انتخابات مضحک و نقشه ی تقسیم کشور (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۵    ۱۳۹۸/۱۰/۳ کد خبر: 161498 منبع: پرینت

قبل از همه باید این را روشن کنم که غنی و یا عبدالله هرکدام که بر اریکه ی قدرت قرار گیرند، کرسی ریاست جمهوری را به اورنگ سلطانی خود تبدیل کرده و می کنید یعنی این دو در 5 سال قدرت خود نشان دادند که مردم و جامعه برای آنها اهمیت نداشته و فقط حفظ کرسی و کش و فش دولتی مهمتر از درد جانکاه ملتی است که چهل سال همچون ماهی در آتش سوزان جنگ بریان می شوند.

اما با اعلان نتایج اولیه این انتخابات مضحک و مسخره که اشرف غنی را در صدر آوردند، زیاد غیرقابل پیشبینی نبود اما تیم عبدالله سه کادر برجسته ای چون فضل احمد معنوی، نور رحمان اخلاقی و شفیق سیغانی را داشت که هرکدام به شیوه ی خود از زبان ارقام، قانون، طرزالعمل ها و لوایح انتخاباتی بطور مستدل سخن می گفتند و در آغاز تقلب های آشکار، مولانا عبدالله هم حق مطلب را بعنوان یک کمیشنر حقیقت نگر ادا کرد.

اگر مقاومت مولانا عبدالله نبود کمیسیون بسیار زود نتیجه ی اولیه را اعلان می کرد اما تیم ثبات و همگرایی از همان آغاز برنامه تقلب سالاری خوب بازی نکرد و از افراد قانونمدارخود که به زبان ارقام سخن می گفتند خوب استفاده نکرد به این دلایل:

- 700 هزار رای تقلبی که باطل شد چرا واضح نکردند که این تقلب به نفع کدام دسته انتخاباتی تقلب شده بود؟
- 300 هزار رای خارج زمان و بدون بایومتریک باید بعنوان پاشنه آشیل کمیسیون انتخابات کار گرفته می شد و بر همین مبنا می توانستند اعلان کنند که بدون باطل کردن این 300 هزار رای ما هرگونه اعلانی که حتی به نفع عبدالله هم باشد نمی پذیریم.
- چرابازشماری آرای هفت ولایت را اجازه دادند؟ چرا این بازشماری را به باطل شدن آرای مشکوک و بدون بایومتریک مشروط نساختند؟
- چرا روی شمارش مجدد 27 ولایتی که بدون ناظران انتخاباتی تیم ها و از جمله تیم عبدالله صورت گرفته بود پافشاری نکردند؟
- لابیگری تیم عبدالله با سازمان ملل متحد، غربی ها و عمدتا آمریکایی ها در حد ناچیز بود و آنها همیشه بخشی از یک بازی را به نفع ارگ پیش بردند.

همه ی اینها کارت های برنده ای در دست تیم ثبات و همگرایی بود که می توانست از همه ی این کارت ها به سود خود استفاده کنند، کمیسیون و تیم دولت ساز را به چالش بکشند. حال که کمیسیون نتیجه ی اولیه را به نفع اشرف غنی اعلان کرده است، توسل جستن به کمیسیون شکایات، گذاشتن یخ در آفتاب است.

کمیسیون شکایات که حالا نزدیک به 39 روز فرصت زمانی را قید کرده است، تبلیغات رسانه ای وسیعی را به نفع شکایت کنندگان از جمله ثبت 4000 شکایت تیم ثبات و همگرایی راه اندازی می کنند و طوری اقاده خواهند داد که گویا با بررسی شکایات، انتخابات را به دوره دوم می بریم و بدین شکل تیم عبدالله را به سادگی اغفال می کند سپس وقتی جامعه از این سروصدای انتخابات مضحک و مسخره به حد و فور خسته شد آنگاه به سادگی می گویند که دور دوم بسیار زمانگیر و پرهزینه است اشرف غنی 50 جمع یک را پوره کرده است و او برنده ی انتخابت سال 98 است. اینطور نیست که تنها تیم عبدالله شکایات ثبت کرده باشد تیم غنی نیز شکایات زیادی از تقلب ثبات و همگرایی در کمیسیون شکایات درج کرده است.

اما کمیسیوت انتخابات روز گذشته یک عکس رنگی را منتشرکرد که افغانستان جنوبی را با رنگ سبز و افغانستان شمالی -بشمول مناطق مرکزی- را به رنگ آبی درآورده بود که بی بی سی رند، این نقشه را نقشه تقسیم افغانستان به شمال جنوب تعبیر و تفسیر کرد.

کمیسیون بلادرنگ این نقشه را از صفحه ی کمیسیون انتخابت حذف کرد بجای آن نقشه یکرنگ افغانستان را گذاشت. اینکه چرا کمیسیون این نقشه را گذاشت یا از روی ناشیگری و یا با یک هدف از قبل تعبیه شده در ورای آن زمان پاسخ می دهد اما در این نقشه یک واقعیت مسلم وجود داشت که افغانستان کشور قومیت ها است و بدون شناسایی رسمی هویت های قومی و تامین عدالت ملی بر این اقوام، کشور از این بست تاریخی رهایی ندارد. این رهایی نه در تجزیه ی افغانستان بلکه در وجود جمهوری فدرال قابل تحقق می باشد و بس.

مردم از سیمای غنی، عبدالله و کمیسیون نامستقل انتخابات خسته شده اند و من آن نقشه ی افغانستان را می گذارم که کمیسیون انتخابات حذفش کرد اما از حافظه ی تاریخ زدوده نمی شود.


انتخابات نقشه افغانستان تجزیه کشور



علی تقوایی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
نقشه افغانستان
تجزیه
نظرات بینندگان:

>>>   در بین همه رای ها آرای نجرابی تورسن حکیمی ونور رحمن واقعی ورای پاک مردم است

>>>   این امار خوب نشان میدهد دزدهای چشمالی بسیار ناشکر هستند و بیش از حد پررو شده اند داکتر لنی باید در دولت اینده بطور مناسب آنها را ادب نماید باین وضع شمالی ها نباید انتظار چوکی و وزارت داشته باشند.
گل احمد استانکزی

>>>   طبق آمار لیش از ۴۵ فیصد جمعیت کابل را تاجیک ها تشکیل میدهند و حدود ۲۵ فیصد را نیز هزاره تشکیل میدهد یعنی در مجموع حدود ۷۰ فیصد کابل پارسیبانان هستند پس چرا اشرفغنی در کابل کامیاب شده است؟
سوال دوم:در ولایت غور نیز اکسریت مردم قوم تاجیکو هزاره هستند باز هم در این ولایت طبق امار اعلام شده غنی کامیاب شده است
در ولایت نیمروز نیز بیش از پنجاه فیصد قوم تاجیک و بلوچ هستند باز هم در این ولایت اشرف غنی کامیاب است.
در پاسخ دو فرض ممکن میباشد:
فرض ۱" نتیجه انتخابات ربطی به اقوام و زبانها ندارد و در ولایت های کابل ؛غور؛فراه و نیمروز مردم تاجیک و هزاره و بلوچ واقعا به اشرف غنی اعتماد مطلق دارند و او را گزینه واقعی مناسب برای توسعه و پیشرفت کشور میدانند.
فرض۲" در این ولایت های مذکور داکتر عبدالله کامیاب شده است اما با پیوست سیصد هزار رای تقلبی و غیر بایومتریک در این ولایات اشرفغنی دارای رای با فیصدی بالاتر از واقعیت اعلام شده است.
بنظر من فرض دوم به حقیقت نزدیکتر میباشد چون فرقی بین ولایات مذکور با ولایات شمالی دیگر بلحاظ زضایتمندی مردم از دولت قبل نبست.
منصور احمدی_اناردره

>>>   همین غربی ها و جهادی ها اگر به خود نظر کنندخجالت زده می شوند چرا که نقشه کشور را به دورنگ تقسیم کردند جای افسوس و خجالتی است که رنگ که برای مخالف های این دو اجنبی است رامشخص نکردند اصلا شما می دانید هردوی این ها پیش مردم ارزش نداشت برای شان رای نه دادند اگر انصافانه سهم مردم ضد این ها را منطقا درنقشه رنگ بزنیم خواهید دید که این رهبران عوام فریب اصلا درنقشه افغانستان خود را یافته نمی توانند

>>>   در غور غنی یک نفر طرفدار ندارد اما تقلب معجزه کرده.

>>>   عارق مرده اینرا بدانید اگر مادر تان ده بار دیگر صیغه نماید و مانند تو ده دانه عارق مرده دیگر را نامشروع به دنیا بیاورد افغانستان بزرگ تقسیم نخواهد شد و مانند شما بی ناموس در افغانستان جا نخواهد داشت

>>>   به تقین غنی احمد زی تمام این فیصدی را با تقلب ساخته اگر نساخته هیچوقت مطمن نمیگفت که نتایج اعلان کنید
از اول هم وعده داده بود
بعد از آزادی انس حقانی هم مهر تایید بر پیشانی اش زدند که خودت استی

>>>   پول های گم شده از بانک و مواجه شدن وزارت مالیه بهکمبود بودیجه خودش بسیار واضح بیان میکند نتیجه انتخابات را وا به جان مردم که نه نان برای خوردن و نه لباس برای پوشیدن ونه سرپناه برای زندگی کردن دارد تعلیم و تربیه فرزندان شان را خو بجاه بگذار و ابحال خانواده های که فرزندان شان در سنگر های داغ و خونین خون میدهد و خون میگیرید وا بحال مادران که شب های سرد و گرم زندگی را با اشک و ماتم صبح میکند وا بجان زنان که در طول عمر بیوه داری میکنند و نان بخور نمیر برای فرزندان خود پیدا مینماید ارگ نشینان و قدرت طلبان این نوع مردم را به گرو گرفته و چنان چنگال های شان در دل و جگر مردم فرو برده که نفس کشیدن برای این ملت مشکل شده است

>>>   اگر کمیسون انتخابات و ریس دبیر خانه ان کمیسون خود فروشی نمیکردند و با ترس از خدا و قرانکریم که بروی ان دست مانده بودند و سوگند یاد کرده بودند که صادقانه در مورد رای پاک مردم عمل میکنند رای پاک را از رای ناپاک جدامیکردند اشرف غنی بیست فیصد رای پاک مردم را نداشت اما خیانت ریس کمیسون و تعداد از کمیشنران خود فروش بشمول ریس دبیر خانه رای های تقلبی و جعلی وغیر بایومتریک خلاف قانون و لوایح و طرز العمل را بنفع اشرف غنی محاسبه کرده با رای تقلبی پر شده در صندوق ها ستاد انتخاباتی غنی به همکاری کمیسون انخابات با زیر پا کردن وجدان و اخلاق شان و فراموش کردن سوگند شان بروی قران پاک خلاف واقعیت غنی را در نتیجه ابتدایی پیروز بر سایرین کاندیدان اعلان خاینانه کردند .

>>>   برادر منصور احمدی سخن حق را گفتی شیر مادر حلالت باشد من هم فکر میکنم بلکه یقین دارم فرض احتمال دوم که شما گفتید صحیح است مردم ما از دست فاشیست ها خسته شده اند و دیگر نمیخواهد بالایشان باند فساد و ستم حکومت کند خدا بحق اولیای پاکش ان شا الله تقاص ما را ازاین ظالمان بگیرد و گورشان را از ای وطن گم کنند.
داود انور

>>>   بیچاره مردم غور که فاشیستها این دفعه برایشان صندوق های رای را کاملا بطریقت گوسفندی پر کردند مردم غور در دو انتخابات قبل همیشه اکسریت به داکتر عبدالله رای داده بودند و این دفعه هم با این که تعداد متشارکین کم بود من از دوستان خود که غوری هستند از مردم فیروزکوه خبر داشتم همه مردم از غنی ناراضی هستند اما بقول دوست ما تقلب این بار سر خر را چپه کرده است!!
حبیب صالحی

>>>   متاسفانه در روزگاری زندگی میکنیم که در وطن خود با یک حقیقت طنز بسیار تلخ روبرو هستیم از یک طرف یک تیم کاملا مرموز و خطرناک برای حذف اقوام مرکز و شمال و غرب کشور از عرصه سیاست و فرهنگ و مدیریت کشور تلاش خود را بطور شبانه روز ادامه میدهد از یک طرف مردم اصیل خراسانی ما همچنان که از تیم فاشیستها رنج میبرند همچنان خود را به صبر و تحمل وقایع عادت داده اند و یا این که ناخواسته با عدم هوشیاری تسلیم زورگویی اوغان ها شده اند در این وضع اگر چاره جویی واقع بینانه انجام نشود اقوام نسل جدید مردم ما را هرگز نخواهند بخشید که این طور زیردست افغانهای تمامیت خواه قرار گیرند.
فرشته سادات موسوی_دایکندی فعلامهاجر کرمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است