزادی بیان؛ حلقه فاشیست و انحصارطلبی است که دم از دموکراسی می‌زنند اما برای سرکوب مخالف و ساکت کردن صدای معترض از هیچ ابزاری دریغ نمی‌کنند. مژده نمی‌توانست افغانستان را به دوره امارت بازگرداند اما اینان می‌توانند اختناق دوره نادرخانی را احیا کنند.

محمد امین جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مژده
ترور
نظرات بینندگان:

>>>   او مامور وزارت خارجه بود ، اما همین حالا خود وزیر خارجه درکابل حضور دارد چرا اورا نمیکشند؟؟
فامیل انس حقانی بیشترین جنایات را کردند چرا اعدام نکردند؟ چون از حقانی ها می ترسند ، مژده برضد حکومت چی کاری کرده می توانست ؟ کودتا ؟ انتحار؟ یا مانند حقانی ویرانی وجنایت ؟؟
او. اگر جدا مخالف حکومت می بود چرا درکابل وزیرساحه حکومت زندگی میکرد ؟

>>>   آمریکا ، پاکستان ، افغانستان ، عربستان ، امارات ، اروپا ، آسیای میانه و چین.

>>>   چندان سری هم در سینه نداشت و فقط معادلات جهانی تغییر کرد. یک جاسوس نفاق انداز از هر حلقه ای بی ارزش تر است.

>>>   خلفه هوشیار که گویا کوشش می کنی پشت ورق را بخوانی .
اگر بیاد داشته باشی رئیس جمهور چند پیش در یک سخنرانی خود خطاب به ملت گفت ؛ بعضی حلقاتی هستند که کوشش دارند پروسه صلح را به اشکال مختلف تخریب کنند .
حال سوال بنده از خودت کی ها میتوانند از دید شما بزرگوار و افلاطون ثانی از چنین حالتی بهره مند شود؟

>>>   آدمی زاد خود را پدر همه کارهای نیک می دانند. ولی افغان پشتون که خود را تنها افغان می نامند طایفه ایست از زمان ابدالی خود را باغریت و پدر جنگ و خونریزی اشغالگر ممالک غیر پشتون و گاو ها را در پیش روی خود رانندن یعنی اینکه در جنگ روراروی با مردم هند خود را در عقب گاو پت کردند یا پته جگره کردن که این کار تخطی از قوانین پشتونداری است که در لندی پشتو نوشته شده بود که در نبرد روراروی علیه دشمن بجنگ. این مرده هند چه دشمنی علیه افغان که جمع جمع اش افاعنه می شود. مانند مشکل و مشکلات که افغان "مشکلات تاتا و یا مشکلات ها هم می گویند.
خوب خو روشن است که کی ترور می کند و تروریست است که تروریسم را ساخته و کی با تروریست ها همکاری می کنند و که خاک غیر پشتون را به تروریست ها یعنی منافقین تروریسم پشتونی در اسلامی دودسته تفدیم می کنند. کی تروربستهای پشتونی را آزاد می کنند و کی تروریست های پشتونیست و عربی و اسلامی را به کشور های شمالی و غربی تورانرمین و ایرانرمین می برد.
همین تروریست‌ها که در کشور ناله و فریاد از تخمه و نطفه پشتون در فابریکه های چوچه کشی نسل پشتونان طالبان و گروه های راکتپرانی و یا موشکپرانی حقانی و دیگر تروریست های نسل شاوول افغانا پسر ارومیه نبیره شاوول از قبایل گمشده نسل بنی اسرائیل بهودی.
وحید مژده هم قربانی همین تروریست‌ها شد باوجود اینکه در زمان طالبان در سامانه رژیم صهیونیستی تروریستی و آدمکش پشتون افغانی خدمت می کرد.

بیادم است که وحید مژده (- البته مرگ سیاسی او باعث مژدگانی است ولی مرگ بدنی و جسمی و انسانی محرومی هیچ گاه از انسان باعث مژده نیست. فقط تروریست از مرگ یک انسان خوشحال می شود.) پس از ترور پیکره های بودا دلایل اساسی قصد و نیت و عزم - طالبان نه تنها انسان را ترور و انتحار و انفلاق می کنند بلکه اعضای هوادار جوانان هنوز بلوغ جنسی و فکری نشده را خودکفک می کنند و پیکره های گوناگون آثار فرهنگی تاریخی همین سر زمین خورشید را.
همین دین بودایی در سرزمبن خورشید در کابلستان و بلخ و بامیان و سمنگان و میدان (تغیر به وردک) با پایتخت میدان شهر و غزنی رشد نمود. هفت نیکوکاری زردشتی اویستا + تمرکز مساوی به بودیزم. هندویزم و زردشتی و و میتراییسم واقعیت تاریخی و حاد است مانند همه ادیان دیگر در این جهان. کشور ساختگی با نام منحوس خود ناف جهان و اسلام نیست و نه اسلامگرایان و نه افغان این دو لت کشور را نجات داده می تواند نه 50 کشور ناتو و اتحادیه اروپا.
چرا ملا عمر پیشوا آمریکایی پستونتبار امر تندیس های باستانی را داد. قرار گفته وحید مژده ملا عمر شنید که افغان فرهنگ پنج هزار ساله دارد. ( فردوسی یک هزار سال پیش از فرهنگ پیشدادی و کیانیان پنج هزار پیش نام برده بود . اما عمر خان
پنج هزار را شش هزار نساخت چرا چون افغان تخنیکهای فرهنگی نمی دانند. فقیر و حقیر اند در فناوری و فن های فرهنگی ).
ملا عمر و دارو دسته پشتونی اش به موزیم و یا عجايب خانه کابل رفت تا آثار پنج هزار ساله افغان را تماشا و لذت ببرد. هر طرف که رفت به غیر از خنجر هندی و چاقوی کابلی که به وزیر اکبرخان نسبت داده شده‌ بود دیگر همه آثار فرهنگی تاریخی شش هزاره در آن چهره های ماندگار هزاره ها تورانیان و ایرانیان و هندوایرانیان دیده می شد.
آنها پراهن و تنبان پشتونی ندانشتند . بتهای بودیزم سکه های دوران تیموریان و گرگانی و بابریان و سکه های نادر افشار صاحب قران و سامانیان و غزنویان و همه به زبان پارسی.
بسیار قهر شده بود. گفت این آثار از افغانستان نیست از هزاره هاست. ویران اش کنید. چون در چهره و گونه این آثار به مغول های هزاره می ماند.
از این جهت مژده وحید باعث خوشحالی و قتل بزدلانه اش باعث غمگینی من است.

>>>   هیچ کسی خودش جواب حمایت از جنایت های فاشیستان هم زبان خودرا میدهد در دنیا داد و تا روز قیامت در عذاب الهی گرفتار است

>>>   ترور یک قتل عمد است چه دولتی (اعدام هایی محاکم خود ساخته و غیر علنی) و چه گروپی و فردی باشد و مهم هم نیست که چه کسی را می کشی چه خوب و چه بد. زنده گی حق مسلم هر انسان است و حتی اعدام یک فرد بدون یک محاکمه عادلانه و سلب حق دفاع از خود ترور حساب می شود.
آزاده

>>>   قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع 4800 سرباز ما از عدم مدیریت این غنی مغز گنده متعصب فاشست دوم چهان بعد از هتلر و شخص بی رحم درغلگر خیلی مایوس کننده است
اشرف غنی واقعا لیاقت مقام ریاست جمهوری نداشت وندارد ، از اشرف غنی اعمال گفتار آن با هم همخوانی ندارد یک چیز میگوید دیگر چیز عمل می کند که گویی اربا یک قبیله کوچک است نه ریس جمهور همه ملت. مردم آگاه و چیز فهم این خوب درک کرده اند وامیدوارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ مریض جسمی و روحی است. افغانستان جنگ زده ما با یک صحتمند صاق بوطن ودلسوز بمردم با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه ریاست اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.
مسولیت این همه خونهای ریخته شده طی بیشتر از پنج سال حکومت ناکام شما متفکر دروغین دوم جهان در افغانستان بگردن شما قدرت طلب متعصب است
سلام عرض ادب آگا هان صاحب دل کسیت شایسته رهبر کرسی ریاست جمهوری این کشور جنگ زده ؟ او باید شحص صادق دارای ایده فرا قومی باشد ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوز خون ریخته شده ای امروز بیرون آورد و مردم عزیز بی دفاع ما را به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند.
هموطن قلم بدست دلبسوزان بمرد بیچاره کشور غرق خون تان و یک دوسطر تبصره غم شریکی به حال مردم بدی دفاع کنید در پای مضمون نشر شده من بروی صفحه کامنت گذارید .

>>>   در ایران ، به مجرد ی که يک آدم مرد، عزیز و نورچشم میشود، حالا در افغانستان هم، همین بیماری، سرایت کرده است. وحید مژده، کار شناس امور طالبان، کارمند ارشد سابق طالبان در وزارت خارجه ، میانجی گروگانگیران طالب برا ی باج خواهی، شخصیتی با تمامیت افکار قرون وسطائی طالبی ، ترور شده و اکنون برای همه عزیز و محترم شده!
در وقت حامد کرزی، مرحوم مژده به جاسوسی ، متهم شد، رنگین دادفر سپنتا، برای او دوسیه( پرونده) درست کرد، خبر اونیز از رسانه های دولتی ، پخش شد، اما ناگهان ،حامد کرزی به امنیت دستور داد، دوسیهء مژده، «حفظ » شود. حفظ یعنی متوقف!
مژده با دولت پاکستان نیز میانهء خوب داشت ، وی ، میخواست امریکا، زود تر ، گورش را گم کند، تا طلبهء کرام، بلادرنگ، ارگ کابل را اشغال کنند. مژده، به حقوق زنان، به دموکراسی و حقوق بشر، بی علاقه بود ؛ مرگ همچه آدمی، جز برای اشخاصی مانند خود او، بی اهمیت و کم ارزش است.
قوماندان عبدالرازق ، فرمانده امنیتی قندهار که در زمان حیات، منفور بود ، و یاغی خوانده میشد، پس از مرگ( قتل)، چند روزی، قهرمان رسانه های بی پرنسیب شد اما زود فراموش شد. مژده را « قهرمان» ساختن، آب به هاون، کوبیدن است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است