نتایج نشست رهبران احزاب و شخصیت‌های ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۱    ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ کد خبر: 162642 منبع: پرینت

نتایج نشست رهبران احزاب سیاسی و شخصیت‌های ملی (24 حوت 1398) در منزل استاد محمد کریم خلیلی؛
کشور عزیز ما افغانستان هم‌اکنون در یک شرایط سخت و دشوار و در عین حال امیدبخش به سر می‌برد. بناء تلاش برای عبور موفقانه کشور از وضعیت به وجود آمده و رسیدن به صلح و ثبات دایمی، مسؤولیت ملی و تاریخی هر فرد این کشور به حساب می‌آید.

ما اشتراک‌کنندگان نشست، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد یک مرجع باصلاحیت برای رهبری پروسه صلح و توحید و هماهنگ‌سازی دیدگاه‎های همه جوانب سیاسی در امور مهمه کشوری، موارد ذیل را در پیوند به صلح و نتایج انتخابات اعلام می‌داریم.

یک) صلح یک ضرورت اساسی و اولویت حیاتی برای افغانستان شمرده می‌شود. بناء هیچ چالش و مسأله‌ای نباید بر این پروسه تأثیر منفی گذاشته و مانع پیشرفت آن گردد. بل همه جوانب سیاسی تلاش نمایند که به این روند سرعت بخشیده شود. ما باورمندیم که پروسه صلح و مذاکرات در این زمینه، در صورتی به موفقیت می‌رسد که تحت رهبری و مالکیت افغانها به پیش‌برود.

دو) هیاتی مذاکرات بین‌الافغانی از سوی جمهوری اسلامی افغانستان باید ملی، همه‌شمول و متشکل از شخصیت‌های شایسته، کارفهم و مورد اعتماد ملت و تمام طرف‌های سیاسی و محورهای ملی باشد. تعیین این هیاتی به صورت یک‌جانبه نه تنها به پیشرفت صلح و موفقیت مذاکرات ملی مصالحه کمک نمی‌کند، بل پروسه را با مشکل و چالش جدید مواجه می‌سازد.

سه) با توجه به آنچه که در بند دوم این اعلامیه گفته شد، ما هیاتی را توظیف کردیم تا روی انتخاب یک هیاتی مذاکره‌کننده جامع، همه‌شمول و قابل قبول، کار نماید. از تمام جوانب سیاسی انتظار داریم که برای غنامندی و تأمین جامعیت و قابلیت هیاتی مذاکره کننده، در کار این هیاتی سهم بگیرند.

چهار) بحران ملی ناشی از تقلب انتخابات پروسه ملی صلح را تحت تأثیر قرار داده و ممکن است اوضاع را بیشتر از این بحرانی کند. این بحران باید از طریق گفتگو و تفاهم در راستای منافع ملی افغانستان، به شکل معقول و منطقی حل گردد تا مردم کشور در این مورد پاسخ مناسب و قابل قبول دریافت نمایند و رأی و اراده واقعی شان نادیده گرفته نشود.

و من الله التوفیق
اسدالله سعادتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران احزاب
منزل خلیلی
نظرات بینندگان:

>>>   يكى از اشتباهات خليلى اين بود كه يك احساساتى مثل سعادتى را براى چوكى معاونت معرفى كرد اين شخص غير از خيال پردازى ديگر فهم و شعور سياسي ندارد

>>>   برای تعیین هیئت انتخابات میکنید ؟؟؟؟ !!!!
خیلی خوب چون انتخابات بهترین راه برای تامین عدالت است !!!
ر

>>>   نوسنده جان تو باور نکن ای نشست ها مهمانی دوره خاینین وطن ما است بازی نخور بیادر .
لالا هراتی

>>>   بازی نخورید دیگر ده گپ های ای وطن فروش ها

>>>   سعادتی صاحب کجاهستند رهبران ملی کسانی را شماره هم به این سمت رسانیده جزغلامان شبکه های استخباراتی کسی نیستند بازملی ازکجاشدند اینهابا اصطلاح خودرا تیکه داران قوم ساختند خودشخص سعادتی ازبوسیدن دست خلیلی خودرابه اینجارسنیدی دیگرایتان هم به همین شکل بس است یگه مردم فهمیدن هوشیارشدن ناحق خودرا زحمت ندهید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است