ملا یعقوب فرزند ملا عمر رهبر طالبان شده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۰    ۱۳۹۹/۳/۱۲ کد خبر: 163599 منبع: پرینت

آی اس آی در تلاش است با تشویق ملا یعقوب نقش برخی از رهبران و اعضای شورای کویته را تضعیف کند.
به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی در صفحه توییرش نگاشته است که ملا یعقوب (فرزند ملا عمر) رهبری تحريك طالبان را به دست گرفته است و همين اکنون رهبری آن را برعهده دارد.

او می افزاید که اختلاف نظرها در درون رهبری طالبان منجر به مبارزات قدرت و آشوب در رهبری ارشد آنها شده است. بیشتر رهبران آنها به COVID-19 مصاب گرديده اند.
رییس پیشین امنیت ملی اظهار داشت که برخی از اعضای دفتر سیاسی دوحه بركنار شده اند و به پاکستان فرستاده خواهند شد.

آقای نبیل با اشاره به مداخله سازمان استخباراتی پاکستان، می گوید:" ISI" در تلاش است تا با تشویق ملا یعقوب نقش برخی رهبران و اعضای شورا كويته را تضعیف کند، تضعيف نقش آنعده رهبران طالبان که در گذشته در افغانستان زندگی می کردند و با افغانستان تا حدى همدردی دارند".
او اظهار داشت که آی اس آی می خواهد نقش شبكه حقانى را بيشتر سازد و با پشتیبانی و گسترش شبکه حقانی دوباره تأثیر و تسلط خود را بر تحريك طالبان ازدياد بخشند. به گفته منابع موثق ، به زودى در دفتر سیاسی طالبان تغییراتی ایجاد خواهد شد.

این در حالی ا‌ست که سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش نشریه فارن پالیسی نوشته که به‌هم ریختگی، بیماری و اختلاف در میان رهبری گروه طالبان حقیقت ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملا یعقوب
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند حق است و آه مردم مظلوم افغانستان روزی این خونخواران را میگیرد. در درد شان برکت
امید رضایی

>>>   جورج بوش رییس جمهور قبلی امریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد نامه فرستاده است که سازمان ملل متحد در زمان ریاست جمهوری من،اعضای ارشد طالبان را در لست سیاه تروریزم قرار داد و یک تعداد رهبران آن را نیز گرفتار و محبوس ساخت.
حالا به کدام اساس دولت امریکا آنها را از بند رها کرده است و با رهبران این گروه در قطر مذاکرات کردند؟
آیا نام این افراد از لست سیاه تروریزم ملل متحد خارج شده است؟
شورای امنیت ملل متحد در جواب نامه اش نوشته است که قسمی که ما تحقیق نمودیم،نه افغانستان و نه طالبان در حادثه یازدهم سپتامبر دست داشتند و نه هم قسمی که خودتان اظهار داشتید،دولت صدام حسین دارای سلاح اتمی بود و نظر به اظهار خودتان تمام اسناد ارایه شده وزیر خارجه خودتان در شورای امنیت ملل متحد،اسناد واقعی در باره داشتن سلاح اتمی صدام حسین در عراق بود.
در نتیجه جنگ در عراق و پیدایش داعش و بهار عربی و جنگ در دیگر کشور های عربی،بشمول سوریه و لیبیا و مصر و غیره جاها،میلیون ها نفر کشته و زخمی شدند و تریلیون ها دالر خسارات اقتصادی به این کشور ها وارد شد.
مسؤل همه این ها کیست؟
شما باید همراه با وزیر خارجه وقت تان و وزیر دفاع وقت تان در جلسه شورای امنیت حاضر شوید و پاسخگو باشید.
هرچند کا میخواستیم شما را به محکمه جرایم بین المللی در دن هاگ هالند بفرستیم،اما ازین که شما و دولت شما است محکمه را برسمیت نمی شناسند،بنأ از شما دعوت میکنیم که به جلسه شورای امنیت بیایید و پاسخگو باشید.
زیرا اگر به جرایم بین المللی سازمان یافته از طرف دولت ها رسیدگی صورت نگیرد،دیگر کشور ها نیز خود را ملزم به تطبیق قوانین بین المللی نمیدانند و در نتیجه در جهان بی قانونی و انار شیزم،سبب ازبین رفتن امنیت جهانی خواهد شد.
در مرحله بعدی.جنایات اقتصادی دولت ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مسؤلین مجازات خواهند شد،تا نظم اقتصادی دنیا نیز ضامن نظم امنیتی جهان است و نباید ازربین برود.
بنأ تمام جرایم اقتصادی کشور ها نیز از آغاز قرن بیست و یکم،مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

>>>   کتون بای فرزند سرگین بای
پدر کور بود و فرزند بیسواد است
به پاکستان ، نوکر خانه زاد است
کثیف بن کثیف بن کثیف است
کثافت را هم الگو و نماد است

>>>   طالبان مزدور پاکستان نام ما پشتونها ره بد کرد. ....به طالب

>>>   ھمھ شان نوکر isiو بردھ؛پس ھیچ اختیار از خودشان ندارد،ھرچھ isi بگوید مجبور است اجرا کنند حتی اگر بھ ناموسشان تجاوز کنند جز سکوت چارھ ای ندارد،البتھ ایران ھم بھ عنوان نوکر از انھا استفادھ میکند بردھ بردھ است واختیاری ندارد۔
مظلوم یار

>>>   ما در افعانستان یک دولت بی طرف می خواهیم که نه ع ونه غ ونه دگر گروه ها فقط بی طرف و صادق بی این خا ک

>>>   ....درنده خونخور دستور پذیر ای اس ای پاکستان چه ملا هیبت بود و چه ملا یعقوب پسر عمر کور لعین همه شان دستورات ای اس ای و نظامیان پاکستان در در کشور ما عملی میکنند پلان جنگ طالبان مصرف پول و وسایل جنگی و لوژستیکیجنگ طالبان ترورست تربیه شده و غلامان پاکستان از جانب انکشور تمویل و تجهیز و اماده میگردد اگر یک ملعونش به جهنم غرستاده میشود ملعون و قاتل دیگر اش را ای اس ای بجای ان می نشاند که نه صلاحیت جنگ وصلح را نداشتند وندارند فقط ای اس ای پاکستان از نام رهبر طالبان و جنگجویان این گروه خود فروخته شده استفاده میکند در حالیکه جنگ کشور ما از زمان حکومت مجاهد تا امروز که بیشتر از ۲۵ سال میگردد جنگ پاکستان با افغانستان است نه جنگ چند طالب یخن کنده لچ مرغ از پشتون های این کشور همه میدانند که مصارف این جنگ چندین ساله بنام طالبان را در توان چنین طالبان نبوده ونیست همه اختیار و مداخلاتپاکستان است بزیر نام طالبان که در چندین سال کشور ما را خراب و مردم ما را قتل کرده و هنوز هم جریان دارد لعنت به شیطان .

>>>   تحريك طلبا در دست علماست ، تعين رهبر كار خيلي عاديست براي ايشان .
چون هدف ايشان معلوم است ، از بين بردن تنظيم هاي اشرار و گم كردن تعصبات قومي و لساني ، كشيدن عساكر متجاوز خارجي ، و مستحكم نمودن سرحدات افغاني ، و در صورت امكان تطبيق قوانين شرعي ، مطابق به درك فهم شان !
پس أصلاً رهبران ايشان به جز اين أهداف ، آرزوي ديگر نميتوانند داشته باشند ، لذا هيچ مهم نيست كه كي سر قدرت باشد !
كابلي از نيوزيلند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است