عبدالله نباید مانند گذشته رفتار کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۹    ۱۳۹۸/۱۰/۱ کد خبر: 161452 منبع: پرینت

آنچه كه از كميسیون انتخابات انتظار مي رفت آن را اعلام كرد گفت: اشرف غني برنده است.

مانند دوره هاي گذشته عبدالله در نخستين واكنش بعد از اعلام نتايج انتخابات گفت؛ نتيجه تقلبي و بدون بازشماري و تفكيک راي تقلبي از راي پاک مردم را نمي پذيريم اما عبدالله چه گزينه هایی را روي دست دارد كه بتواند مانع به قدرت رسيدن دوباره ی غني با تقلب شود و از سهم راي دهندگان دفاع كند؟

برخلاف انتخابات گذشته كه اكثريت نيروها از جمله حمايت نمايندگان مجلس، استاد عطا، امان الله گذر، اسماعيل خان، فرماندهان نظامي و جهادي و... تحت امر عبدالله بودند ارگ و وزارت هاي كليدي تحت محاصره آنها بود اينبار از آن فرماندهان و لشكرها خبري نيست پس بايستي عبدالله دقت كند در گام نخست بدون اتلاف وقت سران تيم ثبات و همگرايي را فرا بخواند و در هماهنگي با آنها و ديگر نيروها در سراسر كشور خود را پيروز انتخابات و ریيس جمهور واقعي بخواند، هواداران خود را در مناطق مختلف بگمارد وظيفه دهد كه مراقب اوضاع امنيتي باشند و از عواقب آن نهراسد هر آنچه اتفاق مي خواهد بيفتد مسووليت آن به عهده تقلبكاران است.

از دوستم، محقق و خليلي بخواهد مناطق تحت نفوذشان را اداره كنند، اسماعيل خان را در هرات، صلاح الدين را در بدخشان، امان الله گذر را در شمال كابل و ديگران در پنجشير، باميان، قندهار و... مقرر كند.

به توصيه ی نيروهاي خارجي مبني بر خويشتنداري توجه نكند مصمم جدي براي اداي مسووليت رهبري باشد و از تصميمات شتاب زده، عجولانه شخصي اجتناب كند و هر آنچه را مي خواهد تصميم بگيرد بايد در هماهنگي با ديگر نيروها و شخصيت ها باشد.

هرچند تاريخ اتفاقات گذشته آينده عبدالله را به نحوي ديگر در آينه براي ما نشان مي دهد و آن عملكرد ضعيف، برخورد بزدلانه با فاشيست ها، فروپاشي حاميان گذشته، دشمني با عطا، پذيرش تقلب دو دور گذشته انتخابات و... از جمله نقطه ضعف هاي اساسي آن است اما با اين وجود اميدواريم تكرار نشود!!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
داکتر عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   تا ختم ۵ سال غنی، افغانستان دارای سیستم خواهد شد تا بعد از غنی هم طبق سیستم کارها پیش برود و مشکلات کاهش بیابد؛
۱- پلیس کارا و خدمتکار خواهد شد.
۲- شاروالی ها و اداره محلی مقتدر و فعال خواهد شد.
۳- ثارانوالی و قضا موثر و پاسخگو خواهد شد.
۴- وزارت معدن ، ترانسپورت ، انرژی ، تجارت و شهرسازی رونق خواهند یافت.
۵- بخش خصوصی توسعه عجیبی خواهد یافت.
۶- هم زنان در ادارات و خدمات شهری چند برابر خواهد شد.
۷- نود فیصد مهاجرین فوراً باز خواهند گشت.
۸- مشکلات سرگ ، برق و صحت عامه مدفوع خواهد شد.
۹- معارف انکشاف یافته و تحصیلات عالی اصلاح خواهد شد.
۱۰- معاش مامور و عسکر و ... حداقل یک و نیم برابر خواهد شد.
۱۱- حداقل سی فیصد اداره عامه و امورات کاری جامعه الکترونیکی شده و تشکیل ناکارای دولت رو به تنقیض خواهد رفت.
۱۲- صادرات افغانستان برابر با واردات آن شده و از وابستگی به ثبات اقتصادی خواهد رفت.
۱۳- بیکاری به ۱۰٪ و تورم به ۵٪ کاهش خواهد یافت.
۱۴- کابل ، مزارشریف ، جلال آباد ، قندهار ، هرات ، پلخمری ، کندز و یکی دو شهر دیگه بسیار تغییر خواهند کرد و سایر شهرهایی که در مسیر ترانزیت و یا دارای منابع طبیعی وافر باشند رشد زیادی خواهند کرد.
۱۵- ایرانی ، پاکستانی ، هندی ، بنگلادیشی ، چینایی ، عرب و بعضی سرمایه دارهای خارجی نیز مهاجرت به افغانستان را شروع خواهند کرد.
و خلاصه سرمایه گذاری بالای معدن ، زیربنا و زراعت افزایش یافته، شرایط کار و رشد اقتصادی افغانستان فراهم خواهد شد. ولی اگر داکتر عبدالله رئیس جمهور میشد؛ امریکا و غربیها اطمینان کمتری به حمایتهای اساسی میکرد و حتی معادن و نظام افغانستان را تا حد زیادی تحت کنترل خود میگرفت و از دخالت احزاب و کشورهای همسایه و منطقه مجال تغییر در زندگی افغانها کمتر بوجود میامد و دوباره تحت نام داعش یا عنوان دیگری، حتی افغانستان سرزمین جنگ بین امریکا ، چین و روسیه میشد.
جنگ ، صلح و اداره افغانستان معادلات جدید آمریکا و قدرتهای منطقه است نه حکومت دموکراسی احزاب داخلی و کشورهای همسایه.
کنشکا ورسجی

>>>   درت درت درت آقای ورسجی !
اگر در کله شما کمی مغز باشد ، حکومت پنج ساله غنی خود گواه از بهبود سطح زندگی مردم عوام است ، حاجت گفتن شما متملقین نیست مردم به چشم سر نتایج ملموس از گماشتن غنی بالای شانه ها مردم به زور و زر اشغالگران امریکایی و اروپایی بوده اند ، غنی مغز متعفن قرن 21 بجزء ایجاد تفرقه ، فاشیزم و قوم پرستی هیچ کدام کار دیگری به نفع مردم عام انجام نداده ونخواهد داد.

>>>   و همچنان با عبدالله هم نباید مانند گذشته رفتار شود.
اینبار در .... یک سوته کلان ره بزنه تا از دهنش براید. این .... برای بار سوم با آرای مردم بازی کرده و در اخیر انتخابات مانند .... دهن باز و پیخ از خنده هم خودره و هم طرفداران خودره می شرماند.
من مطمئن هستم که اینبار هم مانند دفعه قبل هیچ کار ازین تنبل نابکار ساخته نیست.
مرگ به عبدالله

>>>   عبدالله عبدالله فقط برای بدام انداختن ملیت های دیگر در این خاک اجرای وظیفه میکند چرا نمی خواهید حقیقت را ببینید همیشه رای خود را برای بقدرت رسیدن حریفش که انتخاب آمریکا و جامعه جهانی است استفاده می کند در ماقبل کرزی و اشرف .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است