هرات در تولید مرغ و تخم مرغ خودکفا شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۹    ۱۴۰۰/۱/۲۰ کد خبر: 166791 منبع: پرینت

مسوولان در ریاست زراعت هرات می‌گویند که با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ میلیون دالر روی ایجاد فارم‌های مرغداری، هرات در بخش تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسیده‌است.
آنان می‌گویند که طی چهار سال گذشته حجم سرمایه‌ گذاری روی ایجاد فارم‌های مرغ در این ولایت سیر صعودی را به خود گرفته‌است.

خلیل احمد بهمنش، مدیر عمومی خدمات مالداری ریاست زراعت هرات می‌گوید که به گونه مستقیم چهارهزار نفر در بخش فارم‌های مرغداری مصروف کار اند.
اضافه ‌تر از۴۰ میلیون دالر در بخش فارم‌های مرغ‌ داری سرمایه‌گذاری شده، منظور در بخش تخمی، گوشتی، شرکت‌های تولید مواد خوراکه و کشتارگاه‌‌های مرغداری هست که مرغ را کشتار می‌کنند.

در ولایت هرات در حدود ۳۶۵ فارم در کُل گوشتی وجود دارد و ۴۰ فارم تخمی. بر بنیاد آمار اتحادیه مرغداران هرات، حد اوسط روزانه ۱۰۰ تُن گوشت مرغ در هرات تولید می‌شود و نیمی از این مقدار به ولایت‌های دیگر صادر می‌شود.

هشدار: اگر مقامات محلی هرات برای تشویق مرغداران هرات توجه نکنند مرغ بی کیفبت بازار های هرات را پر خواهد کرد.
هرچند هرات در بخش تولید گوشت مرغ به خودکفایی دست یافته است، اما در شهر هرات گوشت‌های بی‌کیفیت خارجی وجود دارد و این وضعیت، روی رشد صنعت مرغداری در هرات تأثیر منفی می‌گذارد.
وکیل احمد کرخی، عضو شورای ولایتی هرات از حکومت می‌خواهد که تعرفه‌های سنگین بر گوشت‌های مرغ وارداتی وضع کند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
مرغداری
نظرات بینندگان:

>>>   هراتیان عزیز
فقط مرغ های تولید شده در هرات را که حلال است و صحی نوش جان کنید.

>>>   تخم مرغ که قیمت اش 4 افغانی بود حالا هشت افغانی هست به همین خاطر خود کفا شده؟ومرغهای مریض که روزانه در شهر بفروش میرسد؟بشرمید بخدا

>>>   چوچه هایی که از تخم بیرون می برآیند دو نوع هستند:یا نر هستند که همان خروس است و یا ماده هستند که همان مرغ است.
در کشور های پیشرفته که فارم های مرغ داری دارند،قبلاً چوچه های نر و یا خروس را،بعد از بیرون برآمدن از تخم،در چوچه گی،بخاطر این که تخم نمیدهند،از بین میبردند و میکشتند.
چون این عمل از نگاه اخلاقی کار نیکو نیست و یک چوچه خروس را بدون آن که درین دنیا رندگی کند،به آن دنیا میفرستادند،بنأ حالا میتود جدیدی را دریافت کردند که توسط اسکن تخم ها،میدانند که در داخل تخم چوچه نر است و یا ماده.
بنأ چوچه های نر را قبل ازین که تولد شوند،همراه تخم یکجا از بین میبرند.مثل کورتاژ.
کسانی که معنی کورتاژ را نمی ذانند ،کورتاژ عبارت از بیرون کشیدن تخمه القاح شده از بتن زنانی است که نمیخواهند طفل را بدنیا بیاورند.

>>>   از نظر ترورست هم ملا انصاری هرات را خود کفا میکند

>>>   برای همه هموطنان احترام قاعلم بخدا نژاد پرست هم نیستم اما انصاف داشته باشیم فارسها بسیار متمدن تر انعطاف پذیرتر وبرای کشور مفیدترند نکه گمان کنید از این موضوع خوش حالم شاید بیشتر برایم سوال باشد توجه کنید مناطق فارس نشین اکثرا ارام تر کم تنش تر ابادتر است برادران پشتون من شماهم بجای تفنگ برداشتن گوشه از کشور را اباد کنید چه میشود ۳۰۰سال است تفنگ میکشید بروی مردم خودتان حال اگه فارس ها چنان میکردند انهارا رسوای خلایق میکردید بخدا هرچه کنید هویت چندهزارساله فارس ها با کشتن تاریح دروغ نوشتن از بین نخواهد رفت ما ام بپذیریم ایندگان نخواهند پذیرفت این یک واقعیت است بجای جنگیدن افتخار کنید وخودتان را جزیی از این سرزمین بدانید وبه ان ببالید خب من چگونه تاریخ چندهزارساله را که تاریخ نویسان غربی هم‌ تایید میکنند بگذارم ودلخوش به تاریخ ۳۰۰ ساله کنم دست بردارید از این همه جهالت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است