"دستر خوان ملی" نه دزدی از راه های دیگر...!
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۹    ۱۳۹۹/۵/۱ کد خبر: 164268 منبع: پرینت

برنامه "دستر خوان ملی" از سوی پارلمان با اکثریت قاطع رد شد، اما برای رییس جمهور غنی فرق نمی‌کند. او که در راستای مصرف‌ اینگونه پول‌ها مهارت و تجربه خوب دارد، هیچ جایی شکی وجود ندارد که بزودی هم برنامه "دسترخوان ملی" و هم ده‌ها برنامه پولی دیگر را از طریق فرامین تقنینی روی دست خواهند گرفت و بی‌استیذان نمایندگان افغانستان آنرا در منصه اجرا خواهند گذاشت.

اکنون که اعضای پارلمان در آستانه رخصتی‌های تابستانی یک و نیم ماهه‌شان قرار دارند و بزودی به ولایات خود بر می‌گردند، تمام شرایط را بروی اشرف غنی باز می‌گذارد تا از فرصت پیش آمده استفاده بهینه را ببرد. متاسفانه پارلمان افغانستان هم در جایگاه قرار ندارد که بتواند از ابهت و صلابت این نهاد در برابر تک روی‌های حکومت به گونه لازم دفاع کند.

بی‌گمان در کشور که عدالت در آن حکمفرما باشد توزیع ۲۴۴ میلیون دالر می‌تواند تغییرات کلان را در دسترخوان مردم رونما کند، اما در افغانستان که عدالت بر مبنای تامین منافع مافیای اقتصاد و قدرت تعریف می‌شود، همان‌طوری که میلیاردها دالر امریکا و اروپا در این مدت دو دهه مردم عام را گرسنه‌تر از پیش نگهداشت، به یقین که ۲۴۴ میلیون هم جایی را نخواهد گرفت.

بدون شک گرسنگی درد سختی است، اما سخت‌تر از آن دزدهای کلان از جیب مردمان گرسنه است.

عصمت الله راغب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دسترخوان ملی
دزدی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر صد دالر برای یکنفر فقیر توزیع میشود از آن پول چیزی ساخته نمیشود اما اگر مبلغ یکهزار دالر برای یک گروپ وسایل کار خریداری شود و موادخام هم برایش داده شودمیشود که آنها درآمدی داشته باشند بهترین راه خود کفایی مردم است.

>>>   ههههه چه جالب،این سفره که نون ندارد و غذا توش نیست به درد عمه هم نمی خورد ،و شهرداری کابل باید آمار خانواده‌ها رو داشته باشند که چقدره،و نظر به آمار برای خانواده‌های فقیر که ماشلا 80% فقیر اند کاری کند اگه می خواهید خدمت به جامعه بکنید و نزد خدا صاحب امتیازی شوید کمکی بکنید هم خدا خوشنود و بندهای خدا برای تک تک تون دعا می کنند ،عبادت به جز خدمت خلق نیست،/ به تسبح سجاده دعلق نیست

>>>   اینها جیهون های هستند که هرگز سیرایی ندارند و از پول دزدی دستبردار نیستند اینها اولاده قارون هستند که ملت را بفقر کشانده و خود شان چاق و پندیده گردیده تا قبل از قدرت شان قاق روده بودند اما امروز کلان روه سرخ و سفید از دزدی پول مردم غریب و بیچاره شده و مردم بیچاره را بفقر کشانده اند .

>>>   واقعا مغز متفکر اول جهان است
البته

در نقشه کشی دزدی
در پلان خال کدن خزانه ملی
در دزدی های کلان در بین المللی

ای پول های کلان که به امریکا هم انتقال داده می شود اصلا کس پرسان هم نمیکند که از کدام منبع عایدات است

دسترخوان ملی نه بلکه بسترخواب ملی
مردم را به خواب کنند و همه را تاراج

واقعا در این کشور یک آدم نیست که نفس بکشد
در امریکا نفس اگر نکشید صدا که کشیدند

اینجا نه کس نفس می کشد نه صدا
از ترس انتحار و ترور
ترورهای هدفمند دولتی
یا باما باش یا با ارواح


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است