یک جی‌بی اینترنت خرید ۹ افغانی، فروش ۱۸۰ افغانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۷    ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ کد خبر: 162040 منبع: پرینت

یک جی‌بی اینترنت برای شرکت‌ها ۹ افغانی تمام می‌شود، اما ۱۸۰ افغانی به فروش می‌رسد.
به گزارش اطلاعات روز: محمد فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که در حال حاضر هر جی‌بی اینترنت برای شرکت‌ها به‌طور عمده در حدود نُه افغانی تمام می‌شود، اما این شرکت ها آن‌را تا ۱۸۰ افغانی به‌صورت پرچون به فروش می‌رسانند.

هاشمی در برنامه‌ی بازار تلویزیون طلوع‌نیوز همچنان گفت که در حال حاضر اینترنت با سرعت یک ام‌بی را در بدل ۶.۵ دالر خریداری می‌کنند، در حالی که در گذشته اینترنت با سرعت یک ام‌بی در بدل ۱۶ دالر خریداری می‌شد.

به گفته‌ی او، تمام‌شد این قیمت تا مرز کشور است و تا رسیدن به کابل قیمت اینترنت با سرعت یک ام‌بی به ۲۰ دالر می‌رسد که از سوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در بدل ۳۸ تا ۴۳ دالر به شرکت‌های فراهم‌کننده‌ی خدمات اینترنتی به فروش می‌رسد.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افزود که در سلسله‌ جلساتی با نمایندگان شرکت‌های فراهم‌کننده‌ی خدمات اینترنتی در مورد کاهش بهای اینترنت بحث و گفتگو کرده است.
به گفته‌ی او، وزارت مخابرات شرط گذاشته است در صورتی که شرکت‌ها بهای انترنت را برای مردم کاهش دهند، این وزارت نیز حاضر است روی کاهش بهای انترنت به‌صورت عمده کار کرده و هر ام‌بی انترنت را در بدل ۳۰ تا ۳۲ دالر به شرکت‌ها بفروشد.

آقای هاشمی گفت: «امیدوارم که بهای فی ام‌بی اینترنت را بتوانیم ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش بدهیم. دیروز و پریروز جلسه داشتیم با شرکت‌ها. شرط ما برای کاهش اینترنت این است که ما نرخ عمده را دیگه هم پایین می‌کنیم که شرکت‌ها هم نرخ انترنت را کاهش دهند.»
به گفته‌ی او، وزارت مخابرات در گذشته نیز بهای اینترنت را برای شرکت‌ها کاهش داده، اما کاهش بهای اینترنت از سوی شرکت‌ها عملی نشده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اینترنت
هاشمی
نظرات بینندگان:

>>>   یا خدااااا
هر ایرانی در ماه ده گیگابایت اینترنت با میانگین سرعت 20 مگابیت بر ثانیه مصرف میکند با بهای تمام شده هر گیگابایت 30 سنت برای اینترنت بین المللی و ده سنت اینترنت داخلی
فکر کنم اگر در افغانستان کسی همچین مصرفی داشته باشد باید تمام درامدش را هزینه اینترنت کند
تازه ما در ایران هم از بابت قیمت و هم سرعت شدیدا نا راضی هستیم

>>>   شرکت های مخابراتی دزد یک جی بی انترنت را به ۹ افغانی میخرند و به ۱۸۰ افغانی یعنی۲۰ چند بالاتر از خرید شان بالای مردم فروش میکنند کسی نیست که جلو چور و چپاول و خیانت انها را بگیرد خداوند این شرکت های مخابراتی برادران قارون را مانند قارون با سرمایه شان غرق کند که نسبت بخرید شان ۲۰ چند گران بمردم یازمند ما بفروشی رسانده اند .

>>>   رئیس جمهور دزد وزیر دزد شرکت ها دزد من دزد تو دزد همه دزد.
یعنی ۳۵ ملیون نفوس داریم و ۳۶ ملیون دزد

>>>   این از سبب اینکه شما خائنین بشمول بانی حکومت مفسد یعنی آقای کرزی و پدر بزرگوار وی یعنی آمریکای ملعون تمام کشور را به سکتور خصوصی واگذار کردند بدون اینکه کدام بخش آنرا به دولت بی دست و پا بسپارند. از سوی دیگر علاوه بر نداشتن کنترول به سکتور خصوصی، تمام سکتورهای معزز!! یا از برداران و یاهم از یازنه های این جنابان اند

>>>   در آینده نه چندان دور،شرکت های بزرگی مانند فیس بوک و آمازون و مایکروسافت و دیگر شرکت های بزرگ تجارتی جهان،هزاران اقمار مصنوعی مخابراتی کوچک را به فضا میفرستند که در دورترین گوشه دنیا،مثلی که حالا شما با دستگاه زاتلایت چینل های تلویزیونی را مفت و رایگان میبینید،انترنت را نیز مفت و رایگان بدست خواهید آورد.
همین حالا نیز در بعضی شهر های بزرگ دنیا هات سپات های انترنت وجود دارد که مردم رایگان میتوانند از انترنت استفاده کنند.
منبع تأمین کننده مصارف این شرکت ها،عبارت از اعلانات تحارتی از طریق انترنت است که سالانه ده ها ملیارد دلار عاید این شرکت ها میکنند.

>>>   غنی دزد وزرای بیسواد وخارجب اش دزد
وزیر تجارت هم یک لبنانی یهود بیسواد خواهر زاده رولا روسپی لبنانی

>>>   انترنت در تاجكستان خيلي ارزان است . ٦ جي بي انترنت با سرعت 5جي را ميتوانيد به يك دالر بخريد. من خودم در افغانستان ماهانه پنجاه تا شصت جي بي انترنت استفاده ميكنم كه تقريبا يكصد و چهل دالر ميشود. در حاليكه شما ميتوانيد با يكصد و چهل دالر در اروپا هزار جي بي انترنت با سرعت فايف جي بخريد و همچنان ميتوانيد با پنجاه دالر در ماه انترنت غير محدود با سرعت فوق العاده بالا داشته باشيد و همه وسايل برقي خانه مانند تلويزيون و لپ تاپ ها و موباييل ها و كمره هاي امنيتي را به انترنت وصل كنيد .
مردم افغانستان بيشترين پول را براي انترنت ميپردازند كه گرانتر از همه دنيا است. دليل اين گراني همانا بازار ازاد و سپردن تمام نهاد هاي كشور به سكتور خصوصي و عدم كنترول قيمت ها توسط دولت است.
بازار ازاد و خصوصي سازي به ضرر مردم و به نفع سرمايه داران و قدرتمندان است. شما ببينيد كه دانشگاه هاي شخصي و شفاخانه هاي شخصي چگونه مردم را چپاول كرده اند . ناكام كانكور دولتي در پوهنتون شخصي حقوقدان و انجنير فارغ ميشود.
شفاخانه هاي شخصي نرس را داكتر معرفي كرده مردم را قصابي ميكنند.
افسوس به حال اين ملت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است