غنی، سفیر و معاون سفیر در ایتالیا را برکنار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۰    ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ کد خبر: 162163 منبع: پرینت

در پی جنجال‌ها در سفارت افغانستان در روم، اشرف غنی، هلینا ملکیار، سفیر افغانستان در روم ایتالیا و معاون سفارت افغانستان در این کشور را برکنار کرد.
یک منبع به‌طلوع‌نیوز گفت که دیپلومات‌های افغانستان از روم به افغانستان فراخوانده شده بودند و پس از بررسی مشکلات در این سفارت، به‌درخواست وزارت خارجۀ افغانستان، سفیر و معاون سفارت افغانستان در روم برکنار شده‌اند.

هلینا ملکیار، در هشتم ماه جوزای سال جاری هجری خورشیدی به‌عنوان سفیر افغانستان در روم گماشته شد.
در پی گماشته‌شدن وی به این سفارت، گزارش‌ها از جنجال‌ها میان او و دیپلومات‌های افغان در ایتالیا پخش شدند.

در هشتم ماه جاری هجری خورشیدی، طلوع‌نیوز یک گزارشی را برمبنی یک نامۀ وزارت خارجۀ افغانستان نشر کرد که در آن، پنج دیپلومات افغانستان از روم فراخوانده شده بودند.
منابع در آن زمان گفته بودند که هلینا ملکیار روابط نزدیک با مقام‌های ارگ ریاست‌جمهوری دارد و پس از خواست وی، این پنج دیپلومات به کابل فراخوانده شده بودند؛ اما بانو ملکیار که یک طرف این تنش است، فراخوانده نشده بود.

به گفتۀ این منابع، هلینا ملکیار از ادریس زمان، سرپرست پیشین وزارت خارجۀ افغانستان خواسته بود تا این دیپلومات‌ها را به کشور فراخواند، اما پس از آن‌که این خواست درنظر گرفته نشد، تنش میان ادریس زمان و رییس‌جمهور بیشتر شد و منجر به برکناری ادریس زمان از وزارت خارجه شد.
اما، پس آن‌که هارون چخانسوری، سرپرست وزارت امور خارجه شد، در نخستین دستورش این پنج دیپلومات افغانستان را از روم به کشور فراخواند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر افغانستان
ایتالیا
نظرات بینندگان:

>>>   نوکر نو آهو را میگیرد به دو

>>>   چخانسوری زمینه تعین و تقرر را شاید به کدام یازنه اش بحیث سفیر ایتالیا از جانب افغانستان مهیا و مساعد کرده باشد اشرف غنی در معاصره چند تن یازنه ها و خسربره ها است که همه شان از مشاوریت در ارگ تا وزارت چوکی های اساس را در دست گرفته اند هر تصمیمیرا که انها بگیرند فرمان انرا اماده میکنند و غنی احمدزی نا خوانده انرا امضاءمیکند .

>>>   تعینات و اصلاحات غنی همیشه نه بر اساس نورم های قبول شده اداری بلکه به اساس خواست های فضلی و تیم هوس بازش در ارگ و یا هم بر اساس خواهش زیر قو مندان سر قوماندان سر یاور دست راست و چپ شاه زنان بی بی گل انجام میشود و نتیجه اش هم همین است که میبینید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است