گروگانگیری مهاجرین در بیمارستان های ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۳    ۱۳۹۹/۳/۲۲ کد خبر: 163773 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)چند روز قبل جوان 25 ساله افغانستانی با علایم شکستگی مهر گردن پس از یک تصادف به بیمارستان شهدای تجریش تهران منتقل می شود.
پس از یک عمل جراحی ساده از ترخیص بیمار به دلیل عدم پرداخت کامل هزینه بیمارستان جلوگیری شده و بیمار از کلیه خدمات درمانی و حتی تغذیه محروم می شود.
جالب اینجا است که بیمار به مدت دو شبانه روز پس از ترخیص در بیمارستان بصورت گروگان بدون آب و غدا نگهداری می شود و حتی از دیدار همراهان (خانم اش) ممانعت بعمل می آید و اجازه نمیدهند که خانم اش برای او آب و غذا ببرد.
گفته شده است که هزینه بیمارستان شش میلیون تومان شده بود که خانواده وی چهار میلیون را پرداخت کرده و دو میلیون باقیمانده را نداشتند که به بیمارستان بدهند.

در همین حال گزارش ها از موسستان خیریه مهاجرین حاکی است که بیمارستان های ایران اعم از دولتی و خصوصی از مهاجرین و پناهجویان افغانستانی ساکن در ایران که دچار ویروس کوید 19 (کرونا) هستند، بابت بستری و مراقبت هزینه های سرسام آوری دریافت می کنند.
این در حالی است که از جانب وزارت کشور (داخله) و وزارت بهداشت ایران به تمامی بیمارستان ها و درمانگاه های اختصاص یافته به بیماران کرونا، ابلاغ شده است که هیچ هزینه ای از مبتلایان به کرونا دریافت نشود و تاکید شده است که مهاجرین افغانستانی نیز شامل این دستور بوده لازم نیست هزینه درمانی پرداخت نمایند. اما شنیده می شود که بیمارستان ها در ایران از مهاجرین و پناهجویان افغانستانی هزینه درمانی دریافت می کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گروکانگیری مهاجرین
بیمارستان ایران
نظرات بینندگان:

>>>   بعضی بمارستان درایران ازبماران کوید 19کروناازمهاجرین افغانستان هزینه انگفت دریافت کرده

>>>   مهاجرین افغانستانی نسبت به مردم ایران برتری وارجحیت ندارند وهمانگونه که مردم ایران باید هزینه های لازم رابپردازند صدالبته اتباع افغانستان هم مستثنی نیستند همینقدر که ملت ایران هزینه حضور اتباع افغانستان را میپردازند کافی است اگر اتباع کشور افغانستان به ابران مهاجرت (اکثرآ غیرقانونی) نکنند نیازی به تحمیل هزینه درمانی وگروگانگیری و... نمی باشد
عبدالعلی مشهدی نژاد مشهد (منتشر نمائید)

>>>   سلام.
من نمی دانم که ایرانی ها این قدر می گوید که ما از بیماران کوید 19 افغانستانی پول در یافت نمی کنیم چرا این قدر دروغ می گویند درست است که دولت چنین دستود داده است اما هیچ کدام از بیمارستان های ایران چنین چیز را قبول ندارد اگر هم بگویی که دولت چنین دستوری داده است می گوید شما هزینه ای بیمارستان را پرداخت کنید بعد همانجای که چنین چیزی گفته بروید از همان جا پولی تان بگیررید حتی خیلی از مهاجران که بیمه تامین اجتماعی هم که دارد با هزار تا بهانه گیری رد می کند میگوید چنین است و چنان است .

>>>   رفته بيمارستان مي خواد پول نده من ايراني برم بايد پول بدم اگه نداشته باشم نگهم ميدارن مرخصم نمي كنند چرا بايد با شماها جور ديگه اي رفتار بشه اگه افغانستان مجاني درمانتون ميكنه بريد. همونجا درضمن چرا اينقدر دروغ ميگيد بيماران كرونايي مجاني درمان ميشن مگرثه اينكه غيرقانوني باشن چرا شماها اينقدر از ايران طلبكاريد ....

>>>   مهاجرین محترم!اتباع بیگانه ، اتباع خارجی، اوارگان افغانی، افاغنه و...
چرا نمی فهمید؟!«اسلام مرز دارد»
هیچگاه یک مهاجر افغانی با یک شهروند ایرانی برابر نیست ونخواهد بود. حتی اگر سالها بگذرد، این کشور مال کسانی است قبل از اسلامیت باید خون اریایی در رگهایش جریان داشته باشد، اگر غیر ازاین باشد ولو که مجتهد اعلم هم باشد هیچ پشیزی ارزش ندارد.

>>>   شبکه اطلاع رسانی افغانستان= رسانه زرد و مزدور وهابی ها و آمریکایی ها
باز هم که شما تئوری و توهم ایران هراسی را تشدید می کنید.
راستی بابت انتشار این دروغ ها از وهابی های آل یهودو آمریکایی ها چقدر پول می گیرید؟
فکر کنم که شما تمام توان خود را برای پیدا کردن خبر های دروغ و ضد ایران بکار می برید. واقعا خجالت بکشید.
حدود 3 میلیون مهاجر افغان قانونی و غیر قانونی در ایران وجود دارند. در اوپا همان جایی که شما ها عاشق آن هستید کلا یک و نیم میلیون مهاجر رفته اند و تحمل نمیکنند. شما فکر می کنید که در دنیای اقتصاد، دیلوماسی در کجا قرار دارید که این طوری بر یک کشور مستقل می تازید. یک توصیه به شما می کنم که شما ها به جای مهاجرت قانونی و غیر قانونی به ایران به همان کشور های مورد علاقه خود به خصوص به کشور آل یهود(آل سعود)، آمریکا و اروپا بروید. کسی شما را دعوت نکرده است تا در اینجا مثلا مشکلی به پیش بیاید و شما هم با ذره بین بزرگ کنید. لطفا به همان کشور هایی که کشور شما را اشغال کرده اند بروید.
آقای شبکه اطلاع رسانی افغانستان حسب خبر های موثق، آمریکایی های تروریست نقشه هاو پلان های بزرگی برای اختلاف مابین ملت های افغان و ایران دارند. شما ها دانسته و ندانسته با پلان های آن ها هماهنگ شده اید.
خود شماعکس وخبر بسیار کوتاهی از تجاوز پاکسانی ها به خاص کنر ولایت کنر و احداث جاده و پوسته های امنیتی در خاک افغانستان منتشر کردید. راستی اگر شما استقلال دارید و ارباب شما آمریکای تروریست هم برای کمک به شما آمده است چرا در برابر تجاوز پاکستان بر کشور شما سکوت کرده اند؟
شما توقع دارید که کشور ایران کلا تمام خدمات پزشکی، حمل و نقل، غذا، اسکان و... را مجانی در اختیارتان قرار بدهد. شما چی؟ غیر قانونی وارد یک کشور می شوید و قوانین آنجا را نقض می کنید و آنوقت آن کشور میزبان هم عکس العملی نشان ندهد.
شما برای اینکه مشکل کمتری داشته باشید، توان اقتصادی خود را بیشتر بکنبد. دولت مردان شما و خیلی از تحصیل کردگان و ثروت مندان شما دارای تابعیت دو گانه هستند. تابعیت دو گانه یعنی اینکه شما در کشور افغانستان به صورت موقت زندگی می کنید و به جای تلاش برای عمران و پیشرفت کشورتان برای منافع شخصی خود تلاش می کنید. تابعیت دوگانه یعنی فساد و چپاول منابع و پول مردم افغانستان که هر روز هم بیشتر می شود. پس بهتر است که مشکلات خودتان را به گردن کشور ایران نیندازید.

>>>   دیگه هم چاپولیسی ایران و پاکستان بکنین بخداج قسم ای هموطن هزاره من ای هموطن پشتون من ای هموطن تاجیک من و غیره اقوام بجان برابرمن تا ما دست بدست همدیگر ندهیم نه ایران نه پاکستان نه تاجیکستان ووووو هچکدام بدرد من و تو نمیخورد .

>>>   ز خود نالیدم بهتر
از این نالیدن از مردم
مرا مار درون بگزید
نه آن عقرب ، نه آن گژدم

>>>   دست بردار افغان پیپر از این همه چرند و پرند. هر روز در ایران این پزشک نما ها جان مردم ایرانی رو به خطر می‌اندازند تا جیبشون رو خالی کنند. این دفعه هم نوبت یک افغان بود. فکر می‌کنی اگر اون شخص ایرانی بود رهایش می‌کردند؟ این رو هم بگم شما برعکس ظاهرتون مظلوم نیستید. بلکه دستیار ظالم هستید. هم خود شما و دولت شما نوکر آمریکایی هستید که پدر مردم دنیا رو در آورده و هم مهاجرین شما در ایران که کارگران و نوکران بی جیره و مواجب قشر ثروتمند هستند. حضور هموطنان شما در ایران فقط باعث نابودی زندگی قشر ضعیف جامعه ایران شده است.

>>>   دولت ایران گفته که از بیماران کرونا در بیمارستان ها مصارف اخذ نشود،نه از کل بیماران.
گردن شکسته را به کرونا چی؟
همانطوری که حالا در افغانستان شفاخاته های شخصی وجود دارد و از بیماران پول اخذ میکنند،در ایران نیز چنین است.
مردم یک کشور باید همه بیمه صحی داشته باشند.
ماهانه چه مامورین و کارمندان و چه افراد شخصی،از معاش و یا عواید شان،مقدار معین به صندوق بیمه بپردازند و صندوق بیمه پول را به حساب مصارف شفاخانه انتقال دهد.
شتر کجایش راست است که گردن اش راست باشد.
افغانستان از نظم فامیل گرفته تا ساختمان های اجتماعی و اقتصادی و دولت اش،در کجایش نظم وجود دارد؟

>>>   ایران ایران ایران چرا در این روز ها اینقدر ایران می‌گوید بریان خوک و مذدوران افغانی شان با این کار ها به جایی نمیرسد ده ها هزار افغان توسط بمب های امریکای کشته شده اند عروسی ها به عزا تبدیل شدند حالا اگر بفکر این هستید که ما را با برادران هم خون و هم زبان ایرانی مان دشمن بسازید که در اشتباه هستید شما امریکایی ها با میمون های وحشی تان از کانادا گرفته تا اوروپاه و استرالیا نژاد پرست با هم در اتحاد هستید و حاضر نیستید بخاطری جهان اسلام یک دشنام به هم دیگر بدهید و میخواهید دو ملت هم زبان و هم خون را با هم دشمن بسازید اگر زیاد تشویش افغان ها را دارید از همان چند میلیون افغان که در ایران هستند یک میلیون شانرا به امریکا شما فقط چند هزار پول دار های افغان را بهه امریکا اقامت داده اید ولی ایران اسلامی چند میلیون فقیر در کشور آش میزبان است
من شیعه نیستم بلکه سنی مذهب هستم دوستدار ایران اسلامی هستم ایران افتخار جهان اسلام در مقابل شیاطین امریکایی است

>>>   بااین مقاله های دروغینی که می نویسید ایرانی ها بیشتر متنفر می شوند عز افغانها در بیمارستانهای ایران تا پول نریزی هیچ عمل صحی روی بیمار انجام نمیدهند باز مهربانی کردند که این افغان را جراحی کردند وطندارهای ما از ایران توقع زیاد دارند در ضمن تمام بیماران کرونایی به صورت رایگان درمان شدند اینقدر تهمت نزنید وایرانیها را به افغانها بیشتر از این متنفر نکنید ایران ستیزی نکنید شاید اگر شما نبودید به ما افغانها تا بحال تابعین داده بودند ولی با این همه دشمنی که افغانستان می کند حق دارند مارا تابعیت ندهند ایران ستیزی و سیاهنمایی نکنید ما در ایران راحت زندگی می کنیم و امنیت داریم

>>>   من یکی از شاهدان عینی این ماجرا هستم
ماشینی که به این برادر افغان ما زده فرار کرده است و پاسگاه هم بخاطر اینکه ضرب دیده افغانی بود پیگیری نکرد
حالا این بیچاره مانده با مخارج بیمارستان و بعدا مخارج خانه و کرایه خانه و ....
رضا از تهران

>>>   چقدر طلبکار ایرانید تو ایران زن ایرانی اگر زایمان کند و هزینه ترخیص نداشته باشد مرخصش نمیکنند مگر فقط مخصوص افغانهاست هم به یک کشور بحران زده نزدیک نیم قرن بیشتر هم قاچاقی مهاجرت میکنید هم طلبکارید به این مهاجر افغان و سایر مهاجرین افغان بگویید از ایران به تاجیکستان بروند همینکه نزدیک نیم قرن به ایران چسبیدند و هر کدامشان هم از ایران میروند چند نفر دیگر از افغانستان جایشان می آید مشخص است چقدر از ایران ناراحتند همین امسال هم که باز قاچاقی افغانها می آمدند به ایران نیایید تا از قوانین بیمارستانهای ایران شاکی نباشید

>>>   افغانها از حدود 298 سال پيش قدرت دولتى را در قندهار پايتخت گرفنتند.احمدشاه ابدالى (۱۷۲۲- ۱۷۷۲) زاده هرات بجاى که خود را سدوزايى تخلص کند چون مستقما از نسل سدوخان يعنى سدوزايى بود در سال ۱۷۳۶ در دربار قعده خود تا قتل نادر افشار به عنوان سردار سپا ه شاهنشاهى ممالک ايران زير رکاب نادر شاه افشار خدمت نمود .پس از مرگ نادرشاه در ۱۷۴۷ ، بانو حامله دار خود را با فرزند هنوز تولد نشده را در مشهد پايتخت خراسان و هم پايتخت شاهنشاهى ايران درکاخ افشـاربه خانه خشو و خسر آينده اش ماند و با چهار هزار سپاه شاهنشاهى ايران سواره نظام با طلاهاى هندوان و گنج و خزانه سپاه شاهنشاهى ايران نادر صاحب قران و با کوه نور و زر و سيم و دُر هاى گران شان بسوي قندهار حرکت بر تخت نشست و از آنجاه احمدخان سلطنت درانى را در سرزمين هندوکوه و خارج مرزهاى " ممالک ايران" و سرزمین های بيگانه یا مناطق خارجی يعنى هند و خانات توران گسترش داد. چندين بار به هند لشکرکشى نمود و مناطق خارجی تسخیر شده را ضمیمه امپراتوری خود کرد.
در زمان تیمور شاه درانی امپراتوری احمد خان ابدانى شروع به کوچک شدن کرد. ، زیرا آنها دوباره با کمک هند انگلیس به شرق و جنوب و مناطقی از خراسان ایران و مناطق بالاتر از آمو از تزارهای روسی تا حدی به حالت اولیه خود برگشته اند و یا آزاد شده اند یا بازگردانده شده اند.
و بلاخره با اختلافات درونى و جنگهاى ٣۴ پسران از ۱۷ زنهاى تيمور درانى امپراتورى اش بسيار کاهش و کوچک و کوچکترشد . بلاخره نام افغان را سه سرداران نظامى اسکاتلند تبار کمپنى شرقى هند برتانيوى « سر مونت استوارت الفنستون» ، «سر جان مَلکُمم» «کفتان الکساندر برنز» که با تجزيه و تقسيم وسرحد کشى ممالک ايران بلاخره اسم خراسان را حذف و پسوند مکانى پارسى" ستان" را در پس "فغان" چسپاندند که مترادف "تون" پشتو در سال 1963 ميلادى پيدايش از پشتوتولنه رسمى شد مانند اسم زبان فارسى که زبان دلم و جانم - زبان روح روانم را حذف و صفت "درى" را جاگزين و زبان بلند را به "درى ورى" منحرف نمودند. يک دليل تغيير سياست زبانى زنانه بودن زبان فارسى بود.
نام گرفتن با کلمه افغان امید متمدن ساختن و شدن کشور در هندوکوهان به کشور و دولت فضيلتى ده گانه اى و به واقعیت انجاميدن چنين نظام دولتى ناممکن شد. دولت از افغان شد . حاکمان افغان و اتباع افغان و" افغان" مساوى " پشتون" و "پشتون" مساوى " افغان" است همين شعار از جمله دولت افغان استاعلانات پشتون است.
حاکمان پشتونافغان دريک منجنيق و برزخ در پل سرا ط قرار داشتند و قراردارند. چون فريب و بازى دادن شان درتاريخ آشکار است .برپايه اسنادها و کتبها و زورنامه ها و بيانات پشتونها مانند کتاب سيدجمال الدين افغان (چاپ ۱۹۰۱ ميلادى ؛ چاپ ترجمه به فارسى از سوى امين خان خوگيانى پسر اسرائيل خان خوگيانى چاپ سال ۱۹۴۰ ميلادى ) امان اله خان و محمود طرزى در "سراج الخبار" درج است. محمود طرزى "پدر ژورناليسم " ناشر "سراج الخبار" به زبان پشتو "زبان افغانى" و به پشتون و روهيله وپټان افغان ناميده است
تا نام افغان است ملک در فغ و فغان و افغان است. چون "افغان" معنى و مفهوم لغوى دارد و به تبار پشتون از نظر تاريخى وازنظر زبانى و از ديدگاه زبانشناختى و ازنظردينى باستانى و تاريخ قبايلى در زمان بخت نصر دوم بر مبنى کتاب سيدجمال الدين افغانى فقط و فقط در بر گيرنده هويت افغان = پشتون= روهيله وپټان مى باشد. صفت ابتدایی ، پایه و معنای"افغان" و معنای اصطلاحی کلمه افغانا معنای حقیقی آن معنای لغوى افغان کردن ريشه زبان شناختى زبانهاى سامى (عربى و عبرى ) را دارد. چون " جمع" ( تکثيراسم مفرد ) اسم جمع در عربى با افزودن الف در اول کلمه انجام مى شود که به فارسى اين شکل تکثيرى شکل عربى - فارسى است و اصلا״ در زبان پشتو چنين جمع وجود ندارد:
اسم مفرد وجمع:" فغ "اسم مفرد دوفغ = فغان وزيادتر = افغان ؛ جنس > اجناس ؛ عدد> اعداد؛ قلم> اقلام: سلاح> اسلحه
شکل جمع نمودن اسم مفرد در زبان پشتو: قلم> قلمونو؛ کتاب > کتابونو
"افغانا" - "افغانيه" و "افغان" از تخمه يهودى (بُوخَت ) در عبری به معنای فرزند یا بنده است. "ساول" . (جمال الدين افغان تتمة البيان في تاريخ الأفغان 1901 مصر برگ 13 - بخت نصر کتاب تاريخ افغانان فغان و ناله وگريان فغ» ريشه اصلى واسم مفرد اش است. در زبان يا بهتر دستور زبانهاى خانواده سامى به گونه نمونه عربى تقريبا چل انواع و اقسام جمع سازى وجود دارد
جمع دوگان عربى
* «فغ» در جمع دو فغ عربى «فغان»
«فغ» + «فغ» = «فغان»
جمع دوگان +1 عربى
«فغ» + «فغان» = «افغان»
در بعضى اوقات هم «افاغنه» فغ فغ کردن: فغفغ و هغهغ به معنی آواز گریه ٔ همراه با بغض ؛ فِق و فِق کردن: هق و هق ، گریه کردن. فق فق . (اِ مرکب ) دردهای پیاپى
افغان: زاری، صیحه، ضجه، عربده، غوغا، فریاد، ناله، نفیر، نوحه، گریه، چيغ، شيون غالمغال.
افغان در لغت نامه هاى انگليسى ولاتينى ورومى و زبانهاى جهان
https://www.google.de/search?tbm=bks&hl=de&q=clamor%2C+%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86
https://books.google.de/books?id=EQxnAAAAcAAJ&pg=PA685&dq=%D9
من به کلمات اشاره اى که مانند سياه افغان و سرخ افغان و يا توهين آميز به افغان تماس نمى گيرم و فقط و فقط به معنى لغوى اش اکتفا مى کنم:
۱- افغان يک صفت کاذب براى قوم پشتون ام
۲- پشتون با معنى لغوى پشت اسب = سوارکار نام صادق پشتونان اند.
۳- پټان با معنى لغوى " کسيکه مورد اعتماد" = اعتمادى: نام صادق پټان هاست
۴- روهيله با معنى لغوى "ساکنان قله هاى کوه = قله اى ها : نام صادق روهيله هاست

>>>   افغان چرا ايران هميشه پيغار وپرخاش و توهين مى کنيد . اشغال گران تان انگليسيان شما افغان افاغنه و من ايرانى فرهنگى زبانى را از پارسى را از مادر مهين زبان مادرى من ايران زمين آرياناويج جدا کرد
"از ماست که بر ماست" شعر از مستزادها « ملک‌الشعرای بهار » است
این دود سیه فام که از بام وطن خاست / ازماست که‌برماست
وین شعله سوزان که برآمد ز چپ وراست / ازماست که‌برماست
جان گر به لب ما رسد، از غیر ننالیم / با کس نسگالیم
از خویش بنالیم که جان سخن اینجاست / ازماست که‌برماست
یک‌تن چو موافق شد یک دشت سپاه‌است / با تاج وکلاهست
ملکی چو نفاق آورد او یکه و تنها / ازماست که‌برماست
ماکهنه چناریم که از باد ننالیم / بر خاک ببالیم
لیکن چه کنیم‌، آتش ما در شکم ماست ازماست که‌برماست
اسلام گر امروز چنین زار و ضعیف است زین قوم شریفست
نه جرم ز عیسی نه تعدی زکلیساست ازماست که‌برماست
ده سال به یک مدرسه گفتیم و شنفتیم تا روز نخفتیم
وامروز بدیدیم که آن جمله معماست / ازماست که‌برماست
گوییم که بیدار شدیم‌! این چه خیالست‌؟/ بیداری ما چیست‌؟
بیداری طفلی است که محتاج به‌لالاست / ازماست که‌برماست
از شیمی و جغرافی و تاربخ‌، نفوریم / از فلسفه دوریم
وز قال وان قلت‌، بهر مدرسه غوغاست / زماست که‌برماست
گویند بهار از دل و جان عاشق غربیست / یاکافر حربی است
ما بحث نرانیم در آن نکته که پیداست / ازماست که‌برماست
"تنصيف محمود طرزى " در حقيقت دزدى يا قاچاق و ياکيسه برى "سرقت ادبی" ملک‌الشعرای بهار- ادبيات ايران است که "پدر ملت و زبان" ملى افغان اين جرم را نموده است. محمود طرزى حق مالکیت معنوی حق نشر و چاپ را نقض کرده.
کيسه بيت المال اوغان يا وزارت ماليه که تا کنون يک پشتون بوده غنى بوده و کدام وال و شوهر گيلانى بود از سبب کدام کيسه بر غار غار شده است و چهل کشور ها هر چقد پول در کيسه دولت مى پردازد. پولها به پشتون کوت و افغان وات سرا زير مى شود.
يک زبانشناس پارسى زبان الفاى عربى را را براى شان دو هزار ششتصد سال پيش پيريزى و نوشت
و بزرگوار زبان شناس ديگر با نام نحوى زبانشناس ديگر از سبب کدام کيسه بر غارشده استبا نام "نحوى" (گرامر نويس) در قرن هشتم ميلادى اولين کتاب گرامر عربى را نوشت: سيبويه (148 هـ - 180 هـ / 765 - 796ميلادى) عمرو بن عثمان بن قنبر الحارثي بالولاء، يُكنى أبو بشر، الملقب سيبويه نحوى: إمام النحاة، وأول من بسّط علم النحو. أخذ النحو والأدب عن الخليل بن أحمد الفراهيدي ويونس بن حبيب وأبي الخطاب الأخفش وعيسى بن عمر، وورد بغداد، وناظر بها الكسائي، وتعصبوا عليه، وجعلوا للعرب جعلا حتى وافقوه على خلافه. من آثاره: كتاب سيبويه في النحو. (إمام النحاة = كتاب سيبويه في النحو. نحو = النحاة کتاب گرامر يا صرف نحو براى در عربى چل انواع واقسام مفرد و دوگان - دوگان +1 =جمع جمع مانند فغ- فغان- افغان ; جسم - اجسام ; قلم -اقلام - نوع - انواع - قسم -اقسام: نحو - النحاة : هجو هجا و "هاجى"
طنز پارسى که به در زبان رومى زخاندان فرانسوى Persiflage گفته مى شود و بنيانگذاران طنز پارسى و "قانون" (نوت موسيقى مقامى هفتگاهم) فاريابى و يا فارابى فرارودان هم چيزدان موسيقى دان و اختراع کننده "قانون" (يا صنتور = Cither) و آلات موسيقى "شاه رود" "رود بزرگ "شاهرود = قانون= صد تاره ( قانون و نه مثل من هاجى ارمان بدون لقب شيرژيان ولى خرفام) و على سينا("سينا"در اسطوره هندوايران وتوران نام درختى بود در ميان درياهان بيکران و نه رود مانند هرى رود فرارود
و پنج رود که بزبان هندى پارسى و پشتو گفتندى و:
نه به درى خال خالى
که ميان اش خالي از پارسى
و کسى نشناسد درى را بدون پارسى
دريزبان ناتوان است تعريف کند دروازهى
بدون بکار برد مقامات منعوى پارسى پهلوى
پارسى از قرن هشتم قبل از ميلاد تابه اکنون نگهداشته و زبان پشتو کل اش اوستايى منظورم اوستايى پارسى ميانه پهلوى و در زبان فارسى نو لغت پهلوى به ده هزاراست
بیور = 9999 معنى مى دهد در ژند اوستا سرودهاى آريانا
غزل شمارهٔ ۴۸۶حافظ » غزلیات
بلبل ز شاخ سرو به گلبانگ پهلوی
می‌خواند دوش درس مقامات معنوی
بزرگوار سخنور و پدر ژورناليسم . دولت مستقليه عليه افغانيه همان باريکه پختونخواه را الفيستون (ال تازى دارد و نه "مک" انگليسى) که پهن کرد باريکه را با "ويښ" (تقسيم) هندو ايران و توران.
ولى عندليب پشتو پر است با بيورد گان ميان پارسى
چون اوستا تدوین شد در سه فصل بندهشن (بُنْدَهِشْن) نهایی
نسب‌نامهٔ کیانیان آن ژند پهلوی
همه پارسيان و پشتون و بلوچ و کورد و توران و هزار کوچ و لمغان باگبان و بگرام و هندکى و شيواکى بگرامى و از باگ باغ رام وهندو و کوه هندو و خم و چين و آسه ما و بگلان و پگ- مان پنج کتاب و نقش و نگار هندوان هزار داستان و کليله و دمنه و سند باد شهرزاد وشهريار و نتوانستند سهندخت مادر بزرگ رستم و آن دختر اش رودابه پيش تازى برند.
سهندوخت ( دختر هند) شاه بانوبرتخت کوه شيردرواز
بانوى بزرگ مهراب - شاه هند و کابل ستان
ديگران همه با آل و بال کلان کردندى زبان عربى
امروز تاخت و تاز ميزنه دست تازى
خود را يکى کرده با امريکاى
ميزند به فرق سر ايران تحريمى
چون دولت کيسه بريده سارقان
هر چه دولار و کلدار تخته کند غربيان
چل ده شد که بند کرده چل گاو اروپايى شير خود را به سر هر ايرانى
تا بزند اسرائيل ملايکه امريکاى
به جام جم پرتاب کند بمب مادر کلانى
به رب کعبه قسم مى خورم
که مردم کشور ايران خراب و ويران اند
ولى خانه ها و کاشانه هاى شان آباد اند
و در همين هنگام شيران افغانى
دهانهاى شان بند در پستانهاى گاوهاى غربى
و گاوهاى شيرى هندوى و دهلوى
قوم در کوه هند شريف است و حنيفى
و مى چوشد شير توليد گاوان خارجى
به رب کعبه قسم مى خورم-
که اهل هندکوه خوب مبارک بادا مبارک بادا
ولى خانه ها و کاشانه هاى شان عجب خراب و ويران اند.
جگر خون جگر خون و نه تنها خون از جگر بلکه ازهمه اعضا
اين خميده ها سر فرود برده در پيش امريکان
با پيمان با طالبان پيغار و افغان مى کنند بر ايران
شيران هندو قاتل افغان با غريت نمى برد بار در کار
بيتميزان بايد کار کنند مثل خر ان
شيران افغان با طالبان هستند باهم برادران
گاوان و خران بار بردار
بهتر ز آدمیان مردم آزار
قرار گزارش بزرگان ما در سالهاى که زبان فارسى حذف شد و درى جاگزين اش شد يک ماده خر "درى ورى" اسپ شده بود و يک زن ("سياه سر" ) کوهى خر شده بود و خران و گاوان کابل از يک سوى کابل بسوى غرب وشمال وشرق در دوش بودند مردم اروپا هم مى دويدند با وجود که نماد اسطوره اى اروپا بانوى گندمى است که به "گاو ميش" تبديل شده است.

>>>   بنده احسان معتمدی هستم از الشتر خرم اباد
برای بیمار کرونا اگر به بیمارستان دولتی هرکسی برود حتی سیاهپوستان زامبیا هیچ پولی اخذ از انها نخواهد شد اما بیمارستانهای خصوصی مال خودشان است و ما مردم ایران هم جرات نمیکنیم به انجا برویم چون پول حتمی است دوما ما مسلمانیم نه نژادپرست پیرو امیرالمومنین علی علیه السلام هستیمو افغانستان استانی از ایران بوده و ما همواره ان را بعنوان یک استان می بینیم و نوشتارت بوی خیانت میدهدهمان به که امریکاییها نابودتان کنند و هزاران سال شما را عقب نگه دارند

>>>   شنیده میشود افغان پیپر در سیاست های خبری از بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی پیروی میکند

>>>   طبق قوانین ایران در بیمارستان بعد از مداوای بیمار اگر بیمار توان پرداخت هزینه بیمارستان را نداشته باشد میماند تا خانواده اش هزینه بیمارستان را تهیه کند بیمار ایرانی و افغان و عراقی و ..هم ندارد با همه بیماران اینطور برخورد میشود خبرنگار شما که میتوانست این گزارش را تهیه کند نمیتوانست بررسی کند ببینید برای بیماران ایرانی هم چنین اتفاقی می افتد یا نه ؟
تا بحال فیلم و سریال ایرانی ندیدید ؟ در فیلمها هم بارها این اتفاق افتاده به هموطنانتان بگویید قبل از مهاجرت شرایط یک کشور را بررسی کنند بعدا قانوی و قاچاقی واردش شوند تا مجبور نباشید تیتر قرمز گروگانگیری بزنید پس فکر کردید برای چی ایرانیها مهاجرت میکنند ؟ منتها آنها مثل سوریها به اروپا و کشورهایی که رفاه دارند مهاجرت میکنند شما افغانها به ایران با اینهمه مشکل .
آن از سفیرتان که فرمود دستبند زدن در بیمارستان جرم است درحالیکه در ایران به مجرمان ایرانی هم دستبند میزنند برای اینکه مبادا فرار کنند ، این هم از قشر خبرنگارتان ضمنا جناب سفیر نفرمودند ورود قاچاقی به خاک یک کشور و عدم توجه به ایست و اخطار پلیس چطور جرم نیست ؟ حمل مواد مخدر چطور جرم نیست؟
قبل از مهاجرت شرایط یک کشور را ببینید تا بعدا ننه من غریبم راه نیندازید

>>>   با سلام
اول اینکه من قبل از نشر شما از این خبر اطلاع داشتم و این اقای افغان گردنش شکسته و ۶ میلیون تومان هزینه برای مرخص شدن نیاز داشت که ایرانی ها از جمله من در حال جمع کردن این پول بودیم
البته بعد از دیدن این خبر و حرف های زشت افغانی ها از شرکت در این کار خیر صرف نظر کردم چون نیکی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند
دوم اینکه مسئله بیمارستان در ایران برای همه افراد همینطور است و فرقی ندارد شما اهل کجا هستید در صورتی که بیمه نداشته باشید باید نقد پرداخت کنید تا مرخص شوید و هزاران بار برای ایرانی ها این اتفاق افتاده
سوم اینکه این اقا بیمار کرونایی نیست که بگید دولت گفته رایگان باید درمان بشود.

تصور بنده از شرایط فعلی که هر روز علیه ایران از طرف افعان های فحاشی میشود و حتی به نوامیس ایران توهین میشود این هست که طرف امریکایی و پشتون ها دارند هم یکی از بازار های صادراتی ایران را از بین میبرند تا اوضاع تحریمی ایران بدتر شود و هم اینکه سعی میکنند ایرانیان که نزدیک ترین فرهنگ را با مردم غیر پشتو افغانستان دارند دشمن کنند تا با داشتن و ایجاد یک دشمن خارجی بهتر و راحت تر بر مردم حکومت کنند و بهتر به سرکوب زبان و فرهنگ پارسی و ایرانی و اریایی این کشور که امروز افغانستان نامیده میشود و در اصل اریانا نام دارد بپردازند .

>>>   افغان پیپیر= بی بی سی روباه= آل یهود(سعود)
با این نوشتارها بین دو ملت کینه و تفرقه می اندازید

>>>   چقدر شما ها طلبکار هستید. رئیس جمهور شما با تقلب بر چوکی نشست و عبدلله هم قسم به قرآن را زیر پا گذاشت. تمام دولت مردان شما فاسد هستند و کمک های بین المللی را غارت می کنند. اگر ادعای درستی و حق طلبی دارید بر علیه مسئولان فاسد خود قیام کنید . دزدان تروریست آمریکایی را از کشور خود اخراج کنیدو به آبادانی کشور خود بپردازید. شما توقع دارید که قاچاقی به ایران بیایید و تمام امکانات صحی و اقتصادی را به صورت رایگان به شما بدهند.شما چه انتظاری از دیگران دارید. ما در شرایط تحریم ظالمانه ارباب شما هستیم و با اتکا به خداوند و همت مردم و دولت مردان هر روز قوی تر می شویم. لطفا به همان کشور تروریستی بروید و در آنجا از همه خدمات رایگان استفاده کنید.

>>>   بهتر است مهاجران به کشور برگردند، حالا دیگر ایران برای افغانان امن نیست، بیشتر دخالت های ایران به افغانستان بخاطر همین است که میگوید مهاجران افغانستان در ایران هستند، به همین دلیل بالای کشور ما فشار می آورد، یک کمپاین راه اندازی شود و مهاجران به کشور برگردند.
با برگشتن مهاجران ما بهتر می توانیم به دخالت های ایران جواب بدهیم.

>>>   پاسخ -0چقدر شما ها طلبکار هستید. رئیس جمهور شما با تقلب بر چوکی نشست و عبدلله هم قسم به قرآن را زیر پا گذاشت. تمام دولت مردان شما فاسد هستند و کمک های بین المللی را غارت می کنند. اگر ادعای درستی و حق طلبی دارید بر علیه مسئولان فاسد خود قیام کنید . دزدان تروریست آمریکایی را از کشور خود اخراج کنیدو به آبادانی کشور خود بپردازید. شما توقع دارید که قاچاقی به ایران بیایید و تمام امکانات صحی و اقتصادی را به صورت رایگان به شما بدهند.شما چه انتظاری از دیگران دارید. ما در شرایط تحریم ظالمانه ارباب شما هستیم و با اتکا به خداوند و همت مردم و دولت مردان هر روز قوی تر می شویم. لطفا به همان کشور تروریستی بروید و در آنجا از همه خدمات رایگان استفاده کنید.
*
مثلا خواستی بگویی ایرانی هستی!
اما خوب است بدانید ما ایرانی ها در لهجه فارسی خود کلماتی بنام چوکی و صحی استفاده نمی‌کنیم !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است