اعضای ارشد طالبان پاکستانی در کابل کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۵    ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ کد خبر: 162092 منبع: پرینت

یک منبع از استخبارات پاکستان و گروه طالبان پاکستانی تایید کرده‌اند که دو عضو ارشد پیشین این گروه در کابل پایتخت افغانستان کشته شدند.
به گزارش بی بی سی، یک منبع از استخبارات پاکستان و حلقه‌های نظامی تایید کرده دو مردی که هفته گذشته در کابل کشته شدند، اعضای طالبان پاکستانی بودند که در صدها انفجار و انتحار نقش داشتند.

اما هنوز مشخص نیست که این افراد چرا به کابل آمده بودند و چه کسانی آنها را هدف شلیک گلوله قرار دادند.
طالبان پاکستانی نیز کشته شدن این افراد و هویت آنها را تایید کرده است. این گروه مدعی شده که این افراد در درگیری با نیروهای آمریکایی کشته شدند.
در حالی که این رویداد هفته گذشته صورت گرفته اما طالبان پاکستانی آن را تاکنون مخفی نگه داشته بودند.

اما یک منبع معتبر امنیتی در افغانستان خبر کشته شدن دو تن از اعضای ارشد تحریک طالبان پاکستان در کابل را رد کرده است. این منبع گفته کشته شدگان شهروندان افغانستان هستند و از سوی یک گروه ترور در کابل به قتل رسیده‌اند.
یکی از این افراد، شیخ خالد حقانی بوده که نقش کلیدی در شورای رهبری طالبان پاکستانی داشته و قبلا به عنوان معاون رهبر گروه طالبان پاکستانی کار کرده است.
او به دست داشتن در چندین حمله بزرگ علیه سیاستمداران پاکستانی و یکی از مرگبارترین حمله‌ها در پاکستان که در سال ۲۰۱۴ به یک مدرسه در پیشاور صورت گرفته بود، متهم است. در این حمله ۱۵۰ نفر کشته شده بودند که اکثریت‌شان کودکان بودند.
دومین فرد مقتول، قاری یوسف یونس، فرمانده نظامی این گروه بوده است.

یک منبع نظامی گفته این دو نفر برای یک ملاقات مخفیانه به امر مستقیم رهبر گروه‌شان از ولایت شرقی افغانستان؛ پکتیکا به کابل رفته بودند.
منبع استخباراتی پاکستان تایید کرده که هر دو جسد در نزدیکی هتل اینترکانتیننتال پیدا شده؛ جایی در کابل که قبلا دو حمله مرگبار صورت گرفته بود.
سفر اعضای طالبان پاکستانی به کابل غیرمعمول است. این گروه کاملا از طالبان افغانی جدا و با اهداف و حامیان مجزا است.
فعالیت و حملات طالبان پاکستانی متمرکز به داخل پاکستان است.

دولت پاکستان همواره به حمایت طالبان افغان متهم شده و حالا ادعاهایی مطرح است که شاید نهادهای استخباراتی افغانستان هم روابطی با طالبان پاکستانی ایجاد کرده‌اند.
هردو کشور حمایت از این دو گروه جنگجویان را رد می‌کنند.
یک منبع از طالبان پاکستانی تایید می‌کند که احتمال دارد قتل اعضای ارشد این گروه در کابل کار استخبارات پاکستان باشد.
به گفته منابع، اجساد این افراد به گروه طالبان پاکستانی تحویل داده شده و دوشنبه گذشته مراسم تشییع جنازه بزرگی برایشان در ولایت شرقی کنر در افغانستان برگزار شده است.
دولت افغانستان تاکنون در مورد این رویداد اظهار نظری نکرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان پاکستانی
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   استخبارات پاکستان حتی قادر است مخالفین حکومتشان را در همسایگی دربدیوار ارگ ترور کند اما بخش های استخباراتی افغانستان خود شان قاچاقبراختلاس گر که حتی از پول گور وکفن سربازان دزدی میکنند هستند ، پول گوشت ونان سربازاتن تیل ومهمات موتر های هانوی زابرای اشرار می فروشند

>>>   طالب طالب است و و تروریست اگر از لر است یا بر است.
ام سوال اینجا است که به دعوت کی و چرا به کابل آمده بودند؟

>>>   دانشمندان چین به این نتیجه رسیدند كه جانور مورچه خور میزبان احتمالی ویروس كرونا حیوانات است.
به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون چین روز جمعه گزارش داد که متخصصین توانستند ثابت كنند كه ژنوم تدریجی نوع جديد ويروس کرونا جدا شده از مورچه خوارها 99% با ژنوم ويروس ووهان يكسان است. خاطرنشان شده است که این جانور ممکن است تنها میزبانان واسط این عفونت نباشند
ر

>>>   این قتل و درامه سازی از جانب استخبارات پاکستان است که حالا میخواهد طوری نشان دهند که گویا افغانستان با گروه طالبان پاکستانی مخالفین دولت انکشور روابطی مثل پاکستان دارد در حالیکه همه میدانند پاکستان میخواهد با این دروغ شان بار مسولیت مداخله صریح شانرا در کشور ما بزیر این درامه سازی نادرست شان بار مسولیت خود شانرا مبنی بر جنگ طالبان در کشور ما را کم کنند و با اینکار شان مسولیت نا امنی در پاکستان را بر دوش رهبران افغان اندازند در حالیکه همه میدانند و مانند افتاب روشن و واضح است که حامی جنگ طالبان در برابر نظام کشور ما از کمک مالی گرفته تا مک تسهلاتی و نظامی و لوجستیکی را پاکستان به طالبان فراهم کرده و تمام طالبان در جنگ در کشور ما در پاکستان فامیل ها و دفاتر شان است و پلان جنگ را نظامیان و استخبارات پاکستان طراحی میکنند و طالبان انرا عملی کرده است و نماینده طالبان در قطر که در تفاهم با نماینده وزارت خارجه امریکا جناب خلیلزاد در ارتباطصلح کشور ما در رایزنی هستند هر بار برای مشوره های شان و گرفت هدایت به پاکستان سفر کرده اند علاوتا نماینده ای اس ای درتمام جلسات طالبان با خلیلزاد حضور فزیکی دارد با وصف انهم بدون اخذ هدایت ای اس ای و نظامیان پاکستان یک قدم هم حرکت نیکنند ایا همین سندی و اثباتی از مداخله صریع و اشکار پاکستان کافی نیست که نماینده ی اسای در تمام جلسات و مجالس در قطر با طالبان یکجا نسته طالبان را نظاره گر است و علاوتا رفت و برگشت شان به پاکستان جهت گذارش دهی و اخذ هدایت جهت پیشبرد جلسات با خلیلزا مکفی نخواهد بود که به یقین است .

>>>   ریاست امنیت ملی افغانستان که امنیت طالبان پاکستانی را گرفته نمیتواند،بد میکند که آنها را برای جلسات خود دعوت میکند.
امنیت ملی خوب میداند که آی ،اس،آی پاکستان پشت رهبران طالبان پاکستانی چشم درد میگردند که آنها را دستگیر کنند و به کیفر اعمال شان برسانند،با وجود آنهم آنها را در هوتل انترکانتی نینتال،در پیش چشم سفارت پاکستان و آی.اس،آی پاکستان جای میدهند.
آیا سفارت پاکستان کور است که آنها را نبیند؟

>>>   اقدامات قانونی متخصصین مسلکی در امور تحقیقات جنائی کدامهاست؟
متخصصین تعلیمیافته و مسلکی پولیس جنائی که حد اقل از دانش علوم کریمنولوژی, کرینمالستیک و الی بالستیکی برخوردار باشند ملزم دانسته میشوند تا بررسیهای تحقیقاتی شانرا در کمترین فرصت زمانی حصول نمایند.
در قبال قتل مرموز دو تن از اتباع پاکستان در حومۀ سبز ونزدیک هوتل انترکانتیننتال چه میدانیم؟
معرفی هوتل انترکانتیننتال در کابل:
هوتل انترکانتیننتل کابل دریکی نقاط استراتیژیک شهر کابل عقب ساختمان تاریخی یکتن از اتباع مشهور انگلیسی بنام «بیر بلاند» که دهه هاست بعد از خروج انگلیسها از افغانستان به عنوان یک زیارت متبرک و مشکل کشآ تلقی شده و روز های چهارشنبه زائرین اناث پایتخت با وصف انکه نسبت به دهه های اخیر کمرنگ شده است غرض رفع حاجات به انجا حضور میابند.
هوتل انترکانتیننتال قبل از حادثۀ دخول هجومی تروریست های انتحاری به آن هوتل توسط وزارت مالیه کشور به یکی از سکتور های خصوصی قرار داد شده بود که در حال حاضر دوباره دولتی شده و به وزارت مالیه تعلق داشته و میزبان مهمانان داخلی و خارجی بوده و از تاریخ فسخ قرار داد با سکتور خصوصی تحت پوشش تدابیر شدید امنیتی توآم با نصب دروازه های فولادین عبوری و دخولی و سربازان تا دندان مسلح رجال برجسته و منسوبین امنیت و استخبارات زیر پوشش دوربین های مداربسته, متحرک, ثابت و مدرن مراقبتی قرار داشته و از یکی از اتاقهای فرمان در داخل هوتل تنظیم, ثبت و کنترول میگردد.
کانتیننتال از نطقه صفر یک جوار جاده عمومی شروع الی بلندیهای هوتل چک پاینت های مجهز و مسلح الی دروزاه های فولادین سیاه دخول به حریم هوتل افراز بوده و مصروف بازرسی افراد پیاده و وسایط نقلیه میباشند.
چگونه ممکن پذیر است که مهمانان وارد شده و یا مسئولین دولتی به هوتل یاد شده بدون داشتن اسناد عبوری «بخصوص ویزه و پاسپورت یا کارت های وسایط» وارد چنین یک ساحه سبز دولتی شده باشند و در محوطه آن هوتل بدون سر و صدا با ضرب گلوله به قتل رسیده باشند؟
سوالات جنائی:
بخش نخست و ابتدایی
مستنطقین مسلکی غرض روشن شدن قضیه قتل اتباع پاکستانی در همچو یک نقطه حساس و کلیدی پایتخت, تحقیقات تخصصی شانرا بائیست از کجا آغاز نمایند؟
بعد از حصول اطلاع و تجویز بررسی حادثه از محل حادثه,
در کدام نقطه ساحه کانتیننتال؟ انسداد و قرنتین شدید ساحه, دریافت وسایل قتل, اخذ آثار مشکوک, عکس برداری ازحالت عادی مقتولین و اطراف محل حادثه, تلاشی بدنی مقتول و اطراف حادثه و انتقال سریع اجساد برویت فورم مخصوص توسط محافظین اصولی به طب عدلی,
بخش دوم:
دریافت «سی دی» نوار ضبطی کمره های امنیتی از مسئولین مربوطه هوتل.
درصورت ایکه اتباع پاکستانی مانند سایر اتباع خارجی شامل فهرست مهمانان هوتل بوده باشند دریافت شهرت دقیق وسایر اسناد مقتولین مشمول ویزه اقامت و پاسپورت های مقتولین.
دریافت جزئیات آخرین ملاقات های مقتولین پاکستانی از ذرایع ممکنه الکترونیکی و میدانی.
توظیف اعضای تیم بررسی غرض انکشاف قضیه در بخش های مختلف تحقیقاتی طبق معلومات و جزئیات بدست آمده.
تعین معیاد شش ساعته برای فراهم ساختن نتایج بررسیها برای اعضای تیم بررسی.
ارائیه گزارش توآم با مشخص ساختن قضیه غرض تصمیم گیری مقام وزارت امور داخله.
با توجه به ارزشهای تحقیقاتی فوق به هیچصورت نمیتوان حقیقت را کتمان نمود و یا اینکه مسیر تحقیقات موضوعه را تغیر سمت داد و حادثه را مغشوش و مشمول رسانه ها افکار عامه را نیز مدهوش و مغشوش ساخت.
کمیسار ساهل

>>>   قتل مشکوک دو نفر از رهبران طالبان پاکستانی در کابل خبر خوبی است.به چند دلیل: یکم. قطعا اینها افراد است که برای معامله با دولت افغانستان به کابل بوده و توسط پاکستانی ها به قتل رسیده است. دوم. پاکستان با خریدن رهبران طالبان وتسلیح آنها جنگ در افغانستان راسالها است مدیریت می کند.اینکه دولت افغانستان می خواهد طالبان پاکستانی را مسلح کند بهتر از التماس به نظامیان سنگ دل پاکستانی است.سوم.اینکه دولت فاسد افغان بتواند چنین پروژه ای را مدیریت کند قابل تامل است .اما نفس آمدن این ایده که هر گونه مداخله را با رویه ای بالمثل باید پاسخ داد ،خبر خوبی است.هند و افغانستان تجربه خوبی است درین باره. هند سالها با زبان همسایه داری و مسالمت امیز و دوستی با پاکستان در برابر کشتار آنها پاسخ گفت .اما با کستان با لبخند پیروزمندانه ،به قتل وانتحار در کشمیر و مرزهای هند ادامه داد.اما زمان که هند به رویه ای بالمثل با پاکستان ،پاسخ داد ،پاکستان عقب نشینی کرد.اگر کرزی و حاکمان افغان از همان آغاز هر کشتار پاکستان را پاسخ مناسب می داد ،اکنون حد اقل پاکستان حاضر می شد ،به صلح تن دهد.طالبان جریان اجیر است .پاکستان ،ایران و روسیه آنها را با پول به جنگ می فرستند.حاکمان افغان به جای دزد ی وغارت سرمایه مردم و به جای عمق بخشیدن به تضاد های قومی وتثبیت هژمونی قبیلوی بر ضد ملیت های افغانستان، اگر این کار را سالها قبل انجام می داد ،حالا تجربه خوب تر داشتیم وگامی به صلح نزدیک تر می شدیم.

>>>   طالبها اكثرا پاكستاني اند . بشمول رهبر شان كه تا امروز كه در كراچي مرد كسي وي را نشناخت كه از كجا بود و كي بود . پشتون هاي پاكستان در سطح رهبري طالبان وجود دارد كه از طرف ISI تعيين شده اند . چون پشتو صحبت ميكنند كسي نميفهمد كه پاكستاني اند. يك تعداد پاكستاني پشتون در داخل دولت افغانستان هم شده اند كه از طرف ISI فرستاده شده اند و شناختن شان مشكل است . ولي در گروه طالبان اكثر مقامات شان پاكستاني اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است