دستاورد پر هشدار! ازدواج گروه حقانی با داعش
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۹/۲/۱۸ کد خبر: 163302 منبع: پرینت

امنيت ملي اعلام كرده كه دو شب پيش يك گروه مشترك، متشكل از شبكه حقاني و يك كتيبه داعش را در كابل از بين برده است. گفته شده كه همين گروه مشترك سه رويداد ( حمله بر مصلي شهيد مزاري، كشتار عبادتگاه سيك ها و حمله راكتي بر مراسم تحليف رياست جمهوري ) را برنامه ريزي و هدايت كرده بودند.
خبر خوبي است اما هشدار كار در اين است كه از ازدواج و ایتلاف شبكه حقاني و داعش خبر مي دهد. اين دو نيروي ويرانگرِ بسيار خشن، وقتي يكي شوند، هيولاي كشتار خواهند شد.

محتواي خبرنامه امنيت ملي را نمي شود رد كرد چون در چهل سال گذشته، شاخه هاي مختلف جريان افراط از يك جغرافيا ( سرزمين هاي بدون دولت در مرز هاي افغانستان و پاكستان ) به پا خاسته اند، افراد اين گروه ها با هم زيسته اند، آموزش ديده اند، هم گروه بوده اند و به سفارش زمان، جامه بدل كرده اند.
حتي اگر مسئله را ساده بسازيم و فكر كنيم كه هدايت سازماني، پشت همكاري افراد داعش و حقاني وجود ندارد و براساس سنت انديوالي مي جنگند، باز هم نتيجه كار، كه دوام جنگ و ناكامي روند صلح در افغانستان است، تغييري نمي كند.

زماني كه تنظيم هاي جهادي در اوج بودند، كساني را مي شناختيم كه همزمان كارت چندين تنظيم را در جيب داشتند و از همه، سلاح و مواجب مي گرفتند.
وقايع جاري نيز بي شباهت با آن دوران نيست. جنگجويان كشورهاي مختلف زير نام جهاد بين المللي و با حمايت دولت پاكستان در ميدان افغانستان مي جنگند. حتي اگر رهبري اين گروه ها نخواهد، تفكيك و كنترل گروهي دقيق وجود ندارد و نظاميان پاكستان در سطح مديريت عمومي جريان افراط، همه آنها را براي يك هدف وارد ميدان مي كنند.

شجاع محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقانی
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   همه این ترورستانی که در افغانستان مصروف تخریبکاری و جنگ اند از یک ابخور اب میخورند که در همسایگی کشور ما قرار دارد .

>>>   فکر میکنم که همین افراد در قتل ربانی و داود داود و کاظمی و در تظاهرات جنبش روشنایی و در حمله بر دفتر جنبش سبز و غیره نیز دست داشتند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است