دل نوشته ای به بهانه سالروز ارتحال امام خمینی
امام خمینی محدود به ایران نیست بلکه متعلق به "جهان اسلام و تمام آزادیخواهان جهان است" و از نظر زمانی نیز او گرچه در زمان محدود و معینی زیسته است، اما "تفکر او منحصر به زمان خاص و مکان خاصی نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۹    ۱۳۹۹/۳/۱۳ کد خبر: 163628 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید روح‌الله مصطفوی موسوی خمینی مشهور به امام خمینی در 30 سنبله 1281 در خانواده ای از اهل علم و مبارزه و تقوا به دنیا آمد.

امام خمینی فقیه، نویسنده، شاعر، مرجع تقلید شیعه و اولین رهبر ایران در نظام جمهوری اسلامی بود که انقلاب ایران را رهبری کرد و در پی به نتیجه رسیدن آن، نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیان گذاری کرد و تا پایان عمرش رهبر ایران ماند. وی یکی از نظریه‎پردازان ولایت فقیه به شمار می‌رود.
ایشان پس از تحصیل سطوح در اراک و سپس قم، تحصیلات عالی را در شهر قم با بهره گیری از دروس فلسفه و هیات سیدابوالحسن قزوینی، درس خارج شیخ عبدالکریم حائری و سپس درس خارج آیت الله بروجردی و بهره گیری علوم معنوی و عرفانی نزد میرزا محمدعلی شاه‌آبادی دنبال کرد.

مخالفت با اقدامات محمدرضا پهلوی توسط سید روح‌الله خمینی از سال 1341 جدی‌تر شد و در واکنش به رفراندوم انجام شده توسط حکومت شاه و نتایج اعلام شده در آن، به ایراد سخنرانی و نصیحت شاه پرداخت. در این سخنرانی او رفراندوم برگزار شده را نمایشی خواند.
دولت اعلام کرده بود که بیش از 99 درصد از مردم ایران به تغییرات پیشنهاد شده توسط شاه رای مثبت داده‌اند.

در سال 1343 به خاطر مخالفت با قانون کاپیتالاسیون و به اتهام اقدام علیه امنیت کشوربه خارج از ایران (ترکیه، عراق و در نهایت فرانسه) تبعید شد چرا که بر اساس قانون، دستگیری و زندانی نمودن مراجع تقلید منع شده بود. در طول دوران تبعید با ارسال نوارهای سخنرانی به رهبری فکری انقلاب می‌پرداخت و سرانجام پس از 14 سال در 12 دلو 1357 به ایران بازگشت.
وی در روز بازگشتش به ایران در میان هواداران میلیونی خود که از سراسر ایران به تهران آمده بودند، در بهشت زهرا به سخنرانی پرداخت و مسوولین نظام پادشاهی را به چالش کشید.

ده روز بعد به دنبال شکست گاردشاهنشاهی، آخرین سنگر مقاومت نیروهای شاهنشاهی شکسته شد و انقلاب ایران به طور رسمی پیروز گردید و او به عنوان رهبر این انقلاب زمام امور را در دست گرفت. این ده روز، دههٔ فجر نامیده می‌شود و هر ساله جشن گرفته می‌شود.
آیت الله خمینی پس از 11 سال رهبری ایران در شامگاه 13 جوزا 1368 فوت کرد. تشییع جنازه وی با شرکت گسترده مردم ایران و دیگر دوستدارانش از نقاط مختلف جهان برگزار شد. این موضوع بازتاب جهانی زیادی داشت.

به عقیده بسیاری از مردم ما بخصوص سران جهادی، امام خمینی محدود به ایران نیست بلکه متعلق به "جهان اسلام و تمام آزادیخواهان جهان است" و از نظر زمانی نیز او گرچه در زمان محدود و معینی زیسته است، اما "تفکر او منحصر به زمان خاص و مکان خاصی نیست."

امام خميني (ره) براي شوروي‏ها خاطر نشان ساخته بود كه به افغانستان حمله نكنند، زيرا پشيمان و سرافكنده خواهند شد. تمامي تلاش‏هاي امام خميني (ره) به هدف انسجام و بيداري مسلمانان در برابر قدرت‏هاي جهان‏خوار مانند آمريكا و شوروي وقت صورت مي‏گرفت و خود در اين راستا نقش محوري داشت.

به باور بسیاری از آگاهان جهادی و علمی افغانستان، اگر در زمان حيات امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامي افغانستان به پيروزي مي‏رسيد، بي‏ ترديد ما شاهد تلخي‏ هاي پس از جهاد نبوديم. مطمئنا با وجود احترامی که امام در ميان مسلمانان و آزادي خواهان جهان كسب كرده بود و جايگاه ويژه‏ اي كه در ميان مجاهدان افغانستان داشت، مداخله‏ گران و تخريب‏گران اجازه تخريب كردن جهاد را نمي‏ يافتند.

در این مطلب اصلا سخن از نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. چرا که بسیاری از مهاجران افغانستانی حاضر در ایران، شاید خاطره خوشی از سالهای مهمان نوازی برخی در ایران نداشته باشند که این موضوع مربوط به سلیقه ای بودن رفتار بعضی مسوولان ایرانی است و ربطی به اندیشه های امام ندارد.

انصاف مطلب این است که نباید بد رفتاری بعضی از افراد پولیس و یا مامور مرزی و یا اداره مهاجرین وزارت داخله ایران را به پای امام خمینی (ره) نوشت و شخص او را مقصر دانست. تمامی مهاجرین ساکن در ایران به یاد دارند که امام فرمود: اسلام مرز ندارد و انصاف مطلب این بود که تا زمان حیات امام هیچ فرقی بین شهروندان ایرانی و مهاجران افغانستانی وجود نداشت. اما بعد از وفات ایشان در بسیاری موارد مرزهایی به وجود آمد که این مرزها سبب شد تا مهاجرین نتوانند با وجود سی سال زندگی در ایران، وارد این جامعه شوند.

اما باید گفت همین مهاجرین ناراضی، حالا با کوله باری از اندوخته هایی که با تلاشهای شخصی در ایران یاد گرفته اند، به صورت فعال وارد فعالیت فرهنگی، هنری و سیاسی در افغانستان شده اند. هرچند اکثر آنها خاطرات تلخی از ایران و رفتار برخی از ماموران این کشور دارند و همین نیروها که می توانستند سفیر فرهنگی ایران در آینده سیاسی و فرهنگی افغانستان باشند، حالا به نیروی جدی بازدارنده فعالیت های فرهنگی ایران تبدیل شده اند.
این ناشی از ضعف مدیریتی مسوولان ایرانی است نه نقص و ایراد در آرمان های امام راحل.

حال آیا انصاف است بخاطر برخی رفتارهای نسنجیده، اولا تمام زحمات چهل ساله این کشور را زیر سوال برده و ثانیا از تشریح و بیان اندیشه های آزاد مردی که در مقابل استکبار آمریکا و شوروی ایستادگی کرد، جلوگیری نماییم؟!
مثل روز روشن است که غربیها و در راس آنها آمریکاییها نمیخواهند و نمی گذارند که اندیشه های افرادی همچون امام خمینی، سید جمال الدین، گاندی و دیگر آزادمردان جهان تشریح و تبیین شود. زیرا مردم ما خواهند فهمید که استعمار پیر انگلیس و آمریکا، افغانستان را مستعمره خویش می خواهند نه یک ملت ستمدیده مستحق کمک.

به هر حال امیدواریم قشر تحصیل کرده و متنفذین جامعه، با شعارهای مزدوران غربی، تصمیمات احساسی نگیرند و عنان خود را به دست خود فروختگان آمریکایی ندهند. بلکه با کمی تعمق و تفکر بیشتر، واقعیاتی را بپذیرند که به نفع افغانستان و اسلام است نه برنامه های از قبل تعیین شده آمریکاییها را.

خداوند بزرگ همه را هدایت فرماید.
کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امام خمینی
رهبر ایران
نظرات بینندگان:

>>>   نام و یاد امام خمینی (رحمت الله علیه) به عنوان یکی از مهمترین چهره های بر جسته جهان اسلام در مبارزه با استکبار و حامی جنبشهای ضد استکباری، گرامی و پاینده باد!

>>>   روحش شاد و یادش گرامی.

>>>   اینکه هزاره های بر گشته به ایران منتقد ایران شده اند عجیب نیست, هزاره ها کلا نمک نشناس اند. تا حالا یک تاجیک دیده اید از ایران بد بگوید؟

>>>   خمینی ای امام خمینی ای امام, ای مجاهد ای مظهر شرف, ای گذشته ز جان در ره هدف, چون نجات انسان شعار توست, مرگ در راه حق افتخار توست,

>>>   استاد ایازی شهید شد.
و دولت غنی خجالت نامه را نصیب خود کرد.
استاد ایازی در قلب این ترین نقطه شهر کابل شهید شد.
....بر غنی و عبدالله و بر کرزی و بر هرچه مسوول امنیتی است.
....
لعنت بر هرچه طالب و داعش است.
استاد شهید شد و کابل زمین از وجود یک ابر مرد مومن خالی شد.
.... باد بر تو غنی بر پدر تو غنی بر مادر تو غنی با این شیوه امنیتی و با این قوای امنیتی ات

>>>   آقای خمینی را خداوند مغفرت کند.
چند نکته در مورد شان می نویسم و دیدگاه شخصی من است.
۱ عوض کردن جای ملا و مدیر و اداره قدرت سیاسی به سرمایه آبروی دین و دیانت هم در ایران اشتباه بود و هم در افغانستان
۲ ملا معلم دینی و روحانی جامعه است و شاهد و ناظر عملکرد تمام مسئولین و افراد جامعه و گوشزد کردن ایشان برای اصلاح اگر خطایی مرتکب شوند ، وقتی ملا آمد و مدیر شد مثل این است که سیستم ترافیک بدون حضور پولیس ترافیک و نظارت از تطبیق قوانین ترافیک جاده باشد و نتیجه اش همین میشود که در ایران و افغانستان شد.

۳ در زمان حیات آقای خمینی احزاب جهادی تشکیل شد و زیر نظر آقای خمینی احزاب شیعی به جای اینکه یک حزب قوی باشد و با برنامه به هشت حزب ضعیف و بی برنامه تبدیل شد و هر حزب به نحوی از جانب دفتر امام و دفتر منتظری و سپاه و اطلاعات و امثالهم اداره میشد و این احزاب در دوران جهاد بیشترین مصروفیت شان کشتن همدیگر بود به خصوص حزب نصر که مثل حزب گل بیدین در بین سنی ها دستور بگیر حکومت ایران بود.
خمینی میتوانست از این فاجعه جلوگیری کند مگر نکرد چون منافع ایران برایش مهم تر از منافع اسلام بود.
وقتی منافع ایران به نقطه یی رسید که باید یک حزب شیعی باشد آنگاه به دستور ایران حزب وحدت تشکیل شد.

خمینی شاید هدف اش نیک بود اما اشتباه اش این بود که فکر میکرد تداوم نظرش به خصوص بحث ولایت فقیه از جانب بلی گویان اطرافش تضمین شده است و به خصوص این اشتباه زمانی تکمیل شد که مدبر و متفکری چون منتظری را به حاشیه رانده و بعد نتیجه اش شد اختناق موجود و حال نظام رسیده به یک بن بست کلان که اگر از هم بپاشد ضربه کاری به پیکر اسلام و تشیع مکتبی و علوی وارد میکند و شاید تشیع صفوی یا ترامپی یا پوتینی یا گونه دیگرش رشد کند مگر اسلامی نخواهد بود.

به هر حال سال ۵۷ که ما جوان بودیم و امام در فرانسه دیدگاه ما این نبود که حال است.
اما ایشان که آنزمان پیر روزگار دیده بودند هم در نهایت چون ما شکار خوشبینی شدند و بعد از خامنه یی امیدوارم فاجعه اتفاق نیفتد .
و اما افغانستان
اگر مدیران حزب وحدت که حالا هرچیزی برایشان ارزش دارد جز اسلام و تشیع و جامعه هزاره ، خرد امروز را می داشتند نه در جنگ های هزاره جات مردم بد بخت میشد و نه در جنگ های بعدی در کابل.

مگر هنوز هم سر وقت است
جوانان افغانستان از هزاره و غیر هزاره و شیعه و غیر شیعه به پا شوند و احزاب سیاسی با برنامه را ایجاد کنند که در نهایت بتواند جامعه را از نظر سیاسی و اقتصادی و اجتماعی مدیریت کند و مسائل قوم و زبان و فرهنگ و دین و مذهب را در برنامه های حزبی خود شامل نسازند و این پدیده ها را بگذارند که سیر تکاملی طبیعی خود را بپیمایند چون در سیر تکامل این پدیده ها قوانین خاص خودشان نیاز است نه برنامه های سیاسی.
به هر حال روح خمینی شاد باد و خداوند شهادت استاد ایاز نیازی را قبول کند و قاتلین استاد را که به یقین بی دین های مرتد از جنس طالب و داعش و القاعده و فاشیست های حکومتی هستند به قهر و غضب خود گرفتار کند .
آمین

>>>   یک بار از کلمه شیعه استفاده نکرد همیشه به تمام مسلمانان خطاب می کرد و همیشه به فکر اتحاد شیعه و سنی بود. خدایش بیامرزد

>>>   به بهانه سالگرد رحلت امام‌خمینی عزیز شعر انتظار را از دیوان اشعار خود امام ‌‌خمینی تقدیم می کنم به دوستان عزیزم.
از غم دوست در این میکده فریاد کشم‏
‏‏دادرس نیست که در هجر رُخش داد کشم‏
‏‏داد و بیداد که در محفل ما، رندی نیست‏ ‏که بَرش شکوه برم، داد ز بیداد کشم‏

‏‏شادیم داد، غمم داد و جفا داد وَ وفا‏
‏با صفا منّت آنرا که به من داد، کشم‏

‏‏عاشقم، عاشق روی تو، نه چیز دگری‏
‏بار هجران وَ وصالت به دل شاد کشم‏

‏‏در غمت ای گل وحشیِ من ای خسرو من‏
‏جور مجنون ببرم، تیشۀ فرهاد کشم‏

‏‏مُردم از زندگی بی تو – که با من هستی‏ ‏طرفه سرّی است که باید بَرِ اُستاد کشم‏
‏‏سالهٰا می گذرد، حٰادثه ها می آید‏
‏‏انتظار فَرج از نیمۀ خرداد کشم

>>>   سلام بر امام خمینی
مردی که جهان را متحول کرد و شرق و غرب را متحیر ساخت.
دورد بر امام خمینی جان جانان قهرمان قهرمانان که هزاران بلکه ملیون ها قافله دل در هوای فکری او تنفس می کند.
سلام بر امام خمینی رهبر مسلمانان جهان و آزادگان عالم

>>>   گرچه از مخالفین سرسخت تروریزم هستم اما کشته شدن ایاز نیازی را فال نیک میگیریم.چرا؟؟ این شخص از اولین افراد بود که قتل فرخنده شهید را موافق با قوانین اسلامی دانسته و انرا تایید کرد. این شخص که خطیب در مسجد پولداران بود و از امکانات زیلد مالی بر خور دار بود راهی دوزخ شد . امید چنین افراد یکی بعد دگر راهی دیار عدم گردند.
خدای بردی

>>>   واقعا خمینی مرد یزرگی بود.هیچ چیز جز خدا در نظرش نبود و اگر هم با او موافق بودند یا به مخالفت او می پرداختند او فقط سخن حق را می گفت.او روح بزرگی داشت .چقدر جهان اسلام امروز نیاز به خمینی های جدید دارد.روحش شاد
هرات آباد

>>>   سالها پیش امام خمینی رح سقوط شوروی را پیش بینی کرد و به گورباچوف نامه تاریخی نوشت و هشدار داد ابتدا هیچ کس باور نمی‌کرد اما نهایت نابود شد اکنون چند سال است آیت الله خامنه ای رهبر معظم تشیع سقوط اسراییل را قطعی اعلام کرد همچنین سقوط آل سعودی را پیشبینی کرد و به ایشان هشدار داد و در انتها بارها نسبت به سقوط آمریکا هشدار داد و گفت همانطور که کشتی تایتانیک غرق شد فرعون و غرق شد و قارون در زمین فرو رفت آمریکا نیز غرق خواهد شد و چهره دروغین و ظاهر بزک کرده او نمی‌تواند او را نجات دهد اکنون منتظر بمانید تا فرق چشم های دنیابین و ظاهر بین را با فرق چشم های بصیرت و باطن بین بشناسید.
هرکس میخواهد باور کند هرکس هم میخواهد مسخره کند اما گذشت زمان حقانیت جبهه حق را آشکار خواهد کرد و باطل نابود خواهد شد.
ناصرالمهدی معین زاده از قم

>>>   رکورد بزرگترین تشییع جنازه جهان مربوط به امام خمینی رح با جمعیت ده میلیون و دویست هزار نفر می‌باشد که در کتاب گینس رکورد های جهان به ثبت رسیده است در آن تاریخ حدود یک ششم جمعیت ایران در تشییع امام خمینی رح حضور یافتند دومین تشییع جنازه مربوط به سردار شهید سلیمانی است که فقط در تهران ۷ میلیون نفر او را تشییع کردند در اهواز حداقل ۲ میلیون در مشهد ۲ میلیون قم ۱ میلیون و کرمان نیز بیش از ۲ میلیون بود تشییع جنازه وی در کرمان بحدی شلوغ شد که ۶۷ نفر از تراکم جمعیت جان سپردند همچنین در عراق نیز برای وی تشییع جنازه های صد هزارنفری در شهرهای بغداد و کربلا و نجف برگزار شد که مجموعا ۱۵ میلیون او را تشییع کردند اما چون طی چند مرحله و بصورت غیر هم زمان انجام شد رکورد اول را کسب نکرد. مراسمات بزرگداشت ایشان در شهرهای اصفهان تبریز اردبیل همدان و زنجان و کرمانشاه نیز بی نظیر بود اما این واقعه تنها داخل ایران را تحت تاثیر نگذاشت در یمن در شهرهای صنعا و صعده و حجه و حدیده در تکریم شهید سلیمانی تجمعات عظیم صدهزار نفری برگزار کردند در سوریه و لبنان و فلسطین نیز در شهرهای بیروت حلب و دمشق غزه و حمص نبل و الزهرا تجمعات با شکوهی برگزار شد. واکنس مردم پاکستان بعد از شهادت سردار سلیمانی واقعا بی همتا و بی نظیر بود در این کشور بیش از هزار تجمع با شکوه برای بزرگداشت سردار برگزار شد و خصوصا در شهرهای کویته و راهور و کراچی تظاهرات ضد آمریکایی در حمایت سردار واقع شد در شهرهای هند و ترکیه و آذربایجان نیز مردم زیادی به خیابان آمدند در نیجریه با وجود سرکوب ارتش این کشور هزاران نفر به پاخاستند و به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان دادند این واقعه حتی در کشور ونزویلا که مردم آن مسلمان نیستند هم تکرار شد اما نه توسط ایرانیان خارج کشور بلکه توسط مردم بومی این کشور!

خوب چرا این ها را گفتم و این دو مقایسه را انجام دادم؟!
امام خمینی رح فرمود این انقلاب فقط مربوط به ایران نیست بلکه به همه دنیای اسلام و حتی جهان صادر میشود تشییع سردار سلیمانی در سال گذشته نشان داد امام خمینی رح اشتباه نگفت واقعا انقلاب ایران مردم مسلمان منطقه و مستضعفان را بیدار نمود. امام خمینی رح هنوز هم در دل مستضعفین جهان جای دارد.
محمد حسین صادقی از همدان

>>>   ادامه پیام قبل
بخشی از سخنان امام خمینی ره اینجا بعنوان حسن کلام را می‌نویسم اگر هر کدام مسیولان ایران به این کلام امام خمینی رح عمل کردند خدا خیرشان بدهد و هر کدام ضدش را عمل کردند خداوند روز قیامت از ایشان بازخواست میکند.
ایشان میفرمایند=مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنافداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه اى مسئولین را از وظیفه اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى ‏‏‏سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند.‏
‏‏مردم عزیز ایران که حقاً چهره منوّر تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعى کنند که سختیها و فشارها را براى خدا پذیرا گردند تا مسئولان بالاى کشور به وظیفه اساسى شان که نشر اسلام در جهان است برسند.‏‏
محمد حسین صادقی از همدان

>>>   خداوند امام خمینی ره را مقامش را در بهشت بالا ببرد.اما او نخستین نفری که گفت امام خمینی احساسات ملی اش بیش از اسلامی بود متاسفم برایش و به او میگویم حتی 10درصد را هم او را نمی‌شناختند خودت بیشتر محتاج مغفرت هستی با این همه قوم پرستی که در بعضی مردم افغان وجود دارد مانع میشود حقیقت وجود ایشان را بشناسد مراجعه کنید به وصیت نامه و کلمات این مرد بزرگ و از این تهمت ها که زدید توبه کنید خمینی در این قرن یگانه مرد تاریخ بود که جنبشی در دنیای اسلام و مستضعفان و حق طلبان ایجاد کرد و ذره ای حل دنیا دراو راه نداشت.

>>>   چهاردهم خرداد ماه ( جوزا) 1368-مصادف است با رحلت امام خميني رحمة الله عليه !
اين روز غم انگيز را براي مسلمانان و ملت شريف ايران و جوامع روحانيت تسليت عرض ميداريم .
امام خميني بارهبري انقلاب اسلامي در سال پنجاه و هفت شمسي ، اساس نظام اسلامي را دركشور ايران پايه گذاري نمود ، و او به عنوان بنيان گذار جمهوري اسلامي شناخته مي شود . هرچند كه اين انقلاب و تشكيل نظام اسلامي درايران و جهان اسلام ، پديده جديدي به حساب مي ايد ، اما اين نظام در داخل از فساد مالي گسترده بعد از رحلت امام ، و مخالفت هاي طيفي ، و در خارج نيز ازطيف هاي مختلف و مخالفان قوي و كينه نوز برخور دار بوده و رنج مي برد .
هشت سال جنگ تحميلي با عراق و چندين سال تحريم اقتصادي از جانب امريكا و اروپا، هم نظام اسلامي و هم اقتصاد و مردم شريف ايران را به زانو در اورد .
و هم اكنون مردم ايران و نظام اسلامي ايران با مشكلات بسياري دست و پنجه نرم مي كند.
مصباح هراتی

>>>   مصباح هراتی این ها تبلیغات اپوزسیون هست. در حقیقت ایران بالاترین شاخص رشد توسعه انسانی و بالاترین رشد تحصیلات در جهان را داشته. ضریب جینی یا شاخص نابرابری در قبل از انقلاب ۲ تا ۳ برابر الان بوده و مفسدان اقتصادی قبل از انقلاب اکنون از طرف سلطنت طلبان به عنوان قهرمان شناخته می شوند به عنوان مثال یک ژورنالیست به اسم هژبر یزدانی توانست ملیاردها دلار وام از بانک بگیرد و بخش بزرگی از اقتصاد ایران را تملک کند و بنابراین فساد اقتصادی در گذشته به مراتب زیادتر بود ولی اصلا فساد شناخته نمی شد. بنابراین انقلاب ایران شاخص فساد را هم بهبود داد.

>>>   رحمت خداوند برامام خمینی که درمقابل آمریکا وشوروی ایستاد

>>>   خدای بیردی
من برایت اطمینان می‌دهم که بی عقل هستی
قضیه فرخنده به گونه وارونه به استاد گذارش شده بود
آنچه مردم جاهل انجام دادند بر گرفته از فتوی استاد نبود بلکه از جهالت خودشان بود
اما قضیه آتشزدن قرآن
بفرما فردا در وسط شهر به قرآن بی احترامی کن ببین که چه می‌شود

>>>   جواب به کامنت اخیر...
خدای بردی کاملا درست فرموده اند.بی عقل جناب شما هستید که تا حال در تارخام خرافات مذهبی بند هستید و قرنها است کسی بنام خطیب و ملا و مولوی و اخوند و خطیبان عوامفریب شما را در دامان فریب و تذویر نگهداشته اند. هشت قرن قبل در اروپا رنسانس اغاز یافت . ایتالیا مرکز نویسنده گان و محققین نوگرا قرارگرفت و اثار گرانبهای چون {کمیدی الهی } اثر دانته بزرگ که از شهکار های ادب است بوجود امد . دگر کسی به حرف کلیسا و کشیش گوش نمیداد دروازه های کلیسا قدم به قدم بند شده میرفت دگر کسی نمیتوانست جلو پیکر تراش را بگیرد و خیزش های مردمی را بگیرد. اروپا با شکستاندن زنجیر های خرافات دگر به عقب نگاه نگرد و با اختراع ماشین چاپ توسط گوتنبرگ در جرمنی صفحه ای تازه برخ افرینندگان اثار گرانبها در حکمت فلسفه نجوم ادبیات ...گشوده شد. اما ما در قرن بیست ویکم قرار داریم و در شرایطیکه صد ها نویسنده و حقیقت گو در عقب پنجره های زندان به سر میبرند و یا ترور میشوند کسی نیست به فریاد انها گوش دهد.اما با قتل و ترور نیازی همه سر به سنگ میکوبند و ناله سر میدهند.
من خودم صحبت متوفی نیازی را در رابطه به قتل فرخنده شنیده ام که در تایید و ضرورت همچو قتل ها حرف زده است و از همانجا نسبت به انچه ملا و مولوی غیر متعهد نفرت پیدا کرده ام . فرخنده قربانی جهل عده ای از افراد یکه مثل شما و امثال شما مسلمان نما های بی فرهنگ و بیدانش که حتی از الفبای اسلام هم اگاهی ندارند گردیده است . هر روز زنی در ده و قصبه ای سنگسار میشود هر روز زنی و دختری بی پناه و بیکس مورد تجاوز قرار میگیرد اما افراد چون نیازی و شما های شکم گنده طبل دین را به شیوه خرافات ان مینوازید تا بازار جهالت را گرم نگهدارید و جیب هایتان پر از زر و سیم گردد.
حنظله

>>>   ملا نیازی ملا امام یکی از مساجدی بود که نماز گذاران ان پولدار ترین افراد شهر کابل اند . ملا نیازی هیچ دستاورد عملی انسانی نداشت. موصوف یکبار هم در زندگی اش بر ضد بی عدالتی و قتل بیگناه انسان افغانستان اعتصاب نکرد یکبار هم موصوف در روی جاده ها تظاهرات را بر پا نکرد یکبار هم مردم را بر ضد خیانت های حکام عملا به فعالیت دعوت نکرد. این شخص دانسته یا ندانسته دستان پر خون از خون هموطنان ما دارند. هر قدر تعداد از این افراد به هر نحوی شده شر شان از سر مردم بیچاره کم شود به همان اندازه ملت راحت میابد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است