سفیر کیست؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۴۰۰/۱/۱۰ کد خبر: 166705 منبع: پرینت

سفیر فرستاده رسمی دولت و نماینده مشروع یک ملت به جهان است. سفیر نمادی از فرهنگ، هویت، منافع و اراده یک ملت در دولت دوم است. سفیر پیام‌بر خواست‌های یک ملت به جهان است. سفیر یک دیپلومات حرفه‌ای است که مناسبات جهانی را با منافع ملی و توسعهء اقتصاد و فرهنگ ملی گره می‌زند. سفیر یک هنرمنداست. هنرمندی‌که لابی‌گر، سخن‌سنج و هدف‌مند است. سفیر یک مدیر مدبر است که یک نماینده‌گی سیاسی را مدیریت می‌کند. سفیر یک رهبر است که گروهی از دیپلومات‌ها را توصیه و سفارش می‌دهد. سفیر یک هم‌آهنگر است که ساختاری ملی را با کشور میزبان گره می‌زند.
خواهش‌مندم به هر فرستاده‌ای «سفیر» خطاب نکنید.

ديپلومات هاى كشور ما:
دزد هم می گوید یا خدا، صاحب خانه هم می گوید خدا...
با دیپلومات های وزارت خارجه معرفی شوید.

امان «مصور»:
سه فرزند و دو برادر يونس قانونى،
يك پسر تورن اسماعيل خان، فرزند محمد عمر داود زى، شوهر نيلوفر ابراهيمى نماينده مردم بدخشان، دو فرزند داود كلكانى نماينده مردم كابل در ولسى جرگه، دختر قاضى راحله نماينده مردم پنجشير در مجلس،
فرزند ظاهر عظيمى سخنگوى پيشين وزارت دفاع،
برادر حميده احمدزى نماينده كوچى ها در مجلس،
يك پسر و يك برادر سيد حسين انورى،
برادر انورالحق احدى،
برادر فاروق وردك،
پسر قيام الدين كشاف ریيس شوراى علما،
پسر و برادر محمد عبده نماينده مردم بلخ در مجلس،
برادر قدرت الله ذكى نماينده مردم تخار در مجلس،
دختر جنرال نظيفه ذكى نماينده مردم كابل در مجلس،
خواهر فوزيه رووفى نماينده مردم فارياب در مجلس،
برادر آرين يون نماينده مردم ننگرهار در مجلس،
دختر آمنه افضلى وزير پيشين كار و امور اجتماعى،
برادر نذير احمدزى نماينده كوچى ها،
دختر هيلى ارشاد نماينده كوچى ها در مجلس،
برادر زاده حامد كرزى و كاكاى حامد كرزى،
پسر كريم خليلى،
برادر زاده ميرداد نجرابى نماينده مردم كاپيسا در مجلس،
پسر اسحاق الكو دادستان قبلى،
پسر قاضى محمد امين وقاد،
برادر حاجى رووف ابراهيمى ريیس سابق مجلس،
پسر انجينر قرار نماينده مردم لغمان،
پسر كاكاى ناصر اصولى نماينده مردم خوست،
برادر زاده شاكر كارگر،
كاكاى هارون چخانسورى سخنگوى پيشين اشرف غنى،
پسر عبدالله وردك،
پسر توريالى ويسا والى پيشين قندهار،
پسر و برادر زاده داكتر مشاهد ريیس پيشين اصلاحات ادارى و خدمات ملكى،
پسر وكيل عبدالجبار نماينده مردم تخار در مجلس،
خواهر زاده عظيم محسنى نماينده مردم بغلان در مجلس،
شوهر سيمين باركزى نماينده مردم هرات در مجلس،
پسر داكتر مهدى نماينده مردم بغلان در مجلس،
هفت نفر از يك فاميل كه در حمايت از غنى قرار دارد.

ملک ستیز
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر
افغانستان
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   آيا رواني بودن،جاهل بودن، دكتاتور بودن ، دروغگو بودن ، فاشيست بودن ، خودخواه بودن، بيسواد بودن از صفات ريس جمهور يك مملكت است؟. آيا جاسوس بودن، قاتل بودن ، دزد بودن، غاصب بودن ،فاسد بودن از صفات يك وزير است؟ در اين وطن قانون جنگل حكمفرماست. اين وطن در گرو چند فاسد، خاين ،جاسوس و خاكفروش است. مردم سيل بين است. وقتي بازخواست نباشد، همين حال است.

>>>   نظر دهنده اولی!
بسیار دقیق و بجا فرمودید!!
این وطن کجایش جور است برای مردم این کشور؟

صرف بخاطر یک چند دلاک زاده، خائین، وطن فروش، مهره بیگانه و یا اتباع بیگانه که بنام پشتون و یا شیعه و تاجک و یا ازبک از خارج دیسانت شده اند و تجاران سکس!!! این وطن تباه و برباد است اگر ما و شما دست بدست هم بدهیم هم از پشتون و تاجک و ازبک و هزاره و دیگر اقوام شریف وطن قسم بخدا گردن و کمر هر وطن فروش را میشکنیم!

شمشیر بیزبان
بزنیم به گردن بیناموسان
روانشان کنیم از افغانستان
بگویم:
دیگر نیاید به افغانستان

>>>   بسیار کم گفتید 98 فیصد کارمندان رسمی و اکثریت کارمندان قراردادی از خویشاوندان وکیل های فاسد وزیر های فاسد و غیره مفسدین است

>>>   معشوقه دوبابعته قادر زازی وطن دوست(وطن فروش)یاددت رفت.

>>>   سفیر در مساجد تر بین نمیشد
برای در یافت مقام سفارت. دانش علمیت اقلا سه لسان بیم المللی وعقلانیت شری وفرض است
چون بنا نیست هر کل کور که مهر کرده بتواند. درین سر زمین وحشت سفیر شده می‌تواند

>>>   غنی در طول هفت سال حکومت خود معامله کرده و باج داده است ، چند روز پیش می گوید که نصف عواید دولت دزدی می شود کی همین دزدان را مقر می کند و کی برای همین دزدان معاش امتیازی و کرایه خانه و موتر های زرهی می دهد بس است شرم شو ! چرا دزدان را نام نمیگیرد اگر نام بگیرد سر نخ مبادا از خانه خودش براید. وای بر این ملت ! و نفرین بر این حکومت !

>>>   وقتی ارگ محل فحشا پروری باشد و مرتضوی مسول ترانسپورت کارگران جنسی پس وزارت خارجه و سفرای مربوطه اش نیز عالیجنابان فوق میتواند باشد

>>>   سفیرکسی است که برای پناهنده شدن وطن را ترک گفته ودر زمان ماموریتش فساد ودزدی میکند چجون میداند برنمیگردد
ما هم افتخار میکنیم که افغان هستیم!!!
پنجهزار سال تاریخ
غیرت،
همه جهان افغان هارا منحیث مردمان عقب مانده فقیر بیسواد خشن آدمکش چاقوکش قاچجاقبر وترورست زن ستیز می شناسند:
جوبایدن: این کشور ( افغانستان) از جور شدن نیست ای وطن سه پارچه است
-وزیر داخله امارات:
در وطن اینها بقدری فساد وبی بندوباری وبلی قانونی است که ختی رتب جنرالی هم فروخته میشود
پاکستانی ها:
افغانها ضرورت دارند تا کسی باشد برای شان بگوید چی بکنند چی نکنند افغانها تاحال در قرن سیزده قارذدارند
روحانی :
با تمسخر گفت:انتخابات افغانستان الکترونیکی شده !!!
پوتین:
در شش ماه هنوز نتیجه انتخابات افغانستان بدست نیامده!
درهند: وقتی راننده تکسی میداند راکگبش افغان است لائورا از موترش پائین میکند،
سیاحان خارجی از صد سال پیش:
این کشور راهزنان ودزدان است،
سفیر انگلیس:
مابرای حیثیت خود جنگیدیم افغان ها برای پول جنگیدند،

>>>   با تشکر از جناب دوکتور ملک ستیز که با افشاکردن چهره های نخبگان سیاسی- اجتماعی- قومی و همه کاره ای ملت بدبخت؛ که اگر تا اینمدت مردم ناآگاه ازین نخبگان شناخت کافی نداشتند ازین ببعد ایشان را بشناسند؛

و این بزرگان مردمی که گاهی خودها را به لباس مخالفین٬ دگراندیشان٬ رهبران قومی٬ مردم ساده را بازی میدادند و ایشان هم غافل از همه معامله گری ها و خود فروشی ها٬ به ددفاع از ایشان گلو پاره میکردند بدانند که؛

هیچکدام ازین چهره های ننگین تاریخ در آرزوی نجات این ملت بدبخت از مصیبت های بی پایان نبوده بلکه در ظاهر هرآنچه از اینان بدفاع از مردم میشنویم همه ریاکاری و دروغ محض بوده و یگانه هدف شان همانا حفظ و بقای خود و اعضای محترم خانواده های شان بوده دیگر هدفی ندارند.

همین گروه چند صد نفری اند که در جریان بیست سال به سر مردم کلاه گذاشتند و مردم را به بیراهه کشاندند و از احساسات پاک مردم به نام مخالف دولت٬ چه در انتخابات و چه هم به نامهای حزب و تنظیم و قوم استفاده کردند؛

و بعد بیست سال هم آنچه بر سر این ملت بدبخت آمده است دست آوردهای همین بزرگان بوده است.

ورنه کشوری با این همه امکانات گسترده٬ منابع فراوان و کمک های هنگفت و حمایت خارجی که در تاریخ کشور ها نظیر نداشته با این سرنوشت شوم و تراژیک مبتلا نمیشد.

چگونه باور کرد٬ کشور همسایه ای چون تاجکستان که یک درصدم امکانات مارا در اختیار نداشت٬ زیر بناهای خودرا ساخت٬ فرهنگ و تاریخ خویش را احیا کرد و در تمامی عرصه ها به دهه ها از ما به جلو افتاد؛

و ما در غرقاب مصیبت٬ فقر٬ بیکاری٬ بی سرنوشتی٬ انتحار٬ انفجار٬ اختطاف٬ ترور٬ وحشت٬ دزدی٬ چپاول٬ بی حرمتی و تجاوز براطفال و زنان٬ وطنفروشی٬ جاسوسی و سرسپردگی افتیدیم.

ببینید٬ این به اصطلاح رهبران شارلتان ما در طول اینمدت در یک دیگ جوش خوردند؛ مخالف و موافق نظام در نظام بودند و هستند و تلاش دارند که برای نسل ها باقی بمانند.

و همین گروه لاشخوری چند از قماش قانونی و دیگران اند٬ همانطوریکه در نشست بن مارا به این سرنوشت شوم مبتلا ساختند٬ بازهم در نشست استانبول سرنوشت ملت محکوم را برای چند نسل آینده گره خواهند زد

اینان اند که با اعضای فامیل های محترم شان از روز اول شریک این دولت مزدوربودند؛ در کابینه حا داشتند٬ وقتی از کابینه خسته شدند٬ وکیل شدند٬ در زمان وکالت هم با نظام ساختند و ثروت های هنگفتی اندوختند و صاحب قصرها و شهرک ها و شرکت ها شدند؛

بعدا هم که ثروت ها و اندوخته های ملیون دالر های شان به دبی٬ ترکیه٬ امریکا٬ کانادا٬ هانگ کانگ سرمایه گذاری و تضمین شد و مطمین ازا آن؛ برای مدتی به نام مشاور ارشد ریاست جمهوری ( شمار ایشان بیرون از تعداد روز های سال٬ نظر به ادعای بسیاری شان که در تمام عمر مشاوریت روی رییس جمهور را ندبده اند) از امتیازات آن منصرف شده که بعدها هم شوق پست های دپلوماتیک به سر شان میخورد.

در دوره سفارت هم به فرموده شما بسیاری این عالیجنابان حتی به الفبای دپلومات و دپلوماسی بلد نبوده اند و سفارتخانه هارا به شرکت تجارتی - انحصاری مبدل ساختند و آنجا هم موضوع منافع و قاچاق دالر و هیروهین و آثار گرانبهای کشور مطرح بود. چه بسا با هم جور نیامدند و با تمام بیشرمی دور از تمامی عرف دپلوماتیک به سر همدیگر زدند و از سفارتخانه مرکز مافیایی ساختند٬ که کمتر سفارتخانه ای را سراغ میتوان کرد که درانجا برخوردهای فزیکی درین مدت صورت نگرفته باشد.

صدور پاسپورت٬ ویزه٬ تصدیق اسناد مهاجرین ما در چهارگوشه جهان به یک تحارت نامشرع مبدل شد. با هزار درد و دریغ دپلوماتانی را سراغ داریم که خود به انتقال و توزیع مواد مخدر دست دارند.

دپلوماتانی داشتیم که خلاف تمامی تعامل و پروتوکل های دپلوماتیک که با پیشبرد اعمال ننگین و شرم آور فاشستی بدون اینکه توسط دولت متبوع پذیرفته شوند مدت طولانی در سفارت باقی ماند؛

و ننگین تر آنکه بعد مواصلت به وطن بجای پرسش از اعمال ناشایست وی نه تنها دوباره به وکالت انتصاب شد که پست دپلوماتیک را استثناآ در داخل کشور محفوظ داشت ( شاردافیر انتخابات ریاست جمهوری تقلبی یوناما)٬ از جمله میتوان از شینکی کروخیل سفیر نام برد که بدون شناخت دولت کانادا٬ وی سفیر غیر رسمی کانادا بود.

این ملت چرا تا این سرحد سقوط کرد. هر آنچه جنایت و بیکارگی و سپردن کار به نااهلان در داخل کشور جریان دارد موضوعیست داخلی:

اما به فرموده جناب داکتر ستیز سفیر:
«« سفیر فرستاده رسمی دولت و نماینده مشروع یک ملت به جهان است. سفیر نمادی از فرهنگ، هویت، منافع و اراده یک ملت در دولت دوم است. سفیر پیام‌بر خواست‌های یک ملت به جهان است. سفیر یک دیپلومات حرفه‌ای است که مناسبات جهانی را با منافع ملی و توسعهء اقتصاد و فرهنگ ملی گره می‌زند.»»

چرا ما اینقدر بیچاره شدیم که یک دپلومات شایسته را نمیتوانیم به نمایندگی از کشور بفرستیم تا باعث آبرو ریزی سی و چند ملیون انسان ساکن این خطه در کشور های خارج نگردد؛ چه سفیر تجسم تمامی هست و بود ماست.

چه شدند آن دپلوماتان نامدان و بزرگ مردان تاریخی که زمانی به نمایندگی از کشور باعث افتخار ما نزد کشورها و حلقه های دپلماتیک بودند:

شادروان عبدالرحمان پژواک
دوکتور عبدالغفور روان فرهادی
شادروان محمد هاشم میوندوال
شادروان عبدالله ملکیار
شادروان استاد خلیل الله خلیلی
شاد روان استاد صلاح الدین سلجوقی .........

>>>   اینهم یکی از دستاوردهای دپلومات های ورزیده ای ما بنام رویا رحمانی سفیر کبیر کشور خداداد؛ اینکه رویا رحمانی با چی شایستگی به این مقامم رسید٬ عفت قلم اجازه ای نشر آنرا نمیدهد:
««« څارنوالی: در پروژۀ دیوار سفارت افغانستان ۷۱۹ هزار دالر اختلاس صورت گرفته است.»»»

>>>   در زمان خلق و چریم اعضای حزب در وقت امتیاز در صف اخیر ودر وقت مبارزه و رفتن به جبهات در خط مقدم حضور داشتند واما امروز این جهادیها و مقاومتی ها بر عکس در خط امتیاز؛ چور وچپاول ؛ غارت؛ فساد اخلاقی واداری؛ استفاده غیر مشروع ودهها جرم وجنایت؛ وزارت وریاست درخط اول قرار دارند ومیگویند که مه جهاد کریدم ومقاومت کردیم . وباید ثمره جهاد را ما واولاد ها وخویش قومان ما مستفید شوند. یک هیات منصف اگر پیدا شود وسابقه کاری ودارای های آن ها را به شکل درست بررسی وپیگیری نماید که این چه بودند وچه داشتند ودرجه تحصیل آنها چه است وتا کجاها خواندند. پس معلوم میشود که این ها هیچ کاره نبودند ونیستند. از کنج مسجد که وظیفه شان آذان دادن ونان وظیفه جمع کردن بود به این مقام رسیدند .....به این ها ولعنت به حمایت گر آنها .

>>>   توریالی ویسا سه دختر دارد ولی پسر ندارد جناب ملک ستیز صاحب لطفآ در تمام اسامی يک بار تجدید نظر نمایید

>>>   ستیز صاحب عزیز همیشه لطف دارید اما کسانیکه از لست شما مانده است:
۱-نادر اتمر/هلال اتمر/سمیراتمر و وهاب اتمر فعلا در وزارت خارجه.
۲-ذاکر قرار و شاکر قرار پسران انجنیر قرار لغمانی.
۳-صاحب زاد و برادرش که از لغمان است و چندین از این خانواده در وزارت خارجه.
۴-پسر وحیدالله سباون ننگرهار.
۵-شفیق صمیم معین وزارت اوقاف و بردارش که مربوط تیم اتمر میگردد.
۶-عبدالهادی ابراهیمی برادر عبدالروف ابراهیمی ریس سابق پارلمان که ریس مساجد و تکایابود فعلا دیپلومات است بسیار درد اور است که کارمندان وزارت اوقاف وحج را نیز پستهای کلیدی را برایشان داده است.
۷-داماد فوزی معین وزارت دفاع اصف اتیلا یک بیسواد مطلق.
۸-سه برادر قدرت الله ذکی.
خلاصه وزارت خارجه منبع و ماخذ باند مافیایی در خود جمع کرده است.
بااحترام و سپاس
قملیار از وزارت خارجه

>>>   پسر عبدالرحمن شهیدانی نماینده پیشین بامیان در مجلیس.

>>>   شکریه بارکزی نفری غنی احمدزی را فراموش نکنید، خانم همان داووی که تیل خراب هواپیما که او فروخته بود سبب سقوط هوایما کشور و سبب مرگ حدود دو صد شهروند بیگناه شد۰
شکریه بارکزی، نادان خوش لباس، بی سوادی که فرق بین اسم عام و اسم خاص را نمیداند ولی ادعای داشتن دانش سیاسی را دارد، دزد دیسانتی که خودش یکسو و شوهر جنایتکارش از سوی دیگر برای مکیدن خون ملت ما هجوم آوردند تاراج کردند و حال دوباره فرار کردند.

>>>   همو یکی دگیش بود بنام سرگین یا سرگند، او کجا است که از پول دولت زن گرفته بود و معاش دولتی هم برای زنش تعیین کرده بود۰ مستر سرگین هر وقت دلش میشد هلیکوپتر دولتی را گرفته با زن دولتی برای تفریح و بنام بازدید از کدام پروژه طرف نورستان میرفت۰ حال همو رفیقک غنی کوچی کجا است؟ هنوز هم است یا مثل همایون قیومی او هم گریخته پس به امریکا؟

>>>   همو یکی دگیش بود بنام سرگین یا سرگند، او کجا است که از پول دولت زن گرفته بود و معاش دولتی هم برای زنش تعیین کرده بود۰ مستر سرگین هر وقت دلش میشد هلیکوپتر دولتی را گرفته با زن دولتی برای تفریح و بنام بازدید از کدام پروژه طرف نورستان میرفت۰ حال همو رفیقک غنی کوچی کجا است؟ هنوز هم است یا مثل همایون قیومی او هم گریخته پس به امریکا؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است