هشدار نیروهای امنیتی به معترضان انتخاباتی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۶    ۱۳۹۸/۱۲/۶ کد خبر: 162327 منبع: پرینت

نهادهای امنیتی افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای به افراد و دسته‌های انتخاباتی معترض هشدار داده‌اند.
در این اعلامیه که از سوی وزارت داخله منتشر شده آمده است: "بر بنیاد قوانین نافذه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، حمله بر تأسیسات دولتی، غصب و تخریب آن و نیز مانع ایجاد کردن در روند امور کار نهادهای دولتی خیانت ملی و جرم پنداشته می‌شود".
به گزارش بی بی سی، در ادامه این اعلامیه گفته شده که این نیروها موظف به جلوگیری از این اقدامات هستند و معترضان در صورت دست زدن به چنین اقداماتی "با برخورد جدی قانونی" روبه‌رو خواهند شد.

روز سه‌شنبه ۲۹ دلو کمیسیون انتخابات افغانستان آقای غنی را برنده انتخابات اعلام کرد. آقای عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی او این نتیجه را "غیرقانونی" خواند و گفت او پیروز این انتخابات است و "حکومت همه‌شمول" تشکیل خواهد داد.
در پی آن شماری از اعضای تیم آقای عبدالله در روزهای گذشته اقدام به تعیین والی جدید برای دو ولایت شمالی سرپل و جوزجان کردند. پس از معرفی والی جدید سرپل توسط تیم ثبات و همگرایی، دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) از این اقدام دسته انتخاباتی آقای عبدالله ابراز نگرانی کرد.
همچنین گزارش‌ها حاکی است که حامیان آقای عبدالله در ولایت بغلان، والی جدید معرفی کردند و گروهی در حمایت از او در داخل و اطراف ساختمان ولایت تجمع کردند.

یوناما از تمام طرف‌ها خواسته که از خود خویشتن‌داری نشان داده و تمام خواست‌های خود را از طریق گفتگو و احترام متقابل براساس مفاد قانون اساسی مطرح کنند.
در اعلامیه نیروهای امنیتی، نکاتی به "دسته‌های انتخاباتی معترض" گوشزد شده که باید در جریان حرکت‌های شان در نظر بگیرند.
خودداری از حمل سلاح، عدم تخریب تاسیسات عام‌المنفعه و دولتی از جمله این نکات است.
همچنین آمده است که اعلامیه آمده است تظاهرکنندگان قبل از راه‌اندازی حرکت‌های اعتراضی زمان و مکان تظاهرات را با این نیروها در میان بگذارند.

در همین حال، یک روز پس از اعلام تشکیل کمیسیونی برای برگزاری مراسم تحلیف از سوی آقای غنی، امروز آقای عبدالله نیز اعلام کرد که کمیسیونی را برای آمادگی مراسم تحلیف خودش به عنوان رئیس‌جمهوری تعیین کرده است.
همچنین برخی از چهره‌های سیاسی از جمله حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف با آقای عبدالله و آقای غنی دیدار کردند. به نظر می‌رسد این دیدارها در راستای یافتن راه حل برای بحران به‌وجود آمده پس از اعلام نتیجه نهایی انتخابات بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای امنیتی
معترضان انتخاباتی
نظرات بینندگان:

>>>   این دیگر کودتای نظامی بر ضد واژه مقدس امریکایی ها یعنی "دموکراسی" است.
آزاده

>>>   کدام قانون
غنی به حیث رئیس جمهور مکلف بود تا انتخابات شورای ولایتی و انتخابات شورای ولسوالی را دایر کند تا زمینه تدویر جرگه قانون اساسی مهیا شود مگر نکرد چرا کسی غنی را به محکمه نمیکشاند.
هر زمان ارگی ها بخواهند به اهداف خود دست یابند قانون یاد شان می آید.
منسوبین قوای مسلح
وظیفه شما حفظ بیطرفی در درگیری های سیاسی است.
به شما چه فرق میکند احمد والی باشد یا محمود.

>>>   ترفند خليلزاد در مقابل تيم داكتر عبدالله بسيار زيركانه است و بدين ترتيب ميخواهد از مراسم تحليف و تاج پوشي داكتر عبدالله جلوگيري كرده و درين مدت چند روز كشورهاي خارجي را متقاعد بسازد كه به اشرف غني پيام تبريكيه بفرستند و او را رييس جمهور رسمي اعلان و مراسم تحليف را با حضور روساي جمهور كشور هاي خارجي جشن بگيرند.
داكتر عبدالله نباييد وقت را از دست دهد به زود ترين فرست باييد مراسم تحليف خود را اغاز و حكومت خود را رسمي بسازد تا از تقلب غني و خليلزاد جلوگيري شود و هم در پروسه صلح دولت داكتر عبدالله به طور منسجم و قوي دست بالا داشته باشد و كور كورانه خود را تسليم اشرف غني و طالب نكند. در غير ان اشرف غني و طالب يكجا دولت را گرفته و تمام مردم ازبك هزاره و تاجك را از بدنه قدرت دور ساخته و قتل عام ميكنند . داكتر عبدالله در مرحله حساس و سرنوشت ساز رهبري سه قوم را به عهده دارد اگر بيغيرتي كند باعث نابودي سه قوم بزرگ افغانستان ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است