هنوز شرایط برای دولت موقت فراهم نیست؟!
از حالا مشخص است که رفتن انتخابات به دور دوم نیز مشکلی را حل نخواهد کرد و گذشت زمان فقط زمینه را برای ایجاد دولت موقت بیشتر فراهم می آورد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۹    ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ کد خبر: 161666 منبع: پرینت

هدف بلوک غرب به خصوص آمریکایی ها برای غارت بیشتر افغانستان، اغتشاش و ناامنی فزاینده تر است تا در سردرگمی مردم و رهبران این سرزمین، راحت تر مقاصد شوم خود را تکمیل نمایند.

در این راستا نه انتخابات در این مملکت به نتیجه می رسد و نه دموکراسی و نه حقوق بشر و نه دیگر امتیازات اولیه انسانی....
اما شعار رسیدن به این اهداف باید هر روز به نحو تازه ای بر سر زبان ها باشد تا به مردم تلقین شود که در راه رسیدن به آرامش حرکت می کنند ولی در حقیقت هیچ نشانه ای از آرامش و رفاه نباشد.

دست نشاندگان غربی یکی پس از دیگری از غرب آمده و بر مردم حکومت می کنند و با افتضاح هریک دیگری بر مسند قدرت تکیه می زند و این فریب مردمی همچنان ادامه دارد...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در مقطع کنونی هدف آمریکا از ناامنی های روزافزون در کشور ما این است که یکبار دیگر تمامی دوره های حکومتی از زمان اشغال تا کنون تکرار شود. زیرا هنوز آمریکا برای غارت بیشتر افغانستان زمان بیشتری نیاز دارد و تنها راه چاره تکرار حکومت های گذشته با حکومتداری افرادی از گذشته و حال می باشد.

در زمان حاضر، طرح آمریکایی ها برای ادامه حضور و غارت شان در افغانستان، ایجاد دولت موقت دوساله است. دولتی مانند گذشته که تمامی احزاب و جریان ها در آن شرکت کرده دوسال دیگر اینگونه سپری شود و سپس آمادگی برای یک انتخابات دیگر بوجود آید و بازهم تقلب و جعل و فریب از سر گرفته شود...

اما قبل از دولت موقت، چند صباح دیگری نیز با نام رفتن انتخابات به دور دوم خواهد گذشت از همین حالا یوناما برای دور دوم انتخابات آمادگی می گیرد.
توبی لینزر معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: ما در حال آماده کردن برنامه‌های احتیاطی هستیم. اگر اعلام کمیسیون انتخابات نشان دهد که هیچ‌کس بیش از پنجاه درصد رای نیاورده در آن صورت نهادهای انتخاباتی برای برگزاری دور دوم آمادگی خواهند داشت.

جان بس سفیر آمریکا در افغانستان، با اشاره به سطح مشارکت پایین رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته بود که برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از حمایت شمار اندک مردم این کشور برخوردار خواهد بود و باید به فکر تشکیل یک حکومت فراگیر باشد.
این جمله سفیر آمریکا خود حکایت از ایجاد حکومت موقت را دارد که رییس جمهور را ملزم به اشتراک همه سران و نامزدان انتخاباتی در حکومت می کند.

در هر حال، از حالا مشخص است که رفتن انتخابات به دور دوم نیز مشکلی را حل نخواهد کرد و گذشت زمان فقط زمینه را برای ایجاد دولت موقت بیشتر فراهم می آورد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت موقت
آمریکا
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   تاريخ تكرار ميشود. از اول برنامه غني همين بود كه انتخابات را به دور دو ببرد و در در دور دوم خود را برنده اعلام كند . بدين لحاظ سيصد هزار راي تقلبي و در عين حال بدون بايومتزيك را به كمك كميسيون انتخابات به راي خود افزود تا عبدالله در دور اول برنده نشود.
همه ميدانند در دور دوم اشرف غني برنده ميشود چون كور هم ميداند دلده شور است.
همچنان چانس يار گيري بيشتر هم دارد. استاد عطا و گلبدين در دور دوم رسما با او ميروند. و با رفتن گلبدين كنار او ممكن است جاي صالح با عطا عوض شود چون اشرف غني ميداند صالح رهبر نيست و نفوس ندارد صرف نسبت عدم يك رهبر تاجك براي تخريب تيم عبدالله از ناچاري او را قبول كرده بود. ممكن است زير دست حكمتيار در كدام وزارت برايش وظيفه در نظر گرفته شود.

>>>   از صحبت های حکمتیار در مجالس و محافل معلومدار است که بدستور و حمایت مالی اشرف غنی به اعضای برجسته حزب اسلامی به رهبریت حکمتیار انها از حزب اسلامی حکمتیار جدا شدند و حزب تازهرا ایجاد و نام نهادند حکمتیار بخوبی درک کرده که این اعضای حزبش را غنی از حکمتیار جدا کرده و حزب انرا پارچه کرده است بنابران باساس عقده مندی هرگز حکمتیار با غنی در دور دوم یکجا نخواهد شد واگر با غنی یکجا و همگام گردید خواهید دید که حزب ان بکلی از هم خواهد پاشید زیرا تعداد زیاد اعضای باقیمانده ان حاضر نیستند که با غنی همکاری کنند در انتخابات .

>>>   افلاس سیاسی افغانستان در روشنی درس های تاریخ
از زمان برگزاری دلقک بازی ای که سرسپردگان اجنبی و پیروان ساده لوح شان آن را به نام انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یاد می کنند، بیشتر از سه ماه سپری گردید. نتایج نهائی این نمایشنامهٔ ملال آور و دلگیر‌ٔ تا کنون اعلان نشده است. چنین به نظــر می رسد که این معجون متعفن و زهرآلـود خیانت های غینی و عینی در دیــگ جبن و تقــلبات کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی مسموم و سنگک شده باشد. این حالت، هرچند از نگاه ناظران جهانی آمیخته با مضحکه و ملال است، ولی از دریچهٔ واقعیت های تاریخ، هرگز قابل تحیر و تعجب نیست. حقیقت این است که در نظام سیاسی کاذب و دیموکراسی تقلبی ای که بر تهداب سست بنیاد اشغال و قیمومیت بنا یافته و اکثریت دست اندرکاران آن از استخبارات خارجی دستور بگیرند، وضع ایجاد شدهٔ امروز افغانستان، روند معمول بوده و نباید قابل تعجب باشد. حکم قاطع تاریخ این است که از نظام سیاسی ای که بنیادش بر پای چوبین بیگانه پرستی و خدمت به نفس، نه خدمت به عام، استوار باشد، هرگز نباید انتظار دیگر و یا بهتری داشت! معذالک، باید گفت که نا امیدی های امروز ما از خود ماست و از ماست که بر ماست!
نگاهی به تاریخ جهان به مــا مــی آمــوزد که هیچ کشوری به دستان اجنبی و اشغالگر اعمار نمی شود. تاریخ به ما می آموزد که دیموکراسی هبه ای نیست که به رایگان بدست آید و از لــولــهٔ تفنــگ اجنبی زاده شــود. تاریــخ به مــا می آموزد که ملت ها در دنیای مجازی حســاب های بانکی خود و بیگانه رشد نمی کنند. تاریخ به ما می آموزد که مردم یک سرزمینِ خوشبخت در آغوش مطمئن مادران و پدران خود و در بطن ارزش های والای فرهنگی خود بزرگ می شوند و به رفاه و صلح دست می یابند. تاریخ به ما میآموزد که ممالک و ملت ها با کار جسمانی و معنوی، و زور بازوی فرزندان برومند خود اعمار و آباد می شوند نه با لاف و گزاف و وعده های دروغین «ملت سازی» و «ثبات و همگرائی» ای آنانی که از راه تقلب و خیانت بر مسند قدرت تکیه زده اند. هر آنچه غیر این هاست، سیاه روزی و بدبختــی ببــار می آورد و به نقطهٔ افلاسی می انجامد که امروز ما مردم افغانستان به آن جا رسیده ایم.
آنچه بنده در عمر هفتاد سال آموخته ام این هاست. امیدوارم جوانان این سرزمین بلارسیده به آن ها عنایتی مبزول نمایند.
جان محمد قره باغی

>>>   عجب افغانستاني!!!
روساي كشور هاي ديگر در برابر ابر قدرتها چلنج ميدهند اما رييس جمهور بي كفايت افغانستان از حل يك قضيه جنسي يك يا دو مكتب زادگاهش لوگر كه خود هم شريك جرم پنداشته شده، بدر شده نميتواند صد افسوس بحال ملت بيچاره مان.

>>>   حکومت موقت نمیشود بنا کرزی ....اسپنتا ضرار احمد قانونی ودیگر مفسدین منتظر نباشند

>>>   Fahim Fetrat
سابق دولت در سنگین و چهاردره عملیات می‌کرد. حالا خبرها را که می‌شنوید: «عملیات موفقانهٔ دولت افغانستان در خیرخانه»؛ «پیروزی نیروهای امنیتی در غزوهٔ شهرنو»؛ اگر دولت به همین سرعت پیش برود، چند وقت بعد چنین خبر می‌خوانیم:
«نیروهای امنیت ملی افغانستان یک عملیات خود به‌خودی را در مقر این ریاست موفقانه انجام داده و به دشمن فرضی تلفات فراوان وارد کردند».

>>>   به جناب فطرت:
ماباید افتخار کنیم که کمپنی خصوصی پنششیر وردک این عملیات را که تحت نام (پلنگ کش) بر اه انداخت وبدون کمک آیساف وناتو وقوای هوائی انجام داد ، دست آورد زیادی داشت، حالا باید همه پرسونل که درین عملیات موفقانه شرکت داشتند را رئیس جمهور به رتبه سه تنر جنرالی مفته خـر سازد ،
جنرال های تقاعدی پاکستانی می ایند درفاریاب قندز عملیات میکنند املا سه تر جنرال های ریاست امنیت نانملی ما درشهرنو وخیرخانه عملیات میکند ( شیرخانه روباه بیرون)

>>>   حکمتیار : اگر تا یک امریکائی درکابل باشد من از جنگ دست نمی کشم !!!
همینطور فردا با اشرف غنی ائتبلاف میکند سوگند وعهد اینان برابر یک دانه توت ارزش ندارد

>>>   تنها کشور منطقه که پس از ترور حاج قاسم تجمعات ضد امریکایی نداشت افغانستان بود با این که حاج قایم طبق گفته مجاهدین افغانستان از حزب جمعیت اسلامی و وحدت اسلامی زحمات زیادی برای افغانستان کشیده بود از عراق و سوریه و لبنان و بحرین و نیجریه و ترکیه تا پاکستان و هندوستان و مالزی تجمعات ضد آمریکایی با تصاویر حاج قاسم برگزار شد
اما سوال اینجاست چرا افغانستان نشد؟
اولا پاسخ واضح است تاجیک ها و هزاره های افغانستان در سالهای گذشته شهدای بسار زیادی داده اند انها در هر قیام عدالت طلبانه و جنبش های مظاهرات شهید دادند و پشتونهای افراطی فاشیست انها را تحت نام طالب و داعش بخاک و خون کشیدند بسیاری از مردم افغانستان مخصوصا فرسی زبانان تاجیک و هزاره دوستدار حاج قاسم بودند و این از پیام تسلیت مقامات و افراد عادی در صفحات مجازی و فیسبوک و انستاگرام واضح است اما مردم میدانند با یک رییس جمهور تقلبی نوکر امریکا که سلامت روانی ندارد امکان تجمع نیست اینجا جهنم انسانهای آزاده و بهشت تروریستها شده است.
خیالتان راحت در ساعات آینده ایران خبری را به جهان مخابره خواهد کرد که نوع واکنش ها و پیام های مردم افغانستان بطور جد تحت تاثیر و تغییر قرار خواهد گرفت.
یاعلی مدد.

>>>   Jawad Bayat
دو درسی که طی این روزها می‌توان از کشورهای منطقه و صاحب نفوذ بر اوضاع داخلی ما، گرفت!
عربستان برای ساخت مدارس دینی در افغانستان میلیون‌ها دالر هزینه می‌کند اما خودش در حال رفتن به سمت ظواهر مدرنیته و گریز از ارزش‌های سنتیِ دینی است؛ خادمین حرمین کنسرت و رقص دختران غرب را تماشا می‌کنند.
حکومت ایران با وجود خشم فراوان و احساسی مردم؛ کشور خود را به سمت یک جنگ تمام عیار سوق نمی‌دهد؛ حتی اگر اتتقام سردار سلیمانی را بر اساس برنامه بگیرد.
بیایید تا ما نیز اندکی حُب وطن را در دل جای دهیم و آن را قربانی قرائت‌های فرسوده دینی و قومی نکنیم...
این ملتِ بدبخت به رفاه، امنیت، کار، عدالت و آزادی نیاز دارد.

>>>   صفرمحمد مظفری
ایرانی ها بخاطر کشته شدن یک فرد شاخص نظامی شان متحد شدند. مصاحبه اردشیر زاهدی وزیر خارجه دوره آخر رژیم پهلوی درباره قتل سلیمانی بهترین نشان این اتحاد بود. ایشان گفت سران رژیم کنونی ایران از منافع و خاک ایران دفاع می کنند و اگر مارا شکست دادند نوش جان شان.
اما افغانستانی ها، بعد از قتل و کشته شدن میلیون ها افغانستانی هنوزهم به کشتارهم مشغول اند.

>>>   موقف افغانستان در رویارویی آمریکا و ایران
ایرانی‌ها با هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در عراق، حیثیت و اقتدار ابرقدرت جهان را زیرپرسش بُردند؛ سوای اینکه تلفات و خسارات آن چقدر باشد.
اگر به نیابت از این دو کشور، جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و اسراییل را بررسی کنیم؛ آمریکا و ایران مرحله به مرحله پیش می‌روند.
حزب‌الله لبنان از نزدیک‌ترین شهر اسراییل به خاکش، موشک‌باران را شروع کرد و به شهر حیفا رساند. اسراییل نیز حملات خود را مرحله به مرحله عمیق‌تر می‌کرد.
حال اگر آمریکا بخواهد این حملات را از افغانستان پاسخ دهد؛ ممکن است پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان نیز مورد هدف ایرانی‌ها باشند.
در چنین شرایطی بر دستگاه دیپلماسی ما لازم است تا با رای زنی‌های سریع از آمریکا بخواهد تا از خاک افغانستان علیه ایران استفاده نکند و ایرانی‌ها نیز پایگاه‌های موجود آمریکا در کشور را هدف قرار ندهند.
ما سال‌هاست قربانی تروریزم هستیم و هر برخورد در خاک افغانستان می‌تواند هراس‌افگنان را تقویت کند.
جواد بیات

>>>   خطاب به افغانستانی ها
بدون شوخی
از پایگاه های امریکا فاصله بگیرید.
یا شما انها را خارج میکنید اما اگر نتوانستید ما این کار را خوب بلد هستیم.

>>>   جنگ را ایران با امریکا می‌کند
اینجا اوغان ها کم است سکته کنند
بس است وطنفروشی و چور و چپاول ،
بگذارید یکطرفه شود .
ما در این جنگ چیزی نداریم که از دست بدهیم .
ما تباه شده ها هستیم ، بدون آنهم هر روز کشته ، چور و چپاول می شویم .
حتا به حیث یک کشور درجهان آبرو برای مان نمانده ،
پس شما چرا از این جنگ متاثر هستید ؟
انسانها هر روز دارند زیر چکمه های امریکا خورد می شوند .
غرور ، تکبر و یکه تازی هایش در جهان به اوجش رسیده ..
ایران خوب یا بد باشد به جایش ، ما می خواهیم یک غول دیگر پیدا شود که شاخ های امریکا را اگر شکستانده نمی تواند اقلن ببندد . ..
پشک موش را خورد ، پشک را سگ خورد ، سگ را مار خورد و همینطور تا بد ها همدیگر را نخورند ما خوراک همه آنها خواهیم بود .....
Angelica Babak

>>>   Ehsan Salam
امریکا با طیارۀ بی سرنشین، ایران را می‌زند و می‌گوید:«ما دنبال جنگ نیستیم!»
بعد ایران با «راکت‌های بی سرنشین» امریکا را می‌کوبد و می‌فرماید:«ما دنبال جنگ نیستیم!»
حالا حیرانم این «گل‌های سر سبد فیس‌بوک» دنبال چه استند؟
حتماً دنبال نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استند یا همان موترسایکلی که از حوزۀ پلیس ملی گم شده‌است!

>>>   Nooralhaq Nasimi
در زندان پلچرخی چی میگزرد!!!!
قرار گزارش های موثق طالبان تروریست بهترین امکانات و رفاه را در زندان پلچرخی در اختیار دارند متاسفانه زندان پلچرخی به تفریحگاه تروریستان طالب تبدیل شده این در حالیست که هزاران هموطن ما بخاطر جرایم کوچک سال هاست که در بدترین شرایط در زندان پلچرخی و سایر زندان های کشور به سر میبرند.

>>>   دولت امریکا در گذشته توسط طالب و داعش تخریب آثار تاریخی ملتها را اجرا میکرد این دفعه ترامپ بطور علنی تخریب آثار باستانی چندین هزار ساله ایران را اعلان کرد. وقتی دولت امریکا به میراث بشریت رحم ندارد این اشغالگران اجازه میدهند که در افغانستان دولت ساخته شود. امریکایی غنی مزدور و بیمار و فاشیست را میخواهند که چهار دست و پا با استقبال ترامپ در میدان بگرام برود و هزاران هموطن را به بدستور امریکا در انفجارها ترور و به آتش بکشد

>>>   در حالیکه ما از روی حماقت همدیگر را میدرانیم نخبگانی در گوشه ای از جهان پلان حکومت جهانی وتاراج وغارت مارا میریزند

>>>   Abdul Hamid
زخم ناسور رقابت غلزی ها و ابدالی ها تازه می گردد!
تا وقتی که یک افغان ابدالی یا افغان غلزی در افغانستان باشد، هزاره ها هرگز موفق به ایفای خایه مالی قدرت های خارجی در رقابت آزاد شده نمی تواند!

افغانستان در طول تاریخ ناسور ننگین خویش از اواسط قرن هجده (۱۷۴۷) در رقابت بین غلزایی ها و ابدالی ها سوخته! احمد شاه ابدالی بحیث نوکر در دفاع از صفوی ها و میرویس هوتک غلزایی در دفاع از مغول ها در منطقه رقابت کردند. هم احمد شاه ابدالی و هم میرویس هوتکی نقش سگ تازی را در خدمت قدرت های خارجی نقش آفرینی کردند.

امروز حامد کرزی سدوزی در تهران در تایید در مقابله با امریکا و غنی غلزی در کابل در رد مقابله با امریکا قرار دارند. هر قدر تلاش گردد که پشتون ها مشت واحد علیه تاجیک ها، هزاره ها، ازبیک ها ... در افغانستان قرار دارند، دروغ است و چال است و نیرنگ است.

غلزی های ارگ کابل تلاش دارند بحث قومی را چاغ ساخته و هزاره ها را بخاطر ملاقات با استخبارات ایران متهم سازد ولی بی خبر از آنکه سفیر ایران در کابل مستند می گوید استخبارات ایران در توافق و همکاری متقابل با چاکران افغان خویش عمل نموده و شامل ساختن یک هزاره در این قضیه منتها پستی و اوباشی غلزایی ها را در مسیر تاریخ منطقه به ثبوت می رساند.

>>>   محمد نسيم جعفری
انتخابات چه شد؟
زمزمه‌هایی از رفتن انتخابات به دور دوم حکایت دارد:
۱. آیا جامعه‌ی جهانی بودجه دور دوم انتخابات را تأمین خواهد کرد؟
۲. آیا در فصل زمستان، امکان برگزاری انتخابات وجود دارد؟
۳. آیا با این همه گندکاری‌ها و از بین‌رفتن اعتماد مردم به انتخابات، کسی در انتخابات شرکت خواهد کرد؟.
۴. آیا خلیلزاد می‌تواند طالبان را وادار به صلح و حکومت موقت ایجاد کند؟.

>>>   Abas Fazelyar
فکر نکنم بدور دو برود. نظر امریکا همان بود که سفیر سابق اش بیان کرد. نفع امریکا هم به همین حکومت ضعیف ۵۰-۵۰ است. امریکا حامد کرزی را به یاد دارد کسیکه ظاهرا در اواخر حکومت اش مخالف امریکا شده بود. غنی نیز پشتون است و امریکا فکر نکنم بخواهد بازهم او را مانند کرزی ریس یکه تاز بسازد. موی دماغ به غنی خواهد کاشت و یقینا نفع امریکا به حکومت دو سره بیشتر از یک سره می‌باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است