پاسپورت جعلی دانشیار، عضو کمیسیون انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۰    ۱۳۹۸/۹/۲۵ کد خبر: 161370 منبع: پرینت

محمدحنیف دانشیار، عضو کمیسیون انتخابات در زمان گزینش‌اش به‌عنوان کمیشنر این کمیسیون، سن قانونی برای عضویت در کمیسیون انتخابات را نداشته است.

«اطلاعات‌روز» در گزارشی نوشت: هرچند کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی در 13 حوت 1397 مراسم تحلیف را به‌جا آوردند. اما براساس پاسپورت اولی حنیف دانش‌یار هنگام مراسم تحلیف 34 ساله بوده است؛ درحالیکه براساس پاسپورت دومش که امسال صادر شده، او در تاریخ تحلیف 35 ساله بوده است.

این درحالی است که براساس فقره پنجم ماده دوازدهم قانون انتخابات، یکی از شرایط عضویت در کمیسیون انتخابات تکمیل کردن سن ۳۵ سالگی است.
در همین حال در نشست عمومی امروز مجلس، نمایندگان خواستار «جعل اسناد تحصیلی و شناسنامه» را جُرم خوانده و تاکید کردند که نهادهای عدلی و قضایی باید به آن رسیدگی کند.

خان‌آقا رضایی نماینده کابل در نشست امروز گفت که گزارش اطلاعات روز نشان می‌دهد که دانش‌یار اسناد تحصیلی و تذکره هویت خود را جعل کرده و با جعل سرنوشت مردم را به بازی گرفته است.
براساس گفته‌های رضایی؛ دانش‌یار بزرگترین جفا را در حق مردم افغانستان مرتکب شده و باید ارگان‌های عدلی و قضایی این قضیه را پیگیری کنند که آیا واقعیت دارد یا خیر؟
او اشاره کرد که بر اساس ماده 437 کد جزا، شخص تزویر کننده به مجازات حبس متوسط محکوم می‌شود.

در همین حال میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان گفت: "کسی‌که با اسناد جعلی آمده و کمیشنر شده باشد، یک گناه بزرگ را مرتکب شده و باید مجازات شود".
او به کمیسیون امور عدلی و قضایی مجلس وظیفه داد تا این موضوع را به صورت جدی بررسی کند.

این درحالی است که ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی نیز خواستار تحقیق و بررسی ادعای «تزویر اسناد» از سوی محمدحنیف دانشیار، کمیشنر کمیسیون انتخابات، شده است.
مجیب‌رحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی در صحبت با رسانه‌ها گفته سات که آنان خواهان تحقیق، بررسی و رسیدگی به ادعای تزویر اسناد توسط محمدحنیف دانشیار از سوی نهادهای عدلی و قضایی شده‌اند.

سخنگوی ریاست اجرایی همچنین گفته سات که در صورت اثبات ادعای تزویر اسناد از سوی محمدحنیف دانشیار، به لحاظ حقوقی فیصله‌ها و عمل‌کردهای او در کمیسیون انتخابات زیر پرسش می‌رود.
او گفته که سپردن رای مردم به امانت نزد افرادی که با «جعل و تزویر» به این جایگاه رسیده باشند، در شرایط حساس کنونی می‌تواند بحران‌آفرین باشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاسپورت
دانشیار
نظرات بینندگان:

>>>   صد ها پروند از خاینین و جنایتکاران به دستگاه عدلی و قضایی رجعت داده شده از جمله کسانی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و مجازات گردیده که بی پشتوانه بودند اما کسانی که پشتوانه قوی در داخل ارگ یا بیرون از ارگ دارند هیچکدام شان مجازات نگردیده است و بخصوص کهارتباط اش با ارگ باشد هرگز نه مورد تحقیق قرار مییرد و نه مجازات میگردد چه خوب گفته اند مربی داری مربا بخور حنیف دانشیار یکی از ان اشخاص است که با اسناد تذویر و جعلی درزمره کمیشنران به کمیسون انتخابات راهی شده و عملکرد و طرز برخورد خشن و متکبرانه انرا در جلسات و یا سخنرانی در رسانه ها خلاف همه اخلاق حرف سخن گفتن دیده اند و در تلویزیون طلوع در مقابل ژورنالست دانا و جوان که با دانشیار در مورد انتخابات داشت با بی ادبی تمام در مقابل پرسش ان جوان برخورد کرد یکی از شیوه های رفتار خیانت کاران همین است که مغرورانه و بی تمکین و بی احترام و خودش را جدی گرفتن حرکت میکند تا کسی جرعت سوال کردن از انجام خیانت ان را کرده نتواند حال دیده شود کهبرخورددستگاه های عدلی و قضایی در برابر عمل غیر قانونیحنیف دانشیار چگونه است گذشت زمان پاسخ انرا خواهد داد .

>>>   کسیکه فاسفورتش را تقلبی ساخته باشد انتخابات را تقلب کاری میکند

>>>   تذکره مولوی دوکتور مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی داکتر عبدالله هم ساختگی و دستخورده است. چهارده سفیر و یازده وزیر و شخص اشرف غنی هم دارای تذکره های جعلی هستند.

>>>   افسوس وصد افسوس باورم نمیشه که چنین عملی را اقایی دانشیار انجام داده باشد ثانیا اگر هم کرده باشد برای همه مایه شرمندگی است
قیام

>>>   ز سر تا پا تقلب در تقلب

>>>   چرا از دانشیار بخاطر قتل یک کارمند تلویزیون طلوع که خود کشی کرد بخاطر تجاو ز حنیف دانشیار بر وی از وی سوال نمیشود تمام شهروندان خبر دارند که یک کارمند دختر در تلویزیون طلوع بخاطر اینکه حنیف دانشیار بر وی تجاوز جنسی نموده و بعد حاضرذ نشد با وی ازدواج نماید در داخل تلویزیون خود کشی کرد .فامیلش از شرم و ننگ صدای خود را بلند نکرد چون نه دختر شان زنده میماند و نه توان تهدید های باند دانشیار را داشت ولی طلوع که همیشه در جستجوی نکات صعیف دولت و مردم است تا آنها را از طریق رسانه خود بی آب بسازد این موضوع را کتمان نمود آیا درین کشور قحطالرجال است باید دادگاه هر چه زود تر به جزای اعمالش برسد

>>>   به نظر دهنده دومی:
مهنی(( فاسفورتش ))را ندانستم ؟

>>>   امی خانم ظریفی هم خوده بسیار مهم میتراشد اکر ممکن است بکروند همین هم چک شود .

>>>   هویت حوا نورستانی و فرامرز تمنا و خانواده شان را هم تفتیش کنید تا رو سیه شود هر که در او غش است. مگر خواهر فرامرز تمنا که شوهر ایرانی داشت با جعل سند شناسنامه ایرانی دریافت نکرد؟ حوا نورستانی چرا اصل هویت هندی تبار بودنش را افشا نمی کند؟

فرامرز تمنا چرا هنوز دوکنورایش را از پوهنتون تهران دریافت نکرده است؟
مگر فرامرز تمنا در سفارت افغانستان در تهران برای ریاست امنیت ملی جاسوسی نمی کرد؟

مگر کاندید شدن داماد حوا نورستانی برای مقام ریاست جمهوری افغانستان او رییس کمیسیون مستقل انتخابات شدن خشوی جوانه مرگ تازه خور فرامرز تمنا نمایندگی از تضاد منافع و مغایر با اصل منافع ملی افغانستان نمی باشد؟

گپ ها خو زیاد پیش امرالله جان صالح است. حالا افشا نمی کنیم. بحث سیال مطرح است. حوا نورستانی خوب می داند که ما چه می گوییم.

هر کس مربی دارد مربا می خورد.

>>>   اين دانشيار تخلص مانده جعل كار ماهر بوده باييد اعدام شود

>>>   شتر را گفتند که گردن ات کج است جواب داد که کجایم خیر راست است ؟ کجای کار وطن مان جور است که این اش درست باشد ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است