رییس مجلس: بودجۀ ۱۳۹۹ نامتوازن و ناعادلانه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ کد خبر: 161650 منبع: پرینت

بودجۀ سال ۱۳۹۹ هجری خورشید که برای تصویب به مجلس نمایندگان آمده‌است، نامتوازن و ناعادلانه است.
سند بودجۀ سال ۱۳۹۹ درحالی به مجلس می‌رود که دو هفته از آغاز سال مالی این سال می‌گذرد و نمایندگان هنوز دربارۀ این سند تصمیم نگرفته‌است.

رییس و شماری از نمایندگان مجلس، حکومت را در تقسیم بندی بودجۀ ملی به ولایت‌ها به برخورد تبعیض آمیز متهم می‌سازند.
میررحمان رحمانی، رییس مجلس گفت: «در پروژه‌های انکشافی و بودجۀ سال ۱۳۹۹به ولایات عقب مانده انکشاف متوازن درنظر گرفته نشده‌است.»

علی اکبر قاسمی، عضو مجلس نیز بیان داشت: «عدالت اجتماعی رعایت شود. نشود که در یک جای حاتم بخشی کنند و هرچه دل شان شد بدهند اما در یک جای دیگر ندهند.»
مهدی راسخ، نمایندۀ دیگر مجلس هم افزود: «بودجه متوازن نیست و باید تجدید نظر شود.»

در همین حال، شماری از اعضای مجلس می‌گویند که حکومت به علت تصویب نشدن سند بودجه، تنخواه‌های کارمندان حکومت را که نیاز جدی به آن دارند، نمی‌پردازد.
سید احمد سیلاب، عضو مجلس اظهار داشت: «یک مأمور، پنج سال پیش که هفت هزار معاش می‌گرفت، اکنون هم همان هفت هزار معاش می‌گیرد؛ اما بهای کالا به آسمان رسیده‌است.»
ضیاالرحمان کشمیرخان، عضو دیگر مجلس نیز تصریح کرد: «از یک طرف معاش مأموران دولتی کم است و از یک سوی دیگر ماه‌ها برای آنان معاش نمی‌رسد.»

اما، وزارت مالیه می‌گوید که تلاش صورت گرفته‌است تا بودجۀ سال ۱۳۹۹به‌گونۀ متوازن و عادلانه ساخته شود.
شمروزخان مسجدی، سخن‌گوی وزارت مالیه گفت: «ما امکانات بودجوی محدود داریم به همان اساس انکشاف در ولایات به اساس تدریج درنظر گرفته می‌شود. دلیلی که بودجه از چندین نهاد و از چندین موارد می‌گذرد این است که هر نهاد بتواند به نوبۀ خود مارا در بهترسازی این سند کمک کند.»

شماری از اعضای مجلس، می‌گویند که سند بودجه، هرسال با تأخیر به این مجلس فرستاده می‌شود و به همین علت این سند به‌گونۀ لازم بررسی نمی‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
بودجه
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر من معاش كم و هم زندهكي نمي رسد بايد معاش بلند كنيد
تشكر وطندار كابل

>>>   کمترین پول برای عقب مانده ترین ولایت یعنی غور منظور شده
دلیلش اینست که از سال 2001 تاحال هرزمانی انمتخابات شده مردم غور به پنشیری هارای داده اند ، حالا باید کیفرش رابپردازند ، به هرکس که رای داده اید پول هم از همان بگیرید این تنها اشرف غنی یا کرزی نیستند که برای آن وبلایت هیچ توجهی ندارند حتی اگر همین پنشیریها هم اگر برنده انتخابات میشدند کوچکترین کاری برای آن مردم نمیکردند نه تنها برای غور بلکه برای هیچ ولایتی بجز پنشیر خود شان،
برای مردم غور باید گفت:
با خـــدازدگان ستیزه مکن
خدازده گان راخدازده است ،
چی سودی از رای دادن به یونس قانونی وعبدالله عبدالله بدست آوردید ؟؟
ر

>>>   هرچه که باشد به نفع خود دولت مردم هم زبان خودش است اما ولایات دور افتاده از جمله ولایت غور محروم خواهند ماند بنده در سال 1388 در ولایت پکتیکا به حیث سرباز اردوی ملی ایفای وظیفه مینمودم در قریه گوشته ولسوالی وازیخواه ولایت پکتیکا یک باب مکتب از پول بیت المال ساخته شد فردای آن طالبان انفجارش دادن یک هفته بعد دوباره پول ترمیم آن از طرف دولت که رهبری آنرا حامد کرزی داشت منظور شد تمام ولسوالی های ولایت پکتیکا از جمله ارگون خیرکوت در سال 1388 سرک قیر داشت فعلاً دوستان که با هم وظیفه اجرا مینمودیم در تماس هستم میگویند سرکهای خوشامند برمل نیز بطور اساسی پخته شده است از عمر حکومت زیر نظر امریکاه 18 سال میگذرد اما متاسفانه ولایت غور هنوز 5 کیلومتر سرک ندارد از قدیما گفتنند هرکس مربی دارد مربا میخورد حکومت به نفع یک قوم کار میکند نه به تمام اقوام

>>>   همین بودجه را هم به کـد 91 انتقال کنند

>>>   مردم غور وغزنی شما که برای عبدالله رای دادید درجلسه کابینه که تحت ریاست او برگذار شد از حق شما دفاع کرد؟؟ چرا بودجه را قبول کرد وحق مردم غزنی وغور را نادیده گرفت؟

>>>   از این کده بودجه متوازن در هیچ جای دنیا وجود ندارد هر که را برابر زور و توان و قدرت شان بودجه میدهند دلتان است که بامیان و دایکندی را برابر ارزگان و پکتیکا بودجه بدهند در حالیکه پکتیکا لک ها رای در انتخاب داده اند چه مردم ساده ای هستین ههههههههههه

>>>   مردم غور درک سیاسی شان بسیار بالاست لذا چنین جوغول هایی را
درهر دوره از انتخابات انجام می دهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است