ترس امریکا از قیام مردم گرسنه افغانستان
بحران سیاسی افغانستان ریشه در دولت متمرکز دارد که آمریکایی ها در پوشش حکومت کرزی برای پیشبرد اهداف اقتصادی سیاسی ژیوپلتیک استراتژیک، برای مردم افغانستان ساختند 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۱    ۱۳۹۹/۱/۲۹ کد خبر: 163074 منبع: پرینت

گزارشات مشعراست که خلیلزاد وارد قراقستان شده است، تا پروژه خریداری گندم و آرد از قزاقستان و انتقال آن به افغانستان را مدیریت کند تا از قیام خونین جمعیت های میلیونی گرسنه افغانستانی که در اوضاع و احوال و شرایط کرونایی معاش و نان را از دست داده اند، برضد دولت غنی و قوای خارجی جلوگیری کند.

اولین محوله های گندم و آرد از قزاقستان به افغانستان رسیده است. هندوستان نیز پروژه گندم وارد سازی به افغانستان را در دست گرفته است.
دولت {عدل عمری} اشرف غنی در اوضاع و احوال و شرایط کرونایی که قیمت مواد ارتزاقی اولیه زندگی و قیمت مواد ضدعفونی هفت چند سیر صعودی پیدا کرده است که دود از دمار خانواده های غریب کار روزمزد نان بخور و خانواده های کم درآمد و اکثریت فقیر زیر خط فقر سقوط کرده افغانستانی کشیده است به هرخانواده فقط چهار ونیم کیلو گندم جو آمیخته همراه با روغن آنچنانی از کیسه خلیفه {عدل عمری} بخشیده است که لکه ننگ است بر عدل {عمری} اشرف غنی. شکاف طبقاتی چنان بی رحمانه در طول 19 سال اخیر در افغانستان پهن شده است که یک اقلیت ثروتمند قارونی اشرافیت جدید پشتون، ناجیک، هزاره، ازبیک و ترکمن و نورستانی و بلوچ و... و یک اکثریت فقیر محتاج سه وقت نان شب در براهم قرار گرفته اند.

این شکاف طبقاتی غیرعادلانه که روزبروز پهن تر شده می رود، پس از حمله کرونایی که طبقه زحمتکش روزمزد نان خوار نفطقه فامیل آور فامیل ها را در خانه ها قرنطینه نموده چنان پهن و حاد گردیده که اکثریت فقیر را بسوی قطحی، گرسنگی و بنابراین خشم و قیام خونین علیه دولت و قوای خارجی می برد.

دولت غنی نه تنها مردم را در میدان گرسنگی تنها با چهار ونیم کلیو گندم و جو تنها به امید خدا رها کرده است بلکه وزارت صحت به سبب نبود تجهیزات طبابتی و محل و جای و بودجه و پرسونل، هیچ کمکی به مردم که آلوده به کرونا شده اند نمی کند. صحت عامه به داد مردم کرونا گرفته نمی رسد و آنها را در میدان مرگ تنها رها کرده است.

اکنون خلیلزاد وارد صحنه شده است که گند م از قزاقستان به افغانستان بفرستد و خودش را ناجی و خیرخواه مردم در اذهان فریب خوردگان مهندسی کند. خانواده خلیلزاد شرکت هایی در بازار اقتصاد دلالی افغانستان دارد و به یقین سود خوبی از تجارت گندم قزاقستان به افغانستان به جیب می زنند.

کمک های بین المللی به دولت غنی برای مبارزه با کرونا و حمایت از مردم افغانستان بوسیله داره دزدان مافیایی در یک سلسله مراتب بزرگ و خورد چور و چپاول می شود و از آن کمک ها مبلغ ناچیزی از گاو غدوت به مردم می رسد... فساد در انواع از ذات نظام ریاستی متمرکز غنی باز پیوسته خلق می شود. غنی همچون سلطان متقدر به هیچ مرجع حتی قانون پاسخگو نیست. او از کود 91 پول مثل ریگ برای رشوت هی به متنفذین محلی اقوام کشور و قوماندانان دزدان جهادی خرج می کند که خود را ابقا و مستحکم سازد و حواریون اش را به دور خود بچرخاند.

سیاست های غیر ملی اشرف غنی در قلمرو اقتصادی شکاف طبقاتی را چنان پهن کرده است که نرخ بکاری پنجاه درصدی جمعیت های چندده میلیونی اکثریت فقیر بخور و نمیر زیرخط فقر- خموش را آورده همراه با دزدی، اختطاف، راه گیری، اعتیاد، فحشا و فرهنگ خشونت برای بقا در جنگل بازار اقتصادی مافیایی که قانون ندارد. فقر اقتصادی و دربدری مردم بیکار و گرسنه افغانستان ناشی از سیاست اقتصادی خصوصی سازی بی رویه غیر ملی حکومت کرزی و سپس حکومت غنی است.

سیاست اقتصادی خصوصی سازی نیولیبرالیستی بازار اقتصاد تولیدی کشورما را به بازار اقتصادی مافیایی دلالی کمپرادوری دلالان داخلی و بین المللی و منطقه ای وارداتی تبدیل کرده است که شرکت سالاران اشرافیت قارونی داخلی به شمول کرزی، خلیلزاد، غنی، دزدان جهادی در این فساد اقتصادی نقش خدمتگار سرمایه بزرگ را بازی می کند و به قیمت به بیراهه کشیدن رشد نیروهای مولد اقتصاد تولیدی و دزدی ثروت ملی-معادن نایاب افغانستان از جمله لیتیوم بوسیله شرکت های امریکایی، سود دلالی به جیب می زنند و نان به نرخ روز می خورند.

از سوی دیگر، نتایج سیاست های بازی شده غنی در قلمرو جامعه و سیاست قسمی که بعد از پنج سال امروز مشاهده می کنیم به علت قوام گرایی افراطی فرزند قبیله، بحران سیاسی و مقاومت مردمی-نفرت مردمی از یک اقلیت خاین دروغگو غرق در انواع فسادها را آورده که، نامشروع بودن غنی را ملی و بین المللی ساخته است.

غنی در چرخه مخالفت های چندجانبه گیر افتاده که با مخالفت گسترده مردمی روبرو شده است. امریکا و خلیلزاد دلال سیاسی با وارد کردن گندم و دادن یک چند صدمیلیون دالر به نام کمک به مردم افغانستان، نمی توانند سر مردم به لب جان آمده از دست ظلم عریان چندجانبه حکومت عنی را شیره به نان گندم و جوی قوت و لایموت در فقر خموش بمالند و غنی را نجات بدهند.

سیاسیون ارشد امریکا به شمول ترامپ، می دانند که بحران سیاسی افغانستان ریشه در دولت متمرکز دارد که آنها در پوشش حکومت کرزی برای پیشبرد اهداف اقتصادی سیاسی ژیوپلتیک استراتژیک، برای مردم افغانستان ساختند که نتیجه آن امروزه ناگفته روشن است برای هرکس که یک جو عقل داشته باشد، ایستادگی و مقاومت مردمی علیه یکه تازی غنی نفس قدرت سیاسی-یعنی تمرکز قدرت در دست یک شخص را هدف انقلابی در آگاهی سیاسی تاریخی قرار داده است و خواهان تغییر کل ساختار نظام دیکتاتوری فردی است... دوره دولت متمرکز که بوی گندش ملی و بین المللی شده به پایان رسیده است، سرنوشت سیاسی افغانستان به اصلاح قانون اساسی وتغییر ساختار نظام ریاستی اقتداگر ونظارت وکنترول گر متمرکز
دولتی به نظام نامتمرکز صدراتی و پارلمانی بسته است.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
خلیلزاد
گندم
نظرات بینندگان:

>>>   قیام بر ضد لجاجت و حماقت غنی یگانه راه حل بن بست فعلی است.
کمیسیون های انتخاباتی باید جواب گوی این گند انتخابات باشند و نتیجه انتخابات باید از سوی هیات جهانی بررسی شود تا عامل بحران شناسایی و به پنجه قانون سپرده شود.
وقتی فردی به اساس تقلب به قدرت برسد به هیچ کس پاسخگو نیست.
قیام کنید تا گرسنه نمانید.

>>>   قیام برای کدام گزینه؟
طالبان نزدیک به ارگ شده ، جهادی ها امتحان ها را خراب کرده ، امریکا و خارجی ها هم بیش از حد ادای دین کرده اند ، و ...
مردم خودش برنامه ریزی و پس انداز ندارند و هر نوع فرصت را خراب میکنند ، ظرفیت های داخلی ضعیف است ، تصامیم سیاسی مردم بیشتر سلیقوی گرفته شده تا منطقی ، و ...، وبالاخره حتی شیمه قیام را هم ندارند.
ولی شاید هوشیار شوند تا درس بخوانند ، برنامه زندگی داشته باشند ، ملت شوند ، و ...

>>>   غنی مرد نامرد مردی قول مردی ندارد ِ مرد چیغ و سر صدا و مرد بیمار روانی و بدخوی بد خلق و مرد غش و حیله و مرد دورغ گوی گذافه گو بی برنامه رفاه و آسایش است و همچنان مرد تفرقه بين اقوام، ترور، ناامن سازی، قتل و كشتار وهم غنی به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز هیچ به اقوام غیر افغان باوری ندارد . چون او مغز گنیده تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون زبان دارانی , غلجی , اوغان , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قومی انداخته و هیچ کار بنیادی برای فقر زدایی و اشتغالزایی نکرده است.
غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.

یگانه راه حل و بیرون رفت از این قتل و کشتار مردمبیگنا و سربازان بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه غنی کثیف یاوه گوی طرف دار بیگانگاه آتش نفرت در کشور غزیز ما افغانستان است ,هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری در تفکر حذف اقوام راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.

>>>   عامل تمام جنگ، گرسنگی، کشتار و قدرت تروریستان و مافیای ارگ امریکا و مزدوران امریکا استند. اوبیادر گلم تابکی در خوابید.

>>>   Yahya Hooma
جمله های تکراری بی مزه :
- می خواهم مصدر خدمت به وطن شوم. بهتر است مصدر خدمت به خود شوی.
- هفت سر عیال دارم. نداشته باش، ما خو ضامنت نیستیم.
- باید به دسترخوان دولت شریک شد. دولت گاو شیری خو نیست، به پای خود ایستاد شو.
- جور استاد به ز مهر پدر. نخیر، خشونت، خشونت بار می آورد.

>>>   عارف حسین انصاری
احمد ضیاء مسعود به عطا محمدنور:
درسطح بچه های بد معاش کوچه و بازار سیاست نکند.

متن کامل پیام احمد ضیا مسعود:
چند تجربه زنده گي
١- در طول زنده گي ام به جز خداوند بزرگ تا به حال از كسي هراس نداشته ام و كسي هم جرات نكرده تا بنده را مقهور خود سازد.

٢-من يك دوره انهم به وساطت استاد شهيد معاون ريس جمهور كرزي به جاي مارشال مرحوم شدم ، در ان زمان به جز من كه برادر قهرمان ملي بودم و در ضمن از پنجشير بودم كسي ديگر از تاجیك ها جرات گرفتن اين مقام را نداشت .
كسانيكه در سطح قوماندان هاي مجاهدين يا سرگروپ ها بودند اصلا جرات مطرح ساختن به دست آوردن اين مقام را از ترس مارشال فهيم نداشتند.

٣-جرات و شهامت من هم در دوره آقاي كرزي و هم در دوره اشرف غني به همه معلوم است، موضوع دفاع از جنرال دوستم، دفاع از جنرال جرات، مشاجره لفظي در كابينه آقاي كرزي، انتقاد از سياست هاي اشرف غني و ده ها موضوع ديگر .
من تعجب ميكنم كه چطور بعضي ها هم از نظر مقام حكومتي، سابقه مبارزه، وجاهت فاميلي و ملي، شهامت و غيرت، بنده را ميتواند سر جايم بنشاند.
من تا به حال همچو مردي را سراغ ندارم، و در آينده نيز ثابت خواهد شد .

٤- من در آرزوي روزي خواهم بود كه يك روزي با جناب كه راز هاي من در نزدش است روبرو شوم و از وي تقاضا كنم كه اين راز ها را افشا كند، از طريق فيسبوك ممكن نيست. آن وقتي خواهد بود كه معلوم خواهد شد راز كي نزد كي است. چون من تقريبأ ده سال نسبت به جناب بزرگترم .

٥-يك قوماندان به نام قوماندان رقيب از وطنداران اندراب ما ميتواند در يك برخورد عادي مركز يك امپراطوري بزرگ را فتح كند، از همين عمليات قدرت و توانايي هاي هر كس معلوم ميشود. در حاليكه لشكر كشي آقاي كرزي براي دستگيري جنرال جرات سبب شد تا قوت هاي وزارت داخله صد نفر اسير در كودامن بدهند و ساير قوت هايش از دهنه پنجشير عقب نشيني كنند.

من از همه عالي جناباني كه سياست ميكنند خواهش ميكنم تا در رقابت هاي سياسي از يك فرهنگ بلند سياسي برخوردار باشند، با الفاظ ركيك، آزار دهنده، مبهم و نادرست در سطح بچه هاي بد معاش كوچه و بازار سياست نكنند .
سياست كردن فن و مهارت هاي حكومتداري است نه زور نشان دادن، خود را يك موجود عجيب و غريب معرفي كردن و ترساندن ديگران. ما همه به همديگر معلوم هستيم ضرور نيست كه در مطبوعات همديگر را اخطار بدهيم .

در حاليكه خانواده ما در طول پنجاه سال مبارزه سياسي به جز قرباني دادن، فداكاري كردن كدام راز ديگري نداشته است. نه جاسوس كشور هاي خارجي بوديم، نه به طالب تسليم شديم، نه به كرزي و نه به اشرف غني و نه از دارايي هاي ملي سوء استفاده كرديم .
كسيكه روز ده مرتبه از طريق تليفون اشرف غني را جلالتمآب ميگويد و تعهد وفاداري خود را نسبت به وي اظهار مي دارد ميخواهد بنده را سر جايم بنشاند، در حاليكه من هر روز با بادارش در مبارزه هستم .

>>>   Scherzadeh Gul Mohammed
ع ح :
ابلاغيه اروپا و آمريكا خطاب به غنى غلزى :
هدف از اين ابلاغيه حمايت از عبدالله عبدالله نيست . هدف اين ابلاغيه شريك سازى قدرت و لغو انحصار قدرت از رياست جمهورى بين اين نهاد و نهاد جديد التأسيس صدارت است كه توسط جان كرى ارايه گشته بود و تابحال غنى و خليل زاد و استانكزى با فريب و دروغ ؛ آمريكا و اروپا را آرام نگهداشته بودند.

در اين ابلاغيه اروپا و آمريكا براى غنى غلزى پيام مى دهد كه پشت عبدالرحمن باركزايى و ... و ... را رها كن، و بر اساس معيار هاى امروزى عمل كن ! ولى اين گپ ها خطاب به غنى غلزى ! در گوش خر ياسين خواندن است . و نمى خواهند از قدرت نوكرى سه صد ساله شان صرف نظر كنند ؛ در صورتيكه باداران شان خسته شده اند .
اگر غنى دست از ( ك . م ) برندارد، افغانستان به پيروى از يوگوسلاويا تجزيه مى گردد و غنى غلزى ميراث دار باركزايى بحيث نوكر و چاكر در شكل عبدالرحمن باركزايى ها ديگر شده نميتواند

>>>   سید عبدالمقدم امین، آگاه نظامی چنین بیان کرد:-
"نیروهای خاص امنیت ملی کشور به عناوین مختلف به ویژه موسوم به قطعات ۰۱، ۰۲، ۰۳، و ۰۴زیر پشتیبانی سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده امریکا در افغانستان فعالیت می‌کنند".
امین افزود: این قطعات در ظاهر زیر ریاست امنیت ملی کشور قرار گرفته، اما در واقعیت زیر اداره سازمان سیا فعالیت می‌کنند؛ نوع استخدام در این قطعات و چگونگی آموزش، تجهیز و مدیریت این نیروها مستقیما در چوکات برنامه‌های اطلاعاتی آمریکا قرار دارد.
وی تأکید کرد: بسیاری از عملیات‌ها و اهداف از پیش تعیین شده توسط این نیروها بدون آگاهی سکتورهای امنیتی و حتی ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.

>>>   پادشاه ظالم ومطلق العنانی درکشوری جکمروائی میکرد ، مردم از کوچکترین حقوق برخوردارنبو.دند مامورین درضمن برای اینکه بیشتر زهر چشم نشان دهند گاهگاهی چند بیگناهی رابنام سرپیچی ازاوامر شاه بزندان می افگند ویا اعدام میکرد ، با همه این مظالم هیچکس اعتراضی نمیکرد ودراطاعت کامل وفرمانبرداری زندگی میکردند
روزها ماه ها سالها گذشت ، شاه به سن کهولت رسید از فرزندش خواست تا امور سلطنت رابعهده گیرد
فرزند که از جور وظلم بی حد پدر برمردم آگاه بود گفت:بشرط آن می پذیرم که ظلم برمردم تخفیف داده شود
شاه دلیل ها آورد که از دلسوزی برمردم بگدرد چون مردم عادت کرده اند واین حالت را قبول دارند
فرزند جوان گفت: تحمل مردم هم حدی دارد روزیکه کارد به گلوی شان برسدحتما اغتشاش خواهند کرد وسلطان رابزیرخواهند کشیدتا دیر نشده باید کاری کرد
پادشاه درجواب فرزند گفت: با شناخت که من از رعیت خود دارم اگر کارد به گلوی شان هم برسد لب به اعتراض نخواهند گشود!
فرزند نپذیرفت وازپدرخواهش کرد برایش فرصت دهد تا رعیت را آزمایش کند سلطان اجازه داد،
فردا جارچیان به همه اطراف واکناف شهر رفتند واز مردم خواستند برای شنیدن سخنان شهزاده فردابه قصر بیایند
در روز موعود پیروجوان زن ومرد درمحل حاضر شدند ، فرزند شاه هرچند بدو بیراه و دشنام برای آنان داد اما هیچ کسی اعتراض نکرد، فرزند شاه که اصل موضوع تحریک کننده را تاحال نگه داشته بود گفت: (قرار است فرداهمه شما اعدام شوید امشب را درخانه های تان بخوابید وفرداصبح زود برای اعدام حاضر شوید)
بعد از سخنان فرزند شاه سکوت مطلق حکمفرما گردید واز هیچکس عکس العملی دیده نشد فرزند شاه مایوسانه خواست روی بگرداند ومجلس را ختم کند که شخصی به علامت داشتن سوال دستش را بلند کرد ، فرزند شاه در دلش خوشحال گردید که بالآخره کسی پیداشد که اعتراض کند، از او دلیل بلند کردن دست را پرسید: او گفت:
( هرطوریکه شهزاده جوان لازم بداند میتواند درمورد سرنوشت ما تصمیم بگیرد اما یک نکته را ندانستم ، شما برای اعدام این تعداد مردم ریسمان دارید ؟ ویا ما هرکدام ریسمان را هم با خود فردا بیاوریم ؟
شاه جوان سکوت کردوبا خودش گفت: ( خود کرده را نه درد است نه درمان، مردمی که برای آزادی شان نمی جنگند سزاوار اسارت هستند )
ر

>>>   امريكا و ايجنت هاي استعمار جهان از قديم ميدانند كه اين ملت تنها با پول و يا دين تحريك ميشوند، در غير آن مرده و خاموش اند، از همين خاطر از چنگيز، إسكندر ، فارس، عرب ، انگليس، روس ، امريكا و حتي القاعده و داعش هم اينجا آمده و رفته اند، و اين بار امريكا از گرسنگي مردم استفاده كرده و بخاطر نجات ايران از كرونا لشكر از گرسنگان را بطرف ايران سوق خواهد داد.

>>>   افغانستان سی میلیون نفوس دارد.فی نفر برای شش ماه یک بوجی آرد کار دارد.قیمت یک بوجی آرد بیست دالر است،جمله میشود شصت میلیون دالر.
ویروس کرونا حد اکثر از شش ماه زیاد در تمام کشور ها دوام نمی کند.
پس اگر بخاطر شصت میلیون دالر مردم بر ضد امریکا مظاهره کنند و امریکا توان پرداخت سی میلیون دالر را برای افغانستان نداشته باشد،باید درینصورت امریکا بیاید و در پیش مسجد پل خشتی قدیفه خود را هموار کند و با دیگر گدایگران افغان یکجا گدایی کند.

>>>   تو هم راست گفتی برادر
خو قصه شاهزاده و مغل دختر و کمپیرک را نشنیده یی ، پس بخوان
شاهزاده سر مغل دختر عاشق شد پیش کمپیرک رفت که کارش را جور کند ، کمپیرک گفت یک کوزه دارم آنرا پر از طلا کن کارت جور میشود، شاهزاده قبول کرد و هر روز یک خریطه طلا در کوزه می ریخت و بعد چندین روز حوصله اش سر آمد که چرا یک کوزه خورد با ریختن این همه طلا پر نمیشود.
رفت و کوزه را از جایش بلند کرد دید که کمپیرک در زیر کوزه یک چقری کلان کوزه مانند کنده و طلا ها در آنجا ذخیره شده مگر کوزه خالی است.
و حال کوزه بی بی گل و آغای گل هم کم از کوزه کمپیرک نیست.
60 ملیون دالر چی که 600 ملیون دالر هم باشد حق مردم 4 و نیم کیلو گندم ناپاک است و بس.

>>>   نظر دهنده ۱۱ خیلی بسیار بی ... هستی شما افغان=پشتون ها واپسین گروه داخل شده به ساحه خراسان هستید مهمانان پررو که بر میزبان خود شورش کردند و ناله و فغان ساختند با کدام رو نام فارس را کنار چنگیز و روس و انگلیز و آمریکا و عرب گذاشتی!؟ تمام این ها مهاجم خارجی بود اما ما فارسی زبان ها معادل تاجیک همان فارس اقوام مسلمان آریایی هستیم که در این سرزمین از چند هزار سال پیش بدین سو بوده ایم بودیم و هستیم و خواهیم ماند گواه ما بر این مدعی وجود ده ها بزرگان و مفاخر و دانشمندان و شاعران پارسی در این سرزمین است و آثارشان همچنان موجود است اما شما افغانیزم های بی شرم نیامده رییس شدید جرم و جنایت کردید و حال میزبان خود را خارجی نام کردید بسیار مدتتان کوتاه و عملت خیلی زشت و وقیح و نفرت انگیز است. اگر قرار باشد مهاجم خارجی که نامش کنار طالب و داعش گزاشته میشود را مردم ما خوب میشناسند قوم و قبیله خود خواه خود پرست و متکبر را خوب میشناسند او که ۶۲ فیصد برادران هزاره ما را بنا عام کرد و او که زمین های مرغوب تاجیک و هزار را غصب کرد و به کوچی پاکستانی داد خوب میشناسند
مرگ بر فاشیست باد خدا را شکر که آخرت هم هست که متکبران جواب پس دهند.
امین حبیب الله هرات باستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است