چگونه کرونا را به خانه نیاوریم؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۹/۱/۳۱ کد خبر: 163089 منبع: پرینت

یک متخصص روس، رعایت برخی نکات را به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل خانه هنگامی که برای خرید مواد خوراکی به بیرون از منزل میروید پیشنهاد نمود.
به گزارش اسپوتنیک، نادیژدا فومینا، رییس مرکز پیشگیری پزشکی روسیه نکاتی را یادآور شد که با رعایت آنها می‌توان از انتقال ویروس کرونا هنگام بازگشت از مغازه به خانه جلوگیری کرد.
این متخصص خاطرنشان کرد که اولتر از همه باید یک «پای پاک» مرطوب شده با محلول کلر یا ماده حاوی کلر پشت دروازه ورودی به داخل منزل قرار داده شود.

پس از پاک کردن کفش های تان، شما باید به دقت دست‌کش، ماسک و لباس های بیرون را از از تن خود دربیاورید. مهم است که وسایل پزشکی استفاده شده را در یک پاکت جداگانه، محکم قایم نموده و به دور بیاندازید.
اگر ماسک و سایر وسایل دفاعی شما برای چند بار استفاده است، پس فورا آنها را جوشانیده و سپس اتو کنید.

متخصص پیشنهاد می‌کند که بهتر خواهد بود اگر لباس های بیرونی خود را در کوتبند برای چند ساعت در بالکن در هوای آزاد قرار دهید.
پیش از خرید یک پارچه، دستمال و سفره برای قرار دادن پاکت های خرید مانند انواع سبزی، میوه، گوشت، حبوبات و... در آشپزخانه تهیه کنید و اقلام خریداری شده را بدون تماس با هیچ از سطوح منزل روی پارچه قرار دهید.
خوبتر است که مواد غذایی در بسته بندی ها خریداری شود و موادی را که احتمال آلودگی بسته بندی آنها به ویروس وجود دارد را با آب صابون یا مایع ظرفشویی به خوبی شستشو دهید.

بعد از خرید حتما پلاستیک تمامی وسایل تهیه شده را دور بیندازید تا عامل انتقال ویروس نباشند. البته توصیه می شود برای خرید از پاکت های تکه ای تهیه شود تا در صورت لزوم آنها را شست و یا با مواد دیگر از قبیل الکل آنها ضدعفونی کرد.
بعد از انجام تمامی روش ها بهترین و با ارزش ترین کار ضدعفونی یا شستشوی ظرفشوی با محلول های ضدعفونی کننده یا مایع ظرفشویی است.

ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین ظاهر و طی مدت کوتاهی با شیوع در 210 کشور تبدیل به بیماری «همه‌گیری جهانی» شد.
گفتنی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به مرز 2 میلیون و 220 هزار نفر نزدیک می‌شود. نزدیک به 150 هزار نفر تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا COVID-19 در سراسر جهان از دست‌ داده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
نظرات بینندگان:

>>>   دانشمندان جدیداً یک متود جدیدی را پیدا کردند که با گرفتن یک و با دو لیتر خون انسانها میتوانند.به زود ترین فرصت آزمایش کنند که فرد آیا مبتلا به ویروس کرونا است و با نه؟
وزارت صحت عامه باید هرچه عاجل تر با اداره بین المللی صحت تماس بگیرد و ازین میتود آگاهی پیدا کند تا مردم بیچاره بتوانند رودتر تست کرونا شوند.
تا چه وقت این بیچاره ها انتظار بکشند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است