ولایات خودی، ولایات ناخودی...!
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۷    ۱۳۹۸/۱۱/۱۵ کد خبر: 162070 منبع: پرینت

ارگی ها در بودجه انکشافی سالانه، ولایات را به خودی و ناخودی تقسیم می کنند، برای ولایات خودی فی نفر سالانه ۱۶۸ دالر و برای ولایات ناخودی فی نفر سالانه ۲۵ دالر در نظر می گیرند!
بگذارید به صورت مشخص و با دادن مثال دقیق برای خوانندگان محترم تبعیض ارگی ها را در تطبیق بودجه بیان نمایم!

در مدت ۱۹ سال از کمک های جامعه جهانی که در حدود دو تریلیون دالر تخمین زده می شود اکثریت آن را ارگی ها دزدیده اند و هنوز هم می‌دزدند یک مقدار نا چیز کمک های بین المللی را سالانه به خاطر فریب اذهان جامعه جهانی به بودجه انکشافی اختصاص می دهند و حتی از همین بودجه انکشافی که اختصاص می دهند هم به بهانه های مختلف تطبیق نمی کنند و قسمت از آن را بازهم می دزدند ، اما بهتر است بدانید که ارگی ها چگونه بودجه را برای ولایات افغانستان در نظر می گیرند.

ارگی ها ولایات را که به خود نزدیک می بینند و آن را خودی میدانند فی نفر سالانه ۱۶۸ دالر را برای تطبیق پلان انکشافی در نظر می گیرند و در ولایات که ارگی ها آن را بیگانه و از دایره خودی بیرون میدانند فی نفر سالانه ۲۵ دالر را در بودجه انکشافی در نظر می گیرند مثلاً غزنی از جمله ولایت های با نام و نشان افغانستان و از نگاه تشکیلات اداری هم یک ولایت درجه اول است اما از اینکه در نزد ارگی ها بیگانه و در قطار ولایات خودی ها حساب نمی گردد بودجه انکشافی آن فی نفر سالانه ۲۵ دالر در مقابل ۱۶۸ دالر برای ولایات خودی است.

دیگر ولایات خودی و ناخودی را خود پیدا نموده و آن را مقایسه نمایید ، در حال که در تمام جهان در بودجه انکشافی سالانه اولویت به مناطق محروم داده می شود.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولایات
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   لوگر خوست پکتیا پکتیکا هلمند زابل قندهار ننگرهار وردک که به یقین از ولایات ۶۵ دالری است .
یک ولایت دیگر هم ولایت بی بی گل است که یک نفر باشنده دارد و ۲۵ ملیون دالر بودجه

>>>   عدالت صاحب بازهم جرأت نام بردن نام ولایات خودی را نداشتی نوش جانشان نر واری میگن میگیرند میخورند و از خفه شدن هیج کس حتی از خفه شدن خدا حراس ندارند. پس پس پس معنی ندارد.
احمدی از تخار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است