اگر ملاهبت الله مرده باشد چه اتفاقی می افتد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۳    ۱۳۹۹/۳/۱۳ کد خبر: 163626 منبع: پرینت

سوژه مهم روز کاربران افغانستانی فیسبوک در این چند روز اخير مرگ رهبران طالبان است که گفته می شود، به اثر ویروس کرونا درگذشته اند.
خب، گیریم که یک یا چند تن از رهبران این گروه خون آشام مرده باشند، آیا این گروه متلاشی می شود؟
آیا مرگ رهبر این گروه در تغییر روش و پالیسی این گروه تآثیری دارد؟

به باور من، همانگونه که با مرگ ملا عمر و ملا اختر، هیچ تغییری در ساختار و روش این گروه نیامد، با مرگ ملا هبت الله و دیگرانش هم نخواهد آمد. زیرا، همه ی برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت این گروه از جانب استخارات پاکستان (آی.اس.آی) و آمریکا تنظیم و اداره می شوند.

همینگونه نصب و عزل رهبران این گروه نیز از جانب استخبارات پاکستان صورت می گیرد. بنابراین، با مرگ یک یا چند تن از این جنایتکاران هیچ آبی از آب تکان نخواهد خورد. برعکس ديده شد كه گذشت زمان این گروه را عارتر و خون آشام تر هم کرده است.

اکبر نوابی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
رهبر
نظرات بینندگان:

>>>   Roqia Ranjbar
یک ملا بمیرد آن یکی دیگرش جایگزین می‌شود!
کار خانه تولید این اجناس بی کیفیت و مضر کم خو نیست.
قرار شنیدگی و خبر تایید ناشده #ملا_هبت_الله_آخونزاده رهبر گروه طالبان افغانستان در اثر بیماری کرونا پیش حوران بهشتی سفر کرده و این‌جا را به امان ملایی دیگری گذاشته است.
اگر این خبر درست باشد COVID_19 ویروس بدتر از خود را شکست دادند.😊

>>>   Jawid Kohistani
با سلام و روز بخیر :
شایعات مبنی بر مرگ رهبر طالبان و یا کنار زدن ان از رهبری درشبکه های اجتماعی و خبری فراوان نشر میگردد .
جای شک نیست که تعداد زیادی از رهبران طالبان به مریضی کرونا گرفتار شده اند اما مرگ هیچ کدام تایید نشده ، حتی نورالدین ترابی عضو کهن سال طالبان گفته شده بعد صحت یابی از کراچی به چمن نزد خانواده اش امده است ، اختلافات جدی قبل از ماه رمضان و بعد انفجار در خانه حافظ مجید بشتر شده است هم کرونا و هم بی اعتمادی اختلافات مانع حضور رهبران گردیده است . با حل اختلافات و بیعت مجددطرفداران ملا رسول ، مولوی منان نیازی ، ملا روف با ملا غنی برادر گمانه زنی ها برای بحث رهبری قبل از امضای توافق نامه با امریکا افزایش یافت و از همان روز ها هیبت الله تا اکنون غایب است . بر کناری ابراهیم صدر و دور کردن قیوم ذاکر و مسولیت حلقه نظامی در پشاور برایش نشانه های اختلاف جدی است . اکنون رهبری دست تیم ملاعمر یعنی ملا برادر ، ملا یعقوب ، مولوی جلیل ، ملا حسن بابر ، ترابی ، منان هوتک ، ملا عیسی ، ملا محمدزی و گروه ارزگانی ها می باشد ، گروپ ملا یعقوب با گروه حقانی اختلافات جدی دارند ، بطور عموم گروه رهبری جدید که احتمال تغیرات بشتر در ان متصور است طرفدار مذاکره و اتش بس می باشد و با امریکا روابط بهتر را ایجاد کرده است ، دسته بندی جدید افراد معتدل طالبان را به میدان اورده است . اما اطلاعاتی که تاید مرگ رهبر طالبان نماید وجود ندارد .

>>>   ملا هیبت الله هیچ هیبتی ندارد بود و نبودش یکی است . پشت پرده آی اس آی با دیگران قرار دارند

>>>   تحلیل بجا
بدخشامی

>>>   خب ديكه خب . دولتمردان كابل را هم جان كرى و بمبو كماششششششته است . مكر امريكا كه همسايه ماهم نيست و كشور مارا ااشغال نموده حق دارد كه ريس مزدور براى ملت ما مقرر نمايد ؟

>>>   این سومین مرتد رهبر گروه طالبان است که رهسپار جهنم میگردد خداوند ای اس ای پاکستان انگلیس مشرب را بکلی نابود کند تا چشمه و منبع مالی و نظامی ترورستان چون طالبان و داعشیان و دیگران شان بخشکد و نه تنها افغانستان بل تمام جهان از شر ترورستان نجات یابند .

>>>   در کارخانو روزانه دهها تن ازین یابوهابی رباتی بنام های ملاعمر و ملا خدیداد و ملا معتصم و ملا سنگروال و ملا مجاهد و ملا هیبت و ملا برادر اول و ثانی و ثالث ساخته میشود جای نگرانی نیست.

>>>   کله پز برخاست سگ جایش نشست۰ اگر مرده باشد یک اوغان دیگر را که تربیه مدرسه پاکستانی ISI را داشته باشد برجایش تعیین میکنند۰ هیچ مشکلی نیست۰

>>>   واقعیت این است که ملا هبت الله نه از اثر کرونا بلکه به علت مرموز ونا مرءی کشته شده است ویا کرونا را به اوتزریق وتحطیم نموده اند وبلاخره اورا نزد ملا عمر ورهبر وامیر دوم طالب هافرستا دند وبدینوسیله فرزند مولوی جلال الدین را که اصلا پاکستانی اند وبا القاعده بسیار نزدیک است به رهبری طالب ها بگمارند ببینید اورا چند سال در بگرام مانند ابوبکر بغدادی زیر تربیه گرفتند وبعد طی یک عملیه ای سیاسی اورا رها نموده ودر قطر می فرستند تا رهبری سیاسی طالب ها در قطر را از نقشه های بعدی خود وارباب ها اگاه سازد وازانجا به داخل می اید ومعاون ملا هبت الله میشود وملا هبت الله هم به هر علتی می میرد وطبعا جانشین هبت الله سراج الدین حقانی است چقدر دقیق وسنجیده عمل مینمایند وان برنامه ای که داعش وطالب های طرفداران داعش پس از جذب شدن به گروهی داعش بر کشور مسلط نمایند وازینجا بالای روس وچین وایران فشار وارد نمایند ویا هرانچه از دست برد وچپاول باقی مانده به یغما ببرند
گل نبی عیدی زاده

>>>   تحريك طلبا ملكيت شخصي كسي نيست ، واهداف عمده و انسجام علما در آن آزادي وطن از دست متجاورين خارجي ، متعاقباً تكميل كردن جنگ نا تمام شان با دزدان قوم پرست و خاينين ملي است !
و تا پيروزي و نائل شدن به أهداف فوقالذكر أصلاً در سطح رهبرى مشكل نخواهند داشت ، چون مكتبي نيستند كه پول و منصب دنيا نزد شان ارزش داشته باشد .
كامنت نويسان ، باطن مريض ،هموطنم :
توبه كنيد و از حسادت و تكبر و لجاجت دست برداريد ، همه يك روزي راهي آخرت خواهيم شد .
كابلي از نيوزيلند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است