سنت هاى رنگ باخته قبيلوى!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۲    ۱۳۹۹/۲/۲۵ کد خبر: 163401 منبع: پرینت

زمانيكه سربازان خارجى با توهين و تحقير به تلاشى خانه ها، ورود به اتاق هاى زنان، بازرسى بدنى و حتىٰ بر اجساد كشته شده گان طالب ادرار مى نمود، بسيارى غيرت شان جوش مى كرد، رگ گردن شان مى پنديد و فرياد تجاوز به سنت هاى قبيلوى را سر مى دادند و برخى هم مثل كرزى، طفلانه اشك مى ريخت.

ماداميكه طالب، اين پست ترين جنبنده گان زمين كه مولود نامشروع تعصبِ گنديده قبيلوى و قرائت وارونه دينى ملهم از نمناك خانه هاى مدارس منحرف و گمراه پاكستان است، وارد اتاق ولادت ميشود، مادر و نوزادش را از دم تيغ ميكشد، چرا از سرباز خارجى انتظار داشت، آنهمه اهانت و حقارت را روا ندارد.

چقدر پست و پليد و نامرد بايد بود كه به حريم شديداً محرم و خصوصى ولادت وارد شد و چقدر ددمنش و خون آشام بود كه نوزادى را كه تازه روح خدا در او دميده شده، در نطفه نابود كرد. و مادرى را كه شرع مقدس، درد زايمانش را شديد ترين درد ناميده، پيكر مجروح و دردمند او را به رگبار بست.

آیا کمال وحشت و بربریت نیست که مراسم عزاداری را به ماتمی مضاعف مبدل نمود و روزه داران را در نماز جنازه هدف قرار داد؟

اگر ذره ى از غيرت پوسيده و رنگ باخته قبيلوى در وجود تان مانده، برويد بجاى كشتن زنان مظلوم و اطفال معصوم، با سربازان خارجى مقابل شويد كه نه تنها بار ها درِ خانه هايتان را دق الباب نموده، بلكه رهبران دجال و زبون تانرا نيز يكى پى ديگرى هلاك ساخته اند. تا روباه صفتاته و شغال گونه در قطر از آنها، امنيت جانِ بى مقدار تانرا تكدى نكنيد.

سوال اين است كه آيا طالبان، حتىٰ از سنت هاى پوسيده قبيلوى كه سنگ آنرا به سينه مى كوبند، هم فاصله گرفته اند و رعايت حرمت ها و حريم هاى خصوصى و ناموسى و مراسم خوشی و غم، خودی و غیر خودی را هم در مصاف غلامى بيگانه فراموش نموده اند؟
پاسخ مدافعان شان چيست؟

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قبیله
سنت
نظرات بینندگان:

>>>   چنین جنایت درطول تاریخ بشریت صورت نگرفته وبجزازین طایفه ... هیچ گروهی چنین وحشی گری رانکرده ونخواهد کرد
فروتن

>>>   راستګوي
برادر، طالبان دست داشتن درين حمله را رد کردند. داعش بدوش ګرفت. حالا عوض اينکه بروي در فاطميون در سوريه خدمت کمي برو در اردوی ملی و برضد داعش د کشور خودت جنګ و خدمت کن.

>>>   جناب منصوری!
سوالیست بجا-اما این پرسش را نباید ازین قاطران بی دم ( با معذرت به این حیوان معصوم قصداهانت نداشتم) پرسید. چه این لاشعوران درنده خوی وحشی بدتر از بدترین حیوانات درنده حتی از درک پیش پاافتاده ترین ارزش انسانی عاجز اند.
سوال باید از مفتیان و مدعیان شریعت غرای محمدی و رهبران سیاسی قبیله پرستان باید پرسیده شود. این سوال از آنانی پرسیده شود که در ۲۵ سال اخیر چگونه از رسانه های بین المللی بی بی سی و رادیوی آزادی و صدای امریکا و تلویزیون های ژوندون و پورتال های افغانی برای دفاع ازین چهارپایان لاشخور گلو پاره میکردند. پرسش باید از استادان دانشگاها و ملایان و مولوی های شورای علما و حامیان پرو پا قرص ارگی و لاشخوران دسترخوان همیش گسترده وزارت قبایل و بالاخره روسای جمهور بیست سال اخیر که اشک تمساح به خاطر برادران ناراضی میریختند پرسیده شود. پرسش از حاکمانی مزدوری شود که اضافه از دو صد هزار جوانان این مرز و بوم را به کشتارگاهای طالبان گسیل داشتند و مادران و پدران و خواهران و همسران و یتیمان شان را برای ابد داغدار ساختند.
این سوال را از نهادهای حقوق بشری داخلی و خارجی و قوای ایتلاف به سردمداری امریکای جهانخوار بیرسید که درین بیست سال درین وحشتکده مغضوب چه میکردید؟.
این سوال را از رهبران جهادی و سیاسیون روسپی صفت زن و مرد بپرسید که چگونه قبله شناخته شده چهارده سده را به خاطر گل روی چند اوباش و آدمخوار ساخت کارخانه های استخبارات همسایه به یکبارگی تغییر دادید و از مکه به مسکو رو آوردید و بجای کعبه به قبر لینن نماز گذاردید؟
این پرسش رااز دیگر اندیشان نامنهاد و تحلیلگران به نرخ روز نانخور بپرسید که چگونه در چند سال اخیر با حرافی های خود زمینه طالب پرستی را فراهم ساختید؟
از همه مهمتر این پرسش را از زلمی خلیل زاد ماکیاولی بپرسید که چگونه با اشرف غنی و مشت مزدور دیگر سرنوشت این ملت مظلوم را نیم قرن پیش به مشوره و تشویق باداران صیهونستی در دانشگاه بیروت به حراج گذاشتید؟
این سوال را از رهبران قبیلوی این ملت فرتوت قبیله پرست بپرسید ک درین عصر روشنگری چرا به جای خدای محمد به خدای قبیله و خدای دالر و کلدار رو آوردید؟
این پرسش رااز رهبران به اصطلاح ملیت های نامدار و با شهامت تاریخی بپرسید که چگونه به خاطر یک مشت پول - یک مقام بی ارزش دولتی همه اعتماد و اعتبار - آبرو و عزت - و ارزش های والای این اشرف مخلوقات را از بن تا مسکو و از اسلام آباد تا دوحه در پای خوکان ریختید؟
و بالاخره از فرد فرد این ملت بپرسید که چگونه در مقابل این همه غارت و بیدادگری و جنایت و قتل و ستم و ویرانی و از بین رفتن تمامی هست و بود تان در طول این مدت بازهم خاموشی اختیار کردید؟
سر سپردگی و تسلیم شدن به ظلم و بیداد خود جرمی است نابخشودنی هم از دید شریعت و هم از دید تاریخ و انسانیت.
درین امر همه ما مقصریم.....

>>>   پشتون ها باید خط خود با طالبان را واضح سازند.
یون که برای لوی ملا صاحب از گلبدین تقاضای مراسم فاتحه میکرد حال چرا سکوت کرده؟

>>>   این طالبان چتلستانی کی قبیله دارند که تابع سنت هایی آن باشند. اینها نسل هایی انگلیسی اند که در هند بریتانوی بوجود آمده اند و از کجا به مفاهیم حریم خصوصی و ناموسی پی ببرند. از نسل انگلیس با دین انگلیس (وهابیت) نباید انتظار انسانیت داشت.
برای نجات خود و فرزندان تان بپا خیزید!
آزاده

>>>   اينقدر كه بر ضد اشغال و قواى خارجى هستى چرا نمى ايستى و مردانهوار اشغال را تقبيع نمى كنى؟؟ شما نيمچه باسوادان و بيسوادان سياسى افغانستان را همچو جهادى هاى شوراي نظار، و ديگر دزدان و خاينين ملى دو دسته به باداران تان امريكا و متحدينش تسليم كرديد و از اشغال پشتيبانى و خواب هاى افسانوى ديمكراسى را در سر پرورانديد!! و حالا كه بادار تان نمى خواهد با شما دزدان و خاينين ديگر معامله كند مى خواهيد كه خود را اولاد حلالى اين مملكت معرفى كنيد....

>>>   حالی او میگه که مه ای حمله را نکدیم،تو چرا نمی فهمی؟
همی حالی طالبان ادعا کنند که حمله توسط خود هزاره ها صورت گرفته است،بخاطری که زنان هزاره یی که در غزنی در حین کار خیر گیر آمدند و مردم تظاهرات کردند،اما بعد از تحقیق معلوم شد که خود زن ها داوطلبانه با این مردان کار خیر انجام دادند،بنأ بخاطر گرفتن قصد شان ،خود هزاره ها به زایشگاه حمله کردند.
آیا باور میکنی؟
هرچند دور ازامکان نیست.

>>>   آقای راستگو،
به نظر نو طالب و داعش از هم فرق دارد؟
آیا هر دو انتحار نمی کنند؟
آیا هر دو دست پرورده پاکستان ، انگلیس و امریکا نیستند؟
همین حالا هم در اردو ملی سرباز های هزاره و ازبک و تاجک می جنگد.
متاسفانه برادران پشتون ما بیشتر شان طالب، داعش ویا زارع یا قاچاقبر مواد مخدر هستند.
فاطمیون می دانند که مانند تو و امثال تو انسان‌های جاهل در افغانستان فراوان است وهیچ وقت به افغانستان نمی آیند تا به دشمنان اسلام بهانه بدهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است