"فلسطین عشق من"!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۸/۱۱/۹ کد خبر: 161987 منبع: پرینت

همه دنیا را دیدم ولی نخواستم فلسطین بروم. هربار مآموریتی بود من بهانه مریضی داشتم. انسان در زندگی خود به چیزهای علاقمند میشود یا برعکس بدش میآید و حتی از آن نفرت دارد که خیلی شخصی اند.

من نمیخواستم برای رفتن به فلسطین از اسراییل بگذرم. من مخالف موجودیت یک دولتی بنام اسراییل نیستم، بشرطی که دموکراتیک باشد و دست از اشغال سرزمینهای فلسطین بکشد.

عشق من به آزادی همراه است با مبارزه علیه اشغالگر. حمایت من از گروه های مجاهدین افغانستان نه برای جاه و ثروت و قوم ومذهب بود و نه پیوستن به جهان بینی آنها. با حمایت از آنها از زمانی که تمام راه های یک مبارزه دموکراتیک، سکولار و آزادی خواهانه بسته شد، مظهر مبارزه من علیه تجاوز شوروی بود.

امروز روز تاریخی دردناکی برای خلق فلسطین است. "شیطان بزرگ" به گفته یک همسایه ما و "شیطان کوچک" در مخالفت با تمام قواعد بین المللی، تصاویب سازمان ملل و حق خود ارادیت خلق فلسطین و در غیاب او، سرنوشت او را در واشنگتن تعین نمودند.

بیت المقدس شرقی، دره اردن و بخشهای بزرگی از کرانه غربی را به اسرائیل بخشیدند. ولی من یقین دارم که امروز نه فردا، یا پس فردا نسلهای بعدی فلسطینی ها موفق به ایجاد یک فلسطین آزاد،مستقل و دموکراتیک خواهند شد. به حد کافی من فلسطینی ها را میشناسم که اینگونه حرف میزنم. فقط من نخواهم بود تا بیبینم که این خلق دلیر، مبارز و کم نفوس سرنوشت خود را بدست گرفته.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:

>>>   اسرائیل هرگز به فلسطین اکتفا نخواهد کرد چون عمق استراتژیک کافی ندارد منابع معدن و آب کافی ندارد و در یک لعنت جغرافیایی قرار گرفته.
با مسلمانان آخر همان کار خواهند کرد که با بومیان استرالیا کردند و تمام مردان را کشتند و زنان را عقیم کردند.
همان طور که تا سال ۱۹۹۲ در کانادا سرخپوستان ساکچوان را عقیم کردند و اعضای خانواده را از هم جدا کردند.
همان طور که در اسکاندیناوری در سوئد و نروژ سومی ها را عقیم کردند و منقرض نمودند.
و در جنوب آفریقا ده ها ملیون سیاه پوست را زنده در آتش سوزاندند.
هدف غربی ها محو مسلمانان است تا به جای آن ها قومی وفادار به غرب بیاید.

>>>   زنده باد زندگی و آزادی ...نوروزه ای

>>>   جناب سید کریم ،
همین اعراب ترورست که افغانستان را ویران ساختند چرا نمیروند تا ازان اعراب که خود شان زمین های شانرا به یهودی ها فروخنند دفاع کنند ؟

>>>   خاورمیانه تنها نقطه‌ی اتصال سه قاره اروپا آفریقا و آسیاست. بدون خاورمیانه اروپا مرز خاکی به دنیا ندارد و فقط از راه دریا به دنیا وصل هست. اهمیت فلسطین برای غرب همین جاست که اروپا را از انزوا و تحریم جغرافیایی نجات میدهد و مرزهای غرب را بزرگ می کند.
به همین خاطر از زمان مصر باستان مقدونی ها رومی ها و صلیبی ها غربی ها به دنبال تصرف فلسطین بودند‌
تا این که ناپلئون بناپارت، الیور کرامول و دیگران تصمیم به یهودی سازی فلسطین به جای مسیحی سازی و اروپایی سازی آن گرفتند.
در سال ۱۸۸۰ خانواده ی انگلیسی روچیلد در فلسطین زمین خرید.
در سال ۱۹۰۵ یهودی های منشویک به تحریک سفارت انگلیس در روسیه انقلاب مشروطه کردند و ۱۵ سال بعد در زمان جنگ جهانی اول دولت مشروطه هم سرنگون شد و در سال ۱۹۱۹ دولت کمونیست بلوشویک سر کار آمد. در طی این مدت ۵۰ هزار منشویک از روسیه به فلسطین مهاجرت کرد. بلشویک ها روس و منشویک ها یهودی بودند.
در سال ۱۹۲۱ نازی ها در آلمان قدرت را به دست گرفتند در ایران رضاشاه به قدرت رسید و زمین های وسیعی در فلسطین خریداری کرد. در ترکیه کمال آتاترک که یک نماینده ی مجلس ناشناس بود به قدرت رسید در عربستان خاندان سعودی به کمک دزدان دریایی اریتره و یک قبیله ی سوریه ای به قدرت رسید. ۱۵ سال بعد جنگ جهانی دوم شروع شد.
در این زمان ترکیه به دست عصمت اینونو جانشین آتاترک اداره می شد و با دو طرف جنگ رابطه ی خوبی داشت. طی ۴ سال جنگ جهانی دوم دولت های محور ۱۵۰ هزار یهودی را به ترکیه و از آن جا به فلسطین مهاجرت دادند.
هنوز ۲ ملیون فلسطینی و تنها ۲۰۰ هزار یهودی وجود داشت. انگلیسی ها اجازه ی کشاورزی به فلسطینی ها نمی دادند یهودیان طی ۱۰ سال در چادر زندگی می کردند و با تشکیل گروه های پارتیزان به کشتار و قطع اعضای بدن فلسطینیان زدند. به مرور زمان با مهاجرت یهودیان اروپای شرقی جمعیت یهودیان به ۲ ملیون نفر رسید.
کشورهای آمریکا و شوروی اعراب را فریب دادند که اسرائیل قصد جنگ با اعراب را ندارد ولی ناگهان هواپیماهای انگلیسی و آمریکایی از فرودگاه های لیبی و ایران کشورهای عرب را بمب باران کردند و طی ۶ روز اسرائیل بیشتر فلسطین را اشغال کرد. سازمان ملل ناگهان بیانیه آتش بس داد و اعراب به امید این که آتش بس شامل عقب نشینی هم خواهد شد فریب خوردند و جوابی به اسرائیل ندادند.
امروز در حالی کشورهای غربی از تمدن بنی اسرائیل صحبت می کنند که خود ادامه دهنده ی تمدن های دشمنان تاریخی بنی اسرائیل هستند به عنوان مثال در اسرائیل سواحل برهنه وجود دارد و ازدواج همجنس بازان قانونی شمرده می شود و اکثر مردم اعتقادی به وجود تاریخی پیامبرانی مانند موسی و نوح و ابراهیم ندارند و آن ها را افسانه و دروغ می دانند.

>>>   عین همین موضوع را یک یهود چهارده صد سال پیش،پس از فتح یوروشلیم توسط عمر ابن الخطاب میگفت:
من میخواهم به یوروشلیم بروم.متأسفانه یورو شلیم توسط عمر ابن الخطاب مسلمان تسخیر گردیده است.
نام آن تغیر داده شده است و حالا بنام فلسطین یاد میشود.
عبادت گاه ما که توسط شلامون (حضرت سلیمان)ساخته شده بود،حالا تبدیل به مسجد مسلمانان شده است.
هر وقت که یوروشلیم از اسارت مسلمانها رها شد،بعداً من سفر میکنم.
اگر در زندگی من رخ نداد،هر وقتی که یوروشلیم دوباره توسط اسلاف ما یهودیان از دست مسلمانها رها شد،سفر خواهند کزد.
شاید این حادثه ده سال بعد و یا صد سال بعد و یا هم سیزده صد و پنجاه سال بعد روی خواهد داد.

>>>   ولي من مخالف موجوديت فلسطين هستم هر كشور عرب دشمن كشور فارس هست

>>>   پس تو لیلی واسرایل مجنون توست

>>>   سلام. در گوگل سرچ کنید. سقوی اسراییل در سال 1401. کتابی. بسیار خوب از اقای سید عبدالله حسینی این باره هست.

>>>   جناب اقای دکتر سید کریم پاکزاد. با تشکر از مطلب خوب شما. ما امیدواریم اسراییل خیلی زودتر از این ها سقوط کند. خداوند در قران. سوره اسرا. اورده. بنی اسراییل دو بار در زمین فتنه بزرگ بر پا میکنند. یک بار. بعد از حصرت سلیمان بود و بار دوم همین دولت است.و خدا وعده داده. اگر دوباره فساد بر پا کردید. شما را با. باس شدید نا بود می کنم. ان شا الله
حسینی

>>>   اقای کریمزاد ....
فلسطینی ها و دگر ملل کوچک و بزرگ اسلامی طی سیصد سال و یا بیشتر از ان زیر سلطه امپراتوری عثمانی یعنی اخرین میراث امپراتوری اسلامی بودند که به جز عقب گرایی دگر چیزی برای انها به ارمغان نیاورده است. یکی از دلایل موفق برای تحقق سیاست های تبعیضی صهیونیستها در اسراییل علیه فلسطینی های عرب تضاد های درونی میان فلسطینی ها میباشد که همه ای ما از اختلافات میان حماس و سازمان فتح واقف استیم و در عین زمان از تفاوت نظر ها میان اعضای کنفرانس اسلامی .
شما که کورکورانه به دنبال جهادی های شیعه ای تان یعنی گروه های دلقک نما که همه از از خوان جمهوری اسلامی ایران تغذیه میگردیدند قسمتی از عمر خود را بر باد داده اید.شما که از دوره ای گویا اشغال شوروی در افغانستان گله مند استید نمیدانم که اشغال کنونی افغانستان را توسط امریکا چگونه قبول کرده و در زیر سایه درخت بیغیرتی اسوده و راحت شما و رهبران وطنفروش جهادی تان ارام خسپیده اید؟؟؟
در سالهای که جهان دوقطبی بود سازمان ازادی بخش فلسطین و در راس ان مرحوم عرفات به حیث یگانه نماینده ای فلسطین شناخته شده و سفارت خانه های ان در تمام کشور های سوسیالیستی وهم در افغانستان فعال بود و من به یاد دارم که سفارت فلسطین در کابل در منطقه وزیر اکبر خان بود. شما که عاشق فلسطین استید این را نمیدانستید که جمهوری دموکراتیک افغانستان یکی از مدافعین سرسخت حقوق فلسطینی ها بود و هم در این راه عملا به فلسطینی ها کمک میرساند و از داعیه ای فلسطین در سطح جهان دفاع میکرد نماینده دایمی افغانستان در ملل متحد بر ضد سیاست های صهیونیستی اسراییل و مدافعین اسراییل یعنی امریکا و انگلیس اواز بلند میکرد.
کریم جان شما که عاشق فلسطین استید چرا حقایق را به مردم نمیگویید مدت بیست سال است که اواز دفاع از داعیه ای فلسطین در سطح ملی و
جهان از طرف حکومات افغانستان بلند نمیشود؟؟؟؟
کریم جان فلسطینی ها ی مهاجر در کشور های لبنان و عراق و مصر و سوریه به حالت بدی زندگی دارند بخصوص در لبنان . در شرایطی که شرقمیانه در اتش جنگ میسوزد و باقی کشور های اسلامی هم با رهبران معامله گر محال به نظر میرسد که در دهه های نزدیک مردم فلسطین به حقوق
خویش برسند.بهتر است که اظهار تاسف کنید و اقرار کنید که شما مدافع نیرو های بودید که بنام جهاد عملا افغانستان را به هفتاد و دو کشور جهان فروختند تا زمانیکه حمایت غرب و امریکااز اسراییل از یکسو و تقابل میان اعراب و ایران از سوی دگر ادامه یابد رنج مرد م فلسطین همچنان ادامه خواهد یافت...
فخر اهنگر

>>>   خان عبدالغفار خان رهبر پشتون های پاکستان که یک وقتی به فلسطین سفر کرده بود.قصه میکند که در هرجای فلسطین که یک زمین آباد و سرسبز میدیدم،میپرسیدم که این زمین از کی است؟
جواب میدادند که از یهودی ها است.
هر جایی که یک زمین خرابه و خشک و لا مزروع میدیدم.میپرسیدم از کیست؟
جواب میدادند که از فلسطینی ها است.
آخر از یک فلسطینی پرسیدم که چرا هرجا که زمین های سرسبز و حاصل خیز است،از یهودی ها است و هر جا که زمین لا مزروع و خشک است،از فلسطینی ها است؟
او در جوابم گفت:ما زمین های خود را به یهودی ها میفروشبم و آنها آباد میکنند و روز قیامت امام مهدی می آید و این زمین های حاصل خیز را دوباره به ما میدهد.
خان عبدالغفار میگوید،از بس که قهرم آمد ،برایش گفتم:
ستا او د امام مهدی شزه،دواره وغیم.

>>>   هر قوی باید برای بقا ضعیف را بخورد
راه حل
ایجاد توازن تا هیچ کس قوی نباشد و هیچ کس ضعیف
چگونه
ضعفا از نقاط قوت خود استفاده کنند تا حیات خود را تضمین کنند.

>>>   درود ،فلسطینی ها آنقدر مردمان خوشحال و بدون حجاب اجباری تشریف دارند که اصلا به فکر چیری نیستند و این کشور های دیگر هستند که سنگ فلسطینی ها رو به سینه می زنن، و مسئله اسرائیل هم یه موضوع سیاسی است که اتاق فکری سال ها است که آن دو کشور رو به جان هم بندازد و منفعت مواد مخدر و بزنس سلاح و... هستند و دیگه کشور های مسلمان گلو پاره می کنن و جنابان افغانستان شما ها مظلوم تر از فلسطینی ها هستند چرا درد خوده دوا نمی کنید جناب محمود عباس با نتانیاهو در یک کاسه غذا می خورد و شما ها؟

>>>   عجب ! ! !
پس رهبران و سران و بزرگان پشتون اين گونه اند.
اى كاش رهبر پشتون هاى افغانستان همين كار را با مور و خور و شزه امريكا مى كرد تا شايد آبروى از دست رفته اوغانستان و غرور پايمال شده ى پشتونها بر مى گشت سر جاى نداشته اش !
چند سال پيش يكى از خان هاى پشتون تا فهميد امام ابو حنيفه از قوم تاجيك بوده است ، همين كار را در حق كل قوم تاجيك كرده بود البته مثل تو با زبان نه عمل چون ...
بى شرف ، يعنى مردى كه دين و ايمان ندارد.
بى وجدان ، يعنى مردى كه كرامت انسانى ندارد.
نامرد ، يعنى مردى كه خواهر و مادر ندارد.
باور دارم كه به عبدالغفار خان تهمت زدى ، اگر پشتون هستى خاك بر سر بى همه چيزت !!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است