ملا نیازی: طالبان قطری نمایندگان پاکستان هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ کد خبر: 162081 منبع: پرینت

معاون و سرپرست گروه انشعابی طالبان گفت: مذاکره کنندگان قطر نمایندگان پاکستان‌ هستند نه نمایندگان طالبان افغانستان.
ملا عبدالمنان نیازی، معاون و سرپرست گروه انشعابی طالبان در گفتگو با روزنامه صبح کابل اعلام کرد که مذاکره کنندگان قطر نمایندگان پاکستان‌ هستند نه نمایندگان طالبان افغانستان.

ملا عبدالمنان نیازی که در شاخه انشعابی طالبان به رهبری «ملا رسول» فعالیت دارد اظهار داشت: «چند فردی که پاکستان به عنوان نماینده طالبان در قطر نشانده، برای تمام حرف‌هایشان از پاکستان دستور می‌گیرند. آنها در واقع نمایندگی از پاکستان می‌کنند نه طالبان. حتی همین پیشنهاد کاهش خشونت نیز پیشنهاد پاکستان است.»

وی افزود: «آمریکا باید بداند که اگر با کسانی که از سوی پاکستانی‌ها به ‌عنوان نماینده طالبان معرفی شده به توافق برسند، در واقع با چند فرد پاکستانی به توافق رسیده‌ است. زیرا هیچ یکی از طالبانی که داخل افغانستان فعالیت دارند، آنها را نماینده خود نمی‌دانند.»

معاون و سرپرست گروه انشعابی طالبان اضافه کرد: «تمام تلاش پاکستان در مذاکرات قطر این است که آمریکا را فریب دهد؛ پس اگر آمریکا به صدای ملت افغانستان گوش نمی‌دهد، بهتر است مستقیما با پاکستان مذاکره کند.»

نیازی بیان داشت: من هدف آنهایی (طالبان) که از کاهش خشونت حرف می‌زنند را می‌فهمم؛ آن‌ها فکر می‌کنند که آمریکا از این معاهده دلسرد خواهد شد و دیگر آمریکا با ما کاری ندارد و ما هر کاری که بخواهیم می‌توانیم در داخل افغانستان انجام بدهیم. این کارها همه نقشه پاکستان است که می‌خواهند حکومت دست‌نشانده دیگری در داخل افغانستان داشته باشد.»

قابل ذکر است که ملا رسول حدود 5 سال پیش انشعاب خود را از طالبان اعلام کرد. پس از آن گفته می شود که ملا رسول در سال 2018 در پیشاور از سوی پاکستان باز داشت شده و برخی گزارشات نیز حاکی از آن است که و کشته شده است. اما این گروه مرگ ملارسول را تایید نکرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملا نیازی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   همه طالبان مزدور طالبان هستند بشمول تو نیازی ///// (آمین)
کمال

>>>   ..... ! نه کل خوب است نه کدو مرګ بر هردو توهم مزدور پاکستان هستی ولی درجه ات فرق دارد شاید در درجه دوم باشی که شکایت میکنی اګر درجه اول نوکربودن بریت اعلام کند به سر چشم قبول داری مه به تو میګم که در کدام کتاب انتحار درست شمرده شده که شما جاهلان آنرا انجام میدهید چرا ای طایفه ظالم چنګیز اوتو کارها نکرد که شما میکنید ب....
نعمانی

>>>   ای ګمراه تو کجا استقلالیت داری خون آشام و مسلمان کش هستی طالبای خر تو همواره مسلمانان را شهید میکنند و هنوز تو خود را ګویا مزدور پاکستان نمیدانی شما خو مزدور یهود و نصاری هستید که مسلمانان را کشته میروید و وطن خود را ویران میکنید شما کجا و انسانیت کجا عقل از سر شما کوچ کرده به چند روز زندګی دنیا زیر یوغ پاکستان خوش هستید خجالت بکشید خر های جاهل.
امیری

>>>   ملا نیازی براستی مبارز است!
افرین بر همت او!

>>>   وطن وسرزمین وخاک ما ناموس وشرف واعتبار ماست.وطن ما مادر ماست ؛هیچ جای دنیا وطن نمیشود؛حتی اگردر بهترین قصرهای دنیا ودر رفاه کامل باشی .این عشق به وطن غریزی است ودرهتگام تولد در وجودت هست تا مردن و از دتیا رفتن.عشق ومهر به وطن را با کدام ثروت دنیایی عوض نمی توان کرد.وظیفه شرعی؛اخلاقی و میهنی به مادر مهربانی که ما را در دامن پاک خود پرورش داده اینست که در اعمار وابادانی ان بکوشیم وتاپای اخرین قطره خونمان از میلی متر میلی متر ان دفاع کنیم ونگذاریم دشمنان به ان طمع داشته باشند.کدام انسان عاقل وبافهمی پیدامیشود پیشرفت واعمار وانکشاف وطن خود را نادیده بگیرد وبا بامبارد وراکت ومرمی انرا نابود کند .ویا بخاطر چند دالر ویا بدست اوردن جا ومقام وچوکی به کشور خود خیانت کند؛مثل اینست که مادر خود رابفروشد؛ناموس واعتبار خودرا دربازار بفروشد.طالب افغانستانی هرگز عمله وخدمه بیگانگان نمیشود؛هرگز بخاطر کالا ومال وثروت مادر خودرا نمی فروشد.طالب افغانستانی هرگز خون وطندار خودنمی ریزد.طالب افغانستانی دشمن شناس است ؛امروز دشمن بزرگ ملتهای مسلمان آمریکای جنایتکار وصهیونیزم بین الملل بسر کردگی رژیم اشغالگر قدس شریف یعنی اسرئیل دروغین است.طالب افغانستانی از وهابیت ناپاک رویگردان است وانرا سرطان وحدت بین ملتهای مسلمان وعامل فتنه ونفوذ دشمنان اسلام ومسلمین(اهل سنت واهل تشیع )میداندطالب افغانستانی با عزم واراده ای اهنین بدنبال برپایی قسط وعدل است واین نیروی ستیزه جویی خدا داد را دروجودش برای نابودی دشمنان اسلام بکار میگیرد نه برای ریختاندن خون هموطن مسلمان وبی دفاع خود.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   درقریه ملا پس اززهرجان کردن حلواوشانه کردن ریشش منیجه۱۱ساله رابرای حاجی غفوردوزنه وپولدارنکاح کردودرشب عروسی ان طفل معصوم ازاثرتجاوزوحشیانه حاجی وخونریزی زنانه جان دادوملا گفت:الحکم لللاه.انالل لاه واناالیه راجعون.دیگران گفتند:
عمرش دردنیا همینقدربود.تحفه اخرت پدرومادرش.بی سوال وجواب به بهشت میرود.بدون اراده خدابرگ ازدرخت نمیریزد.و..من عرض میکنم.
ازاثراحماقت ما یک کودک معصوم درنوبهارکودکی جان معصومش راازدست داد.
قضاوت باشما.
ناصر

>>>   و پاکستان‌ متحد عربستان .

>>>   های مردم!
خداوراستی گپ خراب است.تاحال مه فکرمیکردم اگر معاهده امضا شوداقلایک گروپ وحشی (طالب)از جمله چندین گروپ اوباش از جنگ دست میکشد.اماحالا فهمیدم اگرمعاهده امضا شود صرف یک بخشی از یک گروپ شرارت رابس خواهد کرد.
ملا بیزار

>>>   سگ زرد برادر شغال است. طالبان در کل یک گروه دهشت افگن، مسلمان نما، دست نشاندگان پاکستان، ایران، روسیه، عربستان سعودی، چین و حامیان پنهان و آشکار غربی شان هستند. طالبان دشمنان بشریت هستند. هرگونه صلح با طالبان رسمیت بخشیدن به دهشت افگنی در سرتاسر جهان است.

طالبان مانند داعشی ها و القائده و دیگر گروه های دهشت افگن غده های سرطانی هستند که باید از ریشه کنده و نابود شوند ورنه جامعه افغانستان را نابود می کنند.

صلح امریکا با طالبان هرگز مورد تایید مردم باوجدان افغانستان نیست. ملت افغانستان باید علیه همه گروه های دهشت افگن متحدانه عمل کنند تا کشسور و جامعه خود را از شر این دشمنان بشریت پاک و رها سازند.

زنده باید جمهوریت
پاینده باد افغانستان

>>>   ملا نیازی کسی بود که در مزار شریف به مردم شیعه گفت یا سنی شوید یا کشته میشوید و تا حد توان خود مردم هزاره و شیعه و غیر پشتون را کشت.

>>>   خون فرحنده بر دستتان ملا نیازی هنوز آلوده ست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است