در سال جدید از ما چه انتظاری دارید؟
از لطف بیکران شما عزیزان که همواره مشوق ما در امر خدمت به افغانستانی آباد بوده اید، سپاسگذاریم و برای تمامی انسان ها، سالي خوش با عزت و سربلندی آرزومندیم 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۱    ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ کد خبر: 166642 منبع: پرینت

یا مقلب القلوب و الابصار،
یا مدبرالیل و النهار،
یا محول الحول و الاحوال،
حول حالنا الی احسن الحال

یکسال دیگر سپری شد. در حالیکه ویروس کرونا همه معادلات جهانی را برهم زده و جهان را در سردرگمی و ترس دچار کرده، بهار از راه رسیده است.
بهاری دیگر که بازهم امیدواریم همراه با سبز شدن طبیعت، بهار زندگی مردم ما نیز سبز گردد.

هرچند بازهم کنفرانس ها و سیمینارهای دیگر برای آوردن صلح نمایشی در راه است اما همه ما به این باور رسیده ایم که اینها فریب و نیرنگ است و تا زمانی که غارتگران خارجی تمامی معادن و دارایی های نهفته افغانستان را چپاول نکنند، کشور ما را ترک نخواهند کرد و هر روز به بهانه های مختلف حضور شان را در کشور ما به بهانه هایی که خودشان درست کرده اند، تمدید می کنند.
در این میان فقط امید ما به خداوند بزرگ است که دسیسه های شیطانی و غارتگرانه اینها را خنثی نموده و مردم ما را از این رنج و بدبختی نجات دهد.

همانگونه که مردم ما سال گذشته در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند، اعضای شبکه اطلاع رسانی نیز وضعیت سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند که امیدواریم این وضعیت در سال جدید رو به بهبودی بگذارد.
اعضای شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper )، فرا رسیدن سال 1400 هجری شمسی را به همه هموطنان عزیز در سراسر جهان تبریک عرض می نماییم.
با وجود تمامی مشکلات و بی مهری دوستان... از اینکه توانستیم (هرچند ضعیف تر) یک سال دیگر را در راه خدمت به هموطنان در راستای خبر رسانی شفاف و بی طرفانه پشت سر گذاریم، خداوند متعال را شاکریم و از ایزد منان خواهانیم تا به ما توفیق دهد تا با اطلاع رسانی بی غرض، گامی هرچند ناچیز در راستای بهبود اوضاع اجتماعی و سیاسی کشور عزیز ما برداریم.

پوزش می طلبیم از تمامی کسانیکه مورد انتقاد و سرزنش نویسندگان ما قرار گرفتند و امیدواریم در سال نو، نوشته های انتقادی و افشاگری های سیاسی اجتماعی با بهتر شدن وضعیت حکومتی به کمرنگی بگراید.
باز هم از لطف بیکران شما عزیزان که همواره مشوق ما در امر خدمت به افغانستانی آباد بوده اید، سپاسگذاریم و برای تمامی انسان ها، سالي خوش و سعادتمند و سرشار از عزت و سربلندی آرزومندیم.

برای ما بنگارید که در سال جدید از ما چه انتظاری دارید؟

در پناه حق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سال جدید
شبکه اطلاع رسانی
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت قضیه این است که شبکه اطلاع رسانی افغانستان تنها شبکه با سابقه و حتی اولین شبکه اطلاع رسانی الکترونیکی در افغانستان است. من اخبار و تحلیل شما را تعقیب میکنم و سیاست شما را بی طرفانه دیده و تحسین میکنم.
شیما کابل>>>   در سال نو بر ای شما صحت وسلامتی وسعادت وپیروزی بیشتر برای خدمت به مردم از طریق رسانه تان رابرای شما آرزو داریم خداوند شمارادرین راه ودرتمام امئورات زندگی موفق وسربلند داشته باشد
هر روز تان نوروز
نوروز تان پیروز
( ر )

>>>   سرتا پای رئیس صاحب جمهور که من هم یکی از رای دهندگان برای شان هستم پُر از تعصب علیه ملت شریف هزاره است ، آنقدر تعصب شدید که کسی با پدرکشته خود هم ندارد،
بارها بارها طیارات هلیکوپتر توسط طالبان سقوط داده شد صدها سرباز شهید ساخته شدند تانک ها مهمات سلاح ها تراسپورت ها حریق ونابود ساخته شدند رئیس صاحب جمهور حرفی به زبان نیاورد با سقوط یک هلیکوپتر درمنطقه هزاره نشین که تاحال معلوم نیست به چی دلیلی سقوط کرده چقدر احساساتی از انتقام حرف میزند ،
الهی دستان کسیکه برسوی پیلوتان جوان وقهرمان ما فیر نموده بخشکد ،
(آمین یا ربالعالمین )
اما رهبر یک کشور نباید اینقدر متعصب علیه رعیت خود باشد آنهم رعیتی با این خوبی های که دارند همیشه صلح امیز زندگی میکنند ملت صبور درست کار خلاق باهنر قانع وزحمت کش وبا استعداد نه سرک را با بولدوزر تخریب می کنند نه مواد مخدر کشت میکنند نه مکتب میسوزانندونه از قانون سرپیچی دارند ،نه ماین مقناطیسی می چسپانند ونه پل وپلچمک را ویران می سازند ،
* یکی از خصوصیات رئیس صاحب جمهور اینست که خوش دارد اطرافیانش همه کم سن بی تجربه متملق وبلی گوی باشند تا در بین آنان خودش شخصی با تجربه موی سفید جهان دیده وپخته جلوه کند بهمین دلیل افرادی مانند محب صغاحب را مشلاور امنیتی خویش و داکتر ضیا را لوی درشستیز وامثال اینان ،
درحالیکه صد ها جنرال با تجربه جنگ چهل ساله وارکانحرب وتحصیل کرده داشت همه را خانه نشین ساخت ویک شخصیکه هیچنوع تجربه نظامی ندارد ودرس طب خوانده را در راس امور قوای مسلح قرار میدهد بهمین سبب است که همه روزه تعداد بیشمار سربازان گوسفند وار دسته جمعی شهید ساخته میشوند چون در راس شان همه افراد بی تجربه وبی مسلک قراردارند مثلا داکتر ضیا راببنید ومسئولیت لوی درستیز یرا ببینید، نتیجه اش همین میشود که جوانامردم غریب که از روی مجبوری وبیکاری سرباز شده اند تلف گردند
ر

>>>   راستی و صداقت و عدم تبعیض و به روز شدن هر روزه
سال نو تان مبارک

>>>   در سال جدید ملا برادر رئیس جمهور در کابل
غنی در سال جدید رئیس جمهوردرجلال آباد کرزی رئیس جمهور در قندهار گلبدین رئیس جمهور درهلمند
جاغوری

>>>   یک فرد روسی با مبایل خود فلمی کوتاهی از گلبدین نشر کرده اند که درحالت دعا بر مقبره لنین دیده میشود که می گوید: خدایا جنرال حمید گل ونصیرالله بابر را از برکت دوستت رفیق لنین ببخشای !
من بنده مقصر نمیتوانم تقاضای بخشش نمایم چون تعدادزیاد زنان مردان اطفال را باراکت شهید ساختم صرف عذرم اینست که : چون آن دنیایم تباه است وجایم درتحت اسقر می باشد بنا همین دنیا یک مراتبه برایم قدرت اعطا کن تا تخم هزاره تاجک ازبک را از جهان براندازم وافغانستان رابه نسبت تعهدی که با آی اس آی دارم به پاکستان ضمیمه سازم
آمین یاربالعالمین !

>>>   درود بر کارکنان ، دست اندرکاران سایت خبری افغان پیپر ، یگانه سایت تحلیلی ، پژوهشی ، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ، و علمی که توی سال گذشته یگانه سایت که رویداد های مهم کشور رو به طور مرتب انعکاس و مردم کشور رو مطلع و از ساختار های اجتماعی منتشر پخش و بدون غرض ورزی سیاسی و اجتماعی به اشتراک گذاشته و جامعه رو از رویداد های مهم کشور آگاهی می‌داد ، گرد آوری رویداد ها کار آسان نیست ، پشت کار و قدرت فیزیکی، قدرت مالی و شعوری فکری می خاد که ماشلا در خور این سایت موجود بود ، جمع آوری رویداد ها از دل دره های سرسبز، کوه های سر به فلک کشیده هندوکش کار آسانی نیست ، قدرت، شهامت ، سر بلندی، استقامت برای فرد فرد این سایت توی سال جدید قرن جدید خواهانم ، به امید سال پر از شادی ، آرامش، صلح دایمی .

>>>   با عرض شادباش فرارسیدن سال نو و عرض خداقوت به تمامی دست اندر کاران محترم ومسئولین زحمتکش سایت با ارزش afghan paper وتشکر از انجام رسالت ان رسانه خوب در آگاه سازی وتنویر افکار عمومی وطنداران عزیز.هرچند انجام رسالت خود را بدون نقص در روشن کردن حقایق وخبر رسانی انجام دادید اما چند توصیه برای بهبود این رسانه دارم.
درخصوص روشن سازی تاریخ بخصوص تاریخ معاصر افغانستان توجه وعنایت بیشتری داشته باشید مخصوصا قشر جوان ما نیاز به شناخت بیشتر دارند.
در خصوص احزاب وگروههای سیاسی که نگاه بیشتر بداخل مرز کشور دارند و بیگانه پرست ومزدور نیستند وبه فرهنگ واستقلال واعتلای کشور پایبندند توجه بیشتر شود ودراین رسانه بیشتر همت به شناخت ومعرفی انهااقدام نمایید تا مردم ما شناختشان بیشر شود.پیشنهاد دیگر من اینست که در مورد اتحاد ووحدت وانسجام ملی عنایت بیشتری داشته باشید چون ذات یک رسانه ارزشی وصل کردن است وفصل کردن جداکردن نیست بقول مولانا(ما برای وصل کردن آمدیم -نی برای فصل کردن آمدیم)چون همه اعتقاد کامل داریم که اعمار وانکشاف ورشد وتوسعه ورشد کشور با وحدت ملی وانسجام وهمدلی بدست خواهد آمد.
شخصا از شما بخاطر نزدیک کردن دلهای هموطنان در سراسر دنیا وخبر رسانی دقیق وسریع وبموقع و استفاده از تحلیلهای آگاهانه افراد فهیم وکارشناسان از همه اقوام در رسانه خوبتان تشکر می کنم.
با آرزوی موفقیت وپیشرفت وبهروزی برای afghan paper عزیز //
ارادتمند ودوستدارشما داکتر عبدالرب اچکزیMD

>>>   سال نو را به تک تک فرد افغانستان تبریک گفته از طریق شما به فامیل های محترم تان از درگاه خداوند (ج) خواهان یک سال پور از خوشی و خوشبختی برای تما مسلمان های جهان و همچونان ملت مظلم افغانستان آروز میکنم سال خوبی را در پیش داشته باشند
حامد

>>>   به شما همه كارگردانان شبكه اطلاع رسانی افغانستان سلام !
به جهان بكشانین مردم وملت ات را * تا از این بازی های جال فریب رهبران بی غم باشی
اطلاع رسانی شب و روز در شبكه ات *پس نه مانی درشیوه و طریقت در رساله معیار باشی
من هم از طریق شما خواهان یك سال صلح آرام پر میمونیت وبركت برای تمامی مردم كشور خویش میباشم و آرزو یك زندگی مملو از همه خوشی ها برایشان دارم .
سلطان از المان

>>>   من از طرف خود سال نو رو بر تمام همطونان تبریک عرض میکنم و ارزوی بهترین ها را برای مردم از خداوند خواستارم

خیرخواه مردم افغانستان ( ا - ق )

>>>   سلام
به نوبه خودم سال نو رو به همه هموطنان افغان خودم تبريک مي گم. آرزويم در سال نو شاد بودن مردم وطن در کنار خانواده خودشون هست. دست تک تک هموطنام رو مي بوسم و سال نو رو بهشون تبريک ميگم.
روح الله

>>>   تبریک سال نو تبریک اینکه وقعا عالی کار می کنید
از لحظه سا نو گرفته تا آخرین دقایق سال کار این سایت مرتب انجام شد
خداوند همه شما را از گزند حوادث در امان بدارد
خواهر طلبه شما از کابل

>>>   سال نو به همه شما کارکنان این سایت وزین و معتبر تبریک
خداوند بشما پاداش نیک دهد
ما قدر زحمات شما را میدانیم
موفق باشید
ثریا از هالند

>>>   سلام به کارکنان محترم شبکه و همه هموطنان عزیز! درحالیکه خدمات بیطرفانه شبکه محترم را به دیده قدرنگریسته به آرزوی ادامه همکاری شان دموکراسی نوبنیاد و شگوفایی آینده مردم را درسالهای بعدی به مردم خویش تبریک گفته سال امنیت وپربرکت آرزومی نمایم
انجنیرعبدالله صراف

>>>   سال نورا به مدیر سایت وزین افغان پیپر وهمه هموطنان عزیزم که درخارج کشور بسر میبرند وهنوز هم به شوق بهار وطن زنده اند وهموطنان عزیزم که در افغانستان وزنده گی میکنند اما تروریزم روزانه ده ها طفل زن جوان ومرد این سرزمین را به کام مرگ میکشاند ببریک وتهنیت عرض میکنم خدا کند سال آینده یک سال پر از خوشی وسعادت وشکست دشمنان قسم خورده افغانستان باشد

>>>   سال نو را به دست اندر کاران محترم شبکه اطلاع رسانی افغانستان و بازدید کنندگان از این سایت تبریک می گویم و سالی خوب ، همراه با سلامت و امنیت برای شما از خداوند منان آرزو می کنم .

>>>   غمگین‌ترین کشور دنیا کجاست؟
موسسه گالوپ در یک نظرسنجی شادترین و غمگین‌ترین کشورهای جهان را شناسایی کرد که افغانستان در این بخش غمگین ترین کشور جهان معرفی شده است.

در گزارش سالانه گالوپ، شاخص‌های خوشی و غمگینی مردم در ۱۴۳ کشور بررسی و براساس آن شادترین و غمگین ترین کشورها اعلام می شود که افغانستان در این بخش نیز در رتبه نخست قرار دارد.

بر اساس این نظرسنجی، میزان غمگینی مردم افغانستان از سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد افزایش یافته و نام افغانستان از سومین کشور غمگین جهان، امسال به جایگاه نخست صعود کرده است.

موسسه نظرسنجی گالوپ، هر سال برای تهیه این گزارش از هر کشور، یک هزار نفر را انتخاب و پرسش هایی را درباره احساسات و زندگی آنها مطرح و گزارشی مقایسه‌ای از نتیجه این بررسی منتشر می کند.

امسال افغانستان در کنار اول شدن در تولید مواد مخدر، رکورد زدن در فساد، تلفات غیرنظامیان، حملات انتحاری و انفجاری و ترورهای هدفمند، در غمگینی مردم نیز پیشتاز شده است.

دلایل فراوان برای سرنوشت کنونی افغانستان وجود دارد که بزرگ ترین علت آن ۴۰ سال جنگ با متجاوزان خارجی و جنگ‌های قومی، فرقه‌ای و نژادی است .

روانشناسان در افغانستان می گویند که احساس غمگینی یک واکنش طبیعی نسبت به موقعیت‌هایی است که منجر به ناراحتی یا درد عاطفی می شود. غمگینی مانند سایر عواطف، یک احساس موقتی بوده و در طول زمان کاهش و یا افزایش می یابد و با افسردگی تفاوت دارد.

شرف عظیمی، روانشناس بر این باور است، هر جامعه‌ ای که انسان‌ها در آن احساس خوشبختی دارند به این دلیل است که افکار شان خوب تغذیه می ‌شود، در اطراف آنها انتحار، انفجار، فقر، جرایم جنایی و مشکلات خانوادگی نیست.

این روانشناس افغان‌ستانی می گوید که ادامه جنگ‌ها در این کشور، فقر و بیکاری از عواملی است که زندگی را برای مردم افغانستان ناخوشایند کرده‌است.

«حسین محمدی» یکی از ساکنان کابل در باره این گزارش گالوپ می گوید که این گزارش درست است زیرا در این کشور نه تنها مردم از بیکاری ، فقر و گرسنگی رنج می برند بلکه نبود امنیت چالش بزرگی دیگری است که هر افغانستانی با آن روبرو است و وقتی صبح از منزل بدنبال لقمه نانی بیرون می رود امیدی به بازگشت سالم به منزل ندارد.

وی می افزاید که فردی که صبح از منزل خارج می شود ،در این فکر است که آیا شب می تواند سالم به منزل برگردد و خانواده اش را بیبیند و یا در انفجار انتحاری و با بمب های مغناطیسی قربانی خواهد شد.

همین وضعیت موجب شده که در برنامه‌های تفریحی و سرگرمی‌های تلویزیونی، وقتی مجری در شرکت کننده می پرسد که چه آرزویی دارد از شش شرکت کننده، پنج نفر آرزوی امنیت دارند.

>>>   در گفتن حرف حق موفق باشید

>>>   با درود و سالم خدمتی شما خدمت گذاران راه آزادی و عدالت.
از خداوند متعال برایتان آروزی سرفرازی و پیزوی دارم و امیدوارم در این راه خدمت به ملت مظلوم افغانستان همیشه موفق و سرفراز باشید و در راستای خدمتتان هیچ گاه خدا را فراموش نکنید که خداوند نیز هیچگاه اجرتان را فراموش نخواهد کرد.
و کوشش کنید که از حق نگذرید و پشتیبان ناحق نباشید هرچند که زور و زر داشته باشد.
بااحترام
محمدیوسف محمدی

>>>   این مطلب را در بی بی سی خواندم
دوازده سوال اساسی که طالبان بخاطر قناعت دادن خود باید به آنها جوابی بیابند:
1- برای چه جنگیده‌ایم؟
2- منابع جنگ چه خواهد شد؟
3-آن‌ها با ما چه خواهند کرد؟
4- به مدرسه‌ها چه بگوییم؟
5- آیا حاضریم این همه توجه و اهمیت جهانی را از دست دهیم؟
6- استخبارت را چه پاسخ گوییم؟
7- آیا دولت افغانستان اسلامی است؟
8- با دوستان بین‌المللی خود چه بگوییم؟
9- هژمونی قومی را چگونه مدیریت خواهیم کرد؟
10- چگونه با خواست زمان هماهنگ شد؟
11- سلطه‌ مذهبی ما باقی خواهد ماند؟
12- با فرهنگ جنگ‌سالاری چه باید کرد؟
که متاسفانه این خون آشامان تاریخ هیچ گونه جواب منطقی برای این سوالات ندارند و به همین دلایل خواهان ادامه جنگ و خونریزی میباشند.
محمد
کابل

>>>   چرا در کشور که دو زبان رسمی است نام یک نهاد دولتی به زبان پارسی دری نیست ؟؟ به انگلیسی هندی فرانسه ای عربی است اما به زبان مردم بومی این سرزمین نیست ؟؟ چرا ؟؟ اسناد ناملی تان به همه زبان های یاد شده است اما به زبان پارسی دری که زبان مردم بومی است نیست چرا؟؟

>>>   در کجای این جهان پول یک کشور به نام یک قوم بدوه است ؟؟ حتی نازی های آلمان هم چنین کاری نکردهند چرا پول کشور ما به نام قوم افغان است؟؟ قوم پرستی هم اندازه دارد

>>>   انتظار داریم بخاطر دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنید.

>>>   به جواب خواهش یا سوال شما که نوشته اید (( برای ما بنگارید که در سال جدید از ما چه انتظاری دارید ؟))
با تشکر از زحمات یک سال شما :
انتظار جدی ما :- لطفآ نام سایت را از افغان پیپر به (ملی پیپر) یا (افغانستان پیپر) تغییر بدهید. این به خاطر احتجاج به امر محترم رییس متعصب جمهور اشرف غنی به اقدام خایینانه تجزیه و تقسیم یک قوم بزرگ به نام های مختلف در تذکره الکترونیکی است.
اگر اشرف غنی صاحب میگوید او در تغییر قانون تصویب شده مجلس و اراده ملت به روش دسیسه و بحران آفرینی دست نه دارد آنرا ملغی اعلان کند و عامل و یا عاملین را به کیفر برساند.
لطفآ بیم نداشته باشید و این خواست توحید پذیر را عملی سازید. این یکی از انعکاسات خواهد بود.
م.ش. ف کابل

>>>   صداقت در انتشار اخبار و نظرات پارسال که بعد از ایست و اخطار پلیس ایران خودروی حامل مهاجران غیرقانونی افغان هدف حمله قرار گرفت بارها و بارها نشر دادید درجالیکه ورود غیرقانونی به خاک یک کشور جرم است و در ایران اگر ایرانیها هم به ایست پلیس توجه نکنند مورد حمله قرار میگیرند اما وقتی مهاجران افغان ۵ نفر از اعضاء یک خانواده را در تویسرگان قتل عام کردند کاملا سانسور کردید هرگز جنایات و تجاوزات افغانها در ایران را منتشر نمیکنید حتی کامنتها را هم سانسور میکنید

>>>   افتتاح بند کمال خان افغان پیپر هیچ یاداوری نه شدید از بند کمال خان.
زلمی

>>>   غمگین‌ترین کشور دنیا کجاست؟
غمگین ترین ‌کشور دنیا افغانستان نیست امرور وضع یمن به مراتب بدتر از افغانستان است اما به دلیل مواضع سیاسی و حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن این نکته را کتمان میکنند اگر افغانستان را غمگین ترین کشور دنیا معرفی کردند بخاطر این است که بیش از گذشته افغانستان را وابسته به آمریکا کنند فریب نخورید یمن از فقیرترین کشور عربی به فقیرترین کشور جهان تبدیل شد اما سخنی از یمن و رنج و ناراحتی و قحطی و گرسنگی مردمش نمیزنند از افغانستان میگویند که به این بهانه بیشتر و بیشتر به افغانستان نفوذ کنند تلویزیون افغانستان که نسخه ای درجه چند از تلویزیون هند و پاکستان شده واقعیات را نمیگویند فریب نخورید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است