اعتراف آمریکا به کشته و زخمی کردن غیرنظامیان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۹/۲/۱۸ کد خبر: 163304 منبع: پرینت

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره این کشور اعتراف کرد که در سال 2019 میلادی ارتش این کشور، 108 غیرنظامی را در افغانستان کشته و 75 غیرنظامی دیگر را زخمی کرده است.

از سوی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرده است که آمریکا همچنان شمار واقعی غیرنظامیان قربانی در عملیات‌های را فاش نمی‌کند.
یوناما نیز چندی قبل اعلام کرد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی در افغانستان 533 غیرنظامی کشته و 760 تن دیگر نیز زخمی شدند.

اواسط ماه دلو سال گذشته، «برندن برایانت» که به مدت 6 سال در نیروی هوایی آمریکا اپراتور حملات هوایی بدون سرنشین بود درباره جنایات نیروهای آمریکایی در زمان حضورش در افغانستان افشاگری کرد.
وی ضمن اعتراف به کشتن غیرنظامیان در زمان حضورش در نیروی هوایی آمریکا گفت که ارتش این کشور بدتر از نازی‌ها است.

حملات هوایی آمریکا یکی از دلایل اصلی تلفات غیرنظامیان در افغانستان است که با وجود انتقادات سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری همچنان به‌شدت جریان دارد.
نیروهای آمریکایی بارها پس از هدف قرارگرفتن غیرنظامیان افغانستان مدعی شده‌اند که مخالفان مسلح دولت افغانستان را هدف قرار گرفته‌‌اند، این نیروها همچنین همواره کشته شدن غیرنظامیان افغان در حملات هوایی را تکذیب می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غیرنظامیان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   533کشته در ٣ ماه؟ خب از اولی که امریکا به افغانستان حمله کرده در مجموع میشه چند کشته؟ چند زخمی؟چند بی خانمان؟ اونوقت بعضی از افغان ها به ایران فحش می دهند؟ کسی میدونه چرا؟ ایرانی که چند میلیون از مردم افغانستان را میزبانی میکنه، کافیه در شهری که من زندگی میکنم ظهر بیایی درب مدرسه تا ببینی چند بچه افغانی از مدرسه خارج می شوند, بچه هایی که از امکاناتی یکسان با ایرانی ها استفاده می کنند, وارد استخر, زمین فوتبال و هر جایدیگه هم که بشوی (در شهر های ایران) می بینی که افغانی ها بدون دردسر دارند از امکانات عمومی استفاده می کنند, البته مثل همه جا گاهی برخورد و منازعه بین آدمها پیش میاد و آدم های بد هم پیدا میشه ولی اکثریت مردم ایران آدمهای نوعدوست و مهمان نوازند, ایران کشوری مسلمان است و در ایران یهودی, مسیحی, زردشتی و سایر مذاهب در مجلس نماینده دارند, لطفا اینقدر در موارد مختلف بعضی از افغانها به ایران فحش ندهند چون ما هر دو کشور مسلمان هستیم و باید با احترام با یکدیگر رفتار کنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است