عضو مجلس سنا در باج‌گیری از بازرگانان در گمرک فراه
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۵    ۱۴۰۰/۱/۲۰ کد خبر: 166786 منبع: پرینت

هاشم الکوزی، عضو مجلس سنا، از بازرگانان در گمرک فراه باج‌گیری می‌کند.
عبدالستار حسینی، نمایندۀ ولایت فراه در مجلس نمایند‌گان می‌گوید که این سناتور، عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا است و هنگامی که با یک هیات از مجلس سنا برای بررسی اوضاع فراه به این ولایت رفته بود به‌جای بررسی اوضاع امنیتی، به گمرک فراه رفت.

به گزارش طلوع، این دومین‌بار است که این عضو مجلس هاشم الکوزی را به باج‌گیری و فساد متهم می‌سازد: «ما به‌اساس شکایت‌های متعدد تجار خود، مردم خود، رانندگان خود و این‌که سندها در دست ماست... این ادعا را مطرح کردم. ما از این نوع مدارک زیاد داریم و این‌ها را به کمیسیون مبارزه با فساد اداری مجلس نمایند‌گان و به‌ دادستانی ارایه می‌کنیم.»

اما هاشم الکوزی اکنون می‌گوید که سفرش به ولایت فراه قانونی بود. او نیز عبدالستار حسینی را به داشتن افراد مسلح غیرمسؤول و باج‌گیری از رانندگان و بازرگانان در فراه متهم می‌سازد: «سفر ما به هرات و فراه براساس فیصلۀ کمیتۀ رییسان صورت گرفت و یک سفر قانونی بود و ما رسمأ به تمام نهادهای مربوطۀ حکومت مکتوب فرستادیم... حسینی، افراد مسلح غیرمسؤول را زیر نام خیزش مردمی جمع کرده‌است و در شماری از پوسته‌ها جابجا کرده‌است و از رانند‌گان پول می‌گیرند.»
عبدالستار حسینی می‌گوید که سندهایی را دربارۀ اتهام‌های فساد هاشم الکوزی به دادستانی خواهد سپرد. او از دادستانی می‌خواهد که بررسی‌ها را دربارۀ این اتهام‌های این عضو مجلس سنا آغاز کند.

پیش از این نیز سه عضو مجلس سنا در بلخ، به اتهام دریافت چهل هزار دالر رشوه بازداشت و محاکمه شده‌اند.
در همین حال فساد در گمرک‌های افغانستان از علت‌های اصلی کاهش درآمدهای داخلی کشور دانسته می‌شود. به تاز‌گی رییس‌جمهور غنی از آن‌چه که حیف و میل شدن حدود پنجاه درصد از عواید گمرک‌های کشور گفت، انتقاد کرده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس سنا
گمرک فراه
نظرات بینندگان:

>>>   این دزدان چراغ بدست را حکومت اجازه ندهد که بولایات بروند طوریکه به مزار شریف رفتند وریدند ،

>>>   این رژیم سرو پا از دزدان تشکیل شده است.
آتش خاوری

>>>   غنی فاسد
سه قوه فاسد
قاضی و دادستان و وکیل جمله فاسد
فاسدین اند حاکمان وطن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است