آیا کمونیسم حیات دوباره می یابد؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۳    ۱۳۹۹/۱/۱۵ کد خبر: 162885 منبع: پرینت

چه کرونا را یک سلاح بیولوژیک بدانیم یا به حیث یک پدیده طبیعی آن را قبول کنیم، کرونا در هر دو صورت (کمونیسم) در حال نابودی را دوباره زنده می سازد.
چین با همان بزرگی و کثرت نفوس، توانسته به حیث کشور خاستگاه کرونا، مدیریت این مرض را در زمان بسیار کم به دست گیرد.
شما تصور کنید، کرونا در باقی شهرهای چین به شمول ووهان کنترل شد و به بسیار زودی آمریکا صدرنشین لیستی شدی که قبلا در آن چین حضور داشت. در شرایط حاضر که آمریکا داعیه دار لیبرال دموکراسی است، روسیه داعیه دار کمونیسم، هواپیمای کمک های پزشکی به آمریکا می فرستد.
این مساله در مناسبات سیاست بین المللی قابل دقت و اهمیت است.

اسلاوی ژیژک فیلسوف معاصر نیز، بحران کرونا را باعث حیات دوباره کمونیسم خوانده است. در کلیات اگر نظر بیندازیم، کرونا بیشترین شهرهای صنعتی را آماج قرار داده است. اروپایی ها نیز کم کم از خواب اتحادیه شان در حال بیدار شدن هستند. چنانچه دیدیم یکی از اعضا به جای پرچم اتحادیه اروپا، پرچم کشور خودشان را گذاشت. این کار باعث شد دونالد تاسک، رییس سابق شورای اروپا در برابر رفتار ملی گرایانه و ناسیونالیستی اعضا واکنش نشان دهد.

کسانی که با لیبرال دمکراسی ساز (پایان تاریخ می نواختند) باید از چالش فراروی لبرالیسم آگاه شوند. مناسبات بین المللی به وضوح نشان می دهد که نظم جهانی استوار بر تک قطبی بودن لیبرالیسم برهم خورده است و آمریکا دچار یک چالش خطرناک و بنیان برکن شده است. چین به حیث فابریکه دنیا و روس به حیث یک امکان استخباراتی و تکنالوژی، می توانند در زنده ساختن دوباره کمونیسم پیشگام شوند. لیبرالیسم برای بقا یک راه دارد، یافتن راه حل. این راه حل اگر نتواند قناعت دنبال گران سیاست آمریکا را فراهم بسازد، به زودی ابهت آمریکا به حیث یک قدرت مافوق در سطح جهان، می شکند.

تا همین اکنون چین به حیث نماینده کمونیسم توانسته است با مدیریت کردن کرونا، علاقه مندان زیادی در مناسبات بین المللی پیدا کند. اگر چین در تولید واکسین کرونا از آمریکا پیشی بگیرد، گلیم آمریکا به حیث قدرت یگانه در سطح بین الملل جمع می شود و مناسبات بین المللی شکلی دیگر به خود می گیرند.

من به حیث یک شاگرد صنف سیاست، در قبال فروپاشی آمریکا شاد می شوم. گذشته از معادلات جهانی، لیبرالیسم تا همین الحال برای کشور ما افغانستان چیزی نداشته است. از شروع جهاد که ما سربازان نیابتی این مکتب یغماگر هستیم تا همین اکنون. اما سوال اساسی این است، آیا کمونیسم با همان قاعده های قدیمی طرح مدیریت جهانی ارایه می کند یا با توجه به تمام جوانب شکست گذشته، نئوکمونیسم به وجود می آید؟!

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمونیسم
لیبرالیسم
نظرات بینندگان:

>>>   کسانی که بودجه های تریلیون دالری و تریلیون ایرویی را تحت نام مبارزه علیه تبعات صحی و اقتصادی ویروس کرونا از دولت هایشان میگیرند،میخواهند نزد خود سندی داشته باشند که اگر احیاناً در آینده این دروغ مورد تحقیق قرار گیرد،آنها کمک های کشور های کمونستی را به رخ شان بکشند که اگر ما دروغ گفتیم،شاید رقیب های بین المللی ما دروغ نگویند و خودشان شاهد این مدعا بودند.
مثلی که حادثه یازدهم سپتامبر به القاعده ارتباط داده شد و القاعده با طالبان و در نتیجه لشکر کشی امریکا به افغانستان با موافقت شورای ملل متحد و همکاری جهانی و تریلیون ها دالر مصارف جنگ عراق و افغانستان.
آیا کسی میتواند ثابت کند که تعمیر های تجارتی امریکا یا قصداً توسط القاعده با کمک خود امریکا انفججار داده شدند و یا بدون کمک القاعده توسط خود امریکا انفجار داده شدند؟
آیا کسی میتواند ثابت کند که رفتن فضانورد های امریکا پنجاه سال پیش با محدودیت تحنیکی آن زمان دروغ است و در استدیو های هالییود فلم برداری شدند؟
هرجایی که امریکا سفینه فضایی فرستاده است،شوروی وقت نیز سفینه فرستاده است.از مهتاب گرفته تا زحل و زهره و مریخ و مشتری و غیره.
آیا فکر نمی کتید که اگر در روی مهتاب پیاده شدن سفینه با سرنشین و دوباره برگشتن آن به زمین امکان پذیر میبود،حالا روس ها نیز چندین مرتبه به مهتاب سفینه با سر نشین میفرستادند؟
بنأ رهبران جهانی برای دروغ هایشان به شاهد ضرورت دارند و شاهدان روباه ها عبارت از دم هایشان میباشد.

>>>   اگر در افغانستان یک آدم از بی سوادی،کار بی عقلی انجام میدهد،مردم میگویند که بیچاره بیسواد است،گناه اش نیست.
در انگلستان دولت از سیستم 5G انترنت یا همان انترنت نسل پنجم که سرعت آن بالاتر از یک گیگا بایت در ثانیه است و ساخت چین است،استفاده میکنند.
چون این دستگاه ها ساخت چین است،مردم آوازه کردند که دولت چین توسط این دستگاه ویروس کرونا را در انگلستان انتشار میدهد.
بنأ بعضی مردم پایه های مخابراتی این دستگاه ها را به آتش کشیدند.
مردم فکر کردند که وبروس کمپیوتر و ویروس مریضی هردو یکسان هستند.
در حالی که چنین نیست.بلکه نوعیت فعالیت این هردو ویروس یکسان است و این بدان معنی نیست که هردو ویروس یک چیز هستند.
ویروس های مریضی،خود شان فعل و انفعال ندارند،یعنی خودشان دارای میتاجوندروم نیستند که انرژی تولید کنند و ازین انرژی بزای رشد و نمو و تولید مثل خود استفاده کنند.
بلکه آنها داخل حجرات دیگر زنده جانها میشوند و داخل هسته حجرات میشوند و پروگرام آنها را تغیر میدهند و قسمی نشان میدهند که خودشان جز حجره هستند و از انرژی حجره عرض تولید مثل خود استفاده میکنند و بشدت تعداد شان ازدیاد پیدا میکنند.
اما ویروس کمپیوتر عبارت از یک پروگرام است که توسط یک کمپیوتر به کمپیوتر های دیگر فرستاده میشود و صاحبان کمپیوتر های دیگر آن را بدون اًن که متوجه شوند،باز میکنند و این پروگرام داخل پروگرام های کمپیوتر میشود و آنها را یا غاج میکند و یا اسناد و مدارک کمپیوتر به سرقت میروند و کاپی میشوند و یا رهبری کمپیوتر را از طریق این ویروس بدست خود میگیرند.
این که نام این پروگرام های کمپیوتری ویروس گذاشته شده است،به معنی آن نیست که آنها ویروس رنده جام باشند،بلکه نحوه فعالیت آن که داخل دیگر کمپیوتر ها میشود و دیگر کمپیوتر ها را فلج میکند.مانند ویروس رنده جان است که داخل حجرات بدن زنده جان دیگر میشود و آنها را مریض میکند.ویروس کمپیوتری خود را کپی میکند و داخل تمام پروگرام های کمپیوتر میشود و ویروس رنده جان تولید مثل میکند و تمام حجره را مریض میکند و حجره بخاطری که حجرات دیگر ازین واقعه خبر شوند،خودکشی میکند و خود را از بین میبرد و حجرات دیگر دست به مقاومت میزنند و اگر زور شان نکشید،آنها نیز خود کشی میکنند.تا وقتی که سیستم دفاعی بدن قوی شود و در مقابل این همه ویروس ها پیروز شود و حجرات از بین رفته دوباره تولید و رشد و نمو کنند.
البته سیستم دفاعی بدن توسط استراحت و نوشیدن و غذا و دوا و غیره دوباره فعال میشود و بعد از چند روزی ویروس را شکست داده و کاملاً از بدن خود دور میکند.
بنأ نحوه فعالیت این دو ویروس.به معنی هم جنس بودن آنها نیست.بلکه یکی از آنها زنده جان است و دیگرش عبارت از یک پروگرام کمپیوتری است.

>>>   کمونیزم به عنوان یک ایدیدلوژی دوران ساز تاریخش به پایان رسید واحیای دوباره کمونیزم دیگر خاتمه یافته است.مارکسیزم باشعار دیکتاتوری پرولتاریاملیون ها نفررا به کارمرگ فرستادند که بشر هیچگاه این جنایت رافراموش نخواهدکرد.بقایای کمونیست ها نیز ازشعار انسان کش دیکتاتوری پرولتاریا را نیز به شدت رد کرده واین شعاردروغین وجنایت پیشه رافراموش نخواهد کرد.شوروی سابق نیز تحت شعار جامعه مرفه وبرابر میخواست که دنیارا تسخیرکند اما این شعار دروغین وجنایت کار شان به زباله دان تاریخ سپرده شد.آزموده رانباید باردیگرآزمود.کمونیزم جنایت کار ودشمن بشریت را نباید باردیگر آزمود.زنده باد دیموکراسی درتمامی جوامع بشر روی کره زمین ...

>>>   كمونيزم بنام جديدي و تغير آن با عصر حاضر ضرورت جامعه است ، چون در دنياي فعلي تنها امپرياليزم امريكا قدرت سياسي ، اقتصادي ، نظامي استعمارگر و استثمار گرش را در جهان پهن كرده ، زنده گي عوام الناس را در سراسر جهان نزديك به بر بادي كرده است ، براي بقاي حيات مردمان زيادي در دنيا ضرورت به قدرتي و سياستي است كه اين اكثريت خاموش جهان را نجات دهد. و سياست مشترك روسيه و چين فعلي با دوستي و رابطه نيك و شراكت مسلمانان جهان ميتواندميتوانند جهان يك قطبي فعلي را تغير دهند،

>>>   بلی بلی این جبر تاریخ است حتما کمونیسم دوباره بر ای اولین بار به افغانستان می اید اما با این تفاوت که ایندفعه صلح آمکیز وبه خواست مردم می اید

>>>   این خواب است و خیال است وجنون

>>>   اقای نجیب باوز
کمونیزم چیست؟
ایا کمونیزم در جهان وجود دارد؟
اگر معلومات دهید خیلی مفید خواهد بود برای همه ما.
لطف شما زیاد ر ک

>>>   کمونیزم نعمت بی بدیل اله پاک است ونثارجوامع میشودکه حداقل یکفیصد ازنعمت تعقل برخودارباشد
٫کمونیزم برای ما وجامعه ما نیست.
خرچه داند خوردن قندونبات
توربه کاه باشدوکنج رباط
کمونیزم به روسها٫چینیهاو...مبارک باشدکه فکرشان انکشاف کرده وقدرش رادرک میکنند.
عاقل

>>>   وقتی درکمونیزم چوروچپاول وبیناموسی وجودندارد٫طبعا برای جامعه ماسازگارنیست واین تقصیرخودکمونیزم است٫گناه ما نیست.
قربان

>>>   آقاي بارور، سوسياليزم/كمكونيزم اصلن بعد از ستالين در شوروي سابق موجود نبود، ودر چين بِعد از سال ١٩٧٦ موجود نيست. در ممالك مختلف گروپها از يكي از اينها پيروي ميكردند. تنها تيتو در يوگو سلاوياي قديم و انور خواجه در ألبانيا سبك خاص خودرا داشتند، كه حالا انها هم موجود نيستند. كدام كمونيزم؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است