هیات 45 نفری افغانستان در تهران...!؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۸    ۱۳۹۹/۴/۱ کد خبر: 163910 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر که در سفری دو روزه و در رأس هیأتی ۴۵ نفره از نمایند‌گان هفت وزارت، پنج ریاست مستقل، مشاور حقوقی ریاست جمهوری و دفتر شورای امنیت ملی به ایران سفر کرده، پیش از ظهر روز (یکشنبه) با حضور در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.
به گزارش آوا، این در حالی است که پیش از این، وزارت امورخارجه کشور اعلام کرده، در این هیات نمایند‌گان هفت وزارت، پنج ریاست مستقل، مشاور حقوقی ریاست جمهوری و دفتر شورای امنیت ملی حضور دارند.

بر اساس بیانیه روز شنبه (31 جوزا) وزارت امورخارجه افغانستان، این سفر با هدف پرداختن به رویدادهای ناگوار اخیر، جستجوی راه‌حل برای جلوگیری از تکرار آن، تقویت و توسعه همکاری‌های همه‌جانبه و مذاکرات پیرامون سند همکاری‌های جامع بین دو کشور، انجام می‌شود.
سید رسول موسوی، دستیار وزیر خارجه و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران نیز در گفتگویی به تشریح اهداف این سفر پرداخت و این سفر را یک سفر سیاسی و به منظور طراحی آینده روابط دو کشور و بررسی مسایل بین دو کشور برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، برخی از مسایل سیاسی درون افغانستان، تشکیل دولت در این کشور را یک مقدار با تاخیر مواجه کرد که خوشبختانه پس از حل مسایل سیاسی، دولت جدید افغانستان تشکیل شد.
موسوی به تماس‌ تلفنی روحانی و اشرف غنی اشاره کرد و گفت: بعد از این تماس‌ها، آقای اتمر به ایران سفر می‌کند و مجموعه‌ای از مباحث موجود بین دو کشور که در رأس آن سند جامع همکاری‌های دو کشور است که برای مدتی متوقف شده بود، مجددا آغاز می‌‌شود.

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران همچنین افزود: مجموعه مسایلی دیگر از جمله کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون مرزی و موارد مختلف در این سفر مورد بحث و گفتگو بین دو طرف قرار می‌گیرد.
سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز(شنبه) در مورد سفر حنیف اتمر به تهران گفته بود، این هیأت در طول دو روز حضور خود در ایران ضمن ملاقات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات این کشور، در موضوعات مختلف و در چارچوب کار گروه‌های سند همکاری‌های جامع ایران و افغانستان، همکاری‌های اقتصادی، همکاری‌های مرزی، همکاری‌های مربوط به اتباع افغانستان، همکاری‌های رسانه‌ای، همکاری‌های امنیتی، همکاری‌های بهداشتی و کار گروه همکاری‌های آب و انرژی دیدار و گفتگو خواهند کرد.

اخیرا و در پی حوادث پیش آمده در هریرود و یزد که به جان باختن تعدادی از شهروندان کشور منجر شد، روابط دو کشور دست‌خوش برخی تنش‌ها گردید. به دنبال این حوادث، محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران در سفری به کابل، با مقامات افغانستان بحث و گفتگو کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تهران
هیات افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ٤٥مفترخور چه خبره نابود شه افغانستان با مردم نمك نشناسش ما كه راضي نيستيم از گوشت سگ حرام تر هرچي تو اين چهل سال اين حكومت دورگه عرب افغاني ريختن تو گلوي نجستون

>>>   آیا بازگشت مهاجرین هم در برنامه است؟

>>>   کل قوم خود را در این جلسه برده است

>>>   سفر این مسول نما ها در ایران جیهت حل مشکلات مهاجرین در ایران هیج نفع برای مهاجرین نداشته بلک ضرر ی داشت فقط نمایشی است

>>>   سفر دسته جمعی به ایران که کار همیشگی افغانهاست باز خدا را شکر اتمر و هیات ۴۵ نفره برمیگردند بقیه افغانها که می آیند و بر هم نمیگردند و در ایران ازدواج میکنند و بچه های زیادی هم به دنیا می اورند در حالیکه ایرانیها تک فرزند شده اند تا امکانات کم ایران برای جمعیت کافی باشد به طور متوسط روزانه ۴۵ افغان قاچاقی از مرز ایران رد میشوند اکثرا هم میمانند بخاطر همین مردم ایران معتقدند جمعیت افغانهای ایران از ۵ میلیون هم بیشتر است باز خدا پدر اتمر را بیامرزد که با هیات ۵ نفره برمیگردد افغانستان نمیماند زاد و ولد کند و فامیلش را بیاورد و تهش هم فحش بدهد به ایرانیها

>>>   به این نظر دقت کنید:
«٤٥مفترخور چه خبره نابود شه افغانستان ... »
قابل توجه مدیر محترم بخش نظرات سایت افغان پیپر. شما نظرات بسیاری از کاربران ایرانی (و بعضی از کاربران افغان) در دفاع عاقلانه و منطقی از ایران و درخواست بازگشت و عدم مهاجرت افغان ها به ایران را سانسور میکنید (نمونه اش نظر خودم خبر مربوط به اظهار نظر قالیباف). ولی این گونه اظهار نظرات را منتشر میکنید! به عدم تسلط این کاربر روی زبان فارسی که در نوشته اش مشخص است توجه کنید! حتی صفحه کلید او روی فارسی تنظیم نبوده است چون از «ي» به جای «ی» استفاده کرده است. فکر نمیکنید این کاربر نادان شاید در ریاض نشسته و دارد نفرت پراکنی میکند؟! الحق که این کودن ها حتی در حد دشمنی هم نیستند! ما با مردم افغانستان پدرکشتگی نداریم ولی مهاجران پر دردسر شما موجب مشکلات بسیاری در کشور ما شده اند. جز اقلیتی از مهاجران عقیدتی شما که همدل ملت ایران هستند، متاسفانه بقیه بار روی دوشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است