نفرت روز افزون کشورهای اسلامی از آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۶    ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ کد خبر: 161652 منبع: پرینت

از نظر همه قدرت هاي منطقه، افغانستان و ديگر كشورهايي كه به حضور نظامي امريكا اجازه داده اند، ميزبان رقيب بيگانه آنان يعني امريكا هستند و ساخت منطقه اي امنيت را تغيير داده اند و قطعا مطلوب منطقه نيستند و ممكن است هدف باشند اما اين كه ايران بخواهد به همگوني مذهبي فاطميون اتكا كند و با استفاده از فاطميون انتقام حادثه بغداد را در افغانستان از امريكا بگيرد، منتفي است.
زيرا: فاطميون پديده اي تازه نيست و اگر چنين برنامه اي بود تشكيلات آن از قبل در افغانستان پا مي گرفت.

علاوه بر آن هر كشوري كه دنبال نفوذ در كشوري باشد به دنبال گروه هايي مي رود كه قدرت، نفوذ و حضور دراز مدت در سياست كشور خود داشته باشد و قطعا هيچ گروه شيعه در افغانستان از چنين پتانسيلي برخوردار نيست و سابقه رفتار ايران در اولويت دهي به احزاب در افغانستان هم اين نكته را به خوبي مي رساند.
ايران نه مي خواهد و نه به سودش است كه در افغانستان روي مذهب تكيه كند.

افزون بر اين دو مورد مهمترين و سود ده ترين منبع براي مبارزه با امريكا، نفرت روز افزوني است كه در كشورهاي اسلامي نسبت به امريكا وجود دارد. محرك مشترك همه كشورها و گروه هاي ضد امريكا در منطقه، همين نفرت و بيزاري از امريكايي ها است.

اين نفرت و بيزاري در افغانستان در قلمروهاي جنوب غرب، شرق، شمال شرق وجنوب شرق بسيار بيشتر ازمناطق مركزي است.
براساس دو شاخص ( نفرت از امريكا و نفوذ در سياست كشور ) حتي اگر ايران دنبال انتقام از امريكا در افغانستان باشد، سراغ شيعيان و مناطق مركزي نمي رود.

شجاع محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کشورهای اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   ۱مریکادوست بسیار خوب باغنی با شاه سعودی با قطر با بحرین-با عمان با پاکستان است ظلم و ستم که مسلمان از مسلمان-دیده.ازکافرندیده.ازامریکاه-ندیده
نبی.جاغوری

>>>   این هشدار را جدی بگیرید!!!
وزارت امور داخله از یک منبع موثق اش دریافته است که سازمان استخبارات نظامی پاکستان یا ( آی اس ای ) شرکت های لبنیات سازی را در پاکستان ایجاد کرده اند که با با استفاده از نام شیر ( EVERY DAY ) شیرهایی را به افغانستان می فرستند که در آن یک نوع دوای ناشناخته مخلوط می باشد که بزرگان و کودکان را به بیماری های مغزی روبرو می سازند.
قبلا هم پتاکستانی ها قطی های آب میوه ساخته اند که در روی پاکت نوشته شده: (مخصوص افغانها )معنی اش اینست که دیگران نخورند که مریض میشوند

>>>   نفرت از آمریکا هست ولی نوکران آمریکا هم هستند بخاطر همین آمریکا روز به روز پرروتر از دیروز میشود به عراق و افغانستان حمله میکند هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون میکند ژنرال ایران را میکشد بمب در افغانستان آزمایش میکند و ...

>>>   اصلا کشور های اسلامی که امریکا را در خاک خود جا داده اند اصلا مسلمان نیستند اگر کسی به دین اسلام آگاهی داشته باشد در قرآن ذکر شده است که کفار هر گز دوست مسلمان نمی شود

>>>   رییس جمهور پاکستان ، رییس جمهور افغانستان ، شاهزادگان عرب روسای جمهور مصر و ترکیه همه به آمریکا خدمت میکنند و اهمیتی به نفرت ملتها نمیدهند اینها نوکران آمریکا هستند حتی مردم خودشان را بخاطر آمریکا به کشتن میدهند

>>>   مناسبات امريكا با افغانستان مناسبات اسراتيژيك دو كشور است ربطي به دين ندارد. انانيكه از دين اگاهي دارند ميدانند كه مراودات و داد و گرفت يك كشور با هر كشور رسم عادي است. فعلا ايران هم با روس ها روابط دارد عربستان هم با غرب روابط دارد و انها در عربستان پايگاه دارند . هر كشور منافع خود را در نظر ميگيرد . افغانستان سالها توسط همسايه ها ضربه خورده. فعلا افغانستان با بي طرفي خود احسان بزرگي به همسايه ها نموده است اگر عاقل باشند ديگر در پي دشمني و خصومت نبوده و مخالفين جمهوري اسلامي افغانستان را كمك نميكنند.

>>>   همی امریکا بیچاره است که خدمت تمام کشور های اسلامی را میکشه گاهی به عربستان گاهی به امارات عربی گاهی به ......نیرو می فرستد اگر امی امریکا نمی بود ای بیچارا چطور میکد کی اینهارا نگاه میکد شما را بخدا همی عرب های بیچاره کل امید شان همی امریکا نیست شما را بخدا اگه امریکا نباشد عربستان یک ماه هم خود را نگاه کده میتاند خی همیقدر که امریکا که زحمت میکشد یگان زره تیل و نفرت حق اش نمی رسد نوش جانش حق دختر ترامپ است که ملک سلمان به او جایزه و بخشش بدهد از شما غیری بخیلی هههههههههههههه

>>>   آفرین نبی جاغوری ، حقیقت را گفتی افغانستان از دست عربها پاکستانی ها که مسلمان هستند ویران شد نه از دست امریکا،
ر

>>>   شباهت ها و روندهای بین ایالات متحده و طالبان در رابطه با تخریب فرهنگ
ایران اعلام کرده است که آمریکا را پس از حمله تروریستی و قتل سردار آن توسط ایالات متحده مجازات خواهد کرد. ترامپ بسیار جنگ افروزانه واکنش نشان داد. "اگر ایران شهروندان آمریکایی را هدف قرار دهد ، ما 52 هدف در ايران داریم (52 آمریکایی که سالها پیش در تهران گروگان گرفته شده بودند). این اهداف برای ایران و فرهنگ آن بسیار مهم است." ایالات متحده تهدیدی بيشترى نمى خواهد کنند. "

>>>   مرگ یا کشتن یک قهرمان مردمی واقعاً می تواند کوهها را حرکت دهد.
حمله تروریستی آمریکا در یک کشور مستقل، 170 نماینده مجلس ظاهر شده تصمیم گرفتند که دولت عراق باید تمام نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.
آتش امريکا برگذشت به روى خودش خورد !

نخست وزیر عراق رئیس جمهور آمریكا را متهم كرد كه از سردار سلیمانی خواهش نموده بود كه در فرودگاه عراق برای گفتگو با عربستان حضور یابد.

پارلمان عراق خواستار اخراج نیروهای ایالات متحده آمریکایی شد
قاسم سلیمانی در زمان حيات می خواست نیروهای ایالات متحده را از عراق بیرون کند. این آرزو ممکن شد مرگ وی این آرزو اش را به واقعیت نزديکتر ساخت:

نخست وزیر عبدالمهدی بعداً گفت که سلیمانی نیز به بغداد آمده بود تا با وی در مورد تلاش های میانجیگری بین عربستان سعودی و ایران صحبت کند.
وی این درخواست های میانجیگری را به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا انجام داد.
عبدالمهدی همچنین اظهار داشت كه وى از سوى ایالات متحد آمریكا فریب را داده شده و احساس مايوسى نموده است
علی رغم عصبانیت و ناامیدی ، نخست وزیر عراق در این قطعنامه زمان خروج نيروهاى آمريکايى را خالی گذاشته است!
حاکمان دولتها سياسيتمدارى مى کنند و يک غار نجات برى فرار خود شکاف مى کنند.
کشفها عراق و عجم - عراق عجم - عجم عراق و عجم و عراق پرتاب شود بالاى گوره بچه ها

>>>   🔴 خبر_فوری / مهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی: کشورهای اسلامی باید علیه تهدیدهای خارجی و ترور غیر اخلاقی سلیمانی با هم متحد شوند.
✍ ملت های منطقه خون خواه تو هستند.

>>>   مجلس ایران بای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران طرح سه فوریتی داشت که بدون یک نفر مخالف و ۱۰۰درصد موافق به انتقام سخت به آمریکا رای قاطع دادند.

>>>   مناسبات امريكا با افغانستان مناسبات اسراتيژيك دو كشور است
ایران هم پایگاه نداد به آمریکا برای حمله به افغانستان و با منطق تو لطف بزرگی به افغانستان کرد حالا بماند که در جنگ افغانستان و روس ایران طرف افغانستان بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است