انتقادها از انتصاب هوتکی به ریاست ادارۀ امور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ کد خبر: 161636 منبع: پرینت

الهام عمر هوتکی، رییس برحال ادارۀ تدارکات ملی با حفظ وظیفه‌اش در ادارۀ تدارکات ملی، به سرپرستی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری نیز گماشته‌‎ شده‌است.
در حکمی که رییس‌جمهور غنی در این باره صادر کرده‌است، آمده‌ که تا تعیین رییس تازه برای ادارۀ تدارکات ملی، الهام عمر هوتکی کارهای این اداره را نیز پیش ببرد.

لطیف محمود، معاون سخنگوی رییس‌جمهور گفت: «پس از این‌که رییس عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری به‌عنوان معاون شورای امنیت تعیین شد، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور، آقای الهام عمر هوتکی را توظیف کرد تا از ریاست عمومی ادارۀ امور سرپرستی کند.»
این در حالی است که آقای هوتکی، از سوی شماری از اعضای مجلس نمایندگان به فساد در تدارکات ملی متهم است.

نمایندگان، رییس ادارۀ تدارکات ملی و سرپرست ریاست عمومی ادارۀ امور را متهم می‌کنند که در پنج پیمان خرید نفت به ویژه سوخت‌بار هشت قول اردوی ارتش، پیمان خریداری برنج، دارو و نیز وجود مشکلات در تدارکات شماری از نهادهای دیگر، فساد کرده‌است. از همین رو، به روز دوشنبه برای پاسخگوی به این مجلس فراخوانده شد.

این نمایندگان مجلس، می‌گویند که رییس‌جمهور با گماشتن هوتکی در ریاست ادارۀ امور از فساد پشتیبانی کرده‌است.
علی اکبر قاسمی، یکی از این نمایندگان گفت: «می‌فهمانند به اعضای مجلس نمایندگان که برادر! این راهی را که شما می‌روید به ترکستان است و ما هیچگاهی از این کسانی که این‌ها نور چشمان ما استند و با ما در تمام قضایا شریک هستند، این‌ها را ما از دست نخواهیم داد.»

دادن ده‌ها پروژه به واحد عملیاتی ریاست‌جمهوری - بی درنظرداشت ظرفیت‌ها و معیارهای فنی - از اتهام‌های دیگری است که شمار از اعضای مجلس، هوتکی را متهم کرده‌است.
احمد سعیدی، استاد دانشگاه بیان داشت: «اگر به تیم کسی بودی و یا به حمایت کسی بودی، صادق باشید، خاین باشید؛ هرچی که باشید، به مقام و منزلتی می‌رسید. این، در کشور ما مشکل نیست.»

الهام عمر هوتکی بیش از سه سال پیش از سوی رییس‌جمهور به‌حیث رییس ادارۀ تدارکات ملی گماشته شد. او پیش از آن، به‌حیث رییس ادارۀ انکشاف زون پایتخت کار می‌کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره امور
هوتکی
نظرات بینندگان:

>>>   هر چه بگویند غنی یهودی کار خود را می کند غنی مانند ترامپ در قصه هچ کس نیست

>>>   جنایت دیگر از تاریخ پنجهزار ساله دار !!
پولیس اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد، که سه شهروند افغانستان را به ظن تجاوز به سه دختر امریکایی در جشن شب سال نو میلادی در شهر مورسیا دستگیر کرده است.
مظنونان از 20 تا 25 سال سن دارند و در اسپانیا آموزش های فنی را آموخته اند.
پولیس گفته است، که مظنونان با سه خواهر که از ایالات متحده بودند، در یکی از قهوه خانه های محلی دیدار و پس از آن به آپارتمان دختران رفتند. دو نفر آنها توسط این سه نفر مورد تجاوز قرار گرفتند و قصد تجاوز به دختر سومی را هم داشتند. در جریان درگیری دختران با متجاوزان دو دختر زخمی شدند

>>>   غنی بابا به راستی که کینگ هستی، فغان گروه شر و فساد را کشیده ای.

>>>   از این افعان ها هر چیز جور می شود در تمام دینا نام افغانستان مسلمان را بد کردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است