جمعیت اسلامی عبدالله را پیروز انتخابات دانست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ کد خبر: 162252 منبع: پرینت

حزب جمعیت اسلامی با انتشار پیامی، دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی را پیروز انتخابات و حکومت «منتخب مردمی» خوانده، گفته است که این حکومت باید اقدامات حقوقی را علیه مفسدان و تقلب کاران» روی دست گیرد.
به گزارش "خبرنامه"، حزب جمعیت اسلامی از اعلام پیروزی دسته‌ی انتخاباتی «ثبات و همگرایی»، به رهبری عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده و گفته است که حکومت ثبات و همگرایی علیه تقلب‌کاران انتخاباتی اقدام کند.

در پیامی که امروز (چهارشنبه، 30 دلو) از سوی حزب جمعیت اسلامی به نشر رسیده، دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی را پیروز انتخابات و حکومت «منتخب مردمی» خوانده، گفته است که این حکومت باید اقدامات حقوقی را علیه «مفسدانی که در جعل و تقلب اراده‌ی مردم دست داشته»، از مجرای نهادهای عدلی و قضایی روی دست گیرد.
در پیام، اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات «کودتای نرم علیه مردم‌سالاری و اراده‌ی واقعی شهروندان» خوانده، از عبدالله عبدالله خواسته شده است که به عنوان رییس‌جمهور منتخب دولتش را تشکیل دهد.

حزب جمعیت اسلامی به عبدالله عبدالله اطمینان داده است که این حزب برای تشکیل حکومت و برپایی آن یاری می‌کند.
با این حال اما، عطامحمد نور، رییس اجرایی این حزب از عبدالله عبدالله خواسته است که از خلق خشونت و چالش‌ها اجتناب کند. او گفته است که هر انتخابات شکست و پیروزی در پی دارد و خلق خشونت و چالش‌ها دموکراسی و دستاوردهای گذشته را آسیب می‌زند.
او افزوده است که توقع داد با توجه به جامعه‌ی متکثر و متنوع افغانستان، حکومتی با قاعدده‌ی وسیع و حضور پررنگ اقوام و گروه‌های مطرح تشکیل شود تا نظام به مشروعیت و ثبات بیش‌تر برسد.

این در حالی است که نتیجه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز (سه‌شنبه، 29 دلو) از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد. براساس این نتایج، اشرف غنی یکبار دیگر به‌حیث رییس‌جمهور منتخب مردم اعلام شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت
انتخابات
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   تعین کننده سرنوشت افغانستان تمام مردم است یک حزب نیست

>>>   اقایی عبدالله از این به بعد بازار ایزک ها رونق خواهد گرفت و مانند شما ایزک از مردم چی دفاع خواهد کرد برو به آرایشگاه حمیرا که لب سرین تان را تازه کند

>>>   خاموشی جهان در قبال اعلام نتایج نهایی انتخابات ریشخند ریاست جمهوری افغانستان بخاطر دو ریس جمهور در یک کشور یکی، با رای گوسفندی ودیگر با رای بایمتریک هردو امتحان خود را طی پنچ سال به مردم فیقر، نادار وبی دفاع ازعدم بی برنامه یی داده اند.

>>>   چیزی بنام جمعیت وجود ندارد جمعیت مرده رفته.انچه است حقوق اقوام است در اوغانستان باید همه اقوام حکومت متحد را طوری تشکیل بدهند که ساحهء حکومت هر قوم بطور فیدرالی مشخص باشد غیر از فیدرالی هیچ راه حل دیگر برای این وطن بدبخت وجود ندارد

>>>   حزب اسلامی گلبدین رابرنده واقعی به اساس رای پاک مردم اعلان کرد
همچنان گروه عبدالحکیم تورسن گفته است : حقیقت آنست که برنده واقعی حکیم تورسین است وبزودی حکومت دایم برای پنجسال اعلان میکنند

>>>   ههههههههه خنده اور است كه اشرف غني با لورا و سه چهار تا نفر دورش عليه تمام اقوام افغانستان انتخابات را برده باشد . ههههههه
زنكه رييس كميسيون كه نامش را هم ياد ندارم كارش را كرد و دامادش را وزير ساخت و مثل گوسفند خيل خود را به قدرت و ثروت رساند.

>>>   جالب است!!! در حالی که عبدالله خودرا مسلمان ومجاهد وجمعیتی نمیداند ولی جمعیت پیروزی اوراتبریک میگوید وباز این جمعیتی که در راسش فساد الدین باشدکجایش اسلامی است چه عبدالله وریس جمعیت ربانی هردو عار دارند که بگویند مسلمان ومجاهد اند اگر می بودند خارجیها وقت به حسابشان میرسیدانها خویش را تکنوکرات میدانند درست مانند حزب گلب الدین که پسوند وپیوند اسلامی به ان جور در نمی اید از اسلام بیچاره هم خارجی ها وهمچنان داخلی ها بهره برداری سیاسی مینمایند رهبر یک تنظیم جهادی واسلامی بایدعالم دین واگاه امور سیاسی ومعتقد به ارمان های موسسین ان حزب باشند که چنانچه نه فساد الدین چیزی ازاسلام میداند ونه هم حکمتیار به انچه میداند مومن ومعتقد است زیرا اگر کسی به یک ایت قران عقیده داشته باشد من قتل مومنا متعمدا فجزاءه جهنم الایه... هرگز قتل وخونریزی نمیکند وجناب اقا خودش اعتراف میکند که با تنی ونجیب وهر نا مسلمان دیگر مذاکره وتفاهم مینماید اما با ربانی ومسعود می جنگد وقتی میگفت تا یک ملیشه وگلیم جمع در افغانستان باشد به جهاد !!! ادامه میدهد ولی دیری نمیگذرد که خود باهمین گیلم جمع ایتلاف میکند وبه اواز بلند اعلان میکند< تر سو یو خارجی په وطن کی وی> جهاد را ادامه میدهد ولی با وجود ۴۶ کشور ونیروی شان می اید تسلیم میشود واز پول انها امرار معاش مینمایدومسخره تر این که هم با غنی وحکومتش مخالف است وهم با حکومت موازی!!!
قاضی فضل الله

>>>   جمعیت دیگر حزب نه بلکه جمعیت فسادیان است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است