حلیم تنویر حرف دل تمام راسیست ها را گفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۹    ۱۳۹۸/۹/۱۸ کد خبر: 161254 منبع: پرینت

حدیث مبارکی داریم که می فرماید:
"المرء مخبوء تحت لسانه"
" آدمی زیر زبان اش پنهان است".

حلیم تنویر که سابقه جهادی و فرهنگی دارد‌ و حالا در سرزمین آزاد و فاقد تبعیض و برتری نژادی هالند زندگی می کند روز گذشته در مراسم تجلیل از محمد گل خان مهمند در کلن آلمان حرف های دل سوپرراسیست ها را گفت. او به راحتی و خاطر جمع گفت که به زور اختلاط اقوام را به وجود خواهد آورد(!) و برای این منطور دختر هزاره را به بچه پشتون خواهد داد تا قومی در افغانستان نماند و به اصطلاح همه افغان شوند.

ایشان همچنین افاضاتی دیگری درباره هزاره ها، تاجیک ها و اوزبک ها فرمودند که خوب است خودتان بشنوید و بیدار شوید.
حلیم تنویر نماینده یک تفکر نامبارک برتری طلبانه و راسیستی قومی است. حلیم تنویر نماد یک ایدیولوژی برتری طلبانه قومی است که برتری و سیادت یک قوم را بر دیگر اقوام افغانستان تیوریزه می سازد. تیوری پردازان این تفکر عمدتا در آلمان زندگی می کنند و متاسفانه افراد درجه اول مملکتی با این گروه برتری طلب، تبارگرا و راسیست در ارتباط هستند.

با چنین نگاه و انگاره افغانستان یک کشور پیش رفته و آباد نخواهد شد اصلا یک کشور نخواهد شد. چنین جهنمی را در قرن 21 از سوی هیچ کس تحمل نخواهد شد البته این خواب های رنگین و ننگین آقای حلیم خان و دیگر نژادپرستان و تبارگرایان تعبیر نخواهد شد اما خوب است همه پشتون ها و هزاره ها و تاجیک ها و ازبک ها و تمام اقوام افغانستان واقعا بیدار شوند و علیه ریشه گرفتن و رشد این تفکر برتری طلبانه و راسیستی بسیج شوند و در محو و نابودی آن اقدام نمایند!

اما تاسف بارتر این جلسه ی سوپرفاشیست ها که در کلن آلمان برگزار شد نکات بسیار تکان دهنده ای مطرح شده است و جالب اینجا است که نمایندگان دولت افغانستان که در این جلسه حضور رسمی داشته هیچ گونه اعتراضی به سخنان این راسیست بالفطره نکرده اند گویی که این سخنان حرف دل آنها نیز بوده است!
پارلمان افغانستان، نهادهای مدنی و حقوقی باید این اظهارات برتری طلبانه و راسیتسی را پیگیری حقوقی نمایند.

محمد عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حلیم تنویر
دختران هزاره
برتری طلبی
نظرات بینندگان:

>>>   هشدار به ملت غیور ما لگد مالی آمدن چاروای بیگانگان از مرز دیورند :
امدن کوچی های پاکستان هر سال از مرز دیورند یک آفات طبیعی خطر ناک سر طان زا به جامعه و محیط زیست افغانستان هستند.
اقوام کوچی پاکستان در فصل بهار به چراگاه های افغانسان از بیرون آن طرف مرز دیورند می آیند و «چادرنشین » غژدی نیسن اند, در ایام تابستان برای استفاده از علف خوش خوار به چراگاه های مناطق کو هستانی افغانستان بطور مؤقت به همرای گله بز , رمه گوسفند, گله گاو , شتر ,اسپ به مناطق چراگاه های مرتفع کوچ مي نمایند. روند جابجایی ناقلین پشتون در شمال افغانستان، به گفته حنیفی، امان الله خان در صدد تعمیم هر چه بیشتر هژمونی قومی بوده است تا، تعمیم عدالت، هرچند برنامه های اصلاح اجتماعی هم داشت.
ازین برمیآید که قیام مردم شمال به رهبری امیر حبیب الله کلکانی تنها انگیزه دینی نداشته بلکه علیه استیلای قومی نیز بوده است.
سیستم چرای عنعنوی مفرط وغیر علمی در واحد های چراگاهی افغانستان از طرف کوچی ها در این چند سال اخیر معمول بوده که باعث پایمال حاصلات و زیمن مردم کشور توسط رمه ای های شان شده است و این نحوه چرا در نهایت تخریب فرسایش نبتات و فرسایش خاک در مناطق دشتی وکوهی افغانستان گردید ه است.

بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی افغانستان بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله کوچی های پاکستان موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق محیط زیستی زمین زیبای ما مواجه شده است وادامه ی این روند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان و نبابات توسط رمه کوچی مانند آمدن برف کوچ ها روا ناب بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی ,طوفان شن های روان و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در بعضی از محلات و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان روبه رو کرده است.
در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان سبز نبات کوهی دچار مشکالت بیشتر می شود و با انقاض روبر خوا هد شد. برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی و نباتات باید از طرف اداره محیت زیست تصویب به اجرا در اید تا گیاهان , نباتات و جانوران بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند از دیدگاه دانش محیط زیست چرای بی رویه دام ها یک از دالیل سرزمین های تخریب شده ای کاهش پوشش گیاهی می باشد.

واین نوع چرای بی مسولیت طبیعت سرسبز زیبای کشور ما را لکد مال و خاک آلوکرده آسیب می رسانند و ترمیم پوشش گیاهی تخریب شده در شیب ها ی تند تپه ها و دامنه کوه ها مشکل و تقریبا غیر ممکن است. رعایت فصل چرا و آماده گی چراگاه جهت استفاده از چرا گاه ها لاقل یک ماه بعد از آب شدن برف ها و یا از اولین بارنده گی در منطقه تا موقع ای که گیاهان به ارتفاع 21 سانتی نرسیده اند چرا غیر ممکن از دید گاه دانش علمی محیط زیست و غلط ا ست.

چرای دامها در بلندی و ارتفاعات چراگاه ها باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و بدون رشد ونمو گیا در سالهای آینده و هم موجیب اصلی تخریب منابع طبیعی می شود و نیز از جمله عوامل تهدید کنند اکوسیتم کوهستانی است و پیامد آن آمدن برف کوچ , فرسایش آب ,خاک و سیلاب های ویرانگر مسیر را خود به بار می آورد.

هوطنان مهن دوست عزیز نمونه ای آفات طبیعی خطر ناک در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد تعصب امیز تبار اشر عنی احمدزی بنام ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان یا اوغان بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش کوچی تبار اشرف غنی به دروع از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي گرديد.
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست خود مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.
اگر کسانی که از آمدن کله کو چی ها ی آفت آور و یرورس جنگلات و نباتات از آن طرف مرز دیورند به خاطر نابودی چراگاه های سربز کشور عزیز ما افغانستان می آیند پشتی بانی می کند این فرد واقعاَ یک فرد اصیل بومی افغانستانی نیست و اگر باشد ، دلسوزی به طبیعت به مردم خود می داشته باشد و ابدآ نمی کند دفاع و پشتی بانی از آمدن کوچی های قاچاق بر اسحله ، مواد انفجاریه ، آفت طبیعی و آسیب های طبیعی , طبیعت زیبا ما بوسیله گله ها پای مال و لگد مال کردن سرسبزی و نابود حاصلات مرد م ما از بین بر ند بوته ها جنگلی و بخصوص پسته زار های کشور عزیزم ما فغانستان عزیز ما می آیند و گله های آنها موجب بدختی ها بشمول آلودگی محیط زیست وسبب ضر ر به ارزشهای صحت ، همچنان وجود انواع فساد ژیست میباشند.
ایجانب داکتر علوم محیط زیست منحث یک کادر مسلکی در بخش محیط زیست و دانش علمی و تحصصی محیط زیسطی را آز آن کشور شوروی کسب کردم از روی وجدان و صداقت به اهمیت رشته تخصصی تحصیلی خود باید از ارش های محیط زیست کشور عزیزخود برای صحت و بهداشت نسل های آینده مردم عزیز خود حفاظت و دفاع کنم.
هموطنان آگاه قلم بدست مطلب را دقیق بخوانید واگر قابل نقد است نقد کنید ؛ دلسوزی و همدردی تان را به وطنیکه بیش از 100 سال است که پایمال انسانهای نا انسان و همرای آمدن حیوانات از آن طرف مرز دیورند بوده است همیشه عمال کوچی ها آوردن قاچاق اسلحه و مواد انفجاریه بد ا خل افغانستان است و امروز باغث گسترش جنگ به شمال افغانستان شده اند
داکتر یارمحمد« حیدرزاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   کوچی ها پاکستان با عث خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی در افغانستان
امدن کوچی ها از آن طرف مرز دیورند با عث نا هنجاری های اجتماعی در کشور ما و آفات طبیعی خطر ناک سر طان زا در جامعه افغانستان !
اقوام کوچی رمه دار آن طرف مرز دیورند با تطبیق نظام نامه امان الله خان در فصل بهار به چراگاه های افغانسان از بیرون مرز دیورند می آیند, آنها دارای زمین و خانه ای نیستند و «چادرنشین » غژدی نیسن اند. و کوچی در ایام تابستان برای استفاده از علف خوش خوار ما به چراگاه های مناطق کو هستانی افغانستان بطور مؤقت به همرای گله بز , رمه گوسفند, گله گاو , شتر ,اسپ از داخل دره ها و باغستان شاداب منطقه به مناطق چراگاه های مرتفع نیزدیک یخچال های طبیعی منابع آبی کشورما کوچ مي نمایند.
این سیستم چرای عنعنوی مفرط و غیر علمی کوچی ها در واحد های چراگاهی افغانستان از طرف ک آنها ها از عدم کنترول دولت های قبیله معمول بوده که باعث پایمال حاصلات مردم بی دفاع و جنگلات کشور زیبا ما توسط رمه ای های آنها و در نهایت خطر عظیم نا هنجاری های اجتماعی تخریب فرسایش نباتات و فرسایش خاک در مناطق دشتی وکوهی افغانستان گردید ه است.

بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی کشور بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله آنها موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق مواجه شده اند وادامه ی این روند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان توسط رمه کوچی مانند آمدن برف کوچ ها سریع آب شدن یجچالهای طبیعی کشور و در نتجیه باعث روا ناب سیلی بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی ,طوفان شن های روان و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در بعضی محالت و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان از عملی ناسلم آنها روبه رو کرده است.

در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان دچار مشکالات بیشتر می شود و با انقاض روبر خوا هد شد. برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی باید تصویب به اجرا در اید تا گیاهان و جانوران بومی بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند. چرای بی رویه کوچی ها یک از دالیل سرزمین های تخریب شده ای کاهش پوشش گیاهی از دید گاه دانش محیط زیست می باشد.

واین نوع چرای بی مسولیت طبیعت زیبای شاداب کشور ما را لکد مال و خاک آلوکرده ساخته اند. ترمیم پوشش گیاهی تخریب شده از طرف کوچی ها در شیب ها ی تند تپه ها و دامنه کوه ها مشکل و تقریبا غیر ممکن است و به ارزش ملیار دار آسیب رسانده و می رساند . رعایت فصل چرا و آماده گی چراگاه جهت استفاده از چرا گاه ها از دید دانش محیط زیستی الاقل یک ماه بعد از آب شدن برف ها ویا از اولین بارنده گی در منطقه تا موقع ای که گیاهان به ارتفاع 21 سانتی نرسیده اند آغاز چرا غیر علمی و غلط از طرف دانشمدان محیط زیست گفته شده است. چرای غیر داشتن تقویم چارواها در بلندی و ارتفاعات چراگاه ها باعث از بین رفتن پوشش گیاه وبدون رشد ونمو گیا در سالهای آینده و هم موجیب اصلی تخریب منابع طبیعی هیمن چرا بی تقویم می شود و نیز از جمله عوامل تهدید کنند اکوسیتم کوهستانی است و پیامد آن آمدن طغیان دریا ها از اثر برف کوچ , فرسایش آب ,خاک و سیلاب های ویرانگری را به بار آورده و می آورد.
هوطنان مهن دوست نمونه ای خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی از طرف کوچی در بهسود ، در دایمراد
حجرستان ناور غزنی ، خاواک پنچشیر ،دشت شیواه ، بدخشان ، دشت برچی قندوز و این آفات طبیعی خطر ناک اجتماعی در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد اشرف غنی کوچی و تعصب آمیز هم تبار آن ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي نه گرديد. تیم فاشیستی غنی کوچی ابو جعل در ناحیه بگرام ولایت پروان به توزیع شناسنامه افغان را به کوچی های پاکستان جواز توزیع آن به مدیریت ثبت احوال نفوس صادر کرد است .
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

>>>   جواب حلیم تنویر رابا تفنگ خواهیم داد

>>>   دهان حلیم تنویررا باگلوله می دوزیم

>>>   خیر است دختران هزاره را به بچه های اوغان و دختران اوغان را به بچه های هزاره و ترکمن بدهد بسیار خوب میشود

>>>   احمق هایی چون حلیم تاریک دروطن مامتاسفانه زیاد است.
اگراو احمق نمیبود باید میگفت.
روابط متقابل خویشاوندی میان همه ملیتها.
عاقل

>>>   وقتی ۲۰ سال پیش اذعان کردم که اضافه تر از۹۹ فیصد افغانها تاخر عقلی پیشرفته داردند٫همه دوستان برویم خندیدند.قبول کنید همچو یک طرح احمقانه مثل اقای تاریک برای طفل پنج ساله سایر کشورها قابل تمسخر است.
راوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است