نگران برخورد سیاسی حکومت با ویروس کرونا هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۱    ۱۳۹۸/۱۲/۲۱ کد خبر: 162585 منبع: پرینت

ما نگران آنیم که غنی و دستگاهش با کرونا نیز تقلب و برخورد سیاسی نکند. این سخن را به چند دلیل می‌گوییم:

۱- چرا تا هنوز موارد مثبت این ابتلا روشن نمی‌شود و تصاویری از چگونگی، کجایی، قرنطینه‌شدن و روند درمان این بیماران نشر و روشن نمی‌شود؟

۲- چرا پروازهای جمهوری اسلامی ایران از کابل به مزار‌شریف(میدان هوایی مولاجلال‌الدبن محمد بلخی) منتقل شده است؟

۳- چرا وزارت صحت مسأله را جدی نمی‌گیرد و بندرگاه‌ها هنوز به روی مسافران و بازگشت‌کنندگان باز است؟

۴- با فسادی، که در نهادهای دولتی وجود دارد و با حضور افراد فاسد در این نهادها چه تضمینی وجود دارد که هنگام ورود، مبتلایان به این ویروس در بدل پرداخت پول، به آسانی از دروازه‌های مرزی وارد کشور نشوند؟

۵- از این‌که عوارض و نشانه‌های بروز این بیماری در وجود اشخاص پس از سه تا چهار هفته روشن می‌شود، چه معلوم که تا هنوز به گونه‌ی پنهان ده‌ها تن به این ویروس در شهرها و روستاها مبتلا نشده باشند؟

۶- افرادی که تا کنون در هرات و سمنگان تثبیت شده اند، مستقیمن از ایران به هرات و سمنگان پرتاب یا فراشوت شده اند یا از مسیر آمده اند؟ اگر پاسخ این است که از مسیر آمده اند، طبعی‌ست که در راه با کسانی در هوتل، موتر، شهر، خانواده‌ها و بستگان شان تماس گرفته اند، پس چگونه می‌توان این‌قدر با اطمینان ادعا کرد که تنها همین آمار داده‌ی شده‌ی وزارت صحت درست است؟

۷- یکبار چنین نشود که مانند شهرهای قم و تهران مبتلایان کرونا از متن جامعه و شهرهای ما ظهور کنند و ما را در برابر یک واگیری مهارناپذیر قرار بگیریم.

۸- چه معلوم که آمار داده شده در ولایت‌های هرات و سمنگان مسأله سیاسی نباشد و برای جلوگیری از گردهمایی‌های معترضانِ بر تقلب سازمان‌دهی نشده باشد.

۹- به همین زنجیره، برگزاری مراسم جهنده‌بالا در روضه‌ی مولاعلی در شهر مزارشریف و اجازه‌دادن و ندادن آن نیز در چنین وضعیتی پرسش دیگری‌ است که وسوسه‌ی هر شهروند ولایت بلخ شده است.

۱۰- در صورتی، که تهدید بالقوه و بالفعل ابتلا به این ویروس وجود دارد، چرا وزارت ارشاد در زمینه، تدابیر لازم تبلیغی و پیش‌گیرانه ندارد و هنوز مردم در نمازخانه‌ها و تکایا برای ادای نمازهای جمعه و نمازهای دیگر در ولایات، به ویژه ولایت هرات گرد هم می‌آیند؟

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویروس کرونا
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ زندانی در زندان های افغانستان بد تر و مجرم تر و تروریست تر و خاین تر و وطن فروش تر از طالبان نیستند.
وقتی ۵۰۰۰ تروریست که اکثر شان به یک لسان حرف میزنند به یک اشاره چشم پمپیو آزاد میشود پس چرا پنج هزار زندانی که از ملت های مختلف غیر ملت طالب است رها نمیشوند به خصوص در شرایط فهلی و تهدید کرونا؟

>>>   واقعا باید متاسف باشیم کشورهایی که اقدامات پیشگیرانه ندارند بعداً پیشرفت ویروس در آنجا با شتاب و سرعت بیشتر خواهد بود مسیولان ما در خواب غفلت و جنگ قدرت هستند و سلامت مردم کدام اهمیتی بر ایشان ندارد.
صدیقی دانشجوی مهاجر شیراز

>>>   هشیار باشید که فاشیزم دولتی از ویروس کرونا برضد اقوام مظلوم غیرپشتون استفاده میکند و رهبران را ترور بیولوجیکی میکند. در پشت آن سازمانهای جاسوسی میباشند.

>>>   الحمدالله وقتی در پاکستان این ویروس ثبت نشده وقتی در اکثر ولایات جنوب غربی مرزی ثبت نشده در ولایات این ویروس در این کشور هنوز شیوع ندارد شکر الله اه کمک های سازمان ملل که تحت این نام مبارزه این ویروس میایید تلاش شود تا آن کمک ها را ویروس فساد سالاران نگیرد تا از آن پول و کد برای خریداری خود فروخته خود باخته استفاده نکنند.
اگر این ویروس در افغانستان به واقعیت رسیده باشد سربازان آمریکایی مستقر در کشور راه جلو گیری را که به خود جستجو دارند .برای صاحبان خانه هم یک کمکی نمایند.
فقر بیکاری ناچاری وعدم امکانات صحی شرایط زندگی اجتماعی مردم بدست آوردن آذوقه روز مره در مارکیت ها که در این وطن وجود دارد دشوار است که شیوع انرا جلو گیری نمود .الله رحم کند .
صرف چند تا که در حلقه های اول دوم سوم چهارم پنجم .....در امور رهبری دولت در معیشت گشت گذار در موتر خوب شعبه انهم عدم پذیرش مامورین و مراجعین خود را سیف نگهدارد ممکن است .

>>>   غنی تقلب کار را باید همین مرض در جانش بیاد تا از حال مردم غریب وبیچاره با خبر شود در طول ۵ سال دولت ریشخند نان مردم را نصف کردی و حالا می خوای نان مردم را در طول ۵سال آینده قطع کنی

>>>   بر اساس طب اسلامی ایرانی و توصیه های دانشمندان طب ابوعلی سینا مواد غذایی طبیعی و نوشیدنی های داغ و گرم که برای نابودی کروناویروس مفید است و خاصیت ضد میکروب دارد=

عسل زنجبیل زیتون سیر آویشن
زعفران نعنا به سیب
دارچین زیره خرما موز هویج

نفس عمیق بکشید و از حجم کامل ریه های خود استفاده کنید.
از ترس و دلهره و اضطراب بپرهیزید مزاج شما را سرد میکند و سیستم ایمنی را ضعیف میکند
نماز دعا و توکل به خدا روزه و توسل به اولیای الهی و گریه از خوف خدا و تضرع علاوه بر این که خواص روحانی دارد مزاج شما را گرم می‌کند. برخلاف گریه بر مصیبت های دنیایی که مزاج را سرد میکند و انتشار ویروس و فیریز در ریه ها را موجب میشود.

تا جایی که امکان دارد از هرگونه سفر و تردد بیجا خودداری کنید.

هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیرید و ماسک بهداشتی استفاده کنید.

در نانوایی ها مسایل بهداشتی را رعایت کنید.

طبق آخرین اطلاعات با توجه به رفتار ترامپ و جانسون معلوم میشود این یک جنگ بیولوژیک برای کشتار دشمنان آمریکا و مسلمانان بوده است.

تماس با سطوح آلوده کارتهای الکترونیک صفحه موبایل و کامپیوتر کنترول تلویزیون را کاهش دهید و بعد از آن دست خود را با شوینده ها کاملا پاک کنید.

مردم عزیز این ویروس حداقل ۱۴ روز بعد اثرش مشخص میشود و شوخی نیست موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنید.

الکل اختراع زکریای رازی میتواند در مدت ده دقیقه ۹۸ درصد ویروس ها را از سطوح آلوده پاک نماید.

>>>   رویترز: ‏کاخ سفید در اقدامی بی‌سابقه به مقامات بهداشتی این کشور دستور داده مفاد کلیه جلسات مربوط به کرونا باید طبقه‌بندی محرمانه داشته باشد
آمریکا این شیطان رو به زوال آخرین حربه اش حمله به جهان است. فراماسونها جهان را هدف قرار داده اند.
العجل یا مولای یا صاحب الزمان عج


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است