بیست و ششم دلو پیروزی یا شکست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۵    ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ کد خبر: 166307 منبع: پرینت

بیست ششم دلو سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان است.
در سی و دومین سالگرد خروج ارتش سرخ شوروی قرار داریم. روزی که مجاهدین از این روز به عنوان پیروزی جهاد یاد می کنند و هرساله سالروز خروج ارتش شوروی را جشن می گیرند. هرچند امسال این مراسم کمرنگ تر برگزار شده است.
آیا واقعا با خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان، مجاهدین به پیروزی رسیدند و یا ناخود آگاه، عامل نقشه های سازمان های استخباراتی غربی و منطقه ای شده بودند؟
کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
26 دلو
پیروزی یا شکست
نظرات بینندگان:

>>>   پیروزی بزرگ برای پاکستان بود

>>>   زکریا مشکور کابلی
🔶️🔸️به بهانه ۲۶ دلو(بهمن) 🔰🔰حرف های تلخ ‼
✍چرا با روس جنگیدیم و تسلیم آمریکا شدیم ؟
🌺٢٦ دلو ( بهمن ) سالروز اخراج خفت بار روس ها🇷🇺 ( اتحاد جماهیر شوروی ) از افغانستان که بحق از ایام الله و یوم العزة است ، بر مجاهدان و آزادگان و غیرتمندان هموطن مبارکباد🇦🇫.
🌸یادم می آید که در آن روز بزرگ تاریخی تمام غیرتمندان هموطن جشن پیروزی گرفتند .
✍روس ها رفتند اما جنگ های داخلی 🏴‍☠️🇦🇫برای تصاحب قدرت و با حمایت خارجی ها آغاز شد .
✍روس ها رفتند و آمریکایی ها 🇺🇲🏴‍☠️ با نقشه های گام بگام شان وارد کشور ما شدند و اشغال شان را بر اثر شیطنت موجود در نظام های دموکراسی لیبرال🏴‍☠️ مشروعیت بخشیدند !
🔵🔹️اما چند سوال بی پاسخ مانده است :
♻️وقتی طیف وسیعی از نخبگان حضور امریکایی های🏴‍☠️🇺🇸 کثیف را توجیه می کنند ، آیا جهاد ما در برابر روس ها لازم بود ⁉️
♻️چه فرقی بین حضور امریکایی ها و حضور اتحاد شوروی در افغانستان وجود دارد ⁉️
♻️آیا می توان میزان جنایت های دردناک آمریکایی ها 🇺🇸🏴‍☠️را در ۱۹ سال با دوره حضور روس ها در ۱۰ سال ، منصفانه مقایسه نمود ⁉️
♻️آیا جنگ طالبان مزدور در برابر آمریکایی ها 🇺🇸🏴‍☠️مثل مقاومت ما در برابر روس ها جهاد و مقدس است ⁉️
♻️چرا طالبان 🏴‍☠️با آمریکایی های اشغالگر 🇺🇸براحتی و احترام صلح می کنند اما حاضر نیستند با مسلمانان صلح کنند ⁉️
♻️چه فرقی بین دولت فعلی و دولت های کمونیستی وجود دارد ⁉️
♻️چگونه می توان با مقاومت مشروع شاهد اخراج خفت بار چشم سبز های آمریکایی🏴‍☠️🇺🇲 از وطن 🇦🇫اشغال شده خویش باشیم ⁉️

>>>   جرا بیرون رفتن وشکست شوروی را برای خویش افتخار محسوب میکنید.بیاید شریفانه وعقلانی صحبت نمایم.مسلآ ،ایرانی های همسایه ما بخاطر انجام اهداف وترقی کشور قوت های چندین کشور رادر خود جا دادن.مانند امریکایی ها،انگیس ها وسایرین بخاطر تحقق اهداف بنیادی وطن از هیچ نوع مساعی لازم ودرخواست کمک کشور ها را دریخ نورزیدن و پاکستان همچنان چین هژمونست همچنان،مگر چه از ان ها کم شد .ولی ما بدبختانه بنام جهاد پوچ وکشیدن قوای بیگانه هیچ جیزی بدست نیاوردیم بلکه همه هست ونیست خویش را از دست دادیم و تا هنوز هم هوشیار نشیدیم وهیچ افتخاری نصیب ما نشد به جز از فقر عقب ماندگی وووشت .یک کمی باید عاقل شویم.

>>>   پیروزی برای مجاهدین و شکست برای سیاستمداران

>>>   روسها از افغانستان رفتند ولی جایشانرا پدر اصلی جهادی ها امریکا گرفت . تبریک باشد.چندی بعد امریکاییان میروند و جای شانرا پاکستانی های دال خور میگیرد و طالبان هم مثل مجاهدین هر سال لاف قهرمانی و جهاد خواهند زد.
و من الله توفیق

>>>   اصلا در افغانستان پیروزی وجود ندارد. هر طبقه ای که آمده است بدتر از گذشته بوده است.ای کاش همان حکومت شاهی باقی می ماند. از جمهوریت جز شر و فساد چیزی نصیب مردم نشده است.

>>>   پلانهای امان اله،حزب دیموکراتیک وحضورروسها همه فرصت هایی بودندبرای انکشاف ،پیشرفت،ترقی وابادانی.مااحمق بودیم،هستیم وخواهیم بود.ازپست ترین وطنفروشان حمایت کردیم،درعقب شان ایستادیم وفریادزدیم ننه کبیر.انچه امروزدرومیکنیم درست حاصل انست که چهل سال قبل کاشتیم.
خرچه داندخوردن قندونبات
توربه کاه باشدوکنج رباط
عاقل

>>>   حال واحوال وروزوروزگارماراابتدا باکشورهای اسیای میانه مقایسه کنید وبعداختیارداردید که خروج روسهارا جشن میگیریدیاماتم....به همه احمق های جهان.
بشیربشارت

>>>   حیوانی وجودداردبا چهارپا،دوگوش ویک دم به اسم خر.
اوبه نیکی میداندکه افغانهانه انگلیس راشکست دادند،نه روس ونه امریکارا.
بلکه همیشه خودراشکست داده اند.ملیونها کشته،مجروح،معلول ومعیوب ومهاجر ونتیجه بربادی،فقروعقب مانی.
حیاکنید واین لاف ها وپوف وپتاق های احمقانه رابس کنید.
مهرداد

>>>   من شخصاطرفدارتجلیل ازبست وشش دلوهستم ولی طرفدار یک تجلیل شایسته.
به این مفهوم که درتمام چاراهی شهرمجسمه های رهبران اشرار راازیک مخلوط سرگین حیوانی وپاروی انسانی بسازند،شهروندان درصفوف منظم ازکناراین مجسمه هاعبورکنند وابتداهریک بامراعات نوبت درروی شان تف کنندوبعدبینی شان رافش کنند.
رادمرد

>>>   در افغانستان جنگ برای اسلام و آزادی و استقلال کشور نبوده بلکه تمام جنگها از زمان مجاهدین گرفته تا امروز همه اش برای تحقق اهداف بیگانگان مثل پاکستان، آمریکا و عربستان بوده است. اگر بیگانگان نبودند امروز افغانستان به این روز سیاه گرفتار نمی شد. فقر و گرسنگی رهبران جهادی و قوماندانان باعث جذب آنان به قدرتهای استعمار گر گردیده و بر طبق اهداف آنان جنگ را در افغانستان به راه انداختند. حتی شیعیان افغانستان نیز به نفع ایران علیه حکومت خلقی ها قیام کردند. قیام اگر برای اسلام و افغانستان بود و از ناخالصی های مختلف پاک می بود مردم افغانستان به این سرنوشت شوم و فساد آور گرفتار نمی شدند. احزاب مختلف شیعه و سنی توسط کشورهای مختلف به وجود آمد و هر کدام به نفع اربابان خود قدم بر می داشتند. امروز طالبان که روی همه مجاهدین را سفید کرد و در مزدوری برای بیگانه نمره بیست را از آن خود نموده است. دولت هم مزدور آمریکا و اسرائیل است و به همین دلیل هیچ اقدام مثبتی از این دولت ساخته نیست. به هر حال همگی وابسته به بیرون از افغانستان و یا وابسته به شکم و جیب هستند. گور پدر افغانستان و مردم بیچاره این کشور!

>>>   عنقریب صفحه تغییر خواهد کرد. اینبار نوبت طالبان خواهد بود که بعد از به قدرت رسیدن هر سال جشن پیروز ی شانرا تجلیل خواهند کرد...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است