واکسن کرونا ساخته شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۲    ۱۳۹۹/۱/۴ کد خبر: 162736 منبع: پرینت

قسمی که در پوست قبلی گفته بودم که ساینتیستان و دوکتوران همه دنیا چشم بسوی ساینتستان کانادایی دوخته اند چون کانادایی ها واکسن سارس SARS، زیکا ویروس Zika Virus و ایبولا Ebola را ساخته اند.

بلی دوستان گرامی ساینتیست کانادایی بنام داکتر گری کوبنگر ,, Dr. Gary Kobinger ،، که قبلاً در ساختن واکسن ویروس زیکا و ویروس ایبولا سهم داشت، واکسین کرونا COVID-19 را نیز ساخت. با تأسف که در کانادا تحقیقات ساینسی تجارتی نیست و داکتر کوبنگر حق ندارد آنرا به کمپنی های تجارتی بدهد. بدین لحاظ داکتر کوبنگر منتظر امر تطبیق آن بالای انسان ها از دولت کانادا است. وی گفته امید دارد در مدت چند ماه دیگر به بازار عرضه گردد.

اخبار های دیگری که تا حال از ممالک دیگری می شنیدید تطبیق ادویه های ملاریا، سارس و مرض ایدز بود که فکر میکردند تا حدی نتیجه مثبت میدهند. ولی هیچ یکی از آن ادویه ها مخصوص مرض کرونا نیستند. همچنان کشور های دیگری هم واکسن های مقدماتی ساخته اند ولی آنها مدار اعتبار نیستند. چون در جهان ساینس چیزی بنام credibility وجود دارد. بطور مثال در لینک سومی واکسین ساخته شده مرکز تحقیق دومی کانادا واقع ولایت سسکچوان suskatchewan است، و یا مراکز تحقیقاتی دیگر دنیا در امریکا و اروپا و همچنان پوست قبلی بنده سه مرکز تحقیقاتی کانادا هم اقداماتی نموده اند، ولی اعتماد علمی داکتر کوبنگر جهانی است چون واکسن زیکا و ابولا با کمک مستقیم وی ساخته شده و در واکسن سارس هم حصه داشته و همه دنیا منتظر جواب ایشان بودند.

بلی دوستان عزیز، اینها نه گریه و زاری میکنند و نه شعر و شاعری میکنند و نه امراض را قهر خدا میدانند، نه هم چشم امید به دیگران دارند که از آفات نجات شان بدهند، بلکه به خود اعتماد دارند و شب و روز نمی خوابند و تلاش به یافتن راه حل معضله ها مینمایند. اینها در حالت عادی و نارمل شب و روز در تلاش استند تا استعداد های خود را شناسایی کنند و آنها را رشد و تقویت دهند و با همکاری با یکدیگر سعی میورزند تا چگونه سطح زندگی مردم را بلند ببرند و چگونه به بشریت خدمت کنند. با کمال تأسف که ما تمام عمر و انرژی خود را در دنباله روی، تعصبات قومی، زبانی و نژادی و سرزنش و فرو کشی استعداد ها مصرف میکنیم. نمونه کوچک آن اينست كه افغانستان هر سال اول نمره عمومی کانکور دارد، ولى کدامش بورسیه تحصیلی و چانس تحصیل در پوهنتون های معتبر دنیا را کمایی کرده است. خداوند متعال همه ما را هدایت نماید.

اسد سهاک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
واکسن
کرونا
نظرات بینندگان:

>>>   امید وارم مردم کشورما افغانستان به زود ترین وقت از شر ویرس کرونا رهای پیدا نمایند

>>>   دوستان گرامی با تایید سر مقاله در رابطه با واکسین کرونا و نقش مایکروبیولوجیست کانادایی پروفیسور KINBERG باید گفت که موصوف لهمراه با یک دکتور چینایی که از سال ۱۹۹۵ به کانادا امده است در زمینه ای ساختن واکسین ها برای جلوگیری از شیوع ویروس های خطرناک که باعث مرگ عامه کردیده و میگردد کار میکنند و هم واکسین ضد ویروس ایبولا را که در افریقا جان هزاران انسان را گرفت این شخص ساخته است که بزرگترین خدمت برای بشریت و بخصوص مردم قاره ای افریقا میباشد. موصوف برنده مدال و مکافات از طرف گورنر جنرال کانادا نیز میباشد.موصوف رییس دیپارتمنت بخش مایکروبیولوجی و تحقیقات برای دست یافتن به واکسین ها علیه ویروسهای کشنده در پوهنتون لاوال ایالت کیوبیک در کشور کانادا است.
حالا به گفته ای محترم سهاک رهبران تنظیمهای جهادی ملایان و متنفذین و تیکه داران اسلام شیعه و سنی از اعمال خیر اندیشانه ای چنین شخصیتهای بزرگ که جان انسان را نجات میدهند باید بیاموزند. صد ها واکسین کشنده توسط چنین افراد ساخته شده و جان هزاران انسان به خصوص کودکان را در جهان نجات داده اندکه از جمله واکسین پولیو سرخکان و اب چیچک وغیره همه این واکسین ها توسط همین گویا کفار مسلمان تر از مسلمانان کشور های اسلامی ساخته شده است و طور رایگان از طریق ملل متحد برای کشور های جهان سوم داده شد و جان هزاران طقل نجات یافته است .
اشرف غنی داکتر عبدالله و دگر تیکه داران قدرت باید انسانیت و خدمت برای انسان را بیاموزند و از برای خدا و انسان و انسانیت و نجات خلق زحمتکش افغانستان از خر شیطان پایین شده و کشور را از بحران نجات دهند بخصوص در چنین حالت خطر ناک که از یک طرف جنگ و از طرف دگر افت کرونا انسان سرزمین ما را تهدید میکند...
پــــــامیر

>>>   یک کشور زنانی پیشرفت میکند که شایسته سالاری در آن حکم فرما باشد مثلا افراد نابغه وخلاق کارا باید در صف اول باشد . باید تمام پوست های مهم دولتی به افراد متخصص در همان ریشته داده شود‌. وزیر تجارت کشور باید یک فرد متخصص واقتصاد دان باشد.وبه افراد به دید قوم ونژاد ومسلک و لسان یامنطقه دیده نشود وبر افراد باید بر مهارت ها وشایستگی آنها دیده شود. وبه افراد خلاق ونابغه ‌متخصص چانسیس بیشتر وامتیازات خاصی داده شود واز آنها مانند چشم حفاظت شود. اگر ما کمی تأمل در پیشرفت کشور های مترقی کنیم کشور های پیش رفته به مهارت های افراد ارزش قایل است نه به نژاد ‌قوم ولسان آنها.در افغانستان خرافه پرستی ومذهب پرستی ونژاد پرستی حرف اول را میزند واین مزخرفات باید کنار گزاشته شود. تمام متخصصین و دانشمندان در رشته های مختلف باید در صف اول آورده شود و از مهارتها، و ‌تخصص، ‌خلاقیت آنها بطور درست استفاده شود. وبه محصلان که نمرات عالی کسب میکند باید در بهترین دانشگاه های دنیا اسکالرشیپ داده شود چون آنها آینده سازان کشور است. بنظر من اگر چنین شود افغانستان در ظرف ده سال با جرمنی برابری خواهد کرد.
انجنیر اسد کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است