جنگ سوم جهانی از اوکراین در راه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۴۰۰/۱/۲۶ کد خبر: 166837 منبع: پرینت

ستون های سنگین زرهی مسکو به سمت اوکراین حرکت نمود و در مرز های نزدیک اوکراین بویژه در جزیره کریمه و مناطق جدا شده اخیر از بدنه اوکراین جهت تقابل نظامی با اوکراین مستقر گردیدند.
مایکل اسنایدر با نشر مقاله ای در وبگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ گزارش داد که نیروهای نظامی روسیه بیش از آنچه قبلاً دیده ایم، در نزدیکی مرزهای اوکراین تجمع مینمایند.

رهبران نظامی غربی می گویند که آنها نگران هستند که حرکت های نظامی روزهای اخیر منجر به حمله شود و اگر حمله ای اتفاق بیفتد واکنش دولت بایدن، رهبران اتحادیه اروپا و نیروهای ناتو را مورد آزمایش قرار خواهد داد.

نویسنده معتقد است که شاهین ها در دولت بایدن مطمئناً مایل به عقب نشینی نبوده و اجازه نخواهند داد تا روس ها تمام اوکراین را فتح کنند. احتمالاً واکنش عمدهٔ از سوی ایالات متحده وجود خواهد داشت و این می تواند یک واکنش زنجیره ای ایجاد کند که در نهایت می تواند جنگ جهانی سوم را آغاز کند.
بنابراین چه عاملی باعث شد که روس ها ناگهان یک نیروی تهاجمی گسترده را به سمت اوکراین حرکت دهند؟

معلوم شد که ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین اساساً فرمان جنگ علیه روسیه را در ۲۴مارچ به امضا رسانید. سندی را که وی امضا کرده است، به عنوان فرمان شماره ۱۱۷ شناخته می شود که در رسانه ها از نشر محتویات آن اجتناب صورت گرفت.
اساساً، این فرمان سیاست رسمی دولت اوکراین برای استرداد کریمه از روسیه است. در فرمان برای شورای دفاع وامنیت ملی وظیفه سپرده شده است تا هرچه عاجل تدابیر لازم برای استرداد جزیره خود مختار کریمه اتخاذ نموده و انرا مورد عمل قرار دهند.
البته روس ها هرگز کریمه را با میل و رغبت خود برای اوکراینی ها تحویل نخواهند داد زیرا آنها کریمه را مربوط به خاک روسیه می دانند و بنابراین اوکراین مجبور است آنرا به زور تصاحب کند.

این اساساً اعلان جنگ علیه روسیه است و زلنسکی بدون توافق دولت بایدن وتحریک کاخ سفید هرگز چنین سندی را امضا نمی کرد.
پس از امضای فرمان شماره۱۱۷ مورخ ۲۰۲۱ ، ما شاهد ریختن نیروهای روسی به کریمه و مناطق تحت کنترل تجزیه طلبان در شرق اوکراین با سرعتی سرسام آور هستیم.
مطابق این فرمان شمارش معکوس برای یک درگیری بزرگ آغاز شده است.

عارف عرفان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ سوم
اوکراین
نظرات بینندگان:

>>>   هیزم این جنگ را ترکها با فروش و تعمیر و پشتیبانی و همکاری پهبادی ترکیه تهیه کردند اما به بهانه حمایت از تاتارهای کریمه
رضا

>>>   خوب است که ظالمین به وسیله ظالمین کوبیده شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است