خطر جدی کشور در آینده بی دینی نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۰    ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ کد خبر: 161790 منبع: پرینت

برخلاف باور برخی‌ها، مشکل اصلی افغانستان در آینده بی‌دینی نیست، بلکه خطر اصلی گسترش بی‌رویه تفکر افراطی و تکفیری در مناطق تحت کنترل حکومت است که دارالعلوم‌ها، دارالقرآن‌ها و مدارس دینی ترویج‌کننده آن است.

هزاران مرکز به‌ظاهر دینی و اسلامی که با تمویل کشورهای نفت‌خیز عربی، به صورت رسمی در ولایات کشور فعالیت دارند، ترویج‌کننده تفکر افراطی و تکفیری هستند که در آینده، کشور را به تباهی سوق خواهد داد. این خطر از هم اکنون در شهرهای هرات و قندوز کاملا مشهود است.

حکومت باید هر چه زودتر این مراکز را کنترل و خطر را مهار کنند، امثال مولوی انصاری باید به‌شدت کنترل شوند.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دین
آینده
نظرات بینندگان:

>>>   Rahmatollah Rezaie
این مشکل تا انجاست که حتی اشرف غنی بی دین و سکولار هم به تظاهر دینی روی آورده، نه تنها با افراطیان مذهی مدارا می کند، بلکه آنان را تقویت و ساخت مدرسه و مسجد را از افتخارات خود می داند.

>>>   تشوسش نکن اصلاحات میاید

>>>   این دولت مردانیکه از غرب بالای افغانستان تحمیل گردیده اند و فامیل هایشان در آمریکا اروپا و غیره زندگی دارند هیچ پروای افراطیت و تکفیری و داعشی و غیره را ندارند. چون در بین جامعه زندگی ندارند و نیز با مردم بیچاره ما اصلاً سروکاری ندارند اینها صرف از وظیفه خارجی قبلی ایشان که واقعاً همانا سگ شویی بوده مرخص و منحیث تکنوکرات های عقده ای طالبی تکفیری به افغانستان دیسانت گردیده اند. فلهذا از این دیموکرات های طالبی و تکفیری که زورشان در خارج بالای زن و دخترشان نمیرسد و عقده مندانه بدون فامیل به افغانستان میآیند و مردم بیچاره مارا در مقابل پول و چوکی با این مخلوقات افراطی و غیر انسان به معامله می‌گیرند هیچ انتظاری نداشته باشید.اینها کسانی هستند که واقعاً جیره خور و زندگی با معاش سوسیال داشتند و حالا مزه دالر را در افغانستان دیدند.خودشان در حالیکه در ارگ پشت سر ملاامامی با پیراهن سفید و عربی نماز ناخواسته ادا می‌کنند دخترهای شأن در آمریکا و غرب با دوست پسرهای آفریقای و یا یهودی خود عشقبازی مینماید.اگر باور ندارید اسپنتا شاهد است .غنی جان بجای لورا جان لبنانی الاصل یهودی به گفته خودش مسلمان و پشتون آفغانی اگر مریم جان را به افغانستان می‌آوردید باز می‌گفتم که ، برو از او پیر پای در لب گور کرده که در آمریکا بخاطر مصارف گراف تداوی شده نمی‌توانست و فعلآ بارودوش افغانستان بیچاره گردیده و گپ از صدها میلیون دالر میزند کرده خوب بود .
تیز فکر

>>>   اگر از نظر تکنالوژی، پیشرفت، رفاه یی اجتماعی و.... کشور هایی را که درآنها دین تنها بمثابه ایمان و عقیده مردم بدون دخالت درامور دولت (دوره قبل از رنسانس) وجود دارند با کشور هایی که درآنها حاکمیت دینی برقرار است (بشمول اسراییل وکشور هایی عربی مست از پول نفت) مقایسه کنی، راه فلاح را واضح پیدا میکنی.
آزار هایی جنسی، قتل و قتال (بشمول مکاتب)، کودک آزاری و....در غرب همه زیر سر مذهبی هایی افراطی و پاپ هایی کلیسا است.
آزاده

>>>   اگر بی دینی در آزاد منشی و آزاد فکر کردن و نترسیدن از آتش دوزخ و عبادت صرف به مقصد رسیدن به بهشت باشد، هزار مرتبه نی میلیون ها مرتبه بهتر است از دینداری که هر روزش با کشت و کشتار، ترساندن مردم از آتش دوزخ و بهشتی که هیچ کسی تا حالا از آن خبری نیاورده است، می‌باشد. این وظیفه فردی هر انسان است که کی را پرستش کند و به چه چیز ایمان داشته باشد. ولی بالا تر از دین چیزی وجود دارد که اگر دینی هم حقیقت داشته باشد و خدای عالم آن را به بشر عنایت فرموده باشد همانا انسانیت و انسان دوستی است که بالاتر از همه چیز است. خداوند دین را فرستاد تا بشر صاحب راه و رسم شود ولی این دینداران از آن وسیله ابزاری درست نمودند تا به نفع شخصی خویش از آن استفاده نمایند و خویش را مالک دوزخ و بهشت بشمارند و راه رسیدن به خدا را فقط در تصرف خویش داشته باشند. من چیزی که زیاد از مردمان بی دین خوشم میاید این است که هیچ ترسی بخاطر رفتن به دوزخ و از دست دادن بهشت ندارند و هر کاری را که انجام می‌دهند از صدق دل و جان است نه مانند مردمان دیندار به خاطر آخرت نا پیدای خوبش که این ملا ها برایشان درست کرده اند. بیاید اگر فکر می‌کنند این مردم با بی دینی به آرامش میرسند دست از این دینی که همه را به قهقرا و بدبختی کشانده است بردارید. اگر خویش را مخلوق خدای که این عالم بی سر و پا را خلق نموده است، میپندارید، باور داشته باشید که او شما را نه از روی دین و باور تان بل بخاطر رفتار تان در مقابل سایر مخلوقاتش قضاوت خواهد کرد. آیا شما خویش را دیندار میپندارید؟ پس در باره دیگران قضاوت نکنید که این کار از بی دینان کمتر میاید. بیاید ترس از دست دادن بهشت و رفتن به جهنم را تز سر بیرون کنید و بجای آن فکر انسانیت و خدمت به همنوع خویش را بدون قید و شرط انجام دهید. یک لحظه فکر کنید همه دینداران رفتند جنت و تمامی بی دینان رفتند بهشت! بعد چند روز زندگی در بهشت، آنجا هم یکنواخت می‌شود و فکر زندگی بهتری بسر خواهید داشت. پس بیاید در همین دنیا را که سفر مان کوتاه است به بهشت مان مبدل کنیم و فکر کنیم که اینجا را می‌شود هم بهشت ساخت و هم برزخ که متاسفانه در جوامع دیندار و فقیر همیشه برزخ است تا بهشت. چنانچه خیام میفرماید!
گویند و کساان بهشت با حور خوشست من این گویم که با آب انگور خوش است
این نقد بگیر و دست از آن نسیه بردار شنیدن آواز دهل از دور خوش است
شخص خودم سخت به خدای عالم یقین دارم ولی وظیفه من نیست که تر بروز به او باورمند سازم چون اگر او تو را به خود بخواهد، کیست که براندت. دینداران در حقیقت دینفروشان اند که به نوعی به تجارت دینی روی آورده اند. از ترس عبادت خلق خویش را نکنید بل از روی عشق عاشق او شوید که نشه دیگر دارد. در حالت مستی به او نزدیک شوید در حالت شادی به او نزدیک شوید. با خدای خود معامله نکنید که در مقابل عبادت تان و عامل نیکوی تان به شما پاداش دهد بلکه بدون تجارت با او دوست شوید که لذتش به مراتب بیشتر است. سالهاست که اگر با خدای خویش راز و نیاز کرده ام از او بهشت و دوزخ و آخرت را نخواسته ام. از او خواسته ام تا به من قدرت دهد تا سبب آزار و اذیت مخلوقاتش نشوم که هیچ که خودم را نخواهم بخشید. از او خواسته ام تا مرا در همین لحظه به شادی برسان که آینده را تو خود دانی نه من!

>>>   مجیب الرحما اګر به راستی پیرو شریعت اسلامی و تطبیق آن باشد اول بالای ګمراهان طالب صدا کند که انتحار حرام است. چرا دهنش پیش طالبان و ملایان ګمراه بسته است واضح است که از ایشان میترسد وچون حکومت کسی را غرض دار نیست سر حکومت هر کس و ناکس انتقاد میکند. انتحار هیچ توجه در دین اسلام ندارد اګر ګلبدین ظالم میګوید که انتحارهای افرادش استشهادی است و از طالبان انتحاری است سخن بیجا است از هردو انتحاری است خداوند ګلبدین وطالبان هردو را به غضب ابدی خود ګرفتار کند. به مولوی مجیب الرحمان باید ګفته شود که اګر نر باشی و خود را مسلمان و خطیب خطاب میکنی بګو که انتحار طالبان حرام است به هر نام که باشد اګر انها فدایی میګویند یا هرچه که میګوید انتحار انتحار است و حرام است. اګر جراات این اظهار این امر را نداری نا حق خود را مشهور نکو هرکس میفهمد که برای شهرت خود کار میکنی که تو ګفته نمیتانی که ای طالبان ګمراه انتحار حرام است. عالم را بګذار مردم عام میفهمند که انتحار حرام است.
منصور

>>>   بلی مجیب الرحما هم طالب است و دیدګاه طالبانی دارد یکهزار نفر دارد اګر بخواهد هرکار در مقابل مردم بی دفاع و حکومت بی کفایت کرده میتواند. ملاها و طالب ها این جراات را به خود میدهند که یک نفر که سیپاره اول قران کریم را خوانده باشد اورا قاری میګویند و قاری صاحب هرکس که خوشش نیاید به طالبان مسلح میګوید که این شخص را قتل کنید و حکم قاری اجرا میشود. ای ملاهای ګمراه و ترسو خداوند ازشما پرسان خواهد کرد که چرا چپ بودید و درمقابل این طالبان ظالم استاد نشدید و اونا را حتی تقویه و حمایت کردیدږ
نور

>>>   سالهای قبل در وقت کرزی فرهاد دریا در هرات کنسرت برپا کرد در حین کنسرت دختران نازک و نازنین هراتی این شاخه های نباتی به ستیج میامدند و به فرهاد دریا دست میدادند که این همه کارهای اینها خلاف شرع اسلامی بودند. چندی بعد شفیق مرید داماد نغه میخواست به خواسته هراتیان کنسرت را در هرات بدهد ولی مولوی مجیب الرحمان مانع آن شد و مرید نتوانست کنسرت اجرا کند اګر اجرا میکرد واضع است که یک محفل فحشا برپا میشد. این کار مجیب الرحمان قابل ستایش است خداوند اجربرایس اعطا فرماید. میایم به سخنان فعلی وی که تمام قوانین محاکم را در دست ګرفته میخواهد به مردم در مقابل منکرات سزا بدهد این کارش اصلا طور باید میشد که به دولت مشوره میداد و از رایج شدن بی حجابی و فحشا که یک شغل عده زنان هراتی است احتجاج میکرد تا دولت دست به کار میشد. و همچنان در سخنان خود باید از کارهای غیر اسلامی طالبان ګمراه نکوهش میکرد باید میګفت که این همه قتل و قتال که ازطرف طالبان ګمراه به مردم مسلمان افغانستان تحمیل شده است در اسلام جای ندارد و انتحار که یک روش طالبان جاهی است در اسلام حرام است باز مردم هم پشتیبانی وی را میکرد حالا مردم فکر میکند که مجیب الرحمان و ملا هیبت الله باهم فرق ندارد چه ملا برادر چه ستانکزی و چه مجیب الرحمان همه از یک فکر و اندیش کار میګیرد.
کمال

>>>   اگر دروس قرانی و احادیث پیامبر صلی الله علیه وسلم را در مساجد و مدارس افراط گرائی میدانید باید ایمان های تان را تجدید کنید، اما در رابطه به اینکه در میتود های درسی فکر گردد موفقم.

>>>   تشویش نداشته باشید حق به جای خود قرار میگیرد.

>>>   بایگ نگاه کلی به تاریخ کشور های جهان می بینم افراطیت دینی هیچ جایگاه در پیشرفت و ترقی کشورهای نداشته بلکه باعث عقب ماندگی وسقوط خیلی کشورها به قهقرایی فلا کت وبدبختی شده است که نمونه بارز آن کشور خود ما افغانستان است که متأسفانه بستر آن در کشور ما وکشور های اسلامی فراهم است عده ای از این بستر استفاده کرده و دین را چوب چماق کرده و برای زدن مخالفان خود استفاده میکنند
والسلام اندیشمند

>>>   آقای نسیم خان در جاغوری زادگاه شما که تفکر افراطی نیست دینداری مردم چگونه است؟ تهاجم یا شبیخون فرهنگی غرب بر هیچ عاقلی پوشیده نیست حتی شخص شما تحت تاثیر این تهاجم قرار دارید. حیف نیست بعد از سی سال تحصیل در حوزه این گونه ادر باره دین مردم صحبت می کنید؟ آقای دیندار؟؟

>>>   جدی ترین خطری که آینده بشریت را تهدید می کند بی عقلی و بی اخلاقی سیاستمداران کشورها است

>>>   خطر عمده به هر كشور بيكاري است. وقتي جوانان يك كشور بيكار بود خطر افرين ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است