سفیر افغانستان در باکو مانع ورود دیپلومات‌ها شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۸    ۱۳۹۹/۳/۱۸ کد خبر: 163706 منبع: پرینت

بربنیاد نامه‌ای که طلوع‌نیوز به آن دست یافته‌است، سفیر افغانستان در باکو از حکومت آذربایجان خواسته‌است تا مانع ورود شماری از کارمندان این سفارت به آذربایجان شود.
بربنیاد این نامه، سفیر افغانستان در باکو بگونۀ رسمی از وزارت خارجۀ آذربایجان این درخواست را کرده‌است.
در پی این درخواست، تصویرها نشان می‌دهند که پولیس آذربایجان در برابر سفارت افغانستان در باکو مانع داخل شدن شماری از دیپلوماتان و کارمندان به داخل سفارت شده‌اند.

شماری از دیپلوماتان پیشین، این کار سفیر افغانستان را در آذربایجان خلاف عرف دیپلوماتیک می‌دانند و می‌گویند که این کار منافع ملی و حیث افغانستان را آسیب خواهد زد.

در همین حال، منابع با فرستادن سندهایی، می‌گویند که با وجود متهم بودن سفیر افغانستان در آذربایجان به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و اختلاس و نیز بررسی هیات کابل از این رویداد او همچون سفیر به کارش ادامه می‌دهد.

شیدا محمد ابدالی، سفیر پیشین افغانستان در هند گفت: «این یک مساله است که تعلق بر وزارت خارجه افغانستان دارد نسبت به حکومت میزبان.... جای تأسف است و ما باید در سفارت‌ها کسانی داشته باشیم که اصول دیپلوماتیک را بداند.»
اما وزارت امور خارجه می‌گوید که بررسی‌ها دربارۀ چگونگی این رویداد ادامه دارد.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: «سفیر و جنرال قونسل صلاحیت دارد تا در مسایل مربوط به استخدام و ختم وظایف کارمندان محلی تصمیم بگیرد و این یک امر متعارف است و با قاعده در تمام نمایندگی است.»
این بار نخست نیست که میان دیپلوماتان افغانستان در بیرون از کشور تنش به‌میان می‌آید.

پیش از این نیز از تنش میان دیپلوماتان در سفارت افغانستان در ایتالیا پخش شد؛ آنچه که رییس‌جمهور در پی آن سفیر و معاون سفیر افغانستان در ایتالیا را برکنار کرد.

کد (9)


سفیر افغانستان در باکو

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر افغانستان
باکو
نظرات بینندگان:

>>>   خوب شده سفير حق دارناد

>>>   شرم است به این ملت که همچو خائنین را به حیث سفیر فلان و بستان معرفی میکند آبرو خو اول نداشتند حالا آبروی ملت را هم به باد فنا میدهند
شایسته حقمل هلمندی

>>>   آيا يک غير پشتون هم سفيرى درکدام سفارت جنرال قونسل (هم "جنرال" - هم "قونسل" لغتهاى بيگانه اند ) و يا قنسول است ?

>>>   نتایج اصلاحات سلیقه قه ئی غنی است
نمیدانم که اصلاحات یا تصفیه
غازی کابل

>>>   شیدا محمد ابدالی سفیر سابق افغانستان در هندوستان شخص عوام فریب دروغگوی اله دست اشرف غنی است کاندید شدنش در انتخابات هم بدستور غنی و پول اجرا شده از پول بیت المال توسط اشرف غنی بوی بود تا رای مردم را پارچه کند مانند چند تاگک دیگری خاین عوام فریب که با نزدیک شدن زمان رای گیری همین شیدا محمد ابدالی سه چها تا گک دیگری از همچو قماش مردم بنفع غنی از انتخابات بیرون شدند چون مردم از اول اینها را شناخته بودند هر کدام شان با وصف توزیع پول به مردم رای دهنده بیشتر از سه تا چهار صد رای را نمیتوانستند که از رای دهنده گان بدست ارند .

>>>   بعد از اينكه غنى نفر خوده كه يكروز كار دولتى نكرده بود را به باكو سفير فرستاد اين سفارت غير از رسوايى و بدنامى چيز ديگه نديده است. يك دايم الخمر را سفير فرستاده، همه كارمندان و مردم از سفير قبلى تقى خليلى رضايت داشتند هم توانا بود و هم مردم دار، از فاشيزم توقع ديگه نبايد داشت.

>>>   محصلين افغان مقيم باكو ميگويند كه خيرالله سپيلنى آبروى همه افغانها را برده هر روز درگيرى و جنجال و رسوايى است ده سفارت
حامد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است